Zware kneuzing, help?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Hillady

Berichten: 3940
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Drenthe

Zware kneuzing, help?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-15 22:01

Hallo bokt!

Afgelopen week ben ik van mijn pony afgevallen. Na de val kon ik niet recht op staan en voelde mij echt niet goed. Ik had verschrikkelijke pijn in mijn rechter arm. Wij zijn direct naar de dokter gegaan in de auto.

Dokter had wat aan mijn arm "gevoeld" en gevraagd waar het pijn deed en prikkelde alles een beetje. Uit al die testen had ze geconcludeerd dat ik er gelukkig van af was gekomen met een hele zware kneuzing. En omdat ik gepijnigd was en gestresst ben ik een aantal handige dingen vergeten te vragen.

Nu slik ik om de 3/4 uur pijnstillers, na aanraden van de dokter. Had vandaag even paar uurtjes zonder pijnstillers geprobeerd maar de pijn is niet uit te houden :n.
Dus omdat ik vast niet de enige ben op heel bokt die ooit een zware kneuzing heeft gehad of dat er mensen zijn op bokt die hier verstand van hebben heb ik een vraag: hoe lang duurt het ongeveer voordat de arm volledig herstelt is?
En wat raden jullie mij aan om te doen? Misschien iemand nog wat tips?

Ik hoop dat iemand tijd heeft om mijn OP te lezen, en dat iemand antwoord geeft op mijn vragen :).

Groetjes!

Feelin down? Saddle Up :D!
Volg onze drachtige merrie's!http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=238&t=1883778&lr=481177224#unread


MarChak

Berichten: 2553
Geregistreerd: 27-01-08
Woonplaats: op mijn eerste Chakra

Re: Zware kneuzing, help?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 22:04

Als de pijn na een paar dagen nog steeds niet uit te houden is zonder pijnstillers, dan morgen gewoon weer even naar je huisarts gaan. Kan best dat er toch iets gebroken is, of een scheurtje in een bot, en dan zul je toch even op de foto moeten.

♥♥♥ ๑۩۞۩๑ Chakra Mansolein ๑۩۞۩๑ ♥♥♥ Onze zwarte fluwelen schoonheid is gefokt door stoeterij Mansolein

alice0cullen

Berichten: 2430
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 22:07

Is het je arm die gekneusd is of echt een pols of elleboog.
Pijnstilling zou ik gewoon drie keer daags innemen. Koelen doe ik zelf nooit eerder iets warms er op leggen.
Volledig herstellen van een kneuzing kan liggen tussen de 2 tot 12 weken in mijn ervaring. Verschilt heel erg waar de kneuzing zit en hoe snel je het weer gebruikt.

Hebben ze geen foto gemaakt??

Van een ruin kan je eisen, aan een hengst kan je het vragen en bij een merrie moet je 3-voudig schriftelijk verzoek indienen.

Riding: The art of keeping the horse between you and the ground.

Hillady

Berichten: 3940
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-15 22:07

MarChak schreef:
Als de pijn na een paar dagen nog steeds niet uit te houden is zonder pijnstillers, dan morgen gewoon weer even naar je huisarts gaan. Kan best dat er toch iets gebroken is, of een scheurtje in een bot, en dan zul je toch even op de foto moeten.


Ah oke :). Zou ik dat idd kunnen doen. Dank je wel!

Feelin down? Saddle Up :D!
Volg onze drachtige merrie's!http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=238&t=1883778&lr=481177224#unread

Anne_GTI

Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 22:08


Hillady

Berichten: 3940
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-15 22:09

alice0cullen schreef:
Is het je arm die gekneusd is of echt een pols of elleboog.
Pijnstilling zou ik gewoon drie keer daags innemen. Koelen doe ik zelf nooit eerder iets warms er op leggen.
Volledig herstellen van een kneuzing kan liggen tussen de 2 tot 12 weken in mijn ervaring. Verschilt heel erg waar de kneuzing zit en hoe snel je het weer gebruikt.

Hebben ze geen foto gemaakt??


Vanaf mijn elleboog tot mijn pols+ mijn arm doet pijn.
Ah oke :).
Nee daar heb ik mij ook over verbaast.

Feelin down? Saddle Up :D!
Volg onze drachtige merrie's!http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=238&t=1883778&lr=481177224#unread

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 22:10

Ik zou inderdaad weer even contact opnemen met je huisarts.
Maar je hebt ook bijv Atrosan gel van Dr Vogel erop smeren misschien verzacht dat de pijn een beetje

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.

Hillady

Berichten: 3940
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-15 22:11

Gillbo schreef:
Ik zou inderdaad weer even contact opnemen met je huisarts.
Maar je hebt ook bijv Atrosan gel van Dr Vogel erop smeren misschien verzacht dat de pijn een beetje


Dank voor de tip! Ga daar in ieder geval naar kijken!

Feelin down? Saddle Up :D!
Volg onze drachtige merrie's!http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=238&t=1883778&lr=481177224#unread

Hillady

Berichten: 3940
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-15 22:12


Feelin down? Saddle Up :D!
Volg onze drachtige merrie's!http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=238&t=1883778&lr=481177224#unread

Skittlez
Berichten: 678
Geregistreerd: 14-03-14
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 22:12

Dit heb ik ook gehad maar dan in mijn onderrug,
ik heb er een koelband / pack opgelegd, werkt prima,

A horse is your best friend. You can tell them anything and one else will ever know. <3

Hillady

Berichten: 3940
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-15 22:14

Skittlez schreef:
Dit heb ik ook gehad maar dan in mijn onderrug,
ik heb er een koelband / pack opgelegd, werkt prima,


Kan ik ook nog proberen inderdaad :).

Feelin down? Saddle Up :D!
Volg onze drachtige merrie's!http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=238&t=1883778&lr=481177224#unread

Skittlez
Berichten: 678
Geregistreerd: 14-03-14
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Zware kneuzing, help?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 22:14

Succes :D

A horse is your best friend. You can tell them anything and one else will ever know. <3

Hillady

Berichten: 3940
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-15 22:15

Skittlez schreef:
Succes :D


Dankje! :D

Feelin down? Saddle Up :D!
Volg onze drachtige merrie's!http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=238&t=1883778&lr=481177224#unread

Jette

Berichten: 1455
Geregistreerd: 28-05-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Zware kneuzing, help?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 22:18

Ik heb mijn knie een keer zwaar gekneusd. Had toen drukverband en krukken, maar was wel echt een zeer zware kneuzing, ponylief was met zijn hele gewicht op mijn knie geland. Probeer wel te bewegen (dan wordt het bloed van de blauwe plek sneller afgevoerd) maar op geleiden van de pijn. Probeer je arm niet te veel te laten hangen, maar hoog te houden. Verder is het een kwestie van afwachten en doorbijten. Sterkte!

Hillady

Berichten: 3940
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-15 22:20

Jette schreef:
Ik heb mijn knie een keer zwaar gekneusd. Had toen drukverband en krukken, maar was wel echt een zeer zware kneuzing, ponylief was met zijn hele gewicht op mijn knie geland. Probeer wel te bewegen (dan wordt het bloed van de blauwe plek sneller afgevoerd) maar op geleiden van de pijn. Probeer je arm niet te veel te laten hangen, maar hoog te houden. Verder is het een kwestie van afwachten en doorbijten. Sterkte!


Ah. Oke! Goede tip, dankje!

Het aparte is dat ik helemaal geen blauwe plekken heb? Is dit wel normaal..?

Feelin down? Saddle Up :D!
Volg onze drachtige merrie's!http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=238&t=1883778&lr=481177224#unread

ievie

Berichten: 2190
Geregistreerd: 17-03-11
Woonplaats: het Laaaaaaaand van Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 22:21

Ik had laatst mijn knie zwaar gekneusd. Ik koelde regelmatig en nam de eerste paar dagen steeds pijnstillers. De pijn werd vanzelf minder. Het is belangrijk je arm wel rust te gunnen, zodat het kan herstellen. Maar je moet wel een beetje voorzichtig blijven bewegen, zodat het niet stijf wordt.
Als je twijfelt of er toch niet iets mee is, kan je idd opnieuw de huisarts bellen. Wanneer was het gebeurd?
Beterschap!

Jette

Berichten: 1455
Geregistreerd: 28-05-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 22:22

Het kan dieper zitten en nog komen of niet aanwezig zijn, mijn knie was ook niet blauw namelijk. Koelen is overigens ook prettig tegen de pijn

Hillady

Berichten: 3940
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-15 22:24

ievie schreef:
Ik had laatst mijn knie zwaar gekneusd. Ik koelde regelmatig en nam de eerste paar dagen steeds pijnstillers. De pijn werd vanzelf minder. Het is belangrijk je arm wel rust te gunnen, zodat het kan herstellen. Maar je moet wel een beetje voorzichtig blijven bewegen, zodat het niet stijf wordt.
Als je twijfelt of er toch niet iets mee is, kan je idd opnieuw de huisarts bellen. Wanneer was het gebeurd?
Beterschap!


Oh oke, koelen moet ik sowieso meer doen!
Het is 6 augustus gebeurt. Dus nu 3 dagen geleden.

Feelin down? Saddle Up :D!
Volg onze drachtige merrie's!http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=238&t=1883778&lr=481177224#unread

Hillady

Berichten: 3940
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-15 22:25

Jette schreef:
Het kan dieper zitten en nog komen of niet aanwezig zijn, mijn knie was ook niet blauw namelijk. Koelen is overigens ook prettig tegen de pijn


Oke, bedankt voor de informatie!
Ik ga het morgen direct goed koelen.

Feelin down? Saddle Up :D!
Volg onze drachtige merrie's!http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=238&t=1883778&lr=481177224#unread

Happinez

Berichten: 8352
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Drenthe, Overijssel, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 22:27

Kneuzingen kunnen enorm pijn doen en dat kan ook best even duren.
Heb het zelf met m'n heup/buik/ingewanden gehad, trap van een paard en ik leek wel hoogzwanger aan 1 kant.
Goed Coolen , en rustig aan doen. Wel wat bewegen als dat lukt dat helpt kwa doorbloeding.
en geloof me een fikse kneuzing kan best een tijd pijnlijk zijn.

<3 Follow your dreams ....
[HTT] Van bouwval tot landgoed

Hillady

Berichten: 3940
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-15 22:29

Happinez schreef:
Kneuzingen kunnen enorm pijn doen en dat kan ook best even duren.
Heb het zelf met m'n heup/buik/ingewanden gehad, trap van een paard en ik leek wel hoogzwanger aan 1 kant.
Goed Coolen , en rustig aan doen. Wel wat bewegen als dat lukt dat helpt kwa doorbloeding.
en geloof me een fikse kneuzing kan best een tijd pijnlijk zijn.


Dank je wel voor de reactie :D.
Ik ga het goed coolen!
Hoe lang duurde het bij jou voordat het was genezen?

Feelin down? Saddle Up :D!
Volg onze drachtige merrie's!http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=238&t=1883778&lr=481177224#unread

Happinez

Berichten: 8352
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Drenthe, Overijssel, Friesland

Re: Zware kneuzing, help?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 22:32

Heb zelf toen een week plat gelegen en ben totaal wel een maandje zoet geweest.

<3 Follow your dreams ....
[HTT] Van bouwval tot landgoed

Hillady

Berichten: 3940
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-15 22:32

Happinez schreef:
Heb zelf toen een week plat gelegen en ben totaal wel een maandje zoet geweest.


Ah oke! :)

Feelin down? Saddle Up :D!
Volg onze drachtige merrie's!http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=238&t=1883778&lr=481177224#unread

CP5
Berichten: 329
Geregistreerd: 08-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 22:38

Ik heb een paar jaar geleden een paard op mij gehad, en kon daarna een paar maanden niet lopen.
Zo'n beetje alles wat ik kon kneuzen, had ik ook op de zwaarste manier gekneusd. Ontzettend lang mee geslenterd en veel hulp gehad maar het lopen wou maar niet. Op aanraden van mijn zus haar bad mogen gebruiken die als functie ook een soort van massage bubbels had. Heerlijk vond ik het toen niet, maar sinds die dag heb ik wel hele kleine stukjes weer kunnen lopen.

Zoiets verzacht de spieren, dus geeft de spieren ook rust.
Dat zou ik jou ook aanraden.

Mocht het echt verslechteren, ga dan gewoon naar de dokter. Soms helpen middeltjes niet..

Beterschap TS!

Hillady

Berichten: 3940
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-15 22:40

cynthia5 schreef:
Ik heb een paar jaar geleden een paard op mij gehad, en kon daarna een paar maanden niet lopen.
Zo'n beetje alles wat ik kon kneuzen, had ik ook op de zwaarste manier gekneusd. Ontzettend lang mee geslenterd en veel hulp gehad maar het lopen wou maar niet. Op aanraden van mijn zus haar bad mogen gebruiken die als functie ook een soort van massage bubbels had. Heerlijk vond ik het toen niet, maar sinds die dag heb ik wel hele kleine stukjes weer kunnen lopen.

Zoiets verzacht de spieren, dus geeft de spieren ook rust.
Dat zou ik jou ook aanraden.

Mocht het echt verslechteren, ga dan gewoon naar de dokter. Soms helpen middeltjes niet..

Beterschap TS!


Oh wat erg! Dat zal ik ook nog eens kunnen doen ja, dankjewel!
Heel erg bedankt! :D

Feelin down? Saddle Up :D!
Volg onze drachtige merrie's!http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=238&t=1883778&lr=481177224#unread


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: __danielle__, amand0, Anouk94, Eleeke, gerlienke, GrapeshotBot, Hhilde, Juniores, kosseh, Leukertje, Lieuwkje_90, Mar_X, MyrtheJ, Sharony, YandexBot en 40 bezoekers