Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tengeltje11
Berichten: 7136
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 11:57

Hunk? Hier 3 kids wasbaar gebruikt, nooit gewerkt. Altijd gewoon mee met andere spullen de wasmachine in en om de zoveel tijd appart een rondje kookwas met azijn. Je moet er ook niet meer van maken dan het is?

Slmt9

Berichten: 4798
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 12:01

Tja, zo begon ik met wasbare inlegkruisjes, maar gewoon wassen werkt hier dus niet.
Met het eerste wasbare ondergoed ging ik het dus eerst spoelen met koud water en uithangen, daarna wassen. Werkt helaas ook niet.
Met de nieuwe menstruatieondergoed dus gaan weken in zout en dan wassen, helpt ook niet.

En toen de hele trukendoos erbij gehaald en nóg zijn we er niet.
Daarom zeg ik: ik zal wel superbloed hebben :D

Manou

Berichten: 3375
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 12:04

Het kan helpen om het in biotex te weken, maar bloed blijft hardnekkig.

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 12:19

Slmt9 schreef:
Nee, het is niet vies, maar ik vind het er zelf onhygienisch uit zien. Bij mij zijn het echt behoorlijke vlekken! Daarnaast ruimt iemand anders mijn ondergoed op (ben minder valide), dan vind ik dat ook niet heel tof.

Ik ben in elk geval dus niet de enige, dat idee kreeg ik bijna :+


Is het anders een idee om ze in een waszakje te wassen en ze daar dan gewoon in te drogen en te bewaren, zodat die persoon ze niet 'ziet'?

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 12:29

Enkel rood en zwart ondergoed gebruiken die dagen werkt/helpt ook :Y) :P

Slmt9

Berichten: 4798
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 12:51

Manou schreef:
Het kan helpen om het in biotex te weken, maar bloed blijft hardnekkig.


Yup, werkte hier helaas ook niet :o


Sheran schreef:
Is het anders een idee om ze in een waszakje te wassen en ze daar dan gewoon in te drogen en te bewaren, zodat die persoon ze niet 'ziet'?


Zeker, maar ik stoor me er zelf ook gewoon dat het er niet uit wil. Ik heb me er nu een beetje in vastgebeten dat ik her eruit wil krijgen :D


Aria_zz schreef:
Enkel rood en zwart ondergoed gebruiken die dagen werkt/helpt ook :Y) :P


Helaas ook niet, het ondergoed is zwart. {:}

Dammie

Berichten: 3321
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 17:50


Slmt9

Berichten: 4798
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 17:58

:')

Laar_

Berichten: 148
Geregistreerd: 11-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 20:43

Ik gebruik sinds kort de cup maar heb een bijzonder zware menstruatie sinds ik de pil niet meer slik. Cup (organicup mt A) + maandverband in de nacht is niet voldoende. Iemand ervaring met een grotere cup die wel makkelijk in te brengen is? De organicup voel ik soms wel zitten, dus ik ben bang dat een grotere zo snel ongemakkelijk/pijnlijk wordt..

Slmt9

Berichten: 4798
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 21:25

Ik gebruik Beppy, ik weet niet of die groter is, maar ik heb veel baat bij de antilekrand.
Verder gebruik ik menstruatie ondergoed, dat is wellicht ook prettiger? Ik vind die van Modibodi comfortabeler, maar gevoelsmatig kan de Femtis meer hebben. Beide ben ik nooit doorgelekt.

Ook ik ben zwaarder ongesteld zonder pil. De eerste dag moet ik wel vaker verschonen. Maar toch liever een cup dan een tampon.

corine1981
stokpaard connaisseur

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 16:27

Rij je ook paard met dat ondergoed slmt?

Ik zoek nog iets als backup en wasbare inlegkruisjes zitten echt niet fijn.

Slmt9

Berichten: 4798
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 17:24

Ik heb je een pb gestuurd. De inlegkruisjes vond ik ook onprettig, zeker met bijv fietsen.

Lindagek
Berichten: 42
Geregistreerd: 07-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 16:36

Ik ben net dit topic begonnen te volgen omdat ik zelf een organicup ( A ) heb aangeschaft. Tot nu toe vind ik het ideaal, het lukte meteen en lekt niet door. Alleen ik heb lange schooldagen. Daar word ik een beetje angstig van omdat ik het dan lang in moet houden. Overal staat 12 uur maximaal en dat gaat ook goed. Maar ik zou graag van jullie willen weten hoelang jullie hem inhouden :) Ben gewend dat tampons niet langer dan 8 uur in mogen dus vind dit spannend ondanks dat overal 12 uur staat.

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 17:53

Lindagek schreef:
Ik ben net dit topic begonnen te volgen omdat ik zelf een organicup ( A ) heb aangeschaft. Tot nu toe vind ik het ideaal, het lukte meteen en lekt niet door. Alleen ik heb lange schooldagen. Daar word ik een beetje angstig van omdat ik het dan lang in moet houden. Overal staat 12 uur maximaal en dat gaat ook goed. Maar ik zou graag van jullie willen weten hoelang jullie hem inhouden :) Ben gewend dat tampons niet langer dan 8 uur in mogen dus vind dit spannend ondanks dat overal 12 uur staat.


Ik heb hem vaak langer overhead dan dat. De cup zuigt het allemaal niet 'leeg' zeg maar, dus je flora en fauna blijft een stuk beter op peil. Ik zou me echt geen zorgen maken. En anders kun je altijd even spoelen halverwege?

Slmt9

Berichten: 4798
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 19:10

Ik heb er bij Beppy wel last van dat als ik hem niet elke 6(!) uur leeg, hij (en ik) gaan ruiken. Met andere cups had ik dat niet en die droeg ik ook wel 12 uur.

tengeltje11
Berichten: 7136
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 20:21

hier kan hij ook soms 12u inblijven hoor, ik let echt niet op het uur en geloof ook niet dat het hetzelfde gevaar heeft als een tampon, want die zit echt idd te zuigen en het materiaal van een tampon is toch nooit echt proper te noemen eens daar bloed in zit, de buitenkant van de cup blijft gewoon het plastic, daar dringt niets in, gaat niets in broeden door de warmte,....

Slmt9

Berichten: 4798
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 21:20

Maar waarom die Beppy dan zo gaat ruiken?
Daardoor geloof ik dus wel dat ‘t zelfde gevaar kan hebben. Maar dat komt ook omdat je gewoon door kan lekken als de cup vol is, dus zo luchtdicht zit dat denk ik niet.

kaatje77

Berichten: 10430
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 21:22

Moet hen elke x dat ik na de wc ga wel legen, wordt je na verloop van tijd heel handig in.

Wou dat ik hem jaaaren eerder had ontdekt ....ik gebruik hem nu zo'n 15 jaar.

Lynnepinny

Berichten: 2700
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 22:40

kaatje77 schreef:
Moet hen elke x dat ik na de wc ga wel legen, wordt je na verloop van tijd heel handig in.

Wou dat ik hem jaaaren eerder had ontdekt ....ik gebruik hem nu zo'n 15 jaar.

Huh, dat lijkt me echt niet praktisch :wow: Zoveel kan je toch niet bloeden, of ga je maar drie keer per dag naar de wc?

corine1981
stokpaard connaisseur

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 22:44

Lynnepinny schreef:
kaatje77 schreef:
Moet hen elke x dat ik na de wc ga wel legen, wordt je na verloop van tijd heel handig in.

Wou dat ik hem jaaaren eerder had ontdekt ....ik gebruik hem nu zo'n 15 jaar.

Huh, dat lijkt me echt niet praktisch :wow: Zoveel kan je toch niet bloeden, of ga je maar drie keer per dag naar de wc?


Dat heb ik op mijn zware dagen ook. Doe ik dat niet komt hij er vanzelf wel uit... nokkievol.
Iets met verwoeste bmm spieren denk ik :+

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 07:55

Heb niet van die verwoeste spieren maar op mijn zware dagen moet hij er wel elke 4u uit (en ik heb een grote maat). Gewoon veel bloed.

tengeltje11
Berichten: 7136
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 08:45

Hier moet hij er wel altijd uit als ik een grote boodschap moet, want anders komt hij er vanzelf uit :+

Lindagek
Berichten: 42
Geregistreerd: 07-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 09:21

Sheran schreef:
Lindagek schreef:
Ik ben net dit topic begonnen te volgen omdat ik zelf een organicup ( A ) heb aangeschaft. Tot nu toe vind ik het ideaal, het lukte meteen en lekt niet door. Alleen ik heb lange schooldagen. Daar word ik een beetje angstig van omdat ik het dan lang in moet houden. Overal staat 12 uur maximaal en dat gaat ook goed. Maar ik zou graag van jullie willen weten hoelang jullie hem inhouden :) Ben gewend dat tampons niet langer dan 8 uur in mogen dus vind dit spannend ondanks dat overal 12 uur staat.


Ik heb hem vaak langer overhead dan dat. De cup zuigt het allemaal niet 'leeg' zeg maar, dus je flora en fauna blijft een stuk beter op peil. Ik zou me echt geen zorgen maken. En anders kun je altijd even spoelen halverwege?


Oh oke dan zet ik dat uit mijn hoofd. Heb ook iets gelezen over 2 vrouwen die een verzakking hadden gehad erdoor maar weet niet of dat nou echt een ding is dat vaak voorkomt of niet? Maakt me ook wel angstig.
Daarnaast lukte het eruit halen heel moeilijk dus nu lukt niks meer ermee omdat ik het nu eng vind. Zit nu op het punt dat ik hem niet meer ga gebruiken maar misschien hebben jullie nog tips :). Wil op zich doorzetten omdat het supermilieuvriendelijk is maar vind het tegelijk heel eng en het is pijnlijk door de spanning. Tampons enzo zijn geen probleem maar de cup lukt nu niet meer omdat ik bang ben dat hij kwijtraakt of ik schade aanricht door misschien verkeerd eruit te halen. Met het eruit halen moest ik namelijk een beetje aan dat "touwtje" trekken om hem een beetje naar beneden te halen anders kon ik hem niet pakken. Dat lijkt me niet de bedoeling. Vooral omdat ik dan weer enge dingen las over een verzakking door de vacuüm. Sorry voor de vragen maar ben er nog nieuw in :')

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 09:34

Geeft niks! Ik kan het me voorstellen hoor.

Voor beschadigen zou ik echt niet bang zijn, er kunnen regelmatig dingen in komen die een heel stuk groter zijn ;). Het kan echt wel iets hebben. Kwijt is fysiek onmogelijk.
Misschien helpt het om even een plaatje te bekijken van hoe het er daarbinnen uit ziet. En dat je hem dus niet kwijt kán raken en eigenlijk ook niets kunt beschadigen of laten verzakken.
Heb je overigens wel eentje die soepel genoeg is voor je? Mijn Lunette 2 was pijnlijk bij het eruit halen, maar de grote claricup is weer geen enkel probleem omdat de rand iets soepeler is.

Lindagek
Berichten: 42
Geregistreerd: 07-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 09:44

Sheran schreef:
Geeft niks! Ik kan het me voorstellen hoor.

Voor beschadigen zou ik echt niet bang zijn, er kunnen regelmatig dingen in komen die een heel stuk groter zijn ;). Het kan echt wel iets hebben. Kwijt is fysiek onmogelijk.
Misschien helpt het om even een plaatje te bekijken van hoe het er daarbinnen uit ziet. En dat je hem dus niet kwijt kán raken en eigenlijk ook niets kunt beschadigen of laten verzakken.
Heb je overigens wel eentje die soepel genoeg is voor je? Mijn Lunette 2 was pijnlijk bij het eruit halen, maar de grote claricup is weer geen enkel probleem omdat de rand iets soepeler is.


Ik heb de Organicup en die zit een beetje tussenin. Hij is niet mega hard en ook niet superzacht. De rand doet zeer bij het eruit halen omdat die best stevig is. Maar dat klinkt wel logisch als hij niet soepel genoeg is. Ik ga mezelf inlezen op die claricup. Als die rand soepeler is zal dat misschien beter gaan. Wil graag volledig overstappen maar wil ook geen pijn erdoor. :')