CrossFit

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Flygill
Berichten: 8044
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

CrossFit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-15 11:33

Hallo allemaal,

Aangezien dit toch een steeds populairdere sport aan worden is vroeg ik me af of er nog meer mensen op bokt Crossfitten? Het lijkt me leuk om hier tips en ervaringen te kunnen uitwisselen. Ik zelf ben pas net begonnen, maar ik ben razend enthousiast! *\o/*

Waarom zijn jullie begonnen met crossfit, wat zijn jullie doelen, ik ben heel benieuwd!

Jackyy

Berichten: 303
Geregistreerd: 04-12-07
Woonplaats: Papendrecht

Re: CrossFit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 11:40

Hey Angela,

Ik crossfit nu sinds september 2014. Vind het erg leuk om te doen! Ik zelf ga 2x per week.
Vind het vooral erg leuk dat je steeds andere dingen doet, en dat je jezelf kan verbeteren. Wij kunnen onze prestaties van de WOD loggen, en daardoor kan je goed zien of je voorruit gaat. Zelfde geldt voor 5x5 deadlift bijvoorbeeld.

Ik ben ermee begonnen omdat ik hypermobiel ben, en ik eigenlijk wel moest sporten om mijn spieren sterker te maken. Doel is gewoon steeds sterker worden, en als je dan ook strakker wordt is het mooi meegenomen.

en jij?

Winged

Berichten: 33022
Geregistreerd: 28-12-05

Re: CrossFit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 11:42

Hier ook een crossfitter, sinds juli wat fanatieker ermee bezig. Ik doe het in combi met hardlopen en survivalruns :)

Flygill
Berichten: 8044
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Re: CrossFit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-15 12:18

Jackky: Wat toevallig, ik ben ook hypermobiel en mijn fysio raadde mij dit ook aan. :D
Winged: Leuk om jou hier ook te zien! :D

Ik twijfelde al langer om te gaan crossfitten omdat ik me met fitness/krachttraining zelf niet goed kan motiveren. Maar aangezien ik dus hypermobiel ben, en ik vroeger op school nooit goed in gym was twijfelde ik. Ik liep bij een fysio om hardloopblessures te voorkomen, en die raadde mij dit aan. Ik heb me toen aangemeld en moest even wachten tot een introductiecursus weer begon en sinds afgelopen week ben ik begonnen.

Ik ben een hardloper, loop voornamelijk halve marathons. Mijn doel is dan ook sterker en sneller worden. Ik hoop daarnaast mijn vetpercentage naar beneden te krijgen. Ik doe het nu eenmaal per week, omdat ik ook nog lid ben van de sportschool. Ik denk dat ik op termijn ook naar 2 maal per week ga, maar nu eerst even wennen. Ik ben zaterdag geweest, en ik heb spierpijn gehad tot gisteren. Echt niet normaal. Zondag wel nog een 5km wedstrijdje gehaast, en dat ging prima. Maar maandag... Pffff ik kon echt niet normaal lopen. Nu ga ik vanavond weer :D

Mijn vriend is overigens ook met mij gestart. We lopen soms ook samen, en het is erg leuk om dit nu ook te delen.

Winged: heb je nog leuke runs op het programma staan?

K_im
Berichten: 3958
Geregistreerd: 30-12-06

Re: CrossFit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 17:29

Hier nog een crossfitter! Begonnen in april, en sindsdien helemaal verkocht! Begonnen om sterker te worden en mijn conditie te verbeteren om zo beter te worden in mijn andere sport, maar ben nu 4-6 keer per week ook in de box te vinden!

suus_pepper

Berichten: 1821
Geregistreerd: 06-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 16:58

Jammer dat ik dit topic nu pas zie. Het is al een wat ouder topic, maar om nu een nieuwe te openen..

Ik ben sinds een paar maanden ook aan het crossfitten! Vind het hartstikke leuk!
Ga vanavond weer,
100 sit ups als buy in

5 x

8 front-squats
8 burpees over the bar
8 hang power clean

100 hand release push-up = buy out

En dat in 25 minuten, denk niet dat ik het ga redden. Maar ik ga flink mijn best doen!

Zijn jullie ook nog steeds aan het Crossfitten?

vencedor
Berichten: 9350
Geregistreerd: 27-05-04

Re: CrossFit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 17:05

Ik fitness, en doe obstakels runs. Helaas hoort hardlopen daar ook bij. Daar heb ik nog steeds de pest aan. Op zondagochtend wordt het in fe sportschool sinds kort op verzoek een crossfit ochtendje voor diegene die dat willen. Afzien! Maar wel erg leuk.

suus_pepper

Berichten: 1821
Geregistreerd: 06-12-10

Re: CrossFit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 07:08

Sportief zeg! Ik sport zelf in een speciale box.

Gister de WOD gedaan, gelukkig mocht je ook kiezen voor een buy in en out van 50. Dus dat gedaan en net gehaald, goede workout!

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: CrossFit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 11:13

Hier ook een CFer.
Sinds juli 2015. Eerst 2x in de week, daarna 3x en nu gem. 4x in de week.
Probeer ik althans. Lukt niet altijd.

Marijee

Berichten: 6532
Geregistreerd: 07-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 11:28

Upje! :D

Aankomende woensdag begin ik met de fundamentals van CF. Ik heb er ongelofelijk veel zin in! :):)

secricible

Berichten: 25695
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 12:18

haha, oud topic, maar toch leuk :D Ik doe nu anderhalf jaar aan CF.

Allienda

Berichten: 1372
Geregistreerd: 24-02-08
Woonplaats: Brunssum

Re: CrossFit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 12:25

CF is echt helemaal geweldig!!!! De box waar ik trainde was helaas geen hele fijne sfeer en door verkeerde technieken *lees geen correctie van de trainer* heb ik mijn knie verknalt! Echt zo balen ik heb een jaar niet kunnen sporten -O- Mijn knie moest eerst rust en daarna revalideren. Nu kan ik weer lekker sporten maar de box bij mij in de buurt (ben inmiddels verhuist) had een enorme wachtlijst, toen heb ik me maar lid gemaakt van de sportschool. Helaas vind ik dat verre van leuk. Wie weet als dat jaar abbo afgelopen is :D M isschien tegen die tijd nog eens informeren *\o/*

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: CrossFit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 14:17

Jeetje dat is balen zeg Allienda.
Kan je niet vast op de wachtlijst bij die box?
Of heb je dat al gedaan?

Allienda

Berichten: 1372
Geregistreerd: 24-02-08
Woonplaats: Brunssum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 14:30

Ze hadden al 20 man op de wachtlijst met geen uitzicht op fundamentals -O- Ze wilden wel gaan uitbreiden maar hoe of wat ben ik heel eerlijk gezegd niet aan het volgen. Sport staat even op een laag pitje, ik heb een half jaartje heel fanatiek Les Mills gedaan............Maar fulltime werken, 6 paarden (2 jaarlingen) en renovatie ging niet echt lekker samen. Was altijd wel iets of iemand wat te weinig aandacht kreeg. Dus voorlopig richt ik me op de lopende projecten thuis. Als het wat rustiger is kan ik weer eens gaan kijken. Ik ken mezelf, als ik CF raak ik weer verslaaf <3 _O- := en dan blijft er thuis weer vanalles liggen.

Ik denk dat ik eind dit jaar begin volgend misschien wel wat meer tijd ga hebben en dan nog eens ga verdiepen over wie wat en waar. Vriend van ons heeft een box geopend in Heerlen, helaas is dat voor ons te ver rijden. Fantastische trainer echt aan te raden!!

Afbeelding
Dit mis ik echt heel erg!!!

Boh zelfs tijdens dit typen krijg ik er alweer zin in ~~}>

Kimmetjee07

Berichten: 214
Geregistreerd: 13-06-12
Woonplaats: Limburg

Re: CrossFit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 14:39

Ik wilde heel graag crossfit gaan doen. Tot dat ik de prijs zag! Ik schrok mij kapot. 38,50 per les bij de club bij mij in de buurt!

Allienda

Berichten: 1372
Geregistreerd: 24-02-08
Woonplaats: Brunssum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 14:46

Kimmetjee07 schreef:
Ik wilde heel graag crossfit gaan doen. Tot dat ik de prijs zag! Ik schrok mij kapot. 38,50 per les bij de club bij mij in de buurt!


waar in Limburg woon je als ik vragen mag? Ik kom ook uit Limburg ;)

[edit/] Ik betaalde 70 euro onbeperkt in mijn oude box. Die vriend van ons die vorige maand geopend is in Heerlen ligt in diezelfde prijsklasse

in Heerlen in de Box (is vorige maand geopend) zijn de kosten als volgt
- 2x de week 50E
- 3x de week 60E
- On. bep. 70E
- 10-rittenkaart 100E
- dagkaart 12,50
Laatst bijgewerkt door Allienda op 06-06-16 14:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 14:47

Per les? Ik denk dat je verkeerd gekeken heb, zal wel 38,50 per maand zijn bij 1x in de week.
Anders ben ik wel benieuwd welke box zulke prijzen durft te vragen. :=

Flygill
Berichten: 8044
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Re: CrossFit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-16 15:03

Bij onze box was ook een wachtlijst, en ik heb inderdaad even moeten wachten.

Ik kom ook uit Limburg en ik ben eigenlijk wel benieuwd welke box zo slecht was dat ze niet goed begeleidde zodat je geblesseerd raakt.

Yinka

Berichten: 2981
Geregistreerd: 21-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 15:05

Oeh, ja! Sinds half januari ook aan cf. Al doe ik meer aan powerlifting en olympic weightlifting om sterker te worden. Train 5 keer in de week :D

Allienda

Berichten: 1372
Geregistreerd: 24-02-08
Woonplaats: Brunssum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 15:05

Angela_ schreef:
Bij onze box was ook een wachtlijst, en ik heb inderdaad even moeten wachten.

Ik kom ook uit Limburg en ik ben eigenlijk wel benieuwd welke box zo slecht was dat ze niet goed begeleidde zodat je geblesseerd raakt.


Het nu geen officiele CF box meer ;-) de trainer heeft zijn eigen ideeen en die heeft hij verder ontwikkeld en dat paste niet meer in de CF filosofie.{edit, dit heb ik van oude medesporters gehoord, ik was inmiddels al gestopt!} Ik persoonlijk denk dat er teveel mensen bij hem wegliepen en officieel CF Affiliate gewoon te duur werd.

Dit was CrossFit WT -O-

{edit} ik werd ook uitgelachen (trainer, zijn vrouw en medesporters!!) tijdens de trainingen toen ik de oefeningen aangepast en gescaled deed toen de blessure nog niet zo heftig was, hele fijne sfeer destijds........... :Y)

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: CrossFit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 15:10

Lekker fanatiek Yinka.
Dat red ik niet.
Ja soms.
Maar powerliften is bij ons op een dag/tijd dat ik zelden kan.
OLY vind ik leuk, maar m'n schouder niet zo.
Mijn rechter schouder is 5x uit de kom geweest en hij doet pijn bij snatchen en OHS.

Kimmetjee07

Berichten: 214
Geregistreerd: 13-06-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 15:44

Ik woon in Venlo. Nee was echt 38,50 per les en vaker in de week was dan nog duurder.

Edit; maar dan hebben we het wel echt over losse lessen. Met abonnement bij de sportschool was crossfit iets goedkoper maar dan had je een redelijk prijzig sportschool abonnement...

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: CrossFit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 16:10

Klinkt niet als een officiele CF box als ik je zo hoor.

Flygill
Berichten: 8044
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-16 18:37

Kimmetjee07 schreef:
Ik woon in Venlo. Nee was echt 38,50 per les en vaker in de week was dan nog duurder.

Edit; maar dan hebben we het wel echt over losse lessen. Met abonnement bij de sportschool was crossfit iets goedkoper maar dan had je een redelijk prijzig sportschool abonnement...


Dat kan ik me niet voorstellen! Ik neem aan dat cf Venlo bedoeld en daar is het 38,50 per maand voor een keer per week met gebruik van reguliere sportschool. Van 38 per keer heb ik nog nooit gehoord. Ik sport bij 2 boxen niet zo ver van je vandaan die een stuk goedkoper zijn.

0091

Berichten: 2264
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Op een eiland

Re: CrossFit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 18:54

Een CF topic! Wat leuk!

Hier ook een CFer. En vandaag mijn eerste HSPU gemaakt! Nja, 1? 5 rondes van 10 stuks en allemaal gehaald! Wel scaled, had geen schijven onder m'n handen.

Inmiddels doe ik vanuit de box ook mee met een speciaal voedingsprogramma om droger te worden. Ben al 5 kilo kwijt!