Rokende verjaardagsganger

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem
Berichten: 510
Geregistreerd: 14-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-16 17:22

Niobe schreef:
Maar wat vind je nou eigenlijk erger, dat je oma rookt of dat ze er überhaupt is? In je openingspost lees ik meer frustraties dan alleen het roken eigenlijk... is dat niet gewoon de druppel voor je?


Het roken, alleen ik maak mezelf in mijn hoofd geïrriteerder met de gedachte aan haar gedrag.

MxW

Berichten: 1533
Geregistreerd: 04-12-09
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 17:23

verootjoo schreef:
Naar huis gaan en een wasmachine kopen om je stinkende kleren in te wassen :j

Wat is dat toch met al die topics over roken :=


Precies dit. Heb al 6 keer een bericht getypt en weer verwijderd omdat ik dacht dat ik de enige was die er zo over dacht :') Lijkt wel een anti rook hype te worden.

Ik ben ook geen roker. Vind de geur vies en goh als de rook mijn kant op geblazen wordt moet ik hoesten. Maar mij zul je niet horen klagen als ik buiten wil zitten. Als we binnen zitten jagen we de rokers naar buiten, als we buiten zitten jagen we de rokers.. Eh, ja waar kun je de nog heen gaan jagen? Ze passen zich al genoeg aan.

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 17:23

Misschien kan je de sigaretten verstoppen en denkt ze dat ze niet meer heeft :')

Anoniem
Berichten: 510
Geregistreerd: 14-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-16 17:24

Mars schreef:
Niet piepen en ergens gaan zitten waar je t minste ruikt. En eind van de dag je kleding wassen. Wat een aanstellerij om een middagje verjaardag.


Mijn vader wast niks meer vanavond. Ik loop liever niet de hele week in die walm, vooral omdat ik er zelf last van heb. Ik piep niet, vraag me alleen af of er geen gezelligere oplossing is. OP vertekent mijn gedachten waarschijnlijk.

Anoniem
Berichten: 510
Geregistreerd: 14-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-16 17:26

xMaxxiee schreef:
verootjoo schreef:
Naar huis gaan en een wasmachine kopen om je stinkende kleren in te wassen :j

Wat is dat toch met al die topics over roken :=


Precies dit. Heb al 6 keer een bericht getypt en weer verwijderd omdat ik dacht dat ik de enige was die er zo over dacht :') Lijkt wel een anti rook hype te worden.

Ik ben ook geen roker. Vind de geur vies en goh als de rook mijn kant op geblazen wordt moet ik hoesten. Maar mij zul je niet horen klagen als ik buiten wil zitten. Als we binnen zitten jagen we de rokers naar buiten, als we buiten zitten jagen we de rokers.. Eh, ja waar kun je de nog heen gaan jagen? Ze passen zich al genoeg aan.


In dit geval past ze zich helemaal niet aan, dat doe ik. Geen probleem maar vraag me gewoon af of er een gezelligere manier is.
Om nou keihard hoestend buiten te gaan zitten lijkt me ook niet zo leuk voor iedereen :')

Mars

Berichten: 33261
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 17:27

JoskaH schreef:
Mars schreef:
Niet piepen en ergens gaan zitten waar je t minste ruikt. En eind van de dag je kleding wassen. Wat een aanstellerij om een middagje verjaardag.


Mijn vader wast niks meer vanavond. Ik loop liever niet de hele week in die walm, vooral omdat ik er zelf last van heb. Ik piep niet, vraag me alleen af of er geen gezelligere oplossing is. OP vertekent mijn gedachten waarschijnlijk.


Nou dan trek je morgen schone kleding aan. Zo moeilijk is het allemaal niet hoor.

Anoniem
Berichten: 510
Geregistreerd: 14-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-16 17:27

verootjoo schreef:
Misschien kan je de sigaretten verstoppen en denkt ze dat ze niet meer heeft :')


_O- ~~}>

Anoniem
Berichten: 510
Geregistreerd: 14-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-16 17:29

[naam] schreef:
Mars schreef:
Mijn vader wast niks meer vanavond. Ik loop liever niet de hele week in die walm, vooral omdat ik er zelf last van heb. Ik piep niet, vraag me alleen af of er geen gezelligere oplossing is. OP vertekent mijn gedachten waarschijnlijk.


Nou dan trek je morgen schone kleding aan. Zo moeilijk is het allemaal niet hoor.


Dat kan inderdaad, maar dan zit ik wel nu en de hele week hoestend in de klas.

Yunomi
Berichten: 3112
Geregistreerd: 04-12-06

Re: Rokende verjaardagsganger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 17:30

Als alleen een stoel naast haar vrij is vraag je toch iemand of die wil ruilen van plek? En ander pak je de stoel op en ga je aan de andere kant van de kring zitten.

Kelly_ann

Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 17:30

Heb je maar 1 paar kleren dan?

Vriendin van mij, die echt last én een pesthekel heeft aan rokers. Zat ooit naast mijn oude tante die aardig doorpaft.
Ze heeft gezellig een tijdje naast tante gezeten, wat praatjes gemaakt. Echt gezellig, ook voor tante.

Daarna was het "Goh, als u het niet erg vind ga ik even een ander plekje zoeken, ik heb wat last van de rook."

En zo husselde het gezelschap wat en zat iedereen weer op een leuk plekje.

Mars

Berichten: 33261
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 17:30

JoskaH schreef:
Dat kan inderdaad, maar dan zit ik wel nu en de hele week hoestend in de klas.


Wat een aanstellerij... Nou sterkte dan maar ermee.

MxW

Berichten: 1533
Geregistreerd: 04-12-09
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 17:31

JoskaH schreef:
xMaxxiee schreef:

Precies dit. Heb al 6 keer een bericht getypt en weer verwijderd omdat ik dacht dat ik de enige was die er zo over dacht :') Lijkt wel een anti rook hype te worden.

Ik ben ook geen roker. Vind de geur vies en goh als de rook mijn kant op geblazen wordt moet ik hoesten. Maar mij zul je niet horen klagen als ik buiten wil zitten. Als we binnen zitten jagen we de rokers naar buiten, als we buiten zitten jagen we de rokers.. Eh, ja waar kun je de nog heen gaan jagen? Ze passen zich al genoeg aan.


In dit geval past ze zich helemaal niet aan, dat doe ik. Geen probleem maar vraag me gewoon af of er een gezelligere manier is.
Om nou keihard hoestend buiten te gaan zitten lijkt me ook niet zo leuk voor iedereen :')


Dan vraag je of zij lekker binnen gaat zitten roken. Maar dat mag zeker niet?

Begin eens met te vragen of ze de rook een andere kant op wil blazen. Met praten kom je een heel eind :j

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 17:32

JoskaH schreef:
Mars schreef:

Nou dan trek je morgen schone kleding aan. Zo moeilijk is het allemaal niet hoor.


Dat kan inderdaad, maar dan zit ik wel nu en de hele week hoestend in de klas.

Naar de HA voor een pufje? Als je de hele week hoest van een middagje zeer verdunde rooklucht heb je erg gevoelige longen. Misschien lichte astma of bronchitis?

genja
Berichten: 3942
Geregistreerd: 12-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 17:40

[quote="
Nou dan trek je morgen schone kleding aan. Zo moeilijk is het allemaal niet hoor.[/quote]

Dat kan inderdaad, maar dan zit ik wel nu en de hele week hoestend in de klas.[/quote]

Neem aan dat je wel meer als 1 paar kleding mee hebt Naar je vader? En anders even langs je moeder gaan (ik begrijp een beetje dat je in 2 huizen woont).
En evt zelf even je kleding vanavond op een kort programma in de was doen. Is het morgen ochtend vast weer droog .

Anoniem
Berichten: 510
Geregistreerd: 14-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-16 17:42

[naam] schreef:
Mars schreef:

Dat kan inderdaad, maar dan zit ik wel nu en de hele week hoestend in de klas.

Naar de HA voor een pufje? Als je de hele week hoest van een middagje zeer verdunde rooklucht heb je erg gevoelige longen. Misschien lichte astma of bronchitis?

Zou zomaar kunnen, misschien wel handig.

Iedereen bedankt voor de reacties, volgens mij lijkt het alsof ik gewoon even lekker wilde zeuren over het roken. Ik kan niet goed tegen de rook en vind het banketstaaf om er wat van te zeggen. Ik wilde zeker geen reltopic openen of mensen beledigen. Misschien ben ik gewoon een overdrijver of zo, maar ik heb geen zin in een topic waar ik elke keer hetzelfde moet uitleggen zonder antwoord op mijn vraag.

Hierbij antwoord ik niet meer in dit topic, niet omdat ik de discussie niet wil voortzetten maar omdat mijn vraag niet beantwoord wordt en ik alleen maar mensen irriteer. Geen idee of ik hier zelf een slotje op kan zetten? Maar in principe is het topic gewoon gesloten :)

Nogmaals bedankt voor de reacties.

Anoniem

Re: Rokende verjaardagsganger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 18:16

Als je er niks van wilt zeggen moet je ook niet zeuren dat je er last van hebt...

Ragdollcat
Berichten: 14665
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 18:39

Mars schreef:
Niet piepen en ergens gaan zitten waar je t minste ruikt. En eind van de dag je kleding wassen. Wat een aanstellerij om een middagje verjaardag.



Dat dus! Ben het met Mars eens!!!


Gewoon het probleem niet zo groot maken dan het is.
Waar heb je het over?

Je woont er en ga dan gewoon ergens anders zitten waar je geen last van hebt, klaar.

luuntje

Berichten: 13969
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Rokende verjaardagsganger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 19:22

Andere keer langsgaan is lastig aangezien broer en jij bij jullie ouders wonen.
Probeer zover mogelijk bij oma vandaan te zitten.
Zet eventueel een ventilator naast je neer die de rook bij je wegblaast.

Dan 's avonds onder de douche, haren wassen en kleding in de wasmachine gooien.

jorika1986

Berichten: 5217
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 04:15

JoskaH schreef:
verootjoo schreef:
Misschien kan je de sigaretten verstoppen en denkt ze dat ze niet meer heeft :')


_O- ~~}>


Eens met een pakje sigaretten van een collega gedaan... (had het terug in z'n tas gestopt, terwijl ze op het buro lagen)
Die ging helemaal uit z'n naad! Die rokers zijn niet goed wijs hoor. Tot janken aan toe om een vieze stink stok.
Grote paniek, heel de tas overhoop gehaald en in de paniek niet kunnen vinden (zaten er echt in...)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110665
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Rokende verjaardagsganger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 05:30

Ergens snap ik TS wel. Ik heb zelf chronische bronchitis met bronchiale hyperreactiviteit en mijn longen knijpen zich samen wanneer ik naast iemand sta of zit die extreem naar rook ruikt. Zo ging ik ooit bijna van m'n stokje terwijl ik bij de kassa stond en iemand achter mij echt gigantisch naar rook stonk.

Maar op een verjaardag heb je de keus om zo ver mogelijk uit de buurt te blijven of buiten te gaan staan, dus daar moet wel een mouw aan te passen zijn :)

Birdie60

Berichten: 8398
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 06:29

Hoe oud is oma? TS?

Anoniem
Berichten: 510
Geregistreerd: 14-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-16 07:24

kan iemand het topic sluiten? Ik heb geen idee hoe dat moet :')

De verjaardag verliep prima, naarmate er nog meer mensen kwamen en we gingen eten stopte ze met roken. Alleen ging toen onze vuurschaal aan :')
Dus alsnog even hoestend buiten gezeten in de zwarte rook en weer naar binnen verhuisd.

Mijn oma is 75 oid(weet ik niet uit mijn hoofd haha)

Britta31

Berichten: 13136
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Rokende verjaardagsganger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 07:28

Je had ook kunnen zeggen dat je heel veel huiswerk had voor school.

onbarefeet

Berichten: 3272
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Hengelo (OV)

Re: Rokende verjaardagsganger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 07:34

Afbeelding
:=

Gelukkig ging het nog wel oke, TS :j

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 07:41

Kelly_ann schreef:
En even doorbijten? Ik bedoel, 1 middag... Voor de goede vrede met je broer en de hele familie? Beetje goed plekje uitzoeken qua wind? Ff naar binnen wandelen om je hulp met de afwas/catering aan te bieden?

En als je thuis komt lekker douchen en je kleding in de was?

Ik bedoel zo'n enorm offer is dat toch ook niet?

Genoeg opties om met een beetje goede wil de rook wat te ontzien.

Verdraagzaamheid is ook een groot goed!

Tja dit kan ook voor een roker gelden.
Even doorbijten dan maar een middagje niet roken, zo erg is dat toch niet....

Ts zoek gewoon een ander plekje.Ik heb nl het idee dat het roken niet het grootste probleem is maar dat je door de band die jullie hebben sowieso niet graag naast haar zit.
Klets gezellig met iemand anders die wel leuk is