Welke pedicure herkent dit?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
MarjanB

Berichten: 16414
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 10:54

boris_rakker schreef:
Ik heb ook zoiets aan de hand en kon nog een foto vinden :')
Bij mij begint het met een horizontale streep vanuit m'n nagelriem. Die groeit steeds verder mee naar boven en eenmaal daar blijkt dat die streep een scheur is. Er groeien 2 nagels soort dakpansgewijs over elkaar. Het stukje wat onder ligt is dan wat dunner dan de rest van de nagel.
De eerste keer dacht ik ook dat ik vast m'n 2 grote tenen had gestoten, of te krappe schoenen oid, maar dit herhaalt zich constant en nu al voor de 3e keer.

Op de foto is de bovenste kwart dus 2 nagels op elkaar, als de streep eenmaal zo hoog zit kan ik de nagels makkelijk en pijnloos van elkaar af trekken. Ik heb hier net striplac van m'n nagel afgehaald dus hier en daar zie je nog (paarse) restjes en de bovenlaag is hier en daar wat wit, dit trekt met een uurtje weg is de bovenste nagellaag die door de striplac wat is uitgedroogd.

[ [url=m/rPfHIn.jpg]Afbeelding[/url] ]

Iemand die hier iets over kan zeggen? :D


Je drinkt in elk geval het goede bier :')

Life is a balance of holding on, and letting things go…


Bambi1995

Berichten: 3147
Geregistreerd: 16-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 11:07

boris_rakker schreef:
Ik heb ook zoiets aan de hand en kon nog een foto vinden :')
Bij mij begint het met een horizontale streep vanuit m'n nagelriem. Die groeit steeds verder mee naar boven en eenmaal daar blijkt dat die streep een scheur is. Er groeien 2 nagels soort dakpansgewijs over elkaar. Het stukje wat onder ligt is dan wat dunner dan de rest van de nagel.
De eerste keer dacht ik ook dat ik vast m'n 2 grote tenen had gestoten, of te krappe schoenen oid, maar dit herhaalt zich constant en nu al voor de 3e keer.

Op de foto is de bovenste kwart dus 2 nagels op elkaar, als de streep eenmaal zo hoog zit kan ik de nagels makkelijk en pijnloos van elkaar af trekken. Ik heb hier net striplac van m'n nagel afgehaald dus hier en daar zie je nog (paarse) restjes en de bovenlaag is hier en daar wat wit, dit trekt met een uurtje weg is de bovenste nagellaag die door de striplac wat is uitgedroogd.

[ [url=m/rPfHIn.jpg]Afbeelding[/url] ]

Iemand die hier iets over kan zeggen? :D


Dit heb ik ook.
Uiteindelijk valt het bovenste stukje nagel er af en dan zit daar onder weer nagel.

Mon Amie *16-01-1993 † 16-11-2018

Neem een kijkje op mijn blog: Van mier tot olifant. Allerlei leuke dierenweetjes
https://vanmiertotolifant.blogspot.com/

boris_rakker

Berichten: 278
Geregistreerd: 14-04-07
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 11:24

MarjanB schreef:
Je drinkt in elk geval het goede bier :')

*\o/*

Wel grappig dat meer mensen dit hebben ik vond het echt zo'n weirdo ding van m'n tenen.

We'll take a running start and we"ll take to the sky

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Welke pedicure herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 11:27

Huh? Je vrije rand ligt gewoon los? Of zie ik dat nou verkeerd?

boris_rakker

Berichten: 278
Geregistreerd: 14-04-07
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 10:40

Nee het is daar dubbel 1 nagel eronder en een stukje nagel erboven.
Ze groeien vanuit m'n nagelriem dubbel zit er geen lucht tussen, als ik dan m'n nagellak eraf haal en het lijntje is bijna boven komt de bovenste nagel los.
Dan heb ik weer een paar maanden maar 1 nagel en dan komt er weer een groefje uit m'n nagelriem en begint het opnieuw. Ook echt bij alle twee m'n grote tenen precies tegelijk :+

We'll take a running start and we"ll take to the sky

maaikemuis
Berichten: 5273
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Welke pedicure herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-16 11:18

Bier werkt dus niet... Ik ga aan de wijn! :9

Op de vraag wat voor schoenen ik aan heb. Veel, heel veel verschillende :D . Maar het grootste gedeelte van de dag sta ik op zogenaamde klompen met daarin mijn steunzolen.

Ik ga eens op zoek naar een medisch pedicure in Hoorn (of omstreken). Vanmorgen op miraculeuze wijze is de hele onderzijde van mijn nagel wit geworden.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Welke pedicure herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 11:36

Wit worden kan onycholysis zijn (loslaten van de nagelplaat)

maaikemuis
Berichten: 5273
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Welke pedicure herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-16 12:20

Ik denk ook dat dat het is, hij bestaat uit een onder en een boven plaat. Ik hoop alleen dat ik een manier vind om het te stoppen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 12:23

phormicola schreef:
Ik heb dit eens bij mijn dochter (peuter) gezien. Het kwam na iets van mond en klauw ziekte (?). Geen idee of je dat later in je leven nog kan krijgen!



Ahahahah mond en klauwzeer!! _O- _O- _O-

Ik denk dat je hand-,mond-, voetziekte bedoelt ofzoiets :')

ontherun
Berichten: 4958
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Welke pedicure herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 14:24

Vraag eens een doorverwijzing naar dermatoloog of podotherapeut. Die zijn echt beter onderlegd dan pedicures, zo lastig om een echt goede daarvan te vinden.

Lijkt erop dat je een trauma hebt gehad bij je nagelriem, bij tenen kan het pa na 2,5 maand zichtbaar zijn, dan groeit het zichtbare gedeelte namelijk pas 'uit'. Dus het hoeft geen recent trauma te zijn voordat het loslaten begint.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, IASCrawler en 112 bezoekers