Afvallen.... Maar hoe?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Deeks93
Berichten: 1106
Geregistreerd: 22-09-13
Woonplaats: Nijverdal

Afvallen.... Maar hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-15 15:32

Dag bokkers!

Gister ben ik me echt kapot geschrokken...
Ik kam uit de badkamer en dacht, kom! laat ik me eens wegen...
Helaas viel dat een beetje tegen... 77.9 KG....
misschien denken sommigen nu, ach dat valt wel mee! maar ik ben maar 1.66? iets in die buurt in elk geval...
Ik heb een BMI van 27,2 (geeft internet aan)

Mijn ideale gewicht( volgens internet, heb hier namelijk geen verstand van) is tussen de 61 en 65 KG.
Dat zou dus betekenen dat ik 12 kg te zwaar ben.
Ik heb een buik waar ik onzeker van ben.
Zeer gespierde benen( paardrijden:P) en ook sterke armen.

Ik wil eigenlijk rond de 65 KG wegen.

Nu wil ik afvallen maar...

Diëten:
- ik lust bijna geen groenten. ( echt heel weinig)
- Ik heb een doorzettingsvermogen van 0,0 wat betreft dieet
- Ik wil eigenlijk gewoon met het gezin mee kunnen doen qua avondeten.

Sporten:
- Hardlopen in de natuur( kan ik niet met mijn spieren en kwalen)
- Sportschool heb ik te weinig tijd voor

Hoe ziet mijn leven er nu uit?

Ik werk van 11 tot 5 in een winkel( veel lopen en staan)
Ik rijd elke avond 1 paard, fanatiek! maar ik ben vanaf half 7 weg tot 9 uur ongeveer voor 1 paard.
Ik ga nu steeds met de auto naar het werk, maar wil dit gaan veranderen in fietsen met goed weer.

Ik eet 's ochtends 2 bruine broodjes met ham, zonder boter.
's Middags vaak een broodje gezond.
's avonds varieert het van pasta tot aardappelen met vlees en de enkele groente die ik wel lust, tot bami/nasi
Ik drink 2 a 3 bakken koffie per dag.
ik drink 1 tot 3 glazen Ijsthee per dag.

Ik snoep niet tussendoor, ik eet geen chips etc...

Wie weet hoe ik dit kan gaan doen???
Weinig tijd, wil eigenlijk het avondeten zo laten zoals het is.
Ik wil de ijsthee gaan vervangen voor water en uberhaupt meer water gaan drinken.

Achterom
Berichten: 23024
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Afvallen.... Maar hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 15:36

Wat doe je 's morgens? Heb je dan geen tijd om te sporten?

Oblivion

Berichten: 649
Geregistreerd: 18-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 15:36

Water is inderdaad zeer aan te raden! En stoppen met suiker (in de thee, zoet beleg op brood, vet eten oid). :D

Winged

Berichten: 33007
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 15:38

IJsthee en koffie vervangen door water (met bijvoorbeeld bevroren fruit voor smaak) en groene thee.

Verder lees ik veel 'ik heb geen tijd en geen doorzettingsvermogen'. Hoe zit jouw dag eruit? Voor sporten kún je tijd maken. Het is wel een kwestie van willen.

En je kan online vrij gemakkelijk berekenen hoeveel Kcal je verbrand op een dag in jouw huidige patroon en hoeveel je dan werkelijk mag eten :)

Tuhan

Berichten: 1588
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Almere

Re: Afvallen.... Maar hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 15:40

Ik ben inmiddels 10 kilo afgevallen met weigtwatchers. Voor mij ideaal omdat ik alles mag maar vooral heb geleerd om slim en bewust te eten. Het voelt niet eens als een dieet.

_Jessie

Berichten: 4806
Geregistreerd: 04-06-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 15:41

sowieso 5x eten per dag dus kleine tussendoortjes gaan eten of een maaltijd over 2 tijden verspreiden.

Ik eet 's ochtends 2 bruine broodjes met ham, zonder boter.

's Middags vaak een broodje gezond.
een broodje gezond is vaak niet zo gezond als we denken. Wat zit erop?
Vervang je kaas voor 30+ beemster kaas. Deze blijft langer lekker (wordt niet plastic) en scheelt kwa vetten.

's avonds varieert het van pasta tot aardappelen met vlees en de enkele groente die ik wel lust, tot bami/nasi
Weinig groente lusten is erg lastig maar was vind je van bonen, linzen, kikkererwten, salades, quinoa?
Daar kan je ook goede gevarieerde gerechten mee maken.
wil je toch rijst en pasta? Pak dan sowieso volkoren producten, bruine rijst etc. Geen witte rijst & pasta.

Ik drink 2 a 3 bakken koffie per dag.
zonder suiker?

ik drink 1 tot 3 glazen Ijsthee per dag.
Vervang dit voor thee, water of doe er anders als je water niet lekker vind een schijfje citroen op etc.

------------------------

Daarnaast een tip, hou een maand een eetdagboek bij en ga daarna pas je eetstijl veranderen :) Je zal zien dat je meer of anders eet dan je eigenlijk denkt.
Succes

secricible

Berichten: 25694
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 15:42

Eerlijk? Om gewicht te verluezen zul je aanpassingen moeten doen. Tijd maken om te sporten, groente en fruit gaan eten enz. Ergens eet je meer dan je lijf nodig hebt en dat zul je moeten leren (h)erkennen en oppakken.. dat is geen geheim knopje.
anderen krijgen het ook niet cadeau :) wil of kun je dat niet is het echt gedoemd te mislukken.

Meraki

Berichten: 5914
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 15:44

Als je, je lichaam écht zat bent.. dan zul je zien dat je ook dat doorzettingsvermogen hebt, doe waar jij je goed bij voelt :j Desnoods vraag je hulp op een sportschool, sporten is ook een goede aanrader.
Er zijn diverse apps die je er bij kunnen helpen, zoals Lifesum en MyFitnessPall.. maar bovenalles: Wees eerlijk naar jezelf.

Schoentje

Berichten: 3857
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 15:46

Hier ongeveer hetzelfde probleem. Ik was te zwaar, at onregelmatig, probeerde op te letten, maar dat was moeilijk en heb ook weinig doorzettingsvermogen.

Ik ben wel begonnen met hardlopen, omdat mijn conditie een ramp was, maar fietsen zal ook prima zijn, zo lang je maar wat extra lichaamsbeweging krijgt.
Ik ben ook begonnen met een dieet van Herbalife, niet goedkoop, maar voor mij werkt het super. 2x daags een voedingsshake, veel tussendoortjes waaronder een chocoladereep, maar toch ook groentes (komkommer, tomaat, etc), nootjes, ei, vette vis en kip. 's Avonds een normale maaltijd. Doordat ik erg druk ben zijn deze shakes voor mij erg makkelijk, maar het moet natuurlijk wel je ding zijn. Ik heb geen hongergevoel of trek en in het weekend drink ik gewoon bier of wijn, als ik een feestje heb, waarvoor ik natuurlijk eerder op de avond een vettige bodem voor heb gelegd. Extreem streng is het dus niet. Inmiddels ben ik op deze manier 10kg kwijt in 3,5 maand.

Elke idioot mag dit spul verkopen, maar het is wel belangrijk dat je een goede voedingscoach hebt, die je uitlegt wat je beter wel en niet kunt eten. Inmiddels ben ik heel wat wijzer en zal straks de overschakeling naar normale voeding niet zo moeilijk zijn. Je moet natuurlijk niet in je slechte gewoontes terugvallen

Horse_xx

Berichten: 1718
Geregistreerd: 30-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 15:48

Je zou voor 11 uur nog best een uurtje kunnen gaan sporten. Verder zou ik niet gaan dieten, maar gewoon echt je leefstijl helemaal aanpassen, hiermee bedoel ik, gezonder gaan eten, meer bewegen. Daarnaast kun je smoothies maken om zo aan je fruit/groentes te komen.

Je zou toch echt iets moeten veranderen om af te vallen.

Eilandmeisje

Berichten: 827
Geregistreerd: 18-03-11
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 15:48

Adrienne93 schreef:
Dag bokkers!

.

Ik eet 's ochtends 2 bruine broodjes met ham, zonder boter.
's Middags vaak een broodje gezond.
's avonds varieert het van pasta tot aardappelen met vlees en de enkele groente die ik wel lust, tot bami/nasi
Ik drink 2 a 3 bakken koffie per dag.
ik drink 1 tot 3 glazen Ijsthee per dag.


Eet je bijna elke dag het zelfde? Probeer dit te gaan wisselen, zo went je lichaam niet aan 1 soort voedingssoort. Ik ben zelf ook bezig met afvallen en bijna 30 kilo kwijt door simpel weg mijn levensstijl om te gooien dus niks shakes ofzo. Wat ik doe is:

O: 2 crackers met beleg of optimel yogurt of stuk brood
T: vaak een stukje ontbijtkoek als ik aan het werk ben of een stuk fruit.
L: 2 stukken brood met beleg of optimel yoghurt of 3 a 4 crackers.
T: Stuk fruit
A: eigenlijk wat de pot schaft. Wel eet ik een keer of 2 in de week geen vlees en verder heb ik dit geminderd. Lichaam heeft meer moeite om vlees te verbranden.

Daarnaast zoveel mogelijk suikers mijden. Dus ook alcohol :) En ipv gewone kaas 30 + kaas.
En probeer zo te denken om af te vallen moet je meer verbranden dan je binnen krijgt. Mij helpt het om een stappen teller bij me te hebben en rond de 10.000 stappen per dag te halen. Dit kan op het werk maar soms is het dan nodig nog even een blokje te doen. Probeer je zelf ook niet te veel te verbieden qua eten, een pizza kan heus wel eens. Maar niet elke week ;)

Daarnaast inderdaad veel water drinken of thee of koffie. Ik bewaar fris (vaak rivella) voor het weekend als extra's.

Es_ther

Berichten: 18709
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 15:50

Het klinkt heel gek, maar sinds ik werk op een dressuurstal ben ik al aardig wat kilootjes kwijt.
Door het uitmesten van stallen, met de paarden lopen en andere klusjes verbrand ik veel calorieën.

Veel water drinken, en toch leren groenten te eten.

Fietsen naar school, werk, paarden etc, dat helpt ook vaak al!

Tink89
Berichten: 2931
Geregistreerd: 16-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 15:50

Adrienne93 schreef:
Ik eet 's ochtends 2 bruine broodjes met ham, zonder boter.
's Middags vaak een broodje gezond.
's avonds varieert het van pasta tot aardappelen met vlees en de enkele groente die ik wel lust, tot bami/nasi
Ik drink 2 a 3 bakken koffie per dag.
ik drink 1 tot 3 glazen Ijsthee per dag.

Ik snoep niet tussendoor, ik eet geen chips etc...

Wie weet hoe ik dit kan gaan doen???
Weinig tijd, wil eigenlijk het avondeten zo laten zoals het is.
Ik wil de ijsthee gaan vervangen voor water en uberhaupt meer water gaan drinken.


Vervang je ijsthee door water (en dan meer: 3 koppen koffie en 1 glas water is echt veel te weinig). Een broodje gezond is niet gezond btw. Er zit vaak veel mayonaise op en driedubbel beleg (kaas, ham én ei). Sowieso kun je beter volkorenbrood eten dan een bruin broodje 's ochtends. Probeer wat eiwitten toe te voegen (kwark, gekookt eitje, smoothie) en fruit en groente.

Lust ik niet is een beetje een suf excuus, natuurlijk. Alles kun je leren eten en anders zorg je op een aardappels/groente/vlees-dag dat je je eigen groente regelt...

UhNee
Berichten: 2393
Geregistreerd: 23-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 15:54

Kan je niet gaan beginnen met groentes proberen te eten die je normaal niet lust? Al begin je maar met bijvoorbeeld pasta en een piepklein beetje van de groente die je niet lust. Of een smoothie met groenten en fruit, dan kun je langzaam aan de smaak wennen. Uiteindelijk geeft het gewenning en misschien ga je bepaalde groentes juist lekker vinden!

Kan je je anders niet aanmelden bij een sportgroep? Bijvoorbeeld een wandelgroep.

Edit: voor het doorzettingsvermogen: geef jezelf een schop onder je kont en gá ervoor! Klinkt makkelijker gezegd dan gedaan, maar zie je doelen voor je.
Laatst bijgewerkt door UhNee op 22-06-15 15:56, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 15:55

Hallo,

Tjonge jonge, ik lees eigenlijk alleen maar redenen waardoor je het niet zou kunnen.
Noem eens een paar redenen waarom je het wel zou kunnen?
Waarom kun je trouwens niet hardlopen? Je zou ook kunnen gaan wandelen in plaats van hardlopen, of je zou kunnen gaan fietsen?

Qua eten zou ik het ook anders gaan doen. Ik zou geen broodjes gezond meer eten, dat is eigenlijk helemaal niet zo gezond weet je dat?
Probeer eens wat meer zuivel producten. Eieren, yoghurt.. Zelf eet ik geen brood omdat ik daar niet tegen kan. Ik eet in de middag vaak yoghurt. Mijn tussendoortjes zijn vaak crackers en fruit of rijstwafels. Ook eet ik vaak eieren.

Ik zou toch eens groentes proberen te eten. Dat lost al een hele boel op.

Maar eerst eens redenen gaan verzinnen waarom je het wel kan!

EmptyWords

Berichten: 10573
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 15:56

ik zie ook niet dat je aan alle voedingsstoffen komt.

calcium, plantaardige vetten, vocht, groenten en fruit.

boter op brood is dus niet slecht, je lichaam heeft vetten nodig.

Deeks93
Berichten: 1106
Geregistreerd: 22-09-13
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-15 15:57

Reageer vanavond even uitgebreid.

Ben er vergeten bij te zetten dat ik sowieso elke avond ook nog 20 minuten wandel met de honden ( stevig wandelen)
En vaak ook 's ochtends nog voordat ik aan het werk ga.
Vaak ben ik 's ochtends voor 11 uur bezig met de administratie e.d. van mijn eigen bedrijfje... en daarbij de honden...

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 15:59

Tuhan schreef:
Ik ben inmiddels 10 kilo afgevallen met weigtwatchers. Voor mij ideaal omdat ik alles mag maar vooral heb geleerd om slim en bewust te eten. Het voelt niet eens als een dieet.


Ik ook zoiets. En na de WW ben ik het zelf gaan doen met fatsecret.nl

WW werkt met punten, fatsecret met calorieën. Ik vond de WW op den duur wat prijzig en dacht 'kan ik zelf ook wel'. En dat klopte.

Nu ben ik weer sinds een week bezig met fatsecret.nl
Ben alweer een kilo kwijt.

Je moet evengoed je gezonde verstand gebruiken, bijvoorbeeld niet een appel laten liggen om een stuk choco te kunnen eten, maar als je dat een beetje in de gaten houdt werkt het heel goed. Het is in ieder geval heel goed om je bewust te maken van wat je eet, en om dat ook bewust een dag vooruit te plannen, want je moet alles invoeren (doe ik meestal op de app)

Een broodje gezond bijvoorbeeld, is zomaar *KATJING* tegen de 400 calorieën.
Das best veel als je met 1500 wilt afvallen.

Bij WW tellen groente en fruit niet voor punten, dus ik hou dan nu ook zo'n beetje aan.

Het mooie eraan is dat je alles gewoon blijft eten, je sluit geen voedselgroepen uit, dus is het ook goed vol te houden en in te plannen.
Laatst bijgewerkt door Amaris op 22-06-15 16:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Ruby1995

Berichten: 4164
Geregistreerd: 13-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 16:00

Ik volg het even! Bij mij mogen er ook een paar kilo's af want ook ik schrok gisteren :')
Nu vind ik het wel heel lastig om te doen

dressagelady

Berichten: 6205
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 16:01

Breid je rondje wandelen van 20 minuten uit naar een uur (iedere dag), drink enkel nog thee zonder suiker en water. Je kunt gewoon mee-eten wat de pot schaft, maar met aanpassingen; klein stukje vlees, weinig pasta/aardappelen maar extra groenten! Brood in de ochtend zou je kunnen vervangen door havermout of kwark met fruit.
Laatst bijgewerkt door dressagelady op 22-06-15 16:05, in het totaal 1 keer bewerkt

jana79
Berichten: 485
Geregistreerd: 26-11-08
Woonplaats: well

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 16:04

Hallo,

Je zult er eerst zelf voor 100%achter moeten staan anders gaat het niet werken.
Met excuses ga je er niet komen.

Ik heb zelf 16 kilo afgevallen met Herbalife.
Dit in samenwerking met een goede Herbalife Coach!!
Dit bevalt me erg goed.
Dit product is helemaal op natuurlijke basis.
Maar hier geld ook voor je zult per dag goed moeten gaan bewegen.
Ik zelf ben begonnen met 45-60 minuten per dag wandelen. En als de eerste kilos eraf zijn wordt je heel erg gemotiveerd!!
Ik doe zelf 2 shakes per dag en dan een gezonde avondmaaltijd met de rest van het gezin.
Kun je dat broodje gezond niet vervangen door een lekkere salade.
En neem smorgens en smiddags een gezond tussendoortje: nootje -gekookt eitje- fruit -kwark.
Je moet de verbranding bezig houden.

Groetjes Diana.

Jillsil

Berichten: 1043
Geregistreerd: 17-07-12

Re: Afvallen.... Maar hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 16:12

Ik ben zelf ruim 12 kilo afgevallen met Prodimed. Dat zijn shakes waar je bijvoorbeeld pannenkoeken, broodjes, rosti, of drankjes van maakt. Ik vond dit zelf prima vol te houden en heb werkelijk geen honger gevoel gehad. Ik ben zelf het type wat echt 'hardcore' moet af kicken van alle lekkere dingen en niet minder eten, afwegen of dat soort zaken. Vandaar dat ik voor deze methode heb gekozen.

Het is wel belangrijk dat je daarna leert om niet meer te eten zoals je voorheen deed. Zo eet ik nauwelijks nog dingen waar toegevoegde suikers in zitten. En die zitten nou juist bijna overal in. Maar op internet zijn heel veel sites te vinden waar je heerlijk en eenvoudige recepten vandaan kunt halen.

Ik ben zelf geen fanatieke sporter (vroeger wel) maar door kleine aanpassingen, bijvoorbeeld met de fiets boodschappen doen ipv de auto of zelf stofzuigen ipv de robot aan te zetten ben je alweer een stapje in de richting van actiever zijn. Je zult merken dat als je gewicht gaat verliezen vanzelf actiever wordt.

Veel succes en zoals iemand anders ook al zei, je moet in jezelf geloven en er echt voor gaan. Dan gaat het je zeker lukken.

BelleTessa
Berichten: 2254
Geregistreerd: 17-11-13
Woonplaats: Wat je wil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 16:12

Ik raad je aan om niet aan de shake diëten of wat dan ook te beginnen. Je moet je levensstijl veranderen, en je gaat niet de rest van je leven shakes drinken. Dit helpt dus alleen tijdelijk en zodra je daarna weer gaat eten zoals je nu doet, komt het er ook weer aan.

Hoe laat sta je op? Ik zie genoeg tijd om vanaf opstaan tot 11.00 te sporten, begin met een half uur per dag, dat kan je toch wel missen?

Afvallen/gezond leven begint en staat met een andere mindset. Je kan het wel, maar het doen is een ander punt.

Jillsil

Berichten: 1043
Geregistreerd: 17-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 16:15

BelleTessa schreef:
Ik raad je aan om niet aan de shake diëten of wat dan ook te beginnen. Je moet je levensstijl veranderen, en je gaat niet de rest van je leven shakes drinken. Dit helpt dus alleen tijdelijk en zodra je daarna weer gaat eten zoals je nu doet, komt het er ook weer aan.

Hoe laat sta je op? Ik zie genoeg tijd om vanaf opstaan tot 11.00 te sporten, begin met een half uur per dag, dat kan je toch wel missen?

Afvallen/gezond leven begint en staat met een andere mindset. Je kan het wel, maar het doen is een ander punt.


Ik ben juist wel afgevallen met shakes. En dat heeft mij wel de goede weg op geholpen. Door de shakes viel ik af, raakte in gemotiveerd en ben ik me verder gaan verdiepen in anders eten. Het gaat erom dat het in balans is. Prodimed wordt ook door de ziekenhuizen aangeschreven en is niet een dieet wat alleen maar uit shakes bestaat ik denk dat zo'n dieet wel erg zwaar is. Je eet sla en mag ook groentes van bepaalde lijsten.

elinebakker

Berichten: 5547
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 16:16

In principe sport je genoeg.. Ca. 30 min per dag lopen en een paard rijden. Je zou het wat af kunnen wisselen zodat je wat meer spieren kweekt i.p.v. aan je conditie werkt, zodat je stofwisseling wat hoger wordt. Kan je krachttraining wel m.b.t. je spieren?

Ik zou het meer in je voeding zoeken.. Schrijf eens een week op wat je eet en voer het in op een van bovengenoemde apps. Dan weet je welke voedingswaarden je binnenkrijgt en kunnen we je beter adviseren. Ik vermoed dat je te weinig eet, of althans in de verkeerde verhoudingen. Ga in ieder geval vast starten met wat lichte tussendoortjes, zoals fruit, rijstwafels, ongezouten noten. Minder dan 's avonds je koolhydraat inname (bijv. pasta, aardappels) en dan ben je al een eindje op weg denk ik!