Kijkoperatie knie leek te werken, maar helaas..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suzan_v_h

Berichten: 784
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-16 21:27

zimbabwe schreef:
Ben je niet naar huis gestuurd met leefregels en do's and don'ts? Ik zie op de foto dat je op hakken loopt en je overstrekt met je knie. Dingen die beiden niet erg zullen bijdragen aan je herstel..(niet banketstaaf bedoeld, maar na een dergelijke ingreep zouden ze je dat soort dingen mee moeten geven.)


Tuurlijk heb ik leefregels gekregen. Ik ben in 7 maart geopereerd. Deze foto is van 27 mei. Toen had ik allang nergens last meer van, anders was ik no way op hakken gaan lopen!
Ik mocht de eerste 2 dagen mijn knie niet belasten. Daarna mocht ik met krukken gaan belasten, maar dan wel naar je lichaam luisteren. Na 1,5 week liep ik volledig zonder krukken(dit ben ik gaan opbouwen natuurlijk). Na 4 weken ben ik weer volledig gaan werken (ook opgebouwd vanaf 2,5 week). Ik heb na het herstel tot vorige week nergens last van gehad. Ik vind het dus een beetje pijnlijk dat je dit zegt, als ik dat mag zeggen tegen je.
Ik heb nogal zwaar werk dus goed herstellen is beter dan later weer er last van te hebben. En zo zegt mijn werkgever dit ook tegen mij, die heeft mij alle tijd gegeven.

Suzan_v_h

Berichten: 784
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-16 21:30

Sannens schreef:
Ik heb ook een meniscus scheur en daardoor een kijkoperatie gehad. Mijn revalidatie is echt totaal het tegenovergestelde van dat van jou geweest.
Ik moest in het begin wekelijks naar de fysio en mijn quadriceps spier trainen. Daarnaast is constant rust houden en je been omhoog echt killing voor je knieen. Je verzwakt hiermee de omliggende spieren, waardoor lopen sneller klappen geeft op je kniegewricht.

Heb ik soms nog steeds last van mijn knie? Ja. Dit zal ook nooit meer weggaan.

Toch is het mogelijk dat er misschien iets achtergebleven is in je knie. Dus een extra controle zou nooit kwaad kunnen, maar vraag zeker naar het revalidatie traject. Want het klinkt alsof het daarin flink tekort is geschoten.


Ik heb nog nooit gehoord van revalidatie. Mijn moeder ook niet, die heeft ook een scheur in haar meniscus gehad en die heeft ook geen revalidatie gehad. Ze mocht de eerste dagen ook niet lopen en daarna rustig met krukken gaan belasten. Ook natuurlijk een fiets oefening gekregen.
Iedereen heeft ook gezegd dat je je knie op een kussentje moet leggen. Niet perse 'omhoog' maar wel dat hij ondersteund word.
Dat verlicht voor mij op moment ook de pijn omdat strekken en ver buigen pijnlijk is.

CP5
Berichten: 329
Geregistreerd: 08-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 21:36

Hier iemand met meerdere knie operaties, reconstructies en het simpele werk.
Alleen schoot na 3 jaar geen last van mij knie meer te hebben, mijn knie ook opeens op slot.
Rond 4 uur snachts nog beneden geweest, 8 uur stond ie op slot.

Hele week mee doorgeslenterd, totdat hij er echt niet meer uit wou en ook een knie operatie gehad.
Probleem? Nooit gevonden, ze hebben hem gewoon uit het slot gehaald.

Ik moet eerlijk toegeven dat het bij mij echt wel 3 maanden heeft geduurd waarbij ik kon zeggen dat hij voor mij gevoel niet meer op slot zat. Ik liep slecht, en kon hem amper tot niet belasten.

Daarna is het vanzelf weggegaan.

Wat mogelijk zou kunnen en vaak ook een reden is waarom een knie op slot zit, is dat er wat kraakbeen is afgebroken. Dat hoeft maar 1 mm te zijn waardoor hij op slot schiet.
Ook bindweefsel heeft bij mij vaak voor problemen gezorgd.

Leg je klachten morgen goed uit bij de dokter, en overweeg als je heel veel pijn hebt naar een andere orthopeet te gaan die wel eerder plek heeft. Kan dit niet, laat je dokter dan even een ander ziekenhuis in de buurt bellen.

Succes! Iets aan je knie is erg rottig.
Probeer hem in die tussen tijd zoveel mogelijk hoog te leggen, dat werkt vaak.

Suzan_v_h

Berichten: 784
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-16 21:40

cynthia5 schreef:
Hier iemand met meerdere knie operaties, reconstructies en het simpele werk.
Alleen schoot na 3 jaar geen last van mij knie meer te hebben, mijn knie ook opeens op slot.
Rond 4 uur snachts nog beneden geweest, 8 uur stond ie op slot.

Hele week mee doorgeslenterd, totdat hij er echt niet meer uit wou en ook een knie operatie gehad.
Probleem? Nooit gevonden, ze hebben hem gewoon uit het slot gehaald.

Ik moet eerlijk toegeven dat het bij mij echt wel 3 maanden heeft geduurd waarbij ik kon zeggen dat hij voor mij gevoel niet meer op slot zat. Ik liep slecht, en kon hem amper tot niet belasten.

Daarna is het vanzelf weggegaan.

Wat mogelijk zou kunnen en vaak ook een reden is waarom een knie op slot zit, is dat er wat kraakbeen is afgebroken. Dat hoeft maar 1 mm te zijn waardoor hij op slot schiet.
Ook bindweefsel heeft bij mij vaak voor problemen gezorgd.

Leg je klachten morgen goed uit bij de dokter, en overweeg als je heel veel pijn hebt naar een andere orthopeet te gaan die wel eerder plek heeft. Kan dit niet, laat je dokter dan even een ander ziekenhuis in de buurt bellen.

Succes! Iets aan je knie is erg rottig.
Probeer hem in die tussen tijd zoveel mogelijk hoog te leggen, dat werkt vaak.


Wat akelig dat hij zo lang op slot bleef. Is het nu wel over?

Bij mij is het maar een paar seconde maar het doet zo zeer. Het gebeurd vaak als ik een onverwachte stap moet zetten. Ik werk op een varkensbedrijf en als je moet verzetten moet je ze tegenhouden en dat vraagt veel overwachte stappen.
Ik ga inderdaad is vragen naar een andere orthopeed. Heb wel flink pijn en leef op de pijnstillers.

Sannens
Berichten: 1404
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 21:47

Suzan_v_h schreef:
Sannens schreef:
Ik heb ook een meniscus scheur en daardoor een kijkoperatie gehad. Mijn revalidatie is echt totaal het tegenovergestelde van dat van jou geweest.
Ik moest in het begin wekelijks naar de fysio en mijn quadriceps spier trainen. Daarnaast is constant rust houden en je been omhoog echt killing voor je knieen. Je verzwakt hiermee de omliggende spieren, waardoor lopen sneller klappen geeft op je kniegewricht.

Heb ik soms nog steeds last van mijn knie? Ja. Dit zal ook nooit meer weggaan.

Toch is het mogelijk dat er misschien iets achtergebleven is in je knie. Dus een extra controle zou nooit kwaad kunnen, maar vraag zeker naar het revalidatie traject. Want het klinkt alsof het daarin flink tekort is geschoten.


Ik heb nog nooit gehoord van revalidatie. Mijn moeder ook niet, die heeft ook een scheur in haar meniscus gehad en die heeft ook geen revalidatie gehad. Ze mocht de eerste dagen ook niet lopen en daarna rustig met krukken gaan belasten. Ook natuurlijk een fiets oefening gekregen.
Iedereen heeft ook gezegd dat je je knie op een kussentje moet leggen. Niet perse 'omhoog' maar wel dat hij ondersteund word.
Dat verlicht voor mij op moment ook de pijn omdat strekken en ver buigen pijnlijk is.


Ik heb zelf dus best een flinke revalidatie gehad. En nu begint (helaas) mijn andere meniscus op te spelen. Maarja, twee halve menisci in je been is geen echte optie. Dus is het mij aangeraden om mijn omliggende spieren heel goed te gaan trainen. Dat helpt, maar soms zit hij helaas toch echt verkeerd en doet dat dus pijn.

Maar met de hoeveelheid pijn die jij beschrijft, zou ik inderdaad ook terug gaan naar de dokter. Misschien hoort het erbij, of misschien hebben ze een klein stukje laten zitten wat nu blokkeert. Alles kan, maar met pijn doorlopen is in ieder geval een no-go. :)

Mocht je weer geopereerd worden, kijk dan eens of een revalidatietraject een oplossing zou zijn? De fysio kan je helpen met selectief je spieren trainen!

_love12_
Berichten: 761
Geregistreerd: 12-07-12
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 21:57

Ik heb 3 jaar geleden een kijkoperatie aan m'n knie gehad en bij mij is de ellende alleen maar erger geworden daarna.. Leek in het begin te verbeteren maar nu is het nog erger dan dat het was -O-
Ik heb wel fysiotherapie gehad, zou moeten helpen maar ik kreeg alleen maar meer pijn... Na mijn zwangerschap moet ik nu weer terug en dan gaan ze waarschijnlijk nog een kijkoperatie doen :(:)

Suzan_v_h

Berichten: 784
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-16 21:59

_love12_ schreef:
Ik heb 3 jaar geleden een kijkoperatie aan m'n knie gehad en bij mij is de ellende alleen maar erger geworden daarna.. Leek in het begin te verbeteren maar nu is het nog erger dan dat het was -O-
Ik heb wel fysiotherapie gehad, zou moeten helpen maar ik kreeg alleen maar meer pijn... Na mijn zwangerschap moet ik nu weer terug en dan gaan ze waarschijnlijk nog een kijkoperatie doen :(:)


Jeetje.... van de regen in de drup dus...

Suzan_v_h

Berichten: 784
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Kijkoperatie knie leek te werken, maar helaas..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-16 19:02

Helaas niet bij de huisarts geweest vandaag. Werd gebeld of dat de afspraak naar morgen verzet kon worden. Dus we wachten weer even af. Was een beetje jammer. Expres geen pijnstillers genomen en dan is het even doorbijten en dan vervolgens gaat de afspraak niet door.

Pijn zit nu ook aan de buitenkant van mijn knie. Eerst was het altijd aan het binnenkant, waar dus ook mijn meniscus zat. Hij kraakt en piept goed in ieder geval. |(

Suzan_v_h

Berichten: 784
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-16 18:25

Even een update. Afgelopen donderdag terug naar de orthopeed geweest. Waarschijnlijk is het iets met mijn kraakbeen.
Ik moest een afspraak maken voor een MRI-scan. Daar bleek dat ze die middag nog een plekje vrij was! Dat was even geluk hebben want normaal is de wachttijd 4-5 weken! Donderdag krijg ik de uitslag. Misschien klinkt het heel raar, maar ik hoop dat er iets gevonden word. Als er niks gevonden word dan weet ik het even niet meer.

*judith*

Berichten: 163
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 20:43

Hoe is het afgelopen met de Mri?
ik ben in augustus vorig jaar geopereerd aan een scheurtje in mijn meniscus en is er een plica weggehaald.
Ik loop nu nog steeds bij de fysio vanwege kraakbeen irritatie.
Na de operatie veel pijn gehad en een dikke knie en al snel een afspraak bij de fysio gemaakt die door te zware oefeningen mij weer terug bij af heeft gebracht.
Opnieuw een mri gemaakt waaruit kon worden geconcludeerd dat ik last had van kraakbeen irritatie.
loop nu bij de fysio in het ziekenhuis en kan qua sport nog steeds niet doen wat ik voorheen deed :(
de revalidatie duurt helaas ontzettend lang

Suzan_v_h

Berichten: 784
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-16 18:41

*judith* schreef:
Hoe is het afgelopen met de Mri?
ik ben in augustus vorig jaar geopereerd aan een scheurtje in mijn meniscus en is er een plica weggehaald.
Ik loop nu nog steeds bij de fysio vanwege kraakbeen irritatie.
Na de operatie veel pijn gehad en een dikke knie en al snel een afspraak bij de fysio gemaakt die door te zware oefeningen mij weer terug bij af heeft gebracht.
Opnieuw een mri gemaakt waaruit kon worden geconcludeerd dat ik last had van kraakbeen irritatie.
loop nu bij de fysio in het ziekenhuis en kan qua sport nog steeds niet doen wat ik voorheen deed :(
de revalidatie duurt helaas ontzettend lang


Het is weer even geleden.
De MRI heb ik gehad. Er was (helaas) niet iets duidelijks te zien. Het kan zijn dat er een nog een miniscule splinter in zit. In november moet ik weer op controle. Nou heb ik 2x in de week fysiotherapie. Daar is naar voren gekomen dat mijn bovenbeen mijn knie zoveel mogelijk onlast waardoor mijn knieschijf alle kanten op gaat schieten, dus ook over mijn meniscussen ook schiet mijn knieschijt over het slijmbeurs heen waardoor ik weer een dikke knie heb. Daarom krijg ik zo'n optater iedere keer op mijn knie. Ik hoop dat het binnenkort een beetje gaat helpen in ieder geval!