hoe lang is jouw fysio met je bezig

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
mystery1980
Berichten: 4191
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-16 13:51

Santigo_ schreef:
Ik geloof dat ik dan wel een uitzondering ben. Normaal dacht ik inderdaad sowieso een half uur, maar ik ga dan wel al in mijn sportkleren. Als ik me daar omkleed gaat er ook niks 'van mijn tijd af' eigenlijk. Maar ik ben meestal wel langer dan 30 min. daar, vaak zelfs 45 - 60 min aan het trainen. Ik heb dan wel een (top)sportfysio, en kom dan ook echt om gericht sterker te trainen. Geen idee hoe het bij een 'normale' fysiek gaat.


dat klinkt goed, welke regio is dit?

wil je ook lekkere parfum met korting: https://parfumado.com/
gebruik code: ZDXnaNJlb


ontherun
Berichten: 4928
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: hoe lang is jouw fysio met je bezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 14:41

Zuid-Limburg...

Inderdaad wel soms met nog iemand samen wat verootjoo zegt, maar vaak ben ik, met name overdag alleen. Maar goed, het gaat inderdaad wel om echt gericht trainen voor sport, spieren sterker maken omdat gewricht kapot is. Niet een gangbare klacht :D

faunty

Berichten: 1789
Geregistreerd: 06-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 14:51

ik dacht , laat ik hier als toekomstig fysiotherapeut is reageren !
ik loop stage op een praktijk waar 20 minuten roosters draaien , en dit vind ik eigenlijk wel een heel handig systeem !
kleine (herhalings) bezoeken kunnen best in 20 minuten , en grotere onderzoeken / anamneses kunnen dan mooi in 40 minuten !
verder zijn die 20 minuten dus echt 20 minuten in de kamer op de bank , en het oefenen enzo valt daarbuiten , dat mag iedereen zelf doen nadat de oefeningen zijn uitgelegd tijdens een afspraak van bijv 40 minuten :D

edit : in de sportruimte lopen ook altijd min 3 therapeuten die bij vragen kunnen helpen

https://equiphysique.com
iedereen, elk paard fit- to-have-fun!
Instructie en revalidatie op maat in de regio west brabant

verootjoo
Berichten: 35594
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 15:08

faunty schreef:
ik dacht , laat ik hier als toekomstig fysiotherapeut is reageren !
ik loop stage op een praktijk waar 20 minuten roosters draaien , en dit vind ik eigenlijk wel een heel handig systeem !
kleine (herhalings) bezoeken kunnen best in 20 minuten , en grotere onderzoeken / anamneses kunnen dan mooi in 40 minuten !
verder zijn die 20 minuten dus echt 20 minuten in de kamer op de bank , en het oefenen enzo valt daarbuiten , dat mag iedereen zelf doen nadat de oefeningen zijn uitgelegd tijdens een afspraak van bijv 40 minuten :D

edit : in de sportruimte lopen ook altijd min 3 therapeuten die bij vragen kunnen helpen


Hoe wordt dat gedeclareerd dan, dat oefenen buiten behandeltijd?

[o]

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Re: hoe lang is jouw fysio met je bezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 15:14

Ik denk dat dat niet gedeclareerd wordt, omdat je het een soort van in 'eigen' tijd doet?
Ik heb eens moeten oefenen, maar de ft was tijdens mijn oefenen allang met iemand anders bezig. Het kostte dus alleen mijzelf 10 min extra.

verootjoo
Berichten: 35594
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 15:15

Amaris schreef:
Ik denk dat dat niet gedeclareerd wordt, omdat je het een soort van in 'eigen' tijd doet?
Ik heb eens moeten oefenen, maar de ft was tijdens mijn oefenen allang met iemand anders bezig. Het kostte dus alleen mijzelf 10 min extra.


En hoe worden die drie therapeuten betaald die in de zaal lopen? :)

Zelfstandig oefenen kan idd, als je daar de doelgroep voor hebt. Bij ons kan dat niet.

[o]

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Re: hoe lang is jouw fysio met je bezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 15:16

Euh, bij mij liep niemand, haha.

Bij faunty wel zie ik nu.

Warboel
Berichten: 14632
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 15:37

Individueel in de behandelkamer en eventueel wat oefeningen in de zaal was altijd een half uur ingepland en enkel oefeningen in de zaal was altijd een uur ingepland :j Bij dat laatste was dan "groepsfysio" maar over het algemeen was ik alsnog alleen, of met maar één iemand er nog bij. Bij mij was het achillespees/hielbeen revalidatie wat niet vlotte dus inmiddels ben ik bij een fysio in het revalidatiecentrum; daar is het een uur. Maar dan is de ergotherapeut er ook bij :j

Otje de assistentie windhond: [BB] Onze weg naar Otje de assistentiehond
Otje & Appa op Instagram: Otje_and_Appa

Illustraties instagram: @thewanderingwindsprite

mystery1980
Berichten: 4191
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-16 15:40

faunty schreef:
ik dacht , laat ik hier als toekomstig fysiotherapeut is reageren !
ik loop stage op een praktijk waar 20 minuten roosters draaien , en dit vind ik eigenlijk wel een heel handig systeem !
kleine (herhalings) bezoeken kunnen best in 20 minuten , en grotere onderzoeken / anamneses kunnen dan mooi in 40 minuten !
verder zijn die 20 minuten dus echt 20 minuten in de kamer op de bank , en het oefenen enzo valt daarbuiten , dat mag iedereen zelf doen nadat de oefeningen zijn uitgelegd tijdens een afspraak van bijv 40 minuten :D

edit : in de sportruimte lopen ook altijd min 3 therapeuten die bij vragen kunnen helpen


mag ik jou dan ook vragen of je in 20 min per week effectief resultaat kunt zien bij klachten die reeds 15 jaar bestaan of kan ik dan beter de fysiotherapie laten en een andere weg bewandelen?

wil je ook lekkere parfum met korting: https://parfumado.com/
gebruik code: ZDXnaNJlb

Banyu
Berichten: 12454
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 15:41

Half uur, soms langer, soms korter, afhankelijk van de klachten...
Vorige keer was ik 1,5 uur kwijt incl intakegesprek! :+

faunty

Berichten: 1789
Geregistreerd: 06-06-13

Re: hoe lang is jouw fysio met je bezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 09:08

@ts
Om je vraag te beantwoorden : wie zegt dat een client 1 keer per week komt ? Ik zou het persoonlijk geval bekijken , hoevaak wil ik iemand zien , en ga ik daar effectief mobiliseren / passief activerend mee aan het werk ?

1e keer is sowieso 40 minuten , en mensen die alleen oefenen worden in de uren geplant dat ik boven in de oefenzaal ben . Dan zie ik 1-4 mensen tegelijk bij hun oefeningen

https://equiphysique.com
iedereen, elk paard fit- to-have-fun!
Instructie en revalidatie op maat in de regio west brabant

xSannee

Berichten: 4321
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: hoe lang is jouw fysio met je bezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 09:14

Hier volgt de fysio een 25 minuten systeem, en inderdaad ga ik voor de afspraak zelfstandig sporten. Daar loopt altijd een fysio rond die je kan helpen.

Toen mijn probleem het heftigst was ging ik 2 keer in de week. Ik denk dat het voor je lichaam ook echt niet fijn is om alles in 1 afspraak te "verhelpen", dat is niet realistisch ben ik bang.

Zeker als je klachten er al 15 jaar zijn, dan gaat de oplossing gewoon even duren.

milatje
Berichten: 3491
Geregistreerd: 07-11-08
Woonplaats: In het Brabantse land

Re: hoe lang is jouw fysio met je bezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 09:18

Ik krijg 2x in de week 30 minuten fysiotherapie na een schouderoperatie.

Volg de verbouwing van onze nieuwe woning via https://www.instagram.com/verbouwing_nr33/ <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 09:21

20-25 minuten was ik doorgaans bij de fysio.... Ik ga tegenwoordig naar een shiatsumasseur (drukpuntmassage), die anderhalf uur bezig is. Ik krijg eerst een ontspanningsmassage en daarna worden de 'knopen' in mijn lijf (standaard m'n rug en benen) losgewerkt. Pijnlijk maar zeer effectief.

Suusie22

Berichten: 6297
Geregistreerd: 06-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 09:24

20/25 minuten, dan nemen we de oefeningen door waar ik thuis aan gewerkt heb, en laat ze nieuwe oefeningen zien. Ondanks dat het kort is, heb ik er veel baad bij :)

snuffie123
Berichten: 1284
Geregistreerd: 10-06-15

Re: hoe lang is jouw fysio met je bezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 09:33

Hier ook ongeveer 20 minuten. En ik ben erg tevreden, merk na 3 weken al ietsje verschil. Volgende week ga ik ook trainen met van die apparaten, dus ben beniwieuwd of het dan langer is.

mystery1980
Berichten: 4191
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Re: hoe lang is jouw fysio met je bezig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-16 10:01

nu ik ga toch maar verder kijken, is nu de 3e keer geweest dat ik binnen 10 min weer buiten sta, was nb incl aan en uitkleden en nieuwe afspraak maken. 1e afspraak was nog 20 min dat vond ik al kort maar nu het steeds 10 min is vind ik het echt niet meer kloppen.

wil je ook lekkere parfum met korting: https://parfumado.com/
gebruik code: ZDXnaNJlb

troi
Berichten: 16981
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: hoe lang is jouw fysio met je bezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 10:09

Bel anders je zorgverzekeraar wat je mag verwachten en of zij eventuele nog een andere weten.

MaNdiii

Berichten: 1770
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: OBL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 10:10

Bij mij staat er 25 min voor . Soms is het korter soms langer.

:¨·.·¨:
`·.Klaas en Bi d'Hilly ♥
[ITP] Klaas na lange tijd weer eens itp

Ir111

Berichten: 11905
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 10:17

mystery1980 schreef:
nu ik ga toch maar verder kijken, is nu de 3e keer geweest dat ik binnen 10 min weer buiten sta, was nb incl aan en uitkleden en nieuwe afspraak maken. 1e afspraak was nog 20 min dat vond ik al kort maar nu het steeds 10 min is vind ik het echt niet meer kloppen.

Bespreek het eens met je fysio. Waarom duurt het zo kort. Als jij binnen 10 minuten buiten staat, dan is dat wel erg kort. Je moet je aan en uit kleden, even vertellen hoe het gaat en waar je tegen aan loopt. Dan blijft er positief gezien effectief 5 minuten voor een behandeling over. Waarom vind je fysio dat voldoende? Wat verwacht jij er van en is dat ook reëel?

Normaal staat er 30 min per patient, en dat is incl aan / uit kleden, gesprekje, administratie. Dus 20 minuten behandelen, dat is vaak ook genoeg.

Zeg me, dat het niet zo is...
Mijn lieve Rhody; 6 maart 1998 - 17 juni 2010

24-09-2015 | De Kolonel - Welkom kerel! --- 12-11-2021 | Fritsje - Welkom vent!
[ITP] Een Zwitserse Kolonel in Nederland & [UK] [SCH] 'Plaats rust', glimlachte De Kolonel.

liedjuh2

Berichten: 2442
Geregistreerd: 18-01-10
Woonplaats: Waar mijn huisje is....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 10:21

Ik ben meestal 25-30 minuten bij de fysio. Mijn onderbeen wordt dan gemasseerd en met shockwave mijn banden en pezen rondom mijn enkel gedaan.

Maar het is in mijn ogen vrij simpel. Als je niet tevreden bent en weinig verschil maakt, dan stap je over naar een andere praktijk.

Toran Z (Toronto V X Democraat)

tiwi1969

Berichten: 7572
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: hoe lang is jouw fysio met je bezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 10:26

30 minuten, inclusief voor bespreking, uit- en aankleden en huiswerk.

Ik zorg er wel voor dat ik makkelijke kleding draag(trainingsbroek en vest) zodat daar niet veel tijd mee verloren gaat. Effectief heb ik dan zo'n 20 minuten behandeling.

Help en bescherm de paarden in Tennessee
https://www.change.org/p/protect-horses ... hRNtUd3YOo

Fish_n_Chips
Berichten: 1215
Geregistreerd: 27-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 13:00

Mijn laatste fysio zo'n 20-25 minuten, maar ik heb er ook eentje gehad die ruim drie kwartier nam.

Janneke2

Berichten: 22580
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 13:11

faunty schreef:
ik dacht , laat ik hier als toekomstig fysiotherapeut is reageren !
ik loop stage op een praktijk waar 20 minuten roosters draaien , en dit vind ik eigenlijk wel een heel handig systeem !
kleine (herhalings) bezoeken kunnen best in 20 minuten , en grotere onderzoeken / anamneses kunnen dan mooi in 40 minuten !


Dat is prima, maar of je declareert 20 minuten of je pleegt fraude. Ik zeg het maar eventjes....


En OF een herhalingsbezoek in 20 minuten klaar kan zijn, hangt uiteraard compleet van de klacht af.

(....mijn fysio is doorgaans netjes 30 minuten met mijn verschillende gewrichten bezig en dan zijn meestal alleen de stijsten geholpen.)

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

verootjoo
Berichten: 35594
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 13:14

Janneke2 schreef:
faunty schreef:
ik dacht , laat ik hier als toekomstig fysiotherapeut is reageren !
ik loop stage op een praktijk waar 20 minuten roosters draaien , en dit vind ik eigenlijk wel een heel handig systeem !
kleine (herhalings) bezoeken kunnen best in 20 minuten , en grotere onderzoeken / anamneses kunnen dan mooi in 40 minuten !


Dat is prima, maar of je declareert 20 minuten of je pleegt fraude. Ik zeg het maar eventjes....


En OF een herhalingsbezoek in 20 minuten klaar kan zijn, hangt uiteraard compleet van de klacht af.

(....mijn fysio is doorgaans netjes 30 minuten met mijn verschillende gewrichten bezig en dan zijn meestal alleen de stijsten geholpen.)


dat is geen fraude hoor. je declareert geen minuten, je declareert een behandeling. in die behandeling moet je ook rapporteren en administratief werk doen, dus 20-25min effectief behandelen en 5-10min administratie is heel normaal :j

[o]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Eliana, Saartjuh_b, ynskek en 14 bezoekers