Wie wandelt er nog meer?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lizard
Berichten: 5258
Geregistreerd: 11-06-05
Woonplaats: twenterand,overijssel

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 12:07

Stoffige schapen. :)
Maar mooi met die lichtinval.

josewoos

Berichten: 4812
Geregistreerd: 30-01-08

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 12:10

Nou echt, paden zijn allemaal zo droog! Dus met zo'n kudde stoft het behoorlijk.
De herder die achterop liep zei ook al dat hij vaak met sjaaltje voor mond loopt tegen al dat stof wat omhoog komt

Mandyy

Berichten: 30480
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 12:13

Jo, wat een heerlijke foto’s ook van jou! Waar was je?

josewoos

Berichten: 4812
Geregistreerd: 30-01-08

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 12:14

In Den treek ;)

Goof

Berichten: 28770
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 12:14

Mooi Josewoos. Leuk dat je die kudde tegenkwam en mooie foto's zo met dat zonlicht.

Vwb stappen; als ik gewoon werk (dus niet vanuit huis zoals nu) en ik wandel met de hond zit ik al snel aan 12.000 tot 15.000 stappen. Als ik echt een keer een langere wandeling pak zit ik rond de 20.000.
Momenteel loop ik dus minder helaas. Ik zit nog steeds iedere dag rond of boven de 10.000.

Ik kan niet wachten tot volgende week de horeca weer opengaat, dan kan ik eindelijk weer op pad en echt langer gaan lopen.
En waarom horeca vraag je je af? Ik moet tussendoor altijd naar de wc en ikmoet na een km of 6 altijd even zitten omdat ik last krijg van mijn bekken. Op zich kan ik zitten en plassen in het bos, maar als dat ergens binnen kan (bij voorkeur met koffie halverwege) ben ik blijer :D

josewoos

Berichten: 4812
Geregistreerd: 30-01-08

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 12:21

Ik heb het niet persé nodig, maar vind het wel leuk om pauze te nemen bij mooi weer op een terrasje :D

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 12:37

josewoos schreef:
Goof, tja, wederom gewoon weer mooi vast gelegd <3 Ik hou van jouw foto's :D
Sterkte ook allemaal met de hooikoorts! Ik heb er zelf geen last van, maar hoor om mij heen wel veel mensen die erover klagen.

Femke, prachtig vast gelegd zeg!
Ik zie soms wel eens een specht, vaker hoor ik ze dan dat ik ze zie.

Ninavo, heb je dan ook zo'n smartwatch om de stappen bij te houden?
Eerder probeerde ik dat ook bij te houden, maar alleen met een telefoon en dat werkt voor mij niet omdat die niet overal mee naar toe gaat.
Maar over het algemeen kom ik wel redelijk vaak op 10.000 stappen, mede door de hond :)

En voor de rest ook weer bedankt voor het delen van de foto's, echt een heerlijk topic dit!


Ik moet nog een smartwatch aanschaffen maar ik weet dat ik na 8,5 km wel ongeveer aan mijn stappen zit!

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 12:59

Wauw, wat geweldig die foto van het spechtennest. Fantastisch om te zien.

Ik loop wisselend. Vanmorgen ben ik gaan lopen nadat ik de kinderen af had gezet op school, maar ik loop ook wel eens in de avond. Ik ben voor mezelf begonnen en organiseer natuurbelevingen voor kinderen, dus ik verken ook veel routes in de omgeving. Het loopt helaas nog helemaal niet omdat ik net 2 weken bezig was toen Corona kwam en ik verwacht er ook niet meer van dan dat ik mijn kosten eruit heb. Maar het is wel ontzettend leuk om te doen.

Vanmorgen een rondje vlakbij school gedaan. Helaas wel een heel lang stuk over de verharde weg, maar ik heb genoeg gezien onderweg. Een hertje, meerdere zwijnen en deze schoonheid.
Afbeelding

Ik wil graag of een betere telefoon of een handzamere camera voor onderweg. Mijn Canon is te zwaar en te lomp voor lange routes en inmiddels ook al zo oud dat de foto's niet heel scherp meer zijn.

Femke_Tweety

Berichten: 11979
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 13:10

Anoeska27 schreef:
Wauw, wat geweldig die foto van het spechtennest. Fantastisch om te zien.

Ik loop wisselend. Vanmorgen ben ik gaan lopen nadat ik de kinderen af had gezet op school, maar ik loop ook wel eens in de avond. Ik ben voor mezelf begonnen en organiseer natuurbelevingen voor kinderen, dus ik verken ook veel routes in de omgeving. Het loopt helaas nog helemaal niet omdat ik net 2 weken bezig was toen Corona kwam en ik verwacht er ook niet meer van dan dat ik mijn kosten eruit heb. Maar het is wel ontzettend leuk om te doen.

Vanmorgen een rondje vlakbij school gedaan. Helaas wel een heel lang stuk over de verharde weg, maar ik heb genoeg gezien onderweg. Een hertje, meerdere zwijnen en deze schoonheid.
[ [url=m/qGIpD7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik wil graag of een betere telefoon of een handzamere camera voor onderweg. Mijn Canon is te zwaar en te lomp voor lange routes en inmiddels ook al zo oud dat de foto's niet heel scherp meer zijn.



Ik maak mijn foto's met de Panasonic dmc tz60.
(Die vossenfoto's, ijsvogel en ook deze specht zijn allemaal onbewerkte foto's van dit toestel)



Is absoluut compact.
Heeft zéker zijn beperkingen, maar voor de 'natuurfotografie onderweg' is het een fijn ding.
Met leuke zoom, redelijk op macro en echt compact.
Ik heb hem jaren geleden ook specifiek uitgezocht op makkelijk meenemen, niet te duur en dan toch redelijke prestaties.
Inmiddels ook al weer verouderd, maar binnen die serie zullen vast ook wel alweer modernere zijn.



Afbeelding



En verder véél met mobiel.
Die is ok, maar moet duidelijk wel situaties met véél licht hebben om echt goede foto's te geven.

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 13:15

Bedankt voor de tip!

pien_2010

Berichten: 43219
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 13:22

Dank je wel voor de uitleg van de 10.000 stappen. Gekeken heb ik naar de link en dan ziet het hier wel goed. De meeste emigranten werken zich rot in en rond het huis en dat allemaal met een grote glimlach, moet ik altijd zo om lachen (ook dus om mijzelf). Al die 50 en 60 ++ die met bosmaaiers tekeer gaan (mannen en vrouwen), hele renovaties doen, gîtes of chambre d'hôtes hebben, er gezond en hartstikke bruin in de zomer uit zien en zo gelukkig zijn (geldt ook voor mij) _O- . Het wandelen hier is echt voor de ontspanning en niet voor de beweging. Dat zit hier wel goed (vanochtend 2 uur gebosmaaierd _O- bv).

Mooie foto Anoeska, wat is het voor een dier?

Josewoos, wat leuk om de kudde tegen te komen. Mijn ouders hadden in 1970 hun 25 jarig huwelijksfeest met hun kinderen gevierd in landgoed de Treek. Ik was toen nog jong en onschuldig→ (nu alleen nog jong := ) . Ik weet nog heel goed hoe prachtige omgeving het daar was en veel gewandeld toen dat weekend→ ik kom uit een echte wandelfamilie.

Morgen geregeld om met mijn vriendin hier in de omgeving van de fermette te gaan wandelen. Morgenvroeg en ik kijk er echt naar uit. Zij is tevens mijn buurvrouw en kent de omgeving erg goed, dus de kaart kan ik thuis laten.

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 13:26

Ik ga zo weer naar het bos, deze keer met camera denk ik! Heerlijk een stukje lopen:)

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 14:17

Die challenge doen we hier vooral om voldoende te bewegen icm het thuiswerken. Normaal wandel ik van de parkeergarage naar mijn werk, dat blijkt ongeveer 2000 - 2500 stappen te zijn (afhankelijk van de ingang die ik neem op m’n werk), terug naar de auto loop ik ook. Maar op zo’n thuiswerkdag haal ik net de 250 stappen ofzo, en dan vooral omdat ik van boven naar beneden moet voor eten en drinken.

Mooie foto’s weer van spechten en rondjes Biesbosch, en een lekker stoffige schaapskudde, haha.

00000000
Berichten: 1119
Geregistreerd: 11-06-04

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 15:59

Wij hebben gisteren een rondje gemaakt bij de Cantharel, niet he er l lang ivm warmte en de honden die we mee hadden.Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

noordje

Berichten: 2206
Geregistreerd: 11-01-09
Woonplaats: Åsvang,Noorwegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 16:43

Mooie foto's weer! Die met die spechten is echt gaaf.

Ik vroeg me net als Pien af wat die 'schoonheid' is :D

Jammer goof dat je zo'n last had van hooikoorts :(

Vandaag weer lekker op pad geweest wat verder van huis.
Afbeelding
Afbeelding

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 16:51

Wat een super mooie foto's weer van iedereen, ooit vergeet ik even hoe mooi de natuur is!
@noordje waaauuw! Waar ben jij dan geweest? Wat is het mooi daar zeg :oo

@Hilary, ik doe het ook voornamelijk vanwege het thuiszitten. Normaal iedere dag naar school fietsen, 2/3x per week paardrijden en 2/3x per week naar de sportschool. Dat kan ik nu allemaal niet!

@Femke wat gaaf dat spechtennest!

Ik heb vandaag samen met een vriendin gewandeld en ondanks dat dat best gezellig is, loop ik liever alleen, 1 oortje in en zachtjes muziek op de achtergrond. Dan loop ik op mijn eigen tempo en geniet ik veel meer van het gewoon buiten zijn :)

Wel had ik mijn camera meegenomen vandaag:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 19:28

Mooie foto's weer allemaal!

Die foto's van de stoffige schapen in het licht vind ik heel mooi.

De kikkers en andere grote en kleine beesten ook heel leuk. Ik hoor wel veel kikkers, maar zie ze eigenlijk nooit.

Is de schoonheid op de foto van Anoeska27 een duizendpoot ofzo?

pien_2010

Berichten: 43219
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 19:31

Citaat:
de schoonheid op de foto van Anoeska27 een duizendpoot ofzo?

Dat vroeg ik me ook af.

lizard
Berichten: 5258
Geregistreerd: 11-06-05
Woonplaats: twenterand,overijssel

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 19:40

Een duizendpoot heeft 2 pootjes per segment.
En een miljoenpoot 4 pootjes per segment.
;)

pien_2010

Berichten: 43219
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 20:34

lizard schreef:
Een duizendpoot heeft 2 pootjes per segment.
En een miljoenpoot 4 pootjes per segment.
;)


Waarvan akte :j leuk....


Kennen jullie de hop?

https://images.app.goo.gl/7ULKejBZjGAT7mKPA

Altijd tijdens wandelen is het zien van deze bijzondere Vogel, de kers op de taart. Vanavond zaten we id tuin, zoals bijna altijd kijkers bij de hand en we hoorden de hop hop hop geluid al grime tijd.
Jullie geloven het niet, een heus gevecht van minstens 10 minuten volgde tussen 2 mannetjes. Heel heel heftig.
We konden het zo goed zien. Nog nooit zoiets van zo dichtbij gezien. Zelfs tot 3 meter van ons vandaan vochten ze.
De overwinnaar pikt na het gevecht rustig in de tuin naar de wormen. Nu nog een vrouwtje en dan krijgen we jongen, hopelijk.

Om dit soort aparte dingen te zien wandel ik graag, maar om dit vanuit de luie stoel te zien.....ongelooflijk wat gaaf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 21:33

Wat een leuk vogeltje, zo'n hop, die kende ik nog niet.

lizard schreef:
Een duizendpoot heeft 2 pootjes per segment.
En een miljoenpoot 4 pootjes per segment.
;)

Ik zie als ik inzoom 2 pootjes per segment dacht ik, ik neem aan dat er aan de andere kant nog 2 zitten( :') ), dus dan zitten er in totaal vier per segment. Dan zou het dus een miljoenpoot zijn?

lizard
Berichten: 5258
Geregistreerd: 11-06-05
Woonplaats: twenterand,overijssel

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 21:55

Ik dacht ook een miljoenpoot.

Femke_Tweety

Berichten: 11979
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 21:56

Ja, is een miljoenpoot, op zeker.

Ik vermoed de grote of kleine tweestreep.

Maar dan zou ik zelf even op de onderscheidende kenmerken moeten googelen, die ken ik dan weer net niet uit mijn hoofd.

pien_2010

Berichten: 43219
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 11:26

Ninavo mooie foto's!

Vanochtend 1,5 uur in stevige pas gewandeld met 2 Franse vrouwen. Kwek, kwek, kwek deden ze, dat ik gelukkig goed kon volgen en dus geen wild gezien. Het was wel heel gezellig en mooie omgeving .
Alles vanuit ons huis rond Magnac laval.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 11:59

Jullie mogen door voor de koelkast, het was inderdaad een miljoenenpoot.

Ik heb vanmorgen ook een kleine specht gezien! Was helemaal blij, de foto is wel dramatisch :')

Afbeelding

Dit zou volgens de routekaart een meer zijn, wel een heel mooi stukje

Afbeelding