Duikende bokkers?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
germie

Berichten: 25921
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 13:34

AnnaXBoy schreef:
Bedankt voor de tips! Ik ga even rondkijken. Is het nog een groot verschil tussen Padi en ssi?

voor open water, NEE. Alleen IANTD biedt Open water NITROX diver aan. Dan heb je meteen je nitrox er bij.
Bij advanced open water ja, bij ssi moet je 5 pasjes, lees specialties kopen/doen. Terwijl je elders 5 duiken doet. Scheelt enorm in de centen. En je kunt met 5 ervaringsduiken jezelf heel gemakkelijk op het niveau van een specialty krijgen zonder extra kosten. Dus daar zou ik een advanced open water kiezen die uit 5 duiken bestaat. Niet uit 5 losse cursussen. En ook daar maakt het niet uit of het Padi, IANTD, SDI of iets dergelijks wordt.

Let nog wel even op EUF/ISO. Er zijn momenteel een paar 'organisaties' actief die cursussen verkopen, maar die worden in het buitenland niet erkend. En ze adverteren wel op Facebook. Ik kan je eventueel de informatie verschaffen via een pb.
Maar padi, iantd, sdi, ssi, nob, cmas, enz zijn gewoon erkend en daar kun je zonder zorgen een cursus doen, hebben ook allemaal iso/euf. nob/cmas is alleen de lange weg via een vereniging en werkt niet als je in oktober op vakantie wilt.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.


sweetheart

Berichten: 2928
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Wales, UK

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 14:22

AnnaXBoy schreef:
Bedankt voor de tips! Ik ga even rondkijken. Is het nog een groot verschil tussen Padi en ssi?

Mee eens, weinig verschil. Ik vind de instructeur veel belangrijker.

Ik ben begonnen by PADI, maar inmiddels ook TDI en RAID kwalificaties gedaan, de constante factor is mijn instructeur. Het leuke is, dat omdat hij verschillende agencies les geeft hij het beste uit de verschillende cursussen haalt. Als je iets niet begrijpt heeft hij heel makkelijk een andere methode om te helpen.

Zorg dat je je prettig voelt bij de instructeur.

Morgen heb ik een duik met een meisje die bijna helemaal niet meer wilde duiken door een ongeduldige instructeur. Ik ga proberen het plezier weer terug te geven. Zo vervelend! Duiken is leuk!!

AnnaXBoy

Berichten: 470
Geregistreerd: 05-09-09

Re: Duikende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 11:37

Ik had vandaag mijn eerste duikles. Had een duikschool in de buurt gevonden en kon gelijk starten. Had aangegeven dat ik graag voor oktober mijn open water diver brevet wilde halen en ze waren gelijk bereid om dit samen met mij voor elkaar te krijgen. Helemaal super dus!

Avelienvd

Berichten: 7222
Geregistreerd: 28-12-04

Re: Duikende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 12:15

Top!!

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 09:05

Ik gooi het topic weer even omhoog. Sinds een jaar duiken mijn vriend en ik ook. Hebben inmiddels onze open water en advanced in Nederland gehaald en afgelopen week in Abu Dabbab een week vakantie gehad en zo’n 16 duiken incl 2 nachtduiken gemaakt. Een hobby die we eerder op hadden moeten pakken. Vriendlief is een stuk dapperder dan ik, ik doe alles wel braaf maar vind een aantal dingen best heel spannend.

In Egypte een witpunthaai gezien en talloze schildpadden, de schildpadden waren echt mijn droom om zo dichtbij te kunnen zijn.

Nu weer terug naar de Nederlandse realiteit, veel Vinkeveen eiland 4, af en toe Toolenburg en geen Haarlemmermeerse Bosplas (regelmatig zo slecht zicht gehad).

ivy_power89

Berichten: 5849
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: Duikende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-19 09:56

Bij ons ligt door gezondheid het duiken helaas stil.... dit jaar niet het water in geweest en recent geopereerd dus het komt er dit jaar ook niet meer van.

Wel hebben we van de week afgesproken de schade volgend jaar in te halen :)
En wat meer plekken in nederland te bezoeken. Misschien ook wel wat plekken in duitsland en België als het allemaal in een dag te rijden is :D

Alejandro Z1+5 / Odin finalist Friesian Talent cup 2021 L1+3 / Dressuur Jurylid t/m M2

http://Www.beestachtiggoed.nl http://www.dutchbling.nl frontriemen en halsbanden!

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Re: Duikende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 13:41

Oh dat is balen! Inhalen komt vast goed.

1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 15:04

Afgelopen week 11 duiken in Bonaire gemaakt, mooie dingen gezien!
O.a. Een Caribische Rifhaai! Die hadden we niet verwacht haha. Was toch een iets grotere 'vis' dan we eerst dachten te zien.

Afbeelding

En een school met paar miljoen vissen. Was niet te tellen haha. Zwommen er uiteindelijk midden in.


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding
Alleen maar vis!

95Ellen

Berichten: 588
Geregistreerd: 25-09-12
Woonplaats: Rhenen

Re: Duikende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 17:04

Oooh wat gaaf!
Ik ben jaloers.
Hoe is de staat van het koraal daar nu?
Veel verbleekt en/of dood? Of valt het mee?

Ik ben steeds van plan om het duiken in NL weer op te pakken, maar het komt er maar niet van.
Zie zo op tegen het gedoe en de kou :p
Misschien toch maar eens overwegen een droogpak aan te schaffen...

1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Re: Duikende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 17:18

In het zuiden was het nog mooi (vooral rondom Pink Beach) , maar richting het Noorden (slagbaai) en bij de haven (waar de cruise schepen ook komen) viel het tegen! Veel beschadigd/dood.

germie

Berichten: 25921
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Duikende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 20:44

Hier weer onder de grond gedoken. Heerlijk.
Ik zou volgend jaar best een week koraalriffen willen doen. Maar eerst uitzoeken hoe of wat.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Duikende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 19:08

Germie, moest vandaag aan je denken toen ik in tapolca was (Hongarije), ben je daar wel eens geweest?
Schijn je heel goed te kunnen grotduiken (wij zijn met een bootje gegaan :') )

germie

Berichten: 25921
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 20:01

LadyMadonna schreef:
Germie, moest vandaag aan je denken toen ik in tapolca was (Hongarije), ben je daar wel eens geweest?
Schijn je heel goed te kunnen grotduiken (wij zijn met een bootje gegaan :') )

Als jij weet hoe je toestemming kunt krijgen hou ik me aanbevolen.


Eergisteren iemand getroffen die ik al een tijd in mijn Facebookvriendenlijst had staan, maar nooit in real life ontmoet had. Dus leuk. En natuurlijk onder water even een foto geschoten.

Afbeelding

Je ziet hier een Triton rebreather op de borst, een dpv (onderwaterscooter), en hij heeft een bailoutrebreather van het type Yoke.


Met de cursus de afgelopen week ook weer diverse grotten gedaan, hier zie je een ingang.
Afbeelding
Allen geslaagd overigens. :+
Nu is groep 2 bezig.

Nog een foto van een onderdeel in de cursus: geblindeerd een lijn volgen op de tast.
Afbeelding

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Duikende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 20:43

Geen idee, mijn Hongaars is vandaag weer uitgebreid met twee woorden (Sajt en Sonka (kaas en ham :') ) dus daar heb je geen piep aan ;)
Wellens contact met het bezoekers centrum (bestaat sinds 2014) gehad?

germie

Berichten: 25921
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 20:49

Vandaag de line repair:
Afbeelding

Ik sta zelf ook eindelijk eens op de foto, ingang van een grot, in sidemount configuratie:

Afbeelding

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 20:59

Ik geniet altijd onwijs van je foto’s, maar echt no way dat je mij een grot in krijgt. :')

Ik heb vandaag mijn laatste dag duiken in de Caraïben gehad, en ik heb echt genoten. Elke dag haaien ( *\%/* ), wat roggen, murenes, kreeften, en vandaag vanaf de boot zelfs wat dolfijnen.

germie

Berichten: 25921
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 09:04

Wordt er niet meer gedoken door bokkers?

Ik duik nog steeds. Nooit gestopt. Maar het is nog steeds erg beperkt met reizen.
Bali blijft op het lijstje staan.
Wel sinds 2019 in Duitsland, Oostenrijk, Bonaire, Sardinie, Frankrijk en Bosnie gedoken.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Anoniem

Re: Duikende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 09:14

Momenteel niet, nee. Ga wel binnenkort met een vriend mee als hij een proefduik gaat doen, kan ik meteen m’n nieuwe wetsuit proberen, maar dat is in een zwembad. :')

Ik heb op zich nog genoeg vakantiedagen voor twee vakanties, dus misschien dat ik voor een daarvan naar een duikbestemming ga, moet nog even kijken. :P

x_Jeanine_x

Berichten: 9085
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Duikende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 13:17

Hier nog steeds op een dood pitje.
Als ik dan foto's en duikers zie kriebelt het echt wel weer. Maar eerst even zorgen dat het kwa werk etc stabiel is :)

germie

Berichten: 25921
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Duikende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 14:59

Ik heb net de foto's ingezonden voor het OBK. Nu afwachten wat de jury er van vindt.
Onderwaterfotografie maakt het duiken in Nederland een stuk leuker.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 15:20

Tenzij ik tussen de haaien en/of dolfijnen en/of zeehonden kan duiken, sla ik Noordwest Europa lekker over. :')

Adamootje

Berichten: 6206
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 18:58

germie schreef:
Wordt er niet meer gedoken door bokkers?

Ik duik nog steeds. Nooit gestopt. Maar het is nog steeds erg beperkt met reizen.
Bali blijft op het lijstje staan.
Wel sinds 2019 in Duitsland, Oostenrijk, Bonaire, Sardinie, Frankrijk en Bosnie gedoken.


Ja, door mij, al heb ik momenteel een pauze ingelast vanwege mijn zwangerschap. Afgelopen zomer zijn we naar Bonaire geweest en daar heb ik nog wel een beetje gefreedived. Uiteraard niet mijn grenzen opgezocht, maar wel op mijn gemakje gedoken. Persluchtduiken mag in het nieuwe jaar weer. :j

Always be yourself. Unless you can be a mermaid. Then... always be a mermaid!

beestenfreak

Berichten: 1313
Geregistreerd: 17-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 23:07

Hier ook, vorige week voor het eerst in ruim anderhalf jaar ( :o ) twee duikjes gedaan in de Algarve (Portugal). Veel octopussen gezien maar ik denk dat ik te verwend ben, ik vond de Atlantische oceaan maar koud :+ Ben een beetje aan het rondkijken om binnenkort mijn advanced cursus af te maken in Nederland en zijn voor volgend jaar plannen aan het maken om ergens een weekje te gaan duiken met mijn vader. Voor nu twijfel ik tussen de Seychellen en Mexico (hier ben ik al eens geweest maar ben helemaal verliefd geworden op de cenotes), heeft er iemand nog aanrader voor andere plaatsen? Rode zee heb ik al eens 'gedoken' toen ik een jaar of 10 was en was van wat ik mij kan herinneren erg mooi, maar ik zou eigenlijk heel graag walvishaaien en/of Manta roggen willen zien en die zitten daar niet echt voor zover ik weet O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 23:37

beestenfreak schreef:
Hier ook, vorige week voor het eerst in ruim anderhalf jaar ( :o ) twee duikjes gedaan in de Algarve (Portugal). Veel octopussen gezien maar ik denk dat ik te verwend ben, ik vond de Atlantische oceaan maar koud :+ Ben een beetje aan het rondkijken om binnenkort mijn advanced cursus af te maken in Nederland en zijn voor volgend jaar plannen aan het maken om ergens een weekje te gaan duiken met mijn vader. Voor nu twijfel ik tussen de Seychellen en Mexico (hier ben ik al eens geweest maar ben helemaal verliefd geworden op de cenotes), heeft er iemand nog aanrader voor andere plaatsen? Rode zee heb ik al eens 'gedoken' toen ik een jaar of 10 was en was van wat ik mij kan herinneren erg mooi, maar ik zou eigenlijk heel graag walvishaaien en/of Manta roggen willen zien en die zitten daar niet echt voor zover ik weet O:)
Mozambique zou dan ook nog een goede optie voor je zijn! Maar de Seychellen zijn ook prachtig. :D

Ik ben ook niet zo'n held met koud water. Temeer omdat ik het zelfs bij een bodemtemperatuur van 30 graden nog koud heb zonder wetsuit. :') Hier speelt een beetje het idee om naar de Baai van Napels te gaan, want je kunt daar duiken tussen de villa's van Baeae (zeg maar het Saint Tropez/Cherso van Romeins Italië. _O- )

Avelienvd

Berichten: 7222
Geregistreerd: 28-12-04

Re: Duikende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 00:16

Ja hoor ik duik ook. Net vanavond weer teruggekomen van paar daagjes zeeland.
Wel een boel verwende bokkers hihi


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3lsk3, Evelyne79, Noor17, Saartjuh_b en 170 bezoekers