Haaruitval; kale plekken...

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anne.

Berichten: 5131
Geregistreerd: 02-08-08

Haaruitval; kale plekken...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-12-17 20:34

Dit is een onderwerp waar ik écht niet graag over schrijf, laat staan een onderwerp waar ik graag over nadenk, maar het punt is gekomen dat ik er echt iets mee moet.

Ik heb altijd véél en fijn/dun haar gehad. Vrijwel altijd heb ik het lang gehad en dat is ook hoe ik het graag heb, nogsteeds.
Een jaar of 3 geleden merkte ik op dat ik op mijn (zij) scheiding aan mijn haargrens mijn haar steeds dunner werd. Met dat verhaal, in combinatie met andere klachten ben ik naar mijn huisarts gegaan waarna ik lang behandeld ben voor een flink vitamine B12 tekort. Alle klachten zijn weggegaan, op mijn haaruitval na.

Ik heb altijd geprobeerd geen scheiding te maken, maar door de dag mijn haar te “verplaatsen” als ik het los had. Zo af en toe mijn hand er doorheen om het weer goed los te schudden. Maar toch is er een scheiding ontstaan vanaf mijn kruin tot aan de kalige plek aan mijn haargrens en rond die scheiding zie je duidelijk mijn hoofdhuid en ook duidelijk kalende plekken.

Ik vermoed dat dit een onomkeerbaar proces is.. dus daarom stel ik mijn vraag op deze manier aan jullie.. Hebben jullie ervaring? hoe gaan jullie hiermee om? Ik merk dat dit namelijk echt wel iets met me doet.. en Hoe zorgen jullie dat het kale stuk zo min mogelijk zichtbaar is?


luuntje

Berichten: 13929
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Haaruitval; kale plekken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 22:10

Geen ervaring.
Maar het lijkt mij een zeer onwelkom iets.

Zou haartransplantatie iets kunnen zijn?

[o]

Veronica2
Berichten: 2647
Geregistreerd: 26-08-13

Re: Haaruitval; kale plekken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 22:13

Je zou even op ijzer kunnen laten prikken, misschien ligt het daar aan.

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 22:13

Ik heb er geen ervaring mee. Maar kijk eens bij Jennifer hoeve op insta of Fb zijn doet wonderen met haar en haarwerkrn.

Fotografie:portfolio
Lau en de creatievelingen: podcast

Goof

Berichten: 28612
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Haaruitval; kale plekken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 22:23

Ik had ooit een leerling die hier last van had. Ik weet niet meer of het in haar geval kwam door ziekte of door stress. Ik dacht ziekte.
Ik zou zeker bij een huisarts vragen om verdere onderzoeken, wellicht is het 'gewoon' te behandelen.

pitbullgup

Berichten: 1816
Geregistreerd: 20-08-06
Woonplaats: Oss

Re: Haaruitval; kale plekken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 22:28

Anders doorverwijzing vragen voor de dermatoloog kan bijvoorbeeld een vorm van alopecia zijn

Caresse ... Atlantic VDL x Jus de Pomme B + 4
Anya M2 + 3
verkocht

CaVaLaPhoto

Berichten: 1618
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Heythuysen

Re: Haaruitval; kale plekken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 22:33

Ik heb een collega die daar ook last van had/heeft. Zij heeft een te veel aan mannelijke hormonen (zo omschreef zij het), waardoor bij haar vroege kaalheid ontstond, maar daar is ook een behandeling voor. Weet er verder alleen weinig van, maar misschien wel iets om mee te nemen in verdere onderzoeken dat dit ook aan de hand kan zijn.

Rowna

Berichten: 888
Geregistreerd: 12-07-06
Woonplaats: Hem (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 22:35

Door ziekte begon mijn haar ook enorm uit te vallen. Je kan kijken of je een verklaring kan krijgen bij de huisarts zodat je een gedeelte vergoed kan krijgen van een haarstukje. Zelf heb ik ook deze stap gezet.

In eerste instantie ben ik bij de mevrouw geweest die eerder werd vermeld in dit topic en ik liep daar diepongelukkig met een raar haarstuk de deur uit. Vervolgens ben ik naar een andere zaak gegaan en heb ik nu een haarstukje waar ik heel blij mee. Geen kale plekken meer en altijd enorm verbaasde reacties als ik vertel dat het niet allemaal mijn eigen haar is.

Winner Black --> ZZ-licht + 9 en Nat. Junioren
Charmeur --> L2 + 1


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler, lizard, Muga en 47 bezoekers