Koud douchen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 11:45

ilonamandjes schreef:
Hmmm daarom is mijn haar misschien zo'n drama...
Bij mij gaat de douche juist van 'warm' naar 'heet' naar 'heter' :')

Jup.
Na een tijdje denk ik: Hij is niet warm genoeg, dus maar wat warmer :').

Zeker nu de winter op de stoep staat wil ik graag warm worden van mn douche haha

renee16

Berichten: 4897
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 11:48

Ja hiero !

Ik douche overigens gewoon warm en zelfs lang..
maar op het laatst zet ik hem lauw (niet koud). Het helpt echt in weerstand heb ik het idee. Ik had het altijd ontzettend koud, zeker als ik net uit de douche kwam. Nu ik uit een koudere douche stap heb ik hier weinig last van en sowieso minder last van het koud hebben..

Volledig koud zou ik niet aan beginnen eigenlijk, maar ik zou zeggen begin eens met de douche de laatste minuten koud/lauw te zetten. ben benieuwd of je het verschil (ook) merkt.

Roodvos

Berichten: 6657
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 11:52

Daar is recent onderzoek naar gedaan:
http://www.gezondheidenco.nl/265045/kou ... teverzuim/

Maar het gaat om afdouchen, niet om helemaal onder de koude douche te gaan.
En 30 seconden is genoeg.

Mij werd ooit door een natuurgenezer geadviseerd om na het douchen even met een koude douche onder de oksels te spoelen. Hoefde niet steenkoud, zo koud dat je lichaam reageert is koud genoeg (er mag dus nog een beetje warm water bij ;) ). De theorie erachter was dat in dat gebied grote lymfeklieren liggen, die dan gestimuleerd worden. De lymfeklieren spelen een belangrijke rol in onze weerstand.

KellyR

Berichten: 1515
Geregistreerd: 23-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 11:57

puppy1128 schreef:
Jaar ervoor ook? Toen vroor het af en toe in de ochtend.. Liep gewoon puffend en dampend in mijn shirt rond. :')


Even hier op in haken.
Kan ook aan andere factoren liggen in plaats van het koude/lauwe water. Ben er nog niet helemaal achter wat het kan zijn, maar goed haha.

Ik kwam afgelopen winter uit Zweden met -20. Toen ik in Nederland terug kwam, waar het toen wel contant rond het vriespunt was liep ik ook in mijn shirt (wel met lange mouwen) buiten en vanuit daaruit eigenlijk naar mijn zomerjas haha.

En no way dat ik ooit onder een koude douche stap :')

Het schijnt wel dat koud afdouchen ook goed is voor je poriën en helpt om minder te zweten. Dat minder zweten kan dan wel weer terug slaan op minder koud hebben in de winter. Je houdt namelijk je hitte vast. (Hebben ze toch ook speciale deo voor? Haha)

Pancake93
Berichten: 393
Geregistreerd: 24-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 12:21

Iedere dag !! Heerlijk, bijna verslavend *\o/*

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Koud douchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 12:36

Van de zomer heb ik wat kouder gedoucht (35 graden oid) maar met dit weer moet de straal echt warmer wil ik niet klappertanden onder de douche en naderhand 3 uur moeten opwarmen onder de dekens hoor :brr:

Badeendje

Berichten: 3939
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Re: Koud douchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 12:41

Ik ben altijd zo jaloers op mensen die zichzelf zo goed warm kunnen houden. Hier zit ik dan, het huis is 17,5 graad en ik heb het steenkoud. Kacheltje maar weer op 20, duster aan, pantoffels.

's winters laat ik mijn winterjas vaak zelfs binnen aan. Veel te koud.

FrNo
Berichten: 3657
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Re: Koud douchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 12:44

In de zomer wel vaak.
In de winter is het bij ons op het werk al erg koud, dat ik de douche gebruik om op te warmen.

nine1987

Berichten: 8322
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 12:49

Ik douche op 40+ graden.. Ik hou van de warmte.. <3

mirim

Berichten: 4405
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Re: Koud douchen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-16 13:01

Vanmorgen heb ik de douche al wat kouder gezet en van af hier steeds kouder en afgedoucht met koud.
Dat laatste stukje was even afzien :brr:
Maar ik ga er mee door...ik ben heel benieuwd of het uiteindelijk went of zelfs lekker word. :D

Little_Gift
Berichten: 1779
Geregistreerd: 05-09-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 06:14

Ik doe dit vaak maar dan in de zomer :D
Nee op zich koud douchen, geen probleem maar ik kan evengoed genieten van warm douchen...

Tinkertje89

Berichten: 984
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Noorden

Re: Koud douchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 07:10

Ik echt niet, heb de douche juist nodig om afentoe weer een beetje op te warmen... Ik begin warm en eindig heet..

Goof

Berichten: 28770
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Koud douchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 08:44

Het leven moet wel leuk blijven hoor, dan maar minder weerstand, maar koud douchen..... neuh :D

saskiakefie
Berichten: 18434
Geregistreerd: 14-01-07
Woonplaats: Mariënheem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 11:10

Het topic dat op pagina 1 wordt vermeld heb ik een jaar of 2 geleden geopend. Ik ben groot voorstander van koud douchen. Maar dan wel koud afdouchen. Gewoon met warm beginnen, jezelf wassen, haar wassen etc wat je normaal ook doet en dan op het einde nog een paar minuten op koud. Ik zweer erbij. Wel alleen in de winter. Ik ben sinds gisteren weer begonnen want nu wordt het weer kouder. Het duurde even voordat mn lichaam ging werken, maar toen ik weer ging opwarmen.... <3 Dat gevoel, daar is een warme douche niks bij hoor :n En ja beter voor van alles, maar ik doe het met name voor mijn weerstand en om het minder koud te hebben in het dagelijks leven.

MxW

Berichten: 1533
Geregistreerd: 04-12-09
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 20:57

Koud douchen die ik niet, maar zet de kraan vaak wel eerst koud voor ik er onderuit ga. Door het warme water gaan je poriën open en met koud water sluit je die weer. Handig trucje voor een acné gevoelig huidje :D

Verder is koud water beter voor je haar, door warmte gaan de punten sneller splijten. En het is goed voor je bloedsomloop :j

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Re: Koud douchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 21:05

brrrr het idee alleen al, ik ben zo'n mega koukleum dat als ik niet douch op +- 45 graden dan word ik bijna blauw van de kou :')
Lastige vind ik dus wel dat mijn weerstand inderdaad zo slecht is dat ik de huiskamer temperatuur ook het liefst op +- 24 graden zet anders is mijn lichaam niet in staat warm te blijven.
Helaas ook ontzettend veel last van uitslag en droge huid hier dus -O-

Dawn1993

Berichten: 361
Geregistreerd: 08-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 21:08

Brrr nee niks voor mij, ik ben een onwijze koukleum. Toen ik mijn haar onder koud water moest wassen heb ik moord en brand geschreeuwd :o

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 21:09

Mijn nicht doet het al jaren en die vindt het geweldig.. Ik begin zelf 's zomers altijd met een graad of 35 en eindig ook ijskoud. 's Winters begin ik op dezelfde temperatuur, maar zet ik hem steeds wat heter, heter dan waar je huid blij mij is := Maar kan nou eigenlijk niet zeggen dat ik verschil merk.

fransje23

Berichten: 15347
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 21:22

Een vriendin van mij heeft dat mij ook aangeraden maar dat ga ik echt niet doen. Zelf in de tropen kan ik een douche met koud water amper aan. Koud water is aan mij gewoon echt niet besteed ik sta al snel te klappertanden, krijg kippenvel en wordt niet snel meer warm.

In de winter sta ik onder de douche om op te warmen. Vaak zijn mijn benen zo koud dat het warme water wat er langs stroomt ijskoud is als het langs mijn voeten stroomt.. Laat mij dus maar warm douchen, ziek ben ik sowieso al zelden dus mijn weerstand is best goed :)

Debbie

Berichten: 4293
Geregistreerd: 20-01-09
Woonplaats: Friesland

Re: Koud douchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 21:44

In eerste instantie dacht ik No Way!! Hoe warmer douchen hoe fijner. Maar ik heb het in de winter wel altijd koud.. Thuis.. Op het werk.. Als koud afdouchen er voor kan zorgen dat ik het door de dag heen minder koud heb dan is het wel de moeite waard om te proberen..

moyra

Berichten: 9658
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 21:46

Ik heb een tijdje koud afgedouched maar mijn gezondheid liep er een flinke deuk van op :=
Ik deed geen oog met dicht :z :brr:
Ik douchen dus inmiddels weer gewoon warm om lekker warm het mandje in te kruipen :):)

Niobe

Berichten: 7983
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 21:47

Hmm, het zou best gezond kunnen zijn, maar voor mijn omgeving waarschijnlijk niet; ik zou er onwijs chagrijnig van worden :=

Ik heb het wel eens gedaan, uit noodzaak. Toen ik net verhuisd was en er iets mis was met de CV, geen idee meer wat. Vreselijk vond ik het. De dag erna ben ik bij mijn ouders gaan douchen.

cheybinky

Berichten: 862
Geregistreerd: 13-11-11
Woonplaats: Denekamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 21:48

Altijd volledig koud, heerlijk <3 overigens niet uit bezuinigingen. Haha

Gucci_
Berichten: 2475
Geregistreerd: 02-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 21:50

De badkamer is hier al fris genoeg, laat staan dat ik ooit koud ga douchen :brr:

AlwaysH

Berichten: 11268
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Koud douchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 21:58

Shampoo uitspoelen met koud water lijkt me geen succes. Heb het wel eens op de camping gehad, dan had ik mooi vet haar als ik überhaupt de douche uit stapte en mijn haar handdoek droog was gemaakt. :+