Psytrec

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Fish_n_Chips
Berichten: 1215
Geregistreerd: 27-08-15

Psytrec

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-16 13:05

Iemand die ervaring heeft met de behandeling bij Psytrec voor complexe PTSS?


Fish_n_Chips
Berichten: 1215
Geregistreerd: 27-08-15

Re: Psytrec

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-16 11:30

Niemand?

Janneke2

Berichten: 22725
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Psytrec

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 19:24

Nee - geen ervaring.

Op zich vind ik de website er goed uitzien (= een zinnig verhaal) - op 1 dure voorwaarde. En dat is de vertrouwensrelatie.

Je hebt al eerder therapie gehad dus neem ik aan dat je geen novice bent in de kunst van jezelf kalmeren, troosten en bemoedigen.
Als je dit redelijk kunt (...of heel erg goed!! ;) ) kan het zin hebben om "in sneltreinvaart door de tunnel van de ellende te gaan". Dus intern gaan, elke dag therapie en 'hollen'.

Maar bij heftiger therapieën zoals emdr en 'het hele verhaal vertellen' (imaginaire exposure) is het van belang dat je de peut echt kunt vertrouwen. (En die band opbouwen is niet echt een kwestie van 'ik duik in het diepe en dan gebeurt het vanzelf wel'.)

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

Fish_n_Chips
Berichten: 1215
Geregistreerd: 27-08-15

Re: Psytrec

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-16 16:46

Goed punt, Janneke.

Ik zag gisteren iets over Psytrec op TV (programma Mij Een Zorg), en daar vertelde een cliënt dat ze maar één keer dezelfde therapeut had gehad, en verder elke sessie een andere therapeut! Dat was protocol..

Janneke2

Berichten: 22725
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Psytrec

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 22:06

...lieve help, daar moet ik toch werkelijk niet aan denken!

Dat je verschillende mensen ziet bij een opname (verpleging, catering, de peut 'met wie je holt' en de peut met wie je verwerkt - dat soort dingen) het zij zo.

Maar als het toch protocol zou zijn om elke dag met iemand anders 'verwerkingsgesprekken' te hebben - brrrr.....

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

Fish_n_Chips
Berichten: 1215
Geregistreerd: 27-08-15

Re: Psytrec

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-16 17:18

Vandaag een telefonische aanmelding gehad. Waar ik wel van schrok was dat je moet verwachten dat je helemaal geen telefonisch- of internetcontact met iemand hebt in de tijd dat je daar bent, en toen ik vroeg of ik wel een boek mee mocht nemen kon ze me dat niet vertellen en werd mij geadviseerd dat tijdens de intake nog een keer te vragen.

Ben benieuwd.

Janneke2

Berichten: 22725
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Psytrec

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 17:35

Tjonge - een soort van retraite. Klinkt mij kloosterachtig in de oren.
Het hoeft niet verkeerd te zijn - maar behandelaars die met eisen geconfronteerd worden vragen steevast 'wat de motivatie hier achter is'.
Bij een klooster is dat duidelijk: je keert je in jezelf en 'gaat omhoog', en al te veel geklets, dat leidt af.
Hebben ze er zelf dingen over gezegd. ..?

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

Fish_n_Chips
Berichten: 1215
Geregistreerd: 27-08-15

Re: Psytrec

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-16 17:44

Je hebt twee individuele therapieën van 90 minuten per dag, psycho-educatie (als ik het goed begrepen heb zowel 's middags als 's avonds), en sport (om je in de juiste mindset te houden). De eetmomenten zijn samen met medecliënten en personeel, en zijn ook de momenten om even bij te komen.

Ik wacht de intake nog even af voordat ik er een mening over ga vormen.

Janneke2

Berichten: 22725
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Psytrec

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 17:59

;) ....vergeleken met een klooster een druk programma.

Wanneer ga je de echte intake krijgen?

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

Fish_n_Chips
Berichten: 1215
Geregistreerd: 27-08-15

Re: Psytrec

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-16 18:19

Ik verwacht snel. Dit zegt de site:

Bij PSYTREC is de aanmeldwachttijd (tijd tussen aanmelding en eerste contact) maximaal 1 week. Onze behandelingswachttijd (tijd tussen eerste intake en behandeling) maximaal 3 weken. Deze wachttijden gelden tenzij anders met u is afgesproken.

_Nero
Berichten: 334
Geregistreerd: 04-02-13

Re: Psytrec

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 18:28

Ik was hier ook voor aangemeld. Telefonische intake gehad, maar wat mij tegen hield is hier ook al genoemd. Ik heb heel erg moeite met vertouwen, en elke keer een andere therapeut werkt voor mij niet.
Daarom krijg ik nog steeds ambulante hulp bij Fier Fryslan. Mocht het nou wel weer veel slechter gaan dan belt Fier weer naar Psytrec en kan ik daar gelijk terecht.
Ben wel benieuwd naar jouw ervaring mocht je er wel heen gaan.

KylaLover

Berichten: 2216
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: ergens in de buurt van nergens

Re: Psytrec

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 00:49

Ik volg dit topic ook even...

♥♥♥Rozita van de Rijsdijk (verkocht)♥♥♥
♥♥♥Don Grego (verkocht)♥♥♥
http://www.facebook.com/viviantusveldfotografie
http://www.instagram.com/viviantusveldfotografie

Janneke2

Berichten: 22725
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Psytrec

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 08:49

@ Nero: eerlijk gezegd snap ik Fier Fryslan niet erg best. (....en psytrec ook niet: juist bij complxe ptss is het opbouwen van een goede vertrouwensband belangrijk, zo niet essentieel.)

Psytrec lijkt jou niets - en ze gaan weer bellen, zou het slechter met jou gaan :?

Nu ja, ik hoop dat ze zich er een eer in stellen om jou een stevige basis in jezelf troosten te geven, leren jezelf te kalmeren en bemoedigen, jou van alles te leren over manipulatie en vooral 'hoe houd ik dat uit de buurt', en in het algemeen om in het hier en nu een redelijk goed leven te hebben.

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

_Nero
Berichten: 334
Geregistreerd: 04-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 11:21

Janneke2 schreef:
@ Nero: eerlijk gezegd snap ik Fier Fryslan niet erg best. (....en psytrec ook niet: juist bij complxe ptss is het opbouwen van een goede vertrouwensband belangrijk, zo niet essentieel.)

Psytrec lijkt jou niets - en ze gaan weer bellen, zou het slechter met jou gaan :?

Nu ja, ik hoop dat ze zich er een eer in stellen om jou een stevige basis in jezelf troosten te geven, leren jezelf te kalmeren en bemoedigen, jou van alles te leren over manipulatie en vooral 'hoe houd ik dat uit de buurt', en in het algemeen om in het hier en nu een redelijk goed leven te hebben.


Misschien had ik het wat beter moeten uitleggen.
Ik ben juist heel tevreden met Fier, en alle tips en trucs met zelf troosten, kalmeren, in het hier en nu blijven etc. heb ik allemaal gehad. Dit kan ik zelf ook toepassen maar er zijn soms ook momenten dat dit door een ingrijpende (trauma gebonden) gebeurtenis niet haalbaar is. Ik zit namelijk nog steeds middenin mijn 'trauma'. (En ja als eerste moet je uit een onveilige omgeving etc. Maar hier ligt dit iets anders) En Fier heeft echt genoeg alternatieven gegeven, safe house etc. Maar dit is mijn keuze.
Terugkomend op het stukje doorverwijzen naar Psytrec, dit had ik ook wat beter moeten uitleggen. Mocht ik weer zover weg zijn dat zelf troosten etc. niet meer werkt dan wil Fier mij (in overleg) naar Psytrec doorsturen, zodat hun door de intensieve therapie de scherpe randjes er af kunnen halen.

Nogmaals, sorry voor de verwarring. Ik had het korte berichtje op mijn mobiel getypt, achteraf niet zo handig. Zal nu vast ook wel wat dingen zijn vergeten uit te leggen.

Janneke2

Berichten: 22725
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Psytrec

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 13:21

Okee, duidelijk!
En idd: alle tips en trucs zijn 'leuk en aardig', maar als je hard getriggerd wordt is het maar de vraag in hoeverre het nog lukt.

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

Fish_n_Chips
Berichten: 1215
Geregistreerd: 27-08-15

Re: Psytrec

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-16 19:57

Ik heb inmiddels mensen van Psytrec gesproken voor een telefonische aanmelding en de eerste afspraak (intake) is gepland. Ik ben niet van plan om jullie "op de hoogte te houden" van het verloop van mijn behandeling (of afwijzing) bij Psytrec. Dat is simpel gezegd "none of your business". Dit topic heb ik aangemaakt omdat ik zocht naar ervaringen, niet omdat ik zelf mijn verhaal wilde posten. Ik hoop dat jullie dit begrijpen.

Janneke2

Berichten: 22725
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Psytrec

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 08:06

+:)+
Boodschap ontvangen! ;)

En grenzen stellen is prima en het is alleen maar netjes een en ander te melden.

Enne: succes!

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3lsk3, CCCCC, Celiien, Jette, joliene, maaikemuis, MightyMike, noukso, Pieneappel, purny, TinkerTreas, Vaiqua, WendyShet en 132 bezoekers