[Info] Piercings, deel 18!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
TheNovelist

Berichten: 1500
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 10:30

TheNovelist schreef:
Ik heb woensdag een afspraak staan om een conch te laten zetten! Ik was nooit nerveus voor piercings, maar de laatste was 2,5 jaar geleden dus vind het nu wel weer spannend haha! :o


Word net gebeld door de piercing shop dat de afspraak niet door kan gaan en dus geannuleerd is |(

Lieffiefi

Berichten: 4695
Geregistreerd: 06-02-09
Woonplaats: Aan het water

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 08:49

Jammer! Wat was de reden of zeiden ze niets..
Heb je wel een nieuwe afspraak?

Goner
Berichten: 295
Geregistreerd: 12-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 20:36

Even een vraagje, ik heb afgelopen vrijdag een dubbele helix laten zetten. Eerste paar dagen geen last van gehad. In april heb ik een inner conch laten zetten, heelde goed totdat mijn kapper er langs kwam met de kam :+ sinds dien is ie aan het klooien met een vochtbultje. Dinsdag is dat bultje weer wat open gegaan en nu komt er weer continu wat vocht uit (totdat het opdroogt). Echter, ook sinds dinsdag is m'n oor enorm gevoelig en sinds ik vanochtend wakker werd is ie een stuk dikker(en roder) dan normaal. Komt dit door m'n conch of door m'n helixen? En wat kan ik er tegen doen? Zit eerlijk gezegd niet echt te wachten op een ontsteking.

De vorige keren dat dat vochtbultje open ging heb ik (naast vocht) nergens last van gehad. Dus ben bang dat dit vanuit m'n helixen komt.. ;(

Lieffiefi

Berichten: 4695
Geregistreerd: 06-02-09
Woonplaats: Aan het water

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 21:50

Kan beiden zijn. Het is niet te zeggen.
Kort gezegd: met kraakbeen moet je er echt vanuit gaan dat dat gaat ontsteken.

Ik zou alle piercings op die plek een zoutbad geven met zeezout, 2 maal per dag, niet op je oor slapen en dat eens een week aankijken..

TheNovelist

Berichten: 1500
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 22:40

Lieffiefi schreef:
Jammer! Wat was de reden of zeiden ze niets..
Heb je wel een nieuwe afspraak?


Ze gaf geen reden, maar ik denk omdat er te weinig reserveringen waren. Ze gaan alleen op afspraak namelijk en bijna alle tijdvakken waren er nog.
Heb nog geen nieuwe afspraak want ik ben niet super vaak in de buurt. Wellicht over 2/3 weken weer.

Earth

Berichten: 7904
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 20:52

Jeuj, een piercing topic. Ik twijfel al heeeeel lang om een neuspiercing te laten zetten, maar nu ik laatste hele leuke piercings daarvoor zag ben ik echt om :P :') Ik twijfelde heel lang omdat ik chronisch ontstoken neusslijmvliezen heb en er daarom nog wel eens zooi uit de neus komt :+ Ik was bang dat mijn piercing sneller kans had op ontstekingen daardoor, maar nu ik me heb ingelezen schijnt dat wel mee te vallen. Dus ik durf het aan, maar goed, nu nog kiezen door welke shop ik m wil laten zetten. Daar heb ik dus geen verstand van. Wat ik wel belangrijk vind, is dat het goed gebeurt dus ik ga niet langs de eerste en de beste :P Dus hier de vraag, wat raden jullie aan in Twente of net daarbuiten?

MyChoice

Berichten: 2192
Geregistreerd: 08-11-17

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 22:23

Afbeelding
Vrijdag m’n rook opnieuw laten zetten. Hij was verkeerd gezet door een andere piercer. Door een te dik stuk. Sindsdien laat ik alles door Mastillo zetten. Deed dit keer ook veel minder pijn. Had me best wel zenuwachtig gemaakt door de vorige keer rook. Terwijl ik normaal helemaal niet zenuwachtig ben. Maar het viel zo ontzettend mee! Super blij dat ie terug is <3

Nowiexx

Berichten: 165
Geregistreerd: 05-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 22:08

Even een schopje in het topic. Ik heb gisteren mijn daith laten zetten bij de NVS kliniek. Heel erg blij mee, maar hij blijft een beetje bloed afgeven. Heb ook kleine oren, dus schoonmaken is al een gepriegel..

Heeft iemand nog dé tip?

Desty

Berichten: 5721
Geregistreerd: 29-12-07
Woonplaats: Grave

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 22:55

Nowiexx schreef:
Even een schopje in het topic. Ik heb gisteren mijn daith laten zetten bij de NVS kliniek. Heel erg blij mee, maar hij blijft een beetje bloed afgeven. Heb ook kleine oren, dus schoonmaken is al een gepriegel..

Heeft iemand nog dé tip?


Ik pakte steriele gaasjes, knipte ik in 3 stukken. Die vouwde ik zo in mijn oor dat als ik er fysiologisch zout op sprayde hij uitzette en goed bleef zitten. Dan poetste ik mn tanden en was alles geweekt. Daarna maakte ik de plek droog met de overige gaasjes.
Werkte voor mij heel goed!

Urielle

Berichten: 50071
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 01:38

Ik drupte er alleen de oplossing in, verder bleef ik eraf. Daith duurt ook even voor het geneest natuurlijk. Toen het oppervlakkig gesloten was, spoot ik korstjes met de douchekop weg. Heb eigenlijk helemaal geen probleem met de genezing gehad.

Nowiexx

Berichten: 165
Geregistreerd: 05-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 13:45

Thanks voor de tips! Het is nu dan 2 dagen geleden gezet, en bij de kleinste aanraking bloed hij dus al… heel leuk een piercing maar dit niet haha.

Earth

Berichten: 7904
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 13:36

Ik wilde eigenlijk vandaag langs de piercer om wat vragen te stellen, maar ik ben ziek dus dat wordt een ander moment. Maar ik dacht dus dat een neuspiercing altijd een staafje was, maar dat is dus niet altijd zo zie ik. Wat ik volgens jullie het beste? Zo'n spiraal? Ik heb er echt 0 verstand van dus ik ben gewoon nieuwsgierig. En ik wil uiteindelijk een ringetje in messing kleur, dus soort geborsteld goud. Maar alleen de kleur, het hoeft van mij geen echt goud te zijn. Bestaat dat eigenlijk wel? :')
En wat zijn nou goede en betrouwbare webshops?

Anoniem

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 14:09

Ik heb zelf een ringetje, die is er ook gelijk in gedaan bij het zetten (al is dat eigenlijk af te raden en is het beter met een staafje te beginnen ivm bewegelijkheid).
Ik bestel regelmatig bij AllOverPiercings, Crazy-Factory en PiercingMania. Alledrie prima, AllOver heeft mijn voorkeur ivm de levertijd.

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 17:40

Ik heb een stud in mn neuspiercing zitten. Ik zou niet met zo'n spiraaltje piercen. Je zal maar een keer vergeten dat je hem hebt en over je neus wrijven....

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 17:52

Ik heb zo'n 'spiraaltje'. Deze is erin gegaan met piercen en nu 4,5 jaar later zit ie er nog steeds in :') Nooit last van gehad!

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 07:15

Ik zou hem echt al 100x kwijt zijn geraakt :') maar ik doe ook sieraden uit in mn slaap. Ook mijn oorbellen bijv.

Een push in stud kan je echt niet zomaar uit doen, dus dat is (vind ik) erg fijn.

TheNovelist

Berichten: 1500
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 08:24

Ik had ook een spriraal met mijn neuspiercing. Maar ik was toen lomp genoeg dat ik hem een paar keer uitstoot tijdens het wassen van mijn gezicht. En hem toen terug doen was niet heel comfy :+ uiteindelijk wilde die niet goed genezen.
Voor de rest zat het prima, maar je moet er wel rekening mee houden dat die er wat makkelijker uit kan vallen.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33787
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 19:25

Mijn helix gaat nu ook weer rottig doen. Ik denk omdat ik een koptelefoon op had maandag. Maar dat ding heb ik soms nodig. -O-
Herkennen anderen dit? Ga zometeen maar weer spoelen met zoutoplossing want hij wordt al weer dik en gevoelig.

Lieffiefi

Berichten: 4695
Geregistreerd: 06-02-09
Woonplaats: Aan het water

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 19:27

Yep. T helpt als je je koptelefoon zo opdoet dat je helix geen druk krijgt, dus eigenlijk in het gat van je over ear doet.

Valerie93

Berichten: 3133
Geregistreerd: 10-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-21 17:52

Na lang gesprek met een goeie vriend van mij, komen dan eindelijk mijn tepel piercings... ik durf eigenlijk niet maar vind het zo mooi!

Dus ik ga het gewoon doen... nu alleen nog afspraak maken. Heel spannend

MyChoice

Berichten: 2192
Geregistreerd: 08-11-17

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-21 18:13

De pijn is maar 1 seconde :D

Valerie93

Berichten: 3133
Geregistreerd: 10-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-21 18:24

MyChoice schreef:
De pijn is maar 1 seconde :D


Dat zal best wel! Heb opzich wel redelijk hoge pijngrens. Maar toch al paar jaar naar uit gekeken maar nooit gedurft en nu is het dan zover haha na wat aandringen...

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-21 19:30

Het valt echt reuze mee!

Ik schold even en dat was het _O-

Jester_

Berichten: 12261
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-21 19:31

Valerie93 schreef:
Na lang gesprek met een goeie vriend van mij, komen dan eindelijk mijn tepel piercings... ik durf eigenlijk niet maar vind het zo mooi!

Dus ik ga het gewoon doen... nu alleen nog afspraak maken. Heel spannend


Pijn valt echt reuze mee. Even 2 seconden een nare steek en dan prima!

Earth

Berichten: 7904
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-21 19:33

Ik heb over 2 weken mn afspraak staan voor mn neuspiercing :D