Opeens last van knie?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Simmerr
Berichten: 470
Geregistreerd: 21-06-14
Woonplaats: Limburg

Opeens last van knie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-16 22:37

Hii,

Ik heb dus ineens super erg last van mijn knie en vroeg me af of het niks ergs is want het voelt naar mijn idee erger als een zwaar gekneusd enkel.. Ik heb verder helemaal niks raars gedaan, gisteren gesprongen (40/50 cm) en vanochtend werd ik wakker en hij was helemaal stijf, toen ik erop wilde staan lag ik al snel weer op de grond helaas :') uitijndelijk uitgevonden dat als ik hem iets naar buiten draai en helemaal hol ga staan dat ik geqoon prima zonder pijn kan staan, lopen gaat soms een paar stappen goed en dan kan het er ineens inschieten en dat is zo poedersuiker dat ik niet kan blijven staan. Traplopen gaat ook niet en ik ga nu alsof ik mijn been gebroken heb de trap op :P

De pijn zit echt alleen in de linkerknie aan de rechterachterkant en straalt licht door naar de voorkant en hak wanneer ik er verkeerd op sta.
Mijn moeder is verpleegkundige en denk dat het meevalt maar ik ben er letterlijk misselijk van. Is er iets tegen te doen? Ik heb al 2x 500 gram paracetamol gehad.

Groetjes ^^

Spoiler:
nieuwschierig aagje :P


Daphneeeej

Berichten: 2997
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 23:50

Ik heb veel met orthopedie en knieen te maken door mijn vader die op orthopedie werkt en ik ben verpleegkundige (ben ook aan 2 knieen geopereerd) Ik zou je toch adviseren om je knie te laten nakijken! Kan zo banden letsel of verreking zijn. Bij verreking kan je ook goed ondersteund worden waardoor het herstel het beste is. Knieen moet je erg lang mee doen en moet je voorzichtig zijn.

Anoniem

Re: Opeens last van knie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 23:56

Gesprongen met paard denk ik? Zal spierpijn zijn, even kijken of het betert. Beetje warmhouden en niet teveel stilzitten :j

Simmerr
Berichten: 470
Geregistreerd: 21-06-14
Woonplaats: Limburg

Re: Opeens last van knie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-16 10:35

Binnekort toch maar naar de huisarts omdat er rode vlekjes op komen en ik koorts heb.. Het is nogsteeds niet beter geworden helaas.

Spoiler:
nieuwschierig aagje :P

Daphneeeej

Berichten: 2997
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 10:49

Simmerr schreef:
Binnekort toch maar naar de huisarts omdat er rode vlekjes op komen en ik koorts heb.. Het is nogsteeds niet beter geworden helaas.

Dat word toch maar vlot naar de arts gaan hoor! Net even besproken met mijn vader die op orthopedie werkt. Die geeft advies om naar de spoedpost te gaan.

Simmerr
Berichten: 470
Geregistreerd: 21-06-14
Woonplaats: Limburg

Re: Opeens last van knie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-16 11:25

Mijn moeder wil het zoiezo nog 3 dagen aankijken, ze denk dat ik me aan het aanstellen ben.

Is er tot die tijd iets wat ik kan doen tegen de pijn??

Spoiler:
nieuwschierig aagje :P

barbar

Berichten: 4889
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: nieuw-vennep

Re: Opeens last van knie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 11:41

Je moeder ziet die rode vlekjes toch ook wel neem ik aan?? Ik zou er meteen mee naar de spoedpost gaan en zeker niet te lang mee doorlopen.

doe nou maar gewoon, dan doe je al gek genoeg!
pas op, dyslectie!!

Daphneeeej

Berichten: 2997
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Re: Opeens last van knie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 11:51

Roodheid en koorts bij pijn is een teken dat wachten niet verstandig is iniedergeval.

Lady24
Berichten: 1545
Geregistreerd: 28-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 11:54

Je moeder weet ook dat je koorts hebt neem ik aan? Zou toch echt proberen zsm ergens heen te gaan, tot die tijd kun je eventueel je knie koelen, dat zal ook wel wat verlichting geven.

Simmerr
Berichten: 470
Geregistreerd: 21-06-14
Woonplaats: Limburg

Re: Opeens last van knie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-16 19:11

Even een mini update, gisteren was het weer helemaal goed en kon ik er alles mee behalve hem helemaal buigen. Vandaag is het weer 3x niks, zak er constant doorheen en kan niet meer normaal lopen. Ik heb ook zulke erge koorts dat ik op dit moment ook niet erg veel zin heb om naar de HA te gaan... De rode vlekjes sijn overigens weggetrokken en heb ze nog niet weer gezien.
Als de koorts zakt en het blijft gaan we langs de HA maar eerst lig ik plat op bed tot die tijd.

Spoiler:
nieuwschierig aagje :P

Supervixen

Berichten: 12715
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Opeens last van knie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 19:13

2×500 gram paracetamol?? :') Hoe krijg je het weg, zo'n kilo :')

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

Taucha

Berichten: 1157
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 19:17

Gezien je leeftijd zou ik zeggen dat het spierpijn icm groeipijnen kunnen zijn. Maar beter is om toch even langs de dokter te gaan om ernstige dingen uit te sluiten.
Beterschap!

Simmerr
Berichten: 470
Geregistreerd: 21-06-14
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-16 20:04

Supervixen schreef:
2×500 gram paracetamol?? :') Hoe krijg je het weg, zo'n kilo :')



Duhh gewoon poeder kopen en doorslikker met water, heel normaal hier? :+
Nee grapje het was zoiezo iets met 500 maar ik weet tot de gram en daaronder is alles een beetje de mist in gegaan :p

Als het groeipijnen zijn zou het dan wel zo zijn dat dit al 4 dagen aanhoud en ik er niet op kan staan?
Had altijd wel erg last van groeipijn en het is inderdaad een zelfde soort pijn maar dan kon ik er wel gewoon op staan en was het binnen een dag of 2 zoiezo over.

Spoiler:
nieuwschierig aagje :P

Simmerr
Berichten: 470
Geregistreerd: 21-06-14
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-16 20:06

Simmerr schreef:
Supervixen schreef:
2×500 gram paracetamol?? :') Hoe krijg je het weg, zo'n kilo :')



Duhh gewoon poeder kopen en doorslikker met water, heel normaal hier? :+
Nee grapje het was zoiezo iets met 500 maar ik weet tot de gram en daaronder is alles een beetje de mist in gegaan :p

Als het groeipijnen zijn zou het dan wel zo zijn dat dit al 4 dagen aanhoud en ik er niet op kan staan?
Had altijd wel erg last van groeipijn en het is inderdaad een zelfde soort pijn, maar dan kon ik er wel gewoon op staan en was het binnen een dag of 2 zoiezo over.


Edit, Komma's, Komma's Inge }:0

Spoiler:
nieuwschierig aagje :P

melody7

Berichten: 13681
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 20:09

Dat zal wel 500 milligram zijn :P

Als ik jou was zou ik toch snel naar de huisarts gaan, ik vind het als een ontsteking klinken.
Juist als je zo'n koorts hebt wacht je toch niet tot dat zakt om naar de huisarts te gaan?..

Mijn cavia's volgen? Dat kan! Facebook: Guinea Pigs Adventures Dagelijks op instagram: Klik

Wiesje

Berichten: 2906
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Re: Opeens last van knie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 20:26

Bij koorts is het erg vaak een ontsteking.
Zo heb ik pasgeleden out-of-the-blue een bacteriele infectie in mijn knie gehad. Dit hebben ze toen ook meteen open moeten snijden (ik wil je niet bang maken, was een opluchting).
Maar blijf niet te lang zo rondlopen. Kan van kwaad tot erger gaan, of meevallen, maar dat zal je huisarts je wel vertellen dan.

EEF www.campingdesleng.nl
Goed dat je roddelt, dan blijf ik op de hoogte van mezelf!

Daphneeeej

Berichten: 2997
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 16:54

Ts gaat het alweer beter me de knie?

CoreMeltdown
Berichten: 104
Geregistreerd: 17-01-12

Re: Opeens last van knie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 16:58

Kan een 'luie meisjesknie' zijn. Dit heb ik op mijn 23e gehad. Deed immens veel pijn uit het niets maar is te behelpen met kinesitherapie. Het heeft een officiële naam, mits wat Googlen kan je die wel vinden. Had te maken met te weinig bespiering en te veel ruim te achter de knieschijf hierdoor.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, DideH en 8 bezoekers