Van pil naar spiraal

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
HouVanUtopia
Berichten: 7173
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zuid Holland

Van pil naar spiraal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-16 07:46

Hallo bakkers

Al vanaf mijn 15de zit ik aan de pil al 12 jaar op het moment ding is altijd veilig geweest nooit problemen gehad maar merk dat ik steeds meer last krijg van de hormonen...

Zit nu te kijken voor een spiraal maar lees stiekem veel verhalen van meiden die daardoor alsnog zwanger zijn geworden vind het doodeng om dus van de pil af te stappen omdat deze voor mij veilig werkt..

En dan wat ga ik nemen een morena en bijna tot niet meer ongesteld worden of een koper en elke maand de bevestiging van je ongesteldheid hebben

Welke van de 2 is dan veiliger

Ik zie door de bomen het bos even niet meer en heb er angsten van maar wil echt graag van de pil en al die hormonen af heb er nooit last van gehad maar merk gewoon dat ik huilerig ben meer sneller moe snel chago minder zin in gemeenschap etcetera

Ik hoop dat iemand me wat meer wijsheid kan brengen

Party like there is no tomorrow!
Dance like there's nobody watching!


YellowGray
Berichten: 1049
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Utrecht

Re: Van pil naar spiraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 07:53

Een Mirena-spiraaltje is nog betrouwbaarder dan de pil. Natuurlijk gebeurt het dat er een keer iemand toch zwanger wordt, maar dit gebeurt eigenlijk alleen als hij niet goed geplaatst wordt. Laat dit dus bij voorkeur doen door een gynaecoloog! Veel huisartsen hebben er niet veel ervaring mee, dus als je al een beetje twijfelt zou ik het zekere voor het onzekere nemen. Als hij eenmaal gezet is, moet je vaak ook een paar weken later nog even terugkomen voor een echo, dan kunnen ze controleren of hij goed zit.

Ik heb zelf al meer dan 5 jaar een spiraaltje (Mirena), heb afgelopen februari de eerste eruit laten halen en meteen een nieuwe laten zetten. Het bevalt mij ontzettend goed. Ik had ook veel last van de hormonen van de pil, was vaak emotioneel en chagerijnig en hier heb ik nu geen last meer van. Ik vind het echt een aanrader! Het plaatsen zag ik erg tegenop maar viel uiteindelijk mee. Het is onprettig en doet even zeer, maar je mag gewoon pijnstillers nemen en na een dagje op de bank was ik weer de oude. En ik hoef er nooit meer aan te denken!

Azmay

Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 07:54

De mirena is volgens mij veiliger, ik vind het helemaal geweldig nu ik hem eenmaal heb. Het inbrengen was wel niet bepaald prettig maar dat is maar eens in de 5 jaar, volgende keer last ik het ook bij de gyn foen die schijnt het te kunnen verdoven/ontspannen.

Ik hoor eigenlijk nooit dat mensen zwanger raken er doorheen, hij is veiliger dan de (goed gebruikte) pil.

Hanmar
Advies Mies

Berichten: 16983
Geregistreerd: 28-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 07:59


“I am a brain, Watson. The rest of me is a mere appendix.”
― Sherlock Holmes (Arthur Conan Doyle)


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Charlie_, Facebook, Geerten, GrapeshotBot, YandexBot en 23 bezoekers