Groeiende verstandskies erg pijnlijk #HELP

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
xxxmh

Berichten: 3482
Geregistreerd: 21-06-11

Groeiende verstandskies erg pijnlijk #HELP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-16 17:41

Hallo,

Ik weet niet of dit goed staat :oo

Mijn verstandskies rechts onder is aan het groeien sinds ongeveer januari. Af en toe beetje pijn maar kon het goed verdragen. Maar sinds gisteren doet het zoveel pijn. De puntjes zijn al een tijdje door maar nu is mijn tandvlees heel erg dik, warm en rood.
Uiteraard ga ik morgen de tandarts bellen wat dit is niet te doen. Ben al aan de paracetamol en heb net waterijsjes gekocht om het te koelen. Iemand nog tips/ervaringen?

Alvast bedankt!

♡ Summer ♡
B+11 L1+3


Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Re: Groeiende verstandskies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 17:49

ibu 600 bruis was het enige dat bij mij hielp :') En hij heeft er met flinke tussenpozen wel een jaar of 6 over gedaan _O- mijn tandarts zei "hij zit goed, laat 'm maar doorkomen en neem een pijnstillertje". Dus dat deed ik :')

dik-warm-rood lijkt mij echter op ontstekingen wijzen, en da's nooit goed. Dus de tandarts bellen lijkt me een heel strak plan :) Sterkte ermee!

always bring a banana to a party. bananas are good!
Neej fotografeert! rckfotografie.nl
Ned Lux Int Bel Dk Hr Ch. Forever Texas from ChurchKnights NJK'11 BelW'12 BNLW'14 BNLW'16 AmW'16 NVK'18 VWW'18 DVV'18 AmVW'18 BelVW'18Ollie heeft er een broertje bij: Highclare Rob Roy NJK'17 BNLJCh'17 JW'17 BJWNL'17 BJWBE'17 BEJW'17 Jamie

Fortitude

Berichten: 3085
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 17:52

Klinkt als een ontsteking, inderdaad bellen!

Verder inderdaad ibuprofen, liefst 600. Dat kreeg ik mee na verwijdering van de onderste 2. Was ook niet echt sterk genoeg :')

Mijn vriend slikt voor zijn chronische pijn af en toe een combinatie van paracetamol en ibuprofen, dat werkt kennelijk beter. Zelf geen idee, ben overgevoelig voor paracetamol.

[o]

xxxmh

Berichten: 3482
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-16 17:54

Neej schreef:
ibu 600 bruis was het enige dat bij mij hielp :') En hij heeft er met flinke tussenpozen wel een jaar of 6 over gedaan _O- mijn tandarts zei "hij zit goed, laat 'm maar doorkomen en neem een pijnstillertje". Dus dat deed ik :')

dik-warm-rood lijkt mij echter op ontstekingen wijzen, en da's nooit goed. Dus de tandarts bellen lijkt me een heel strak plan :) Sterkte ermee!


Dankjewel. Mijn moeder heeft liever niet dat ik ibuprofen slik dus heb nu al paracetamol met codeine geslikt dus hopelijk gaat dat werken en morgenochtend meteen de tandarts bellen.

♡ Summer ♡
B+11 L1+3

Peelie

Berichten: 13410
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Groeiende verstandskies erg pijnlijk #HELP

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 17:56

Ik heb dat toen ook gehad. Gaat vanzelf weer weg. Even doorbijten en anders idd naar de TA.

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 17:57

0900-8212230 bellen voor de spoedtandarts en daar advies vragen.
Sterkte!

Pluttersput

Berichten: 15016
Geregistreerd: 11-09-05

Re: Groeiende verstandskies erg pijnlijk #HELP

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 18:35

Corsodyl kopen en daar goed mee spoelen. Eventueel als je een spuitje hebt deze hiermee vullen en dat goed tussen tand en tandvlees inspuiten :)

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Groeiende verstandskies erg pijnlijk #HELP

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 18:37

Spul wat ze ook bij baby's gebruiken bij doorkomende tandjes op je tandvlees smeren, dat verdoofd echt!

Mijn bedrijf:
https://www.latouche-sublime.com
Paarden herinneringen en kleding

madeliefw

Berichten: 2666
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Groeiende verstandskies erg pijnlijk #HELP

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 01:01

Dentinox heet t. Het helpt een beetje. Ik heb precies hetzelfde gehad en nadat ik een half jaar steeds met momenten pijn had gekozen de bovenste en onderste te laten trekken. Trekken viel echt reuze!!! mee. Daarna nooit meer last van gehad.

[o]

xxxmh

Berichten: 3482
Geregistreerd: 21-06-11

Re: Groeiende verstandskies erg pijnlijk #HELP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-16 08:24

Bedankt allemaal. Net de tandarts gebeld, kan om 14.25 terecht dus nog even doorbijten!

♡ Summer ♡
B+11 L1+3

Peelie

Berichten: 13410
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Groeiende verstandskies erg pijnlijk #HELP

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 15:41

Hoe is het gegaan?

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

xxxmh

Berichten: 3482
Geregistreerd: 21-06-11

Re: Groeiende verstandskies erg pijnlijk #HELP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-16 16:08

Het is inderdaad ontstoken. Er is meteen een overzichtsfoto gemaakt en onder staan mijn verstandskiezen recht dus die moeten goed doorkomen (rechts als de ontsteking over is), links boven gaat waarschijnlijk niet doorkomen die zit veel te hoog en rechts boven twijfelt hij of het doorkomt. Heb waterstof(nog wat) meegekregen en dan moet ik op een vaasje bijten en 600 mg ibuprofen. Hoop dat het helpt en gauw minder wordt want moet zondag een NK carrousel rijden :p

♡ Summer ♡
B+11 L1+3

xxxmh

Berichten: 3482
Geregistreerd: 21-06-11

Re: Groeiende verstandskies erg pijnlijk #HELP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-16 19:52

De pijn is nu redelijk te doen. Maar die bult zit er nog steeds.. iemand enig idee hoelang dit ongeveer gaat duren? Zit er nu sinds vorige week woensdag, vandaag dus 6 dagen.

♡ Summer ♡
B+11 L1+3

madeliefw

Berichten: 2666
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Groeiende verstandskies erg pijnlijk #HELP

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 20:59

Nouja bij mij was het na een half jaar nog niet weg. De ene keer meer dan de andere keer. Toen zelf dus besloten de boel eruit te laten halen. Stond niet verkeerd ofzo maar ik was de pijn zelf zat. Kan dus wel lang duren. En als je weer per ongeluk op een pitje ofzo bijt doet het weer pijn.

[o]

xxxmh

Berichten: 3482
Geregistreerd: 21-06-11

Re: Groeiende verstandskies erg pijnlijk #HELP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-16 21:07

Okee maar had je ook een ontsteking toen daar zitten? Dat heb ik nu dus en de tandarts zei donderdag dat het met een weekje weg moet zijn maar ik denk dat het dus langer duurt :(

♡ Summer ♡
B+11 L1+3

madeliefw

Berichten: 2666
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Groeiende verstandskies erg pijnlijk #HELP

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 21:26

Nou die ontsteking ging steeds wel weer weg maar kwam heel snel terug iedere keer nadat ik weer per ongeluk ergens op beet ofzo. In ieder geval was de ontsteking er toen ik ze liet verwijderen. De kaakchirurg vroeg waarom ik niet eerder was gekomen.

[o]

xxxmh

Berichten: 3482
Geregistreerd: 21-06-11

Re: Groeiende verstandskies erg pijnlijk #HELP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-16 22:24

Okee.. ik houd het maar goed in de gaten!

♡ Summer ♡
B+11 L1+3

Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Groeiende verstandskies erg pijnlijk #HELP

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 22:25

Gewoon eruit halen die rotdingen.
Als je eenmaal problemen hebt dan blijft het vaak ellendig.

simodi

Berichten: 8609
Geregistreerd: 21-04-05

Re: Groeiende verstandskies erg pijnlijk #HELP

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 22:28

Bij mij is mijn verstandskies al ruim een half jaar bezig met doorkomen, zucht!
Doet geen pijn, heel af en toe gevoelig, maar zo'n half doorgekomen kies poetsen en schoonhouden is lastig!

Love - language - leadership

Hollyleaves
Berichten: 1943
Geregistreerd: 07-06-05
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 22:30

Heb het ook gehad bij mijn twee onderste kiezen. De eerste heel lang mee gelopen op dezelfde wijze als jij. Combi paracetamol en ibu 400 had ik dan wel. Ontsteking kwam en ging met tussenpozen van een paar weken. Op eigen verzoek laten uitsnijden. Kaakchirurg gaf toen al aan dat de tandarts beter gelijk voor allebei had kunnen verwijzen. Zodra de andere dan ook door kwam direct laten uitsnijden. Scheelde me heel wat ellende de tweede keer. Wat een pijn doet dat. De mijne pasten dan wel niet en groeiden omhoog, maar als ze eruit moeten, doe het dan gelijk. Kost je 2 dagen min voelen en dan ben je er volledig van af.

Jorex

Berichten: 9929
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Groeiende verstandskies erg pijnlijk #HELP

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 22:33

Hier doen de verstandskiezen er al zo'n 2 à 3 jaar over om door te komen... Doet vooral pijn als ik lage noten blaas op mijn saxofoon, zucht, ik ben tweede sax dus speel vooral lage noten :')

Alex en Jorie <3

xxxmh

Berichten: 3482
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-16 00:04

Bedankt allemaal voor de adviezen en ervaringen. Hij groeit wel goed dus de tandarts denkt dat het allemaal goed komt maar als er weer een ontsteking bij komt mag hij mijn meteen weer doorsturen naar de kaakchirurg want dan gaat hij eruit. Ga niet nog een keer zoveel pijn hebben (en ik kan veel hebben maar dit... :x)

♡ Summer ♡
B+11 L1+3

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Re: Groeiende verstandskies erg pijnlijk #HELP

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 00:13

Bij mij zijn ze al jaren bezig met doorgroeien, alle 4 staan ze perfect. Soms deed het wel pijn. Deze paasvakantie voor het eerst ook een ontsteking gehad, maar erg zwaar, hele mond plus dat tandvlees aan de verstandskiezen.

Antibiotica en ontsmetten. Maar heb ze wel nog allemaal.

Gewoon goed opletten dat die ontsteking niet te erg wordt want dan kan je echt heel moeilijk krijgen.
Beterschap!

--- Oh leave me to be Wild, so I can hunt the forest and chase your heart ---

# Yes I change, but my heart is still on the same place # أحب حصاني جدا. ***Hildar***

Lous

Berichten: 24239
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 01:30

xxxmh schreef:
Bedankt allemaal voor de adviezen en ervaringen. Hij groeit wel goed dus de tandarts denkt dat het allemaal goed komt maar als er weer een ontsteking bij komt mag hij mijn meteen weer doorsturen naar de kaakchirurg want dan gaat hij eruit. Ga niet nog een keer zoveel pijn hebben (en ik kan veel hebben maar dit... :x)


Maar het is niet alleen het groeien, met tandenpoetsen zijn ze meestal ook zeer vervelend zover in je mond. En dan is het nog maar afwachten of ze niet de rest van je kiezen en tanden gaan laten schuiven.
Ik had zelf altijd zoiets van als ze eruit kunnen meteen eruit laten halen. Alleen mijn onderste kiezen waren vervelend na het eruit halen.

NIET banketstaaf,MAAR POETSEN!!

franka75

Berichten: 11192
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 02:35

xxxmh schreef:
Neej schreef:
ibu 600 bruis was het enige dat bij mij hielp :') En hij heeft er met flinke tussenpozen wel een jaar of 6 over gedaan _O- mijn tandarts zei "hij zit goed, laat 'm maar doorkomen en neem een pijnstillertje". Dus dat deed ik :')

dik-warm-rood lijkt mij echter op ontstekingen wijzen, en da's nooit goed. Dus de tandarts bellen lijkt me een heel strak plan :) Sterkte ermee!


Dankjewel. Mijn moeder heeft liever niet dat ik ibuprofen slik dus heb nu al paracetamol met codeine geslikt dus hopelijk gaat dat werken en morgenochtend meteen de tandarts bellen.

dat is zooi inderdaad ibu maar je kan ook maagbechermer vragen dat scheelt. Je kan hem ook gewoon laten verwijderen als die goed zit is hij er zo uit en dan ben je van het gedonder af

Lieve Mixie ik vergeet je nooit


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Berdien, ComscoreBot, KleinBoefje, ManonGrr, nicolailover, Shetloveerrr, Suliko, Supervixen, Suusw, WendyShet en 137 bezoekers