Sigarettenpakje met walgelijke foto's

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
loez

Berichten: 11062
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 21:09

Ik ben ondertussen gestopt met roken, en kocht grote potten shag en geen pakjes, maar bij onze jumbo staan de sigaretten voortaan netjes afgezonderd achter deuren. :) dus niemand die de sigaretten ziet staan.

[o]


Maartje1990

Berichten: 22271
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 21:09

Paisano schreef:
Jolien87 schreef:
Ik vind het walgelijk. Ik rook zelf niet en nog worden die foto's me praktisch onder de neus gedrukt. Fanatieke rokers trekken zich er niets van aan en ondertussen sta ik met een tuimelende maag aan de servicebalie.

Dat is het idee wat ik ook krijg. Roken is ongezond, ik snap best dat er vanuit de overheid daarom een poging wordt gedaan om het aantal rokers te verminderen. Maar of dit nou de beste weg is...? Je ziet het in dit topic ook: niet-rokers worden er onpasselijk van, roker vinden het vooral grappig (wat geen gekke manier is om ermee om te gaan als je toch al niet wil stoppen).



Juist, wie zijn er nu vooral de dupe?... De rokers duwen hun sigaretten wel in een blikje... Klaar is kees...

Paddock paradise, training en opfok in Noord-Limburg www.ppdegangelt.nl
''Pak m'n hand maar''

Siers83

Berichten: 7261
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 21:10

Met de plaatjes willen ze kinderen ervan weerhouden om te gaan roken, wat uiteraard niet werkt.

JwZ6vNA4l, Gebruik mijn code bij Parfumado voor korting!

_Fleurtjuhh_
Berichten: 485
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 21:13

Citaat:
Mij lijkt het veel belangrijker om een roker te laten weten wat er in zit, dan kunnen zij zelf beslissen wat ze te slecht vinden om hun lichaam aan te doen of dat het ze niks interesseert.


Het staat er juist niet meer op zodat mensen niet meer gaan kijken wel het "minst schadelijk" is. Net zoals dat half zware shag nu wordt aangeduid met "vol" ipv half zwaar.

De plaatjes moeten jongeren die nu niet roken afschrikken zodat ze er niet beginnen ermee. Het is niet als maatregel om rokers te laten stoppen.
Laatst bijgewerkt door _Fleurtjuhh_ op 23-09-16 21:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Contactadvertentie: Leuke meid zoekt prins. Schoentje geen bezwaar...

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 21:15

Dat het zo bedoeld is weet ik, maar dat wil niet zeggen dat het ook zo werkt of dat ik het er mee eens ben.

Nielojram

Berichten: 7790
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 21:17

Hier een verstokte roker..
En ja, ik ' kwartet' ook met de pakjes.. In het begin van deze introductie ( rook marlboro, dus had snel deze mooie pica's) deden we ook kwartet thuis..
Enfin, ik wéét dat het slecht is, baal dat ik er zo makkelijk overdenk,maar ik denk/hoop dat het beginnende ( ik-doe-stoer-mee-met-roken)rokers toch even nadenken als ze peukjes kopen met zo'n plaatje erop...

En ja, de regering verdiend er genoeg aan, is ook zo, doen ze ook aan brandstof, drank, boete's, hypotheken, ALLES...als we straks allemaal niet meer roken, krijgen we vast accijns op iets anders.. ( koffie.. kattenvoer, what ever..)

Es war schön.

eenitraM
Berichten: 10947
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 21:18

Toen ik voor het eerst zon pakje in handen kreeg met een baby van as zei de verkoper: "Je hebt gezien wat er nu op staat?" Ik reageerde met: "Goede reden om nog meer te roken want ik wil toch geen kinderen". Dat gezicht van die verkoper en die vrouw die achter me stond. :') Dat vergeet ik nooit meer.

Kalender7
Berichten: 654
Geregistreerd: 08-03-15
Woonplaats: Omgeving Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 21:20

Ik rook ook en heb deze pakjes al een tijdje. Ik vind wel dat ik m'n pakje eerder in m'n tas laat zitten dan op tafel leg omdat het idd geen fijne plaatjes zijn. Toch zal ik hierom niet stoppen met roken en ik vraag me echt af hoe hoog het percentage is dat wel zal stoppen hierdoor.

Nielojram

Berichten: 7790
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 21:26

Kalender7 schreef:
Toch zal ik hierom niet stoppen met roken en ik vraag me echt af hoe hoog het percentage is dat wel zal stoppen hierdoor.


Ik vermoed dat hier niet zo zeer het stop-percentage van belang is, maar het start-percentage..

Wij zijn niet meer te redden ;( als we het willen, moeten we het helemaal zelf doen...

Es war schön.

Laurora

Berichten: 2630
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 21:28

Ik heb de afgelopen twee jaar meerdere keren geprobeerd te stoppen met roken... Helaas lukt het me maar niet -O-
Die plaatjes die helpen mij in elk geval niet, ik weet echt wel dat het ongezond is, maar die nicotine he <3


eenitraM schreef:
Toen ik voor het eerst zon pakje in handen kreeg met een baby van as zei de verkoper: "Je hebt gezien wat er nu op staat?" Ik reageerde met: "Goede reden om nog meer te roken want ik wil toch geen kinderen". Dat gezicht van die verkoper en die vrouw die achter me stond. :') Dat vergeet ik nooit meer.


_O- _O-
Laatst bijgewerkt door Laurora op 23-09-16 21:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Demeter asked him to make the most beautiful animal that the world had ever seen. So, in an effort to impress her, Poseidon created the first horse
~~~

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37152
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 21:28

Ik ben ook een absolute niet roker en zie ze altijd bij het tankstation. Daar staan ze pal achter balie. Ik word dus echt onpasselijk van de fotos. En ben verbaasd eigenlijk om te lezen dat rokers ze grappig vinden en er een spelletje van maken. Gek dat hersens zo anders werken dan.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Re: Sigarettenpakje met walgelijke foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 21:32

In belgie is dat al lang zo en met nog gruwelijkere foto's, ik als niet roker heb geen enkel probleem met die foto's, laat staan als ik zou roken. Vind daar niets schokkend aan maar ik ben dan ook wel iemand die graag operaties ziet en mijn eigen keizersnede mee heeft gevolgd. Dus kan tegen veel tegen.

Nielojram

Berichten: 7790
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 21:34

karuna schreef:
Ik ben ook een absolute niet roker en zie ze altijd bij het tankstation. Daar staan ze pal achter balie. Ik word dus echt onpasselijk van de fotos. En ben verbaasd eigenlijk om te lezen dat rokers ze grappig vinden en er een spelletje van maken. Gek dat hersens zo anders werken dan.


Jij zal ook wel een ' guilty pleasure' hebben ?
Bedenk dát dan bij wanneer je jouw product aanschaft :o

Niet alleen sigaretten zijn slecht voor je... staan nu alleen plaatjes op, hoe slecht het is...

Miss gaan ze het ooit op drank, chips, chocola, drop etc.. doen...

Es war schön.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37152
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 21:37

Eigenlijk niet, kwa dingen. Ben in alles eigenlijk matig. :+ hooguit coca cola maar die koop ik bewust al weinig.max 6 blikjes in de twee weken. Verder geen chips hier, nagenoeg geen koekjes, chocola hooguit twee blokjes per week. Ik drink geen alcohol ook saai gewoon, :')

Wat ik bedoel is dat niet rokers de plaatjes smerig vinden en rokers het grappig vinden. Dat verschil verbaasd me. Kan veel hebben, kijk graag naar operaties en horrorfilms maar de plaatjes op de pakjes maken me misselijk

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 21:38

Ik vind het maar onsmakelijk. Maar goed, als daardoor minder mensen starten met roken (en dan vooral kinderen), dan moet het maar. De verstokte roker raak je niet, als het aardig 1 van je eerste levensbehoefte is dan doet zo'n plaatje van smerige longen of accijnsverhoging niets.

JenW

Berichten: 2597
Geregistreerd: 11-12-11
Woonplaats: Beuningen,GLD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 21:40

Je kan in ieder geval nog kwartetten ;)

Ojee <3Beertje & Mickey & Thyca <3
Believe in yourself..

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Re: Sigarettenpakje met walgelijke foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 21:42

Ik heb ook altijd hartelijk moeten lachen om de tekst "Roken is dodelijk" Niet rokers gaan ook dood. Zullen we dan maar een campagne beginnen tegen "leven"?

Bejaarde bokkers weten meer

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 21:43

Ik ben al een aantal jaren geen roker meer, maar vind dat de EU nu wel ver gaat hoor. Ik las vanuit dit topic dat Vanille en later ook Menthol sigaretten dus ook verboden gaan worden. Nu was ik een fanatiek Menthol roker dus ik zal ook wel bevooroordeeld zijn, maar ik vind de bemoeienis te ver gaan. Dat ze willen waarschuwen dat roken geen goed idee is daar kan ik me wel in vinden. Niks mis met duidelijke voorlichting. Die plaatjes vind ik alweer een ander verhaal maar vooruit. Maar als je dan toch echt 18+ bent en dan ondanks alle waarschuwingen en plaatjes toch besloten hebt dat je wil roken mag je dan als-je-blieft gewoon zelf kiezen wát je wil roken?

Ik rook dus niet meer, maar ik drink wel zo af en toe een biertje, een Rood Fruit biertje dan wel te verstaan want ik vind gewoon bier niet te zuipen. Maar bier/alcohol is net zo min gezond voor een mens als dat roken dat is. Dus ik stel me dan zo voor dat de EU straks zegt: Jaja bier is niet gezond, dus om het niet te aantrekkelijk te maken verbieden we nu al het bier met een andere smaak dan biersmaak.... Dan zou ik toch wel behoorlijk boos worden. Want volgens mij heb ik nog altijd het recht om daar zélf mijn keuzes in te maken, dat hoeft de EU niet voor mij te doen.

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3

Nadine_Fabi

Berichten: 237
Geregistreerd: 12-01-06
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 21:43

karuna schreef:
Eigenlijk niet, kwa dingen. Ben in alles eigenlijk matig. :+ hooguit coca cola maar die koop ik bewust al weinig.max 6 blikjes in de twee weken. Verder geen chips hier, nagenoeg geen koekjes, chocola hooguit twee blokjes per week. Ik drink geen alcohol ook saai gewoon, :')

Wat ik bedoel is dat niet rokers de plaatjes smerig vinden en rokers het grappig vinden. Dat verschil verbaasd me. Kan veel hebben, kijk graag naar operaties en horrorfilms maar de plaatjes op de pakjes maken me misselijk



Ik denk dat het verschil ook is dat het op de rokers overkomt alsof dit
iets is om over na te denken en te stoppen.. Rokers wéten dit allemaal allang
en steken er daarom sneller de draak mee, het is tenslotte voor hún bedoeld..

Ik moet eerlijk bekennen dat ik het ook niet kan laten om een bijdehandte
opmerking te maken als ik een pakje toegestopt krijg met een naakte man
erop.. En ja, ik ben een roker.. Quilty!

*Sorry voor de zinsopbouw, telefoon :')
Laatst bijgewerkt door Nadine_Fabi op 23-09-16 21:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Beste vrienden zijn op 1 hand te tellen.. Zij was er absoluut 1 van..!
Only know you love him, when you let him go..

Debbie00

Berichten: 1674
Geregistreerd: 30-12-07

Re: Sigarettenpakje met walgelijke foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 21:44

Bij Aldi liggen die pakjes met foto's open en bloot.

Life is like a box of chocolates, you never know what you're gonna get

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 21:48

Oh ja, helemaal vergeten in mijn vorige post. Ik ben van de week begonnen in het book Buyologie. Aan het begin van dit boek beschrijft men een onderzoek wat gedaan is naar de effecten van deze gruwelijke plaatjes. In het schriftelijke deel van het onderzoek vragen ze mensen of de plaatjes effect hebben op hun aankoop en rookgedrag in die zin dat ze minder gaan roken. Dit wordt door de mensen inderdaad bevestigd. Maaaarrrrrrr daarna gaan ze de hersenscanner in en worden er plaatjes van pakjes sigaretten getoond. En dan blijkt dat de aanblik van de pakjes met de foto's juist hersengebieden activeert die er op wijzen dat men niet minder maar méér behoefte krijgt aan het roken van sigaretten.

Het zou dus best zo kunnen zijn dat de pakjes werken in die zin van voorkomen is beter dan genezen. Maar blijkbaar werkt het op de reeds bestaande rokers juist averechts. Vond ik toch wel heel frappant om te lezen.

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3

Knudd

Berichten: 1561
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 21:49

Ik verwacht nu eigenlijk ook 'mooie' plaatjes op al het alcohol, schadelijk voor zowel jezelf als voor anderen :) En plaatjes op alles wat suiker bevat (en dat is véél), plaatjes bij alle fast food ketens?

Ik trek me er weinig van aan, ga er niet minder of meer door roken. Ik snap heel goed dat het geen smakelijke foto's zijn, zeker voor niet-rokers, maar ik heb wel ergere dingen gezien dan wat er op die pakjes staat. En er zijn ook wel ergere dingen om je druk over te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 21:50

Ik vind het belachelijk en betuttelend!
Maar stel dat er op zou staan

"STOPPEN MET ROKEN GEEFT JE EEN BETERE CONDITIE"
Of meer lucht, of betere reuk, etc

Dat zou meer bereiken denk ik.
Motiveren werkt beter dan demotiveren.

RoosDeG

Berichten: 1834
Geregistreerd: 27-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 21:53

Hier ook een roker, ik erger me ook niet aan die plaatjes..
Maar aangezien ik kinderen heb plak ik er gewoon een stikker over heen.
Kind hoeft die plaatjes niet te zien :')

wil je vaker mee genieten van de loonse en drunense duinen?? volg ons dan op Instagram:@turnerdeshinker :)

Mars

Berichten: 33223
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 21:54

RoosTinker schreef:
Hier ook een roker, ik erger me ook niet aan die plaatjes..
Maar aangezien ik kinderen heb plak ik er gewoon een stikker over heen.
Kind hoeft die plaatjes niet te zien :')


Primera heeft leuke blikjes :j
Kostte 1,99 geloof ik.

In het verleden gebeurd niets (meer)
In de toekomst gebeurd (nog) niets
Er is alleen maar nu


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bo_Y, BritHittepit, LvA1993, SentiBot, YandexBot en 49 bezoekers