Duikende bokkers?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xRaisin

Berichten: 1755
Geregistreerd: 12-11-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 17:08

Oefenen in het zwembad doen we morgen en dan gaan we na een korte pauze de zee in!

Ik ben nu op Gili Trawangan in Indonesië!

Waar hebben jullie allemaal gedoken?

Jolliegirl

Berichten: 32961
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Duikende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 17:33

Gaaf!

Blijf het bijzonder vinden dat je zonder enige ervaring even kunt oefenen en dan gewoon de zee in mag...

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 17:55

Jolliegirl schreef:
Gaaf!

Blijf het bijzonder vinden dat je zonder enige ervaring even kunt oefenen en dan gewoon de zee in mag...

Dat is een DSD, maximale diepte 6m.

xRaisin

Berichten: 1755
Geregistreerd: 12-11-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 08:36

Nou we zijn weer terug van duiken en het was echt super leuk! Nergens last van gehad!

In het begin vond ik het wel spannend, zoveel dingen om op te letten en te leren als je nog niks weet! Maar eenmaal in de zee ging het nog beter dan in het zwembad!

We hebben veel mooie vissen gezien en een scheepswrak! Zeker voor herhaling vatbaar! Duikschool was ook super! Erg enthousiaste mensen die de tijd voor je namen!

Jolliegirl

Berichten: 32961
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Duikende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 09:40

Leuk zeg!
Heb je foto's? :D

Olle

Berichten: 2726
Geregistreerd: 30-03-05

Re: Duikende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 09:53

gaaf Raisin,

Je duikt ook wel meteen supermooi water in :).

Heb ooit eens gedoken bij Nusa Penida, is ook echt heel mooi. Helaas geen mola-mola seizoen toen :(

-Namiro-

Berichten: 1925
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 14:02

Leuk Raisin!
Je gaat wel meteen voor een top-locatie! :j

Plannen om je brevet te halen?

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Duikende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 17:04

Ben je in Tulamben? Leuk.

Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Duikende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 08:56

Wat leuk een duiktopic! Mag ik hier ook meekletsen?

Meteen maar een vraag: ik heb twee keer een introductieduik gedaan en helemaal de smaak te pakken. Ik wil graag mijn open water brevet gaan halen. Alleen waar? Hier in de omgeving zitten meerdere nob verenigingen en een of twee commerciële PADI opleidingen. Het voordeel van een vereniging vind ik dat je meteen mensen leert kennen en meer mensen kunt duiken. Ik ken namelijk verder niemand die duikt.. het nadeel dat het best wel lang duurt voor je brevet hebt. En wat is goed? Ik lees hier dat jullie vooral zeggen 'kies een goede instucteur' ipv een bepaalde methode, maar hoe weet ik als leek wat een goede insteucteur is?

kehdra

Berichten: 6384
Geregistreerd: 29-07-06
Woonplaats: Groningen

Re: Duikende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 17:23

Oh Gilli! Heerlijk, geniet van je duiken!
@Bonna, wat ik persoonijk belangrijk vind is dat een instructeur niet alleen de verplichte nummertjes erdoor stampt, maar er ook voor zorgt dat je het echt begrijpt, en dat je echt relaxed bent in het water, Kleinere duikscholen met een goede reputatie opzoeken.

Ik ben inmiddels alweer een paar weken terug van een weekje sharm el Sheikh met zo'n 20 duiken :'). Thilstegorm gedoken, ik dacht aan Germie, ondanks dat het niet heel diep ligt (25 - 30 meter) is het wel heel bijzonder te zien dat de lading (auto's, motoren, laarzen, munitie en zelfs locomotieven) er nog intact lag! Veel overhead. Daarnaast natuurlijk de rest van de kustlijn gedoken! Heerlijk.

Mijn man welke inmiddels Master instructor is, komt eind augustus deze kant op, ik wil hem graag verassen met een duik hier, maar weet niet zo goed waar te beginnen. Het liefst in het noorden, alhoewel ik TODI ook nog overweeg, maar dat ligt er een beetje aan hoe druk dat is, en of we nog een weekendje Belgie doen.
Ik dacht aan wellicht een bootduik de noordzee in maar geen idee of dat kan.
iemand tips of suggesties?

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 07:13

kehdra schreef:
Oh Gilli! Heerlijk, geniet van je duiken!
@Bonna, wat ik persoonijk belangrijk vind is dat een instructeur niet alleen de verplichte nummertjes erdoor stampt, maar er ook voor zorgt dat je het echt begrijpt, en dat je echt relaxed bent in het water, Kleinere duikscholen met een goede reputatie opzoeken.

Ik ben inmiddels alweer een paar weken terug van een weekje sharm el Sheikh met zo'n 20 duiken :'). Thilstegorm gedoken, ik dacht aan Germie, ondanks dat het niet heel diep ligt (25 - 30 meter) is het wel heel bijzonder te zien dat de lading (auto's, motoren, laarzen, munitie en zelfs locomotieven) er nog intact lag! Veel overhead. Daarnaast natuurlijk de rest van de kustlijn gedoken! Heerlijk.

Mijn man welke inmiddels Master instructor is, komt eind augustus deze kant op, ik wil hem graag verassen met een duik hier, maar weet niet zo goed waar te beginnen. Het liefst in het noorden, alhoewel ik TODI ook nog overweeg, maar dat ligt er een beetje aan hoe druk dat is, en of we nog een weekendje Belgie doen.
Ik dacht aan wellicht een bootduik de noordzee in maar geen idee of dat kan.
iemand tips of suggesties?

Heeft je man ervaring in koud water, stroming, solo en slecht zicht? Zo nee, dan geen Noordzee doen. Vorige week was het springtij. Wij duiken gewoon. Kentering bij aankomst. Geen lift, in de volle stroming. Er zijn boten die het anders doen, maar die varen niet vanuit het noorden.

kehdra

Berichten: 6384
Geregistreerd: 29-07-06
Woonplaats: Groningen

Re: Duikende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 10:58

Ja dat heeft hij zeker, jarenlang militair gedoken, en we hebben natuurlijk onze eigen duikschool :).
Hij zal dat dus hardstikke tof vinden, maar het klinkt alsof ik er vooral gewoon erg moe van wordt, ik ben de verwende duiker, mijn man gaat graag op avontuur. Klinkt dus niet alsof het gezellig samen duiken is dus...

Oeska

Berichten: 1798
Geregistreerd: 22-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 12:06

Haha dus voor je man kan in principe bijna alles maar jij wilt relaxed duiken? ;)

Je kunt ook gewoon een oerhollandse plas opzoeken met een uitgezet parcourtje en allemaal objecten erin (a la Vinkeveen, Hagestein, Oostvoorne, de Beldert...). Niet heel spectaculair maar voor een niet-Nederlandse duiker misschien wel heel grappig (of absurd) om eens te zien.

En veel relaxter duiken dan dat kan bijna niet :+

-Namiro-

Berichten: 1925
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 12:23

Dan zou ik niet naar Todi gaan kehdra.
Dat is echt oersaai voor je man denk ik.. :o

kehdra

Berichten: 6384
Geregistreerd: 29-07-06
Woonplaats: Groningen

Re: Duikende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 14:59

Dan klinkt zo'n Nederlandse plas dan misschien wel leuker. In Qatar ligt er ook vanalles in de zee qua objecten en dat vind hij onwijs leuk, maar dan moet er wel wat leven te zien zijn, zit er in die plassen uberhaubt iets?

Mijn vent kan alles, ik ben de relaxte duiker, dat is precies de juiste omschijving NoeskaMoos!

Todi is dus niet zo bijzonder begrijp ik?

Oeska

Berichten: 1798
Geregistreerd: 22-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 16:13

Todi heeft veel vis, maar ik vond het vrij klein en dankzij een gebrek aan planten erg leeg ogen. Het idee er achter vind ik dan wel weer bijzonder.

In de meeste Nederlandse plassen zit niet heel veel vis, al heb ik een keer in de Boschmolenplas me in een aquarium met kleine visjes gewaand als je lekker ondiep op een metertje of 5 tussen de planten gaat kijken op de terugweg. En ze hebben o.a. een enorme Minion, voor mij genoeg reden :') En een Apache. Die ligt best een stukkie uit de kant dus daar moet je echt dedicated naar op zoek gaan dan.
Ook in de Beldert was veel vis vorig jaar, en daar ligt o.a. de cockpit van een Boeing :D

Je zou de App Duikersgids kunnen downloaden en daar een beetje stekken uitzoeken. Zit vaak een stukje geschreven info bij met praktische info maar ook wat voor leven je kunt verwachten, en een duikkaartje.

Misschien heb je 's avonds / 's nachts meer kans om wat groter leven te zien, dan kom je nog eens palingen, snoek en snoekbaars rondzwemmend tegen ipv hangend onder een platformpje.

-Namiro-

Berichten: 1925
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 16:18

Nee ik vond Todi niet bijzonder. Wij hebben daar een skill update gedaan en dat was prima, maar om daar te gaan duiken zou ik niet doen..

kehdra

Berichten: 6384
Geregistreerd: 29-07-06
Woonplaats: Groningen

Re: Duikende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 17:22

Hmm zo te lezen moet ik dus behoorlijk mijn best doen iets te vinden... Nachtduiken is wel een favoriet van beiden, wellicht is dat nog een goede optie.
Ik ga dat appje eens downloaden.

Avelienvd

Berichten: 7223
Geregistreerd: 28-12-04

Re: Duikende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 17:32

En anders zeeland. Ook wel leuke stekken te vinden.
Ik ga vanavond weer ff naar het veenmeer. Met een onbekende buddy dus ben benieuwd. En vrijdag gasselte

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 06:09

Zondagmiddag Veenmeer: 3 snoeken en 3 karpers. Ja, was eigenlijk een heel stom simpel duikje met een avg depth van 2.2 m, max 6.3m. maar wel leuk. 122minuutjes rondgezwommen, hele veenmeer rond.

Ik denk na over een systeemcamera. Mijn huidige camera vind ik niet goed genoeg meer. De camera beperkt de fotograaf en niet andersom. Maar er zit dus een heel gat tussen mijn huidige camera en een systeem camera. Er is niets er tussen. 400 euro vs 3500 euro. En dan hebben we het nog niet eens over flitsers.
Het is ook nog geen full frame, want dan spreek je over nog wel 2000 extra. Zucht. Maar het schijnt dat je met een omd systeemcamera echt topfotos kan maken om ook met fotografie wedstrijden mee te doen. Sparen dus.

xNavatu

Berichten: 4524
Geregistreerd: 10-10-09
Woonplaats: Kaatsheuvel

Re: Duikende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 09:56

Systeemcamera voor 3500 euro? Dat is de prijs voor mijn fullframe spiegelreflex body haha.. Mijn systeemcamera was maar 500 euro, kan me niet voorstellen dat een underwaterwaterhuis 3000 kost?

x_Jeanine_x

Berichten: 9086
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Duikende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 10:02

Ik heb op de duikbeurs indd paar jaar terug echt idiote bedragen voor onderwater behuizingen tegen gekomen :+


Weet er iemand of je kan duiken op Kos, Griekenland?

Oeska

Berichten: 1798
Geregistreerd: 22-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 10:08

kehdra schreef:
Hmm zo te lezen moet ik dus behoorlijk mijn best doen iets te vinden... Nachtduiken is wel een favoriet van beiden, wellicht is dat nog een goede optie.
Ik ga dat appje eens downloaden.

Ja, klopt :D Daarom hebben sommige plassen een touw of bandenspoor uitgelegd die je langs een paar 'highlights' voert. Op de kaartjes in de app vaak te vinden als dikke stippellijn (voor banden) en soms een gewone lijn (als het touw is).


Onderwater behuizingen zijn inderdaad verschrikkelijk duur. En dan alsnog inclusief disclaimer "we kunnen niet beloven dat ie ook écht waterdicht is". Maarja, wat moet je zonder... :+

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 10:27

Olympus omd m5 mark2 met 12-50 is 800. Huis is 1200, poort 220, zoomring 80.
Dan heb je een basissetje zonder handvaten en flitsers. Een set handvaten kost 190. Flipadapter 149.
Fisheye lens kost 600, dome poort 500.
En dan ben je waar ik wil beginnen.
Aaahhhhhh. Dit alles zonder vacuumcheckers, slaves, enz nog.
Mijn huidige camera kost 400 incl huis, wat filters enzo waren een 180 samen. De Tough kan net zo veel. Dus geen optie. Een dome mogelijkheid is een must. En een lichtgevoelige sensor.

kehdra

Berichten: 6384
Geregistreerd: 29-07-06
Woonplaats: Groningen

Re: Duikende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 11:24

3 snoeken en 3 karpers in 120 minuten? Hmmm, Ik dacht dat er in Qatar weinig te zien is, maar dat valt dan toch mee. Misschien kunnen we dan toch beter ergens zuid Europa of Griekenland doen, ben bang dat Nederland ons dan toch wat gaat tegenvallen.