CrossFit

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
DromenLies
Berichten: 2884
Geregistreerd: 27-12-02

Re: CrossFit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 20:22

Megastoer hoor... zijn er hier mensen die een chin up kunnen zonder elastiek?


Florenc
Berichten: 1439
Geregistreerd: 14-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 20:51

DromenLies schreef:
Megastoer hoor... zijn er hier mensen die een chin up kunnen zonder elastiek?


Eentje :')
Work in progress!

-Namiro-

Berichten: 1922
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 20:53

3 chin ups zonder stiek *\o/*

Goed bezig dames..ik heb volgende week donderdag weer ingeschreven. Hoop echt dat mijn schouder dan meewerkt..

barbar

Berichten: 4889
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: nieuw-vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 21:14

Mij lukt ook net aan eentje.
Woensdag zijn we met gymnastics bezig geweest met de techniek van HSPU en kipping pull ups best veel geleerd in dat uurtje.

Oh en geen crossfit, maar morgen mudmasters, zo'n zin in!!!!!

doe nou maar gewoon, dan doe je al gek genoeg!
pas op, dyslectie!!

barbar

Berichten: 4889
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: nieuw-vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 21:18

DromenLies schreef:
Hi ladies, ik kom onder mn meeleessteen vandaag. Ben sinds zaterdag begonnen met crossfit... Nu 1 les fundamentals en 2 gewone lessen achter de rug and men..... I suck big time :+ . Ik deed hiervoor altijd krachttraining circuitjes maar mn rooster is veranderd waardoor ik nu voor werktijd moet. Ik vind het iig wel heel leuk en ben ondanks mn altijd prijkende laatste plaats toch best trots op mezelf dat ik het tot het einde vd training heb gered :Y).

Welkom, je zal zien dat het steeds beter gaat

doe nou maar gewoon, dan doe je al gek genoeg!
pas op, dyslectie!!

Seni

Berichten: 2729
Geregistreerd: 22-07-07
Woonplaats: De Nederlandse versie van Aspen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 22:08

barbar schreef:
Mij lukt ook net aan eentje.
Woensdag zijn we met gymnastics bezig geweest met de techniek van HSPU en kipping pull ups best veel geleerd in dat uurtje.

Oh en geen crossfit, maar morgen mudmasters, zo'n zin in!!!!!


Wat grappig! Wij zijn nh ook mee bezig bij gymnastics met pull up/kipping en bar muscle up!

sʟáɪɴᴛᴇ ɪs ᴛáɪɴᴛᴇ
<3 • ꜱɪarah • <3 >> I N S T A G R A M
Brits korthaar Bailee volgen? Klik maar hier voor veel pluis!

Noisy

Berichten: 5393
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 18:39

DromenLies schreef:
Megastoer hoor... zijn er hier mensen die een chin up kunnen zonder elastiek?

3,5 Kom net niet tot boven de stang met mijn kin :')

Catch My Star B+12 l L1+10 l L2+1 :)
Volg onze avonturen op Instagram

DromenLies
Berichten: 2884
Geregistreerd: 27-12-02

Re: CrossFit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 22:06

Wow respect hoor. Ik kreeg gister 5k for time
om mn oren..... ik haat hardlopen dus dat doe ik nooit en nu lig ik echt met zwaar verzuurde benen op de bank. Wel prima tijd neergezet (26 minuten). Morgen weer ad bak.

Skessa_
Berichten: 10600
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 14:10

Oh bah, dat hebben wij gelukkig nooit :=

Afgelopen maandag snatch geoefend. Ging goed, dus ook eens met wat gewicht aan de slag gegaan. Nou mijn max lag duidelijk op 27.5 kg. Dat ging redelijk oke. 30 heb ik 1 x omhoog gekregen en daarna nog een soort van squat er achteraan, maar leek nergens meer op :') Daarna kreeg ik die stang ook echt niet meer boven m'n schouders uit haha.

De wod was een korte, maar opzich best leuk.

21-15-9 plate thrusters en walking lunges met plate boven je hoofd. Weet m'n tijd niet meer precies maar ergens rond de 4-5 minuten.


Ben benieuwd wat het vnv weer gaat worden!

barbar

Berichten: 4889
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: nieuw-vennep

Re: CrossFit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 15:54

Gister mijn hemstring verrekt, dus ik mag even niks -O-

doe nou maar gewoon, dan doe je al gek genoeg!
pas op, dyslectie!!

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 21:57

DromenLies schreef:
Hi ladies, ik kom onder mn meeleessteen vandaag. Ben sinds zaterdag begonnen met crossfit... Nu 1 les fundamentals en 2 gewone lessen achter de rug and men..... I suck big time :+ . Ik deed hiervoor altijd krachttraining circuitjes maar mn rooster is veranderd waardoor ik nu voor werktijd moet. Ik vind het iig wel heel leuk en ben ondanks mn altijd prijkende laatste plaats toch best trots op mezelf dat ik het tot het einde vd training heb gered :Y).


wow leuk hoor, nieuw familielid erbij.. welkom..

bij mij duurde het bijna een half jaar voor ik van die met stip laatste plek af kwam een beetje..
maar het is heerlijk hoe je elke keer jezelf kunt verbeteren..

afgelopen week helaas niet kunnen gaan..
zo slap als een vaatdoek.. en ik ben al ruim 9 maanden aan het afvallen.. heel rustig aan paar ons per week.. en was ineens in een paar dagen tijd 2 kg kwijt, terwijl ik aan de laatste kilos ben aanbeland.. dus even een stapje terug gedaan en even rust genomen om te zien wat er aan t handje was.

Florenc
Berichten: 1439
Geregistreerd: 14-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 16:23

elenaMM77 schreef:
afgelopen week helaas niet kunnen gaan.. zo slap als een vaatdoek.. en ik ben al ruim 9 maanden aan het afvallen.. heel rustig aan paar ons per week.. en was ineens in een paar dagen tijd 2 kg kwijt, terwijl ik aan de laatste kilos ben aanbeland.. dus even een stapje terug gedaan en even rust genomen om te zien wat er aan t handje was.


Af en toe is eens rusten zeker niet slecht! Voel je je al wat beter?

barbar schreef:
Gister mijn hemstring verrekt, dus ik mag even niks -O-

Niks is veel gezegd, toch :+ ? Genoeg bewegingen die geen hamstrings nodig hebben hoor!


Ik heb gisteren "EVA" gedaan (5rondes, 800m run - 30 kettlebell swings - 30 pull ups). De pull-ups waren jumping pull-ups voor mij, maar de swings (american) heb ik wel RX gedaan (24kg voor vrouwen :') ). Ziet er zo op papier wel oke uit, maar viel uiteindelijk toch behoorlijk tegen (24kg is heavy). 48 minuten bezig geweest!

barbar

Berichten: 4889
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: nieuw-vennep

Re: CrossFit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 22:28

Hmm, zelfs gewoon lopen doet zeer, zit ook aan de pijnstillers en thuis :+ donderdag heeft mij Fysio het even getapet wat er morgen af gaat, als het blauw is is het gescheurd, maar heb goede hoop dat dat niet het geval is. Hemstring voelt nu als een harde baan in mijn been, ik hoop dat ze hem morgen wat los krijgt.

doe nou maar gewoon, dan doe je al gek genoeg!
pas op, dyslectie!!

Skessa_
Berichten: 10600
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 11:54

Oooh beterschap barbar!

Zo die Eva klinkt als hell :=

Wij hebben gisteren back squat geoefend. Maar mijn squat was niet diep genoeg, dus ik mocht niet zo veel gewicht pakken -O-

Wod was Annie. Alleen dan ipv dubble unders een hoger aantal singles.
Vond m wel leuk, maar vind touwtje springen ook leuk, dus dat scheelt :D Was in 10.05 klaar.
Nu spierpijn van de sit ups :')

Skessa_
Berichten: 10600
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 16:19

Gisteren push press/jerk gedaan. Eerst met stang, daarna met kettle bell en dumbell. Leuk voor de afwisseling :D

Wod was een leuke!

12 min AMRAP. 10 TTB (of variant) en 20 Airsquats. Ik had 8 rondjes en 8 herhalingen :)

Willl65
Berichten: 2197
Geregistreerd: 27-01-14

Re: CrossFit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 09:03

Zelf nu al 3 weken niet kunnen trainen en ik baal er enorm van. Ik moet om de dag naar Chiro om mijn spieren uit te drukken wat een enorm pijnlijk proces is. Mijn spieren herstellen dus niet na training wat zorgt voor ophoping in melkzuur. Ik ben nu wel zover dat ik zie dat dit bestreden kan worden maat niet verholpen. Daarom ga ik morgen naar de Box en overleggen we de mogelijkheden en dan ga ik gewoon weer trainen on combi met sportarts/ fysio. De resultaten van crossfit zijn te goed om mee te stoppen. Op mijn leeftijd 52 nog zo strak mogen zijn binnen zo’n korte tijd heeft mij zelfvertrouwen gegeven die ik lang kwijt was en dat is mij veel waard.

Willl65
Berichten: 2197
Geregistreerd: 27-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 09:04

barbar schreef:
Hmm, zelfs gewoon lopen doet zeer, zit ook aan de pijnstillers en thuis :+ donderdag heeft mij Fysio het even getapet wat er morgen af gaat, als het blauw is is het gescheurd, maar heb goede hoop dat dat niet het geval is. Hemstring voelt nu als een harde baan in mijn been, ik hoop dat ze hem morgen wat los krijgt.

Sterkte ik weet hoe klote dat is

barbar

Berichten: 4889
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: nieuw-vennep

Re: CrossFit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 09:43

Oh jeetje will dat klinkt niet zo best, maar ik snap wat je bedoeld met dat je niet wilt stoppen met crossfit, mij heeft het idd ook zoveel gegeven, ben blij met mijn lichaam, heb heel veel zelfvertrouwen gekregen enz.

Mij Fysio heeft mijn hemstring van de week een heel eind los gekregen, kon meteen met de pijnstillers minderen en ben maar weer naar mijn werk gegaan, sporten en paardrijden wacht nog even mee maar het gaat iig de goede kant op. Ga zo weer richting Fysio.

doe nou maar gewoon, dan doe je al gek genoeg!
pas op, dyslectie!!

Florenc
Berichten: 1439
Geregistreerd: 14-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 14:25

@skessa: Annie is leuk!

@ladies met blessures: let natuurlijk wel een beetje op he! Laten loswerken is één ding, paar zorg er ook voor dat je weet vanwaar het probleem komt en werk daaraan. Ik zie (in zowat elke box) heeeel vaak mensen zichzelf voorbij lopen en dan stoppen door blessures. Eerst stappen, dan pas lopen, dan pas sprinten...

Hier vandaag 17.1! (10 dumbell snatches met 15kg - 15 burpees over the box - 20 snatches - 15 Burpees OB - 30 snatches -15 Burpees OB - 40 snatches - 15 Burpees OB -50 snatches - 15 Burpees OB)
Time cap was 20min. Net de laatste 10 burpees niet meer kunnen doen. Heel zuur! Maar ik heb m verder wel rx kunnen doen, dus zeker blij!

Willl65
Berichten: 2197
Geregistreerd: 27-01-14

Re: CrossFit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 16:14

Florenc ik weet het . In mijn geval is een oud trauma aan mijn onderrug en nek de boosdoener dus niet Crossfit.

Noisy

Berichten: 5393
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 16:28

Ik heb me ingeschreven voor het NAKED program van Brooke Ence...
8 weken maximaal gaan. Zin in!!

Zijn er hier meer die dat ook gaan doen?

Catch My Star B+12 l L1+10 l L2+1 :)
Volg onze avonturen op Instagram

barbar

Berichten: 4889
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: nieuw-vennep

Re: CrossFit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 16:37

Fysio was gister heel tevreden, dat die hemstring steeds terug komt heeft volgens haar met mijn onderrug en stand van mij bekken te maken, daar werken we nu aan. Morgen zie ik haar weer en gaan we bespreken hoe ik mijn training weer op mag bouwen, zal wel de eerste paar weken iets van circuit trainninkjes worden maar alles beter dan niks.

doe nou maar gewoon, dan doe je al gek genoeg!
pas op, dyslectie!!

Noisy

Berichten: 5393
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: CrossFit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 16:56

In ieder geval fijn dat je weer " iets" kunt gaan doen barbar +:)+

Catch My Star B+12 l L1+10 l L2+1 :)
Volg onze avonturen op Instagram

Willl65
Berichten: 2197
Geregistreerd: 27-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 19:08

barbar schreef:
Fysio was gister heel tevreden, dat die hemstring steeds terug komt heeft volgens haar met mijn onderrug en stand van mij bekken te maken, daar werken we nu aan. Morgen zie ik haar weer en gaan we bespreken hoe ik mijn training weer op mag bouwen, zal wel de eerste paar weken iets van circuit trainninkjes worden maar alles beter dan niks.

Ah lekker weer opbouwen . Ik wens dat het allemaal snel en soepel verloopt voor je. Zelfde hier gister Chiro en ik merkte daarna voor het eerst een grote vooruitgang. Meteen intact gemaakt met coach crossfit voor aangepaste trainingen weer op te bouwen

barbar

Berichten: 4889
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: nieuw-vennep

Re: CrossFit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 19:49

Lekker willl

doe nou maar gewoon, dan doe je al gek genoeg!
pas op, dyslectie!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bo_Y, Dancer, F_inley, saphire, Sweetgirl1 en 85 bezoekers