Sigarettenpakje met walgelijke foto's

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mika11

Berichten: 11107
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Sigarettenpakje met walgelijke foto's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-16 21:15

Ja, die kocht ik gisteren voor het eerst.
Met een foto op het pakje van een bloed spugende vrouw. -O-

Ik ging even kijken wat voor verschillen er nog meer waren met de oude pakjes, wat er op staat qua informatie.
Maar ik kan op de nieuwe pakjes niet meer terug vinden hoeveel nicotine, teer en koolmonoxide erin zit.
Dat stond voorheen op elk soort sigarettenpakje aangegeven, ik kocht altijd het merk waar het minste in zat (Kent white)

Wat betekent dit, hoe kun je nu weten hoeveel er nu van in zit, per merk?
Of dat het allemaal gelijk is geworden, wat voor merk je ook koopt.
Je kan die informatie nergens meer terug vinden.

Ik dacht zelfs al dat de sigaretten van het nieuwe pakje Kent White, dat die sigaretten veel scherper zijn geworden, of beeld ik me dat nu gewoon maar in of zo?

Nou ja, 'gelukkig' rook ik niet zoveel en hoef niet zo vaak zo'n pakje te kopen met zo'n griezelige foto.
Misschien nu een goede aanleiding om te stoppen, ha ha :D

Appelmoes_11

Berichten: 2340
Geregistreerd: 20-11-11
Woonplaats: Maastricht

Re: Sigarettenpakje met walgelijke foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 21:18

Het was me ook al opgevallen van die hoeveelheden. :) Ik kom er ook niet uit.

Die foto's zijn wel echt geniaal :))

mika11

Berichten: 11107
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-16 21:30

Ha ha, geniale foto's!
Ja, zo kan je het ook bekijken, tot nu toe vind ik ze vooral erg onsmakelijk :+

Nou ja, misschien is er nog iemand die weet hoe het zit, met hoe het zit van die hoeveelheden.

SincereQ
Berichten: 907
Geregistreerd: 22-02-11

Re: Sigarettenpakje met walgelijke foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 21:36

Staat t niet aan de binnenkant? Heb nu geen pakje bij, maar dacht laatst iets in dat dekseltje ding te zien staan.
Camel is qua samenstelling iig t zelfde beweren ze, merk ook geen verschil.

moyra

Berichten: 9658
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 21:37

Het eerste wat ik dacht bij je OP "n pas een pakje met foto :oo "
Ik heb ze al maanden en in het begin keek ik er wel naar maar inmiddels ben ik er wel aan gewend :j

De samenstelling kan ik je niet mee helpen.

Paisano

Berichten: 12586
Geregistreerd: 28-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 21:38

Geen idee wat waarin zit, ik rook zelf niet. Maar die foto's... wat een gruwel! :x Als ik bij de servicebalie van de supermarkt in de rij sta, wordt ik aangestaard door de meest smerige tanden, zwarte longen en vieze dingen waarvan ik niet eens meer kan zien wat het is :r ! Dat hoeft van mij echt niet hoor.

Toothless

Berichten: 870
Geregistreerd: 08-05-13
Woonplaats: Amsterdam

Re: Sigarettenpakje met walgelijke foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 21:39

Ik doe tegenwoordig kwartet met die pakjes met vrienden!

"heb jij de Baby?" "Ja voor de naakte man in het grijze bed alsjeblieft"

Siers83

Berichten: 7348
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 21:40

Ik werk bij een Primera en sta dus de hele dag die pakjes te verkopen, erg gezellig zeg maar haha. Maar idd er staan geen gehaltes meer op, dat is de nieuwe wet waar dus ook de plaatjes vandaan komen en nog een aantal dingen. Met die gehaltes zou je kunnen denken dat het roken van een Kent white bijv gezonder is dan een gewone Marlboro wat uiteraard niet zo is. Dus vandaar dat het eraf is. Is voor ons als verkopers ook lastig hoor, leg maar eens uit welke sigaretten lichter zijn qua nicotine en teer als je het niet kunt bewijzen.

Edit, of het aan de binnenkant staat weet ik niet trouwens, ik rook al anderhalf jaar niet meer. Smaak is overigens niet veranderd van de gewone sigaretten, alleen de verpakkingen veranderen. Bij de clickers veranderd de smaak wel, die mogen namelijk helemaal niet meer per 20 mei 2017.
Laatst bijgewerkt door Siers83 op 23-09-16 21:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 21:42

Het is vast niet de bedoeling, maar ik vind deze echt geweldig :=

Afbeelding

Die tut met die peuk er in. :')

Mars

Berichten: 33263
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 21:42

Toothless schreef:
Ik doe tegenwoordig kwartet met die pakjes met vrienden!

"heb jij de Baby?" "Ja voor de naakte man in het grijze bed alsjeblieft"


Ja dat :')
En ik heb een hip blikje met vlinders gekocht voor mn sigaretten, geeft toch een wat leuker beeld :P

prugelpiet

Berichten: 12562
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Sigarettenpakje met walgelijke foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 21:45

Ik rook zelf niet, maar ik vind de plaatjes vreselijk. In mijn ogen heeft het ook geen nut, rokers gaan er heus niet van stoppen. Vind het walgelijk, wat moeten kleine kinderen wel niet denken :=

youaremystar

Berichten: 489
Geregistreerd: 21-06-14
Woonplaats: Potjewold

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 21:46

Nies_ schreef:
Het is vast niet de bedoeling, maar ik vind deze echt geweldig :=

[ Afbeelding ]

Die tut met die peuk er in. :')



Die is inderdaad leuk. Mijn vriend grapt al dat ons kind later ook zo'n speen krijgt.

Hier doen we "peukeplaatjes spaar ze allemaal". Volgens mij schrikt het helemaal geen mensen af die al rookte.

mika11

Berichten: 11107
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-16 21:49

Ik heb even gekeken, maar op de binnenkant staat alleen een telefoonnummer voor informatie :)

Wat is dat hier dan laat, als het al maanden wordt verkocht blijkbaar met die foto's.
Hier pas sinds gisteren, dat ik zo'n pakje had.

Ha ha, kwartetten met die foto's.
Dat is wel een manier om eraan gewend te raken, of de lol er van in te zien.

mika11

Berichten: 11107
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Re: Sigarettenpakje met walgelijke foto's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-16 21:52

Siersma, dat is een domper wat je daar vertelt, daarom kocht ik juist Kent White omdat het naar mijn idee minder schadelijk zou zijn omdat er maar zo weinig in zit. :+

Maaaarije

Berichten: 1758
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 21:52

Nies_ schreef:
Het is vast niet de bedoeling, maar ik vind deze echt geweldig :=

[ Afbeelding ]

Die tut met die peuk er in. :')


Deze inderdaad, dat je hem koopt en de verkoper zegt; goh, wil je het pakje met de schattige baby met sigaret speen? :+

Jolien87

Berichten: 17419
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 21:53

Ik vind het walgelijk. Ik rook zelf niet en nog worden die foto's me praktisch onder de neus gedrukt. Fanatieke rokers trekken zich er niets van aan en ondertussen sta ik met een tuimelende maag aan de servicebalie.

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 21:58

Jolien87 schreef:
Ik vind het walgelijk. Ik rook zelf niet en nog worden die foto's me praktisch onder de neus gedrukt. Fanatieke rokers trekken zich er niets van aan en ondertussen sta ik met een tuimelende maag aan de servicebalie.


Ja ik heb dit dus ook. Rook niet.... Maar bij de kassa wordt je bijna gedwongen om er naar te kijken... Bah!

youaremystar

Berichten: 489
Geregistreerd: 21-06-14
Woonplaats: Potjewold

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 22:01

Jolien87 schreef:
Ik vind het walgelijk. Ik rook zelf niet en nog worden die foto's me praktisch onder de neus gedrukt. Fanatieke rokers trekken zich er niets van aan en ondertussen sta ik met een tuimelende maag aan de servicebalie.


Dan moet je niet naar België o.i.d gaan, daar zijn de foto's nog erger. Open hart operaties enzo. :Y)

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 22:02

Ik denk dat rokers allemaal weten dat het ongezond is, en ik denk niet dat ze door dergelijke foto's ineens minder gaan roken of stoppen... Weg gegooid geld imo

Paisano

Berichten: 12586
Geregistreerd: 28-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 22:02

Jolien87 schreef:
Ik vind het walgelijk. Ik rook zelf niet en nog worden die foto's me praktisch onder de neus gedrukt. Fanatieke rokers trekken zich er niets van aan en ondertussen sta ik met een tuimelende maag aan de servicebalie.

Dat is het idee wat ik ook krijg. Roken is ongezond, ik snap best dat er vanuit de overheid daarom een poging wordt gedaan om het aantal rokers te verminderen. Maar of dit nou de beste weg is...? Je ziet het in dit topic ook: niet-rokers worden er onpasselijk van, roker vinden het vooral grappig (wat geen gekke manier is om ermee om te gaan als je toch al niet wil stoppen).

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 22:02

Bij de Xenos verkopen ze snoepjes in een blikje. Met papieren zakdoekje als demping passen sigaretten er prima in.

Catnip

Berichten: 2337
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 22:03

Ik kan me er niks van aantrekken, ik zie wel ergere dingen bij m'n vrijwilligerswerk.

Als ze levensechte enge insecten erop gaan zetten on the other hand... :')

SincereQ
Berichten: 907
Geregistreerd: 22-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 22:05

Camel klik staat het nog op de zijkant. Binnenkant is voor meer informatie. Ik 'spaar' spaar ze ook. Laatst werd me gevraagd of ik hartaanval of bloed hoestende vrouw wilde. Ik zei van doe die vrouw maar want de man had ik al eerder gehad :')
Vind het ook niet zo afschrikwekkend. Je kijkt er een keer naar en dat is het.

Mars

Berichten: 33263
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Sigarettenpakje met walgelijke foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 22:07

De overheid wil ook helemaal niet dat iedereen stopt. Ze verdienen er veel teveel geld aan :j

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 22:08

Paisano schreef:
Jolien87 schreef:
Ik vind het walgelijk. Ik rook zelf niet en nog worden die foto's me praktisch onder de neus gedrukt. Fanatieke rokers trekken zich er niets van aan en ondertussen sta ik met een tuimelende maag aan de servicebalie.

Dat is het idee wat ik ook krijg. Roken is ongezond, ik snap best dat er vanuit de overheid daarom een poging wordt gedaan om het aantal rokers te verminderen. Maar of dit nou de beste weg is...? Je ziet het in dit topic ook: niet-rokers worden er onpasselijk van, roker vinden het vooral grappig (wat geen gekke manier is om ermee om te gaan als je toch al niet wil stoppen).

Er wordt al véél minder gerookt dan eerst. Moeten er dan nog van zulke extreme maatregelen genomen worden? Ik denk het niet. De dingen op die pakjes zijn veelal veel te extreem om echt serieus te nemen, want zeg eerlijk, ik ken mensen met slechte tanden, maar zo slecht als op die foto's, alleen door het roken? Nee, zeker niet :+

Mij lijkt het veel belangrijker om een roker te laten weten wat er in zit, dan kunnen zij zelf beslissen wat ze te slecht vinden om hun lichaam aan te doen of dat het ze niks interesseert.