Wie wandelt er nog meer?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
pien_2010

Berichten: 43101
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 17:41

Het saaie zie ik niet terug in je foto's hoor. Wat prachtige plaatjes!


Goof

Berichten: 28743
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 17:45

Nou, ik ook niet. Heel mooi juist.

En wow, een eland. Dat moet wel gaaf zijn, of is dat voor jou hetzelfde als dat ik een ree tegenkom??

noordje

Berichten: 2200
Geregistreerd: 11-01-09
Woonplaats: Åsvang,Noorwegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 21:09

Een eland tegen komen is niet saai,zeker niet als je met paard bent.
Nu stonden ze langs de hoofdweg,dus ik kon ook niet even stoppen. Was alweer een tijdje geleden dat ik een eland gezien heb.

Geen enkele foto is saai,maar ik weet wat je bedoelt. Ik maak ook niet zoveel foto's,omdat het vaak alleen maar bomen zijn en dat vind ik alledaags :D
Nog even een foto van gisteren. Het is de enige,want het regende best veel en dan maak ik geen foto's :o
Afbeelding

Leef je droom,droom niet je leven
Ga mee op reis in prachtig Noorwegen
https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=71&t=2097907&start=25

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 11:49

Ik kom hier ook graag meekletsen! Ik ben gisteren begonnen met een challenge waarbij ik iedere dag 10.000 stappen wil zetten. Vanmorgen begon ik de dag met een wandeling van 7km door het bos:)Afbeelding
Afbeelding

https://ninavo04.wixsite.com/ninavo-photography
Betaalbare fotoshoot in Zuid-Oost Brabant? Klik^

Goof

Berichten: 28743
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 11:55

Oh heerlijk, in welke omgeving loop je?

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 12:02

Goof schreef:
Oh heerlijk, in welke omgeving loop je?


In het Zuid-Oosten van Brabant :)

https://ninavo04.wixsite.com/ninavo-photography
Betaalbare fotoshoot in Zuid-Oost Brabant? Klik^

pien_2010

Berichten: 43101
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 13:48

Mooi ninavo.
En weer mooie foto van Noorwegen.

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 13:54

Ik verlang echt weer terug naar Noorwegen als ik de foto's zo zie.

Ik heb gisteren een rondje van 12 km gedaan in de Kroondomeinen. Eerste 7 km de paaltjes van de lange route gevolgd en daarna zelf het rondje afgemaakt. Ik vind het laatste deel niet zo leuk. Een heleboel zwijnen gezien, een zwarte specht en 2 herten. En helaas ook weer zogenaamde natuurliefhebbers die ver van het pad af aan het fotograferen waren. Dat is ook de reden dat er steeds meer paden afgesloten worden en er zwijnen afgeschoten moeten worden omdat ze niet schuw genoeg meer zijn.

Afbeelding
Afbeelding

Ik ben vandaag druk met jureren, dus zal wel een kort rondje worden vanavond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 18:41

Mooie challenge ninavo, welkom.

Ik vind het bij jou altijd zo mooi, Anoeska27. Wat jammer dat zulke mensen het dan verpesten hè.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 20:59

Leuke challenge ninavo! Wij zitten inmiddels op 74 dagen onafgebroken 10.000 stappen per dag. Gestart op dag 1 van het verplichte thuiswerken door Corona :)

Oy with the poodles, already

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 21:03

Hilary schreef:
Leuke challenge ninavo! Wij zitten inmiddels op 74 dagen onafgebroken 10.000 stappen per dag. Gestart op dag 1 van het verplichte thuiswerken door Corona :)

Wauw goed bezig zeg! ik zit op 9700 nu dus ga nog even een blokje om!

https://ninavo04.wixsite.com/ninavo-photography
Betaalbare fotoshoot in Zuid-Oost Brabant? Klik^

Femke_Tweety

Berichten: 11971
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 23:16

Op mijn vaste dagelijkse wandelroute met Habibi zit een spechtennest.

Ik hou dat al een poos in de gaten, en langzaamaan begint het jong behoorlijk brutaal te worden. Op de grens van uitvliegen denk ik.


Vanavond heb ik er een poosje gezeten.
Ik moet alle foto's nog uitzoeken, maar 1 vind ik wel vast leuk om te delen.

Dit soort waarnemingen en kansen is voor mij 1 van de dingen die wandelen zo leuk maakt.


Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 06:03

Zo schattig, een klein spechtje <3 !

Ik ben heel slecht in nesten spotten helaas. Hier vlakbij op een begraafplaats heb ik wel spechten gezien, ik zal daar nog eens gaan kijken als ik tijd heb.

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 07:49

Wanneer lopen jullie het liefst? Ik vind het zo fijn om in de ochtend door het bos te wandelen, lekker rustig en nog niet te heet! Helaas begint mijn online school vandaag al om half 9 dus moet ik in de middag gaan wandelen.

https://ninavo04.wixsite.com/ninavo-photography
Betaalbare fotoshoot in Zuid-Oost Brabant? Klik^


Grit

Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 09:04

Wat schattig Femke_Tweety!

Goof

Berichten: 28743
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 10:03

Die spechten <3
Ik zie ze veel in het bos, maar heb nog nooit een nest ontdekt.

ninavo, ik loop ook het liefst in de vroege ochtend. Dan is het nog heerlijk stil en is het licht zo mooi <3

Goof

Berichten: 28743
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 10:05

Vanmorgen stond ik om half 8 in de Biesbosch. Ondanks dat het stil en mooi was heb ik niet lekker gelopen. Ik heb zo onwijs last van mijn hooikoorts dat ik zelfs mijn rondje niet heb afgemaakt en eerder terug ben gelopen. Echt balen, maar goed. Heb alsnog een uur en 45 minuten gelopen en onderweg heel relaxed zitten ontbijten aan de rivier.

Afbeelding

Mandyy

Berichten: 30476
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 10:16

Mooie foto’s.
Jammer dat je niet lekker hebt kunnen lopen. Hooikoorts is erg nu hè? Ik voel me er ook niet zo lekker van. :\

pien_2010

Berichten: 43101
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 10:23

Anoeska, mooie foto's.

Marie_Anne, dat vind ik ook het mooie aan wandelen. Ik heb altijd de kijker mee en stop ook vaak. Soms is het net geographic channel maar dan live. Zo mooi. Ik heb ooit in de winter toen de sneeuw er lag, een dik uur met de kijker een vos gevolgd die aan het jagen was, een meter hoog sprong om bij neerkomen diep in de sneeuw te happen en pas na een uur had hij beet. Geweldig om te zien.
Ik vind je foto van de bonte specht erg goed gelukt!

Goof, heel mooi. Jouw blad foto daar hou ik van. Vaak nl is het mooie te zien in het kleine onopvallende waar iedereen zomaar aan voorbij loopt.

Ninavo, Het liefste wandel ik in de ochtend of 's avonds voor dat het donker wordt. Dit laatste omdat dan het wild zich wat gemakkelijker laat zien.

Goof

Berichten: 28743
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 10:32

Ja ik heb doorgaans weinig last van hooikoorts, maar het is echt op zijn piek nu. Ik heb alle reeën wel weg geniest, heb ook echt wel 10x moeten stoppen om mijn neus te snuiten.

Dank je Pien. Ik kan ook echt continue stoppen voor kleine dingetjes; vogeltjes, bloemen, zonlicht, insectjes etc.
Daarom ligt mijn gemiddelde wandeltempo ook altijd zo laag :+

pien_2010

Berichten: 43101
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 10:36

Dat heb ik ook Goof, ik wandel echt voor het plezier, de rust en de natuur. Het genieten staat voorop. Van die 2 km met mijn man waar we een hele tijd over doen, geniet net zoveel van als een ronde van 6 km met flink de pas er in.

Kan iemand me meer uitleg geven over die stappen van 10.000. Is dat dan 10 km? En wat is dat voor een challenge.
Hier werk ik ook veel zwaar fysiek in 2 gigantische tuinen. Dat is werkelijk cardio training ten top, en soms sta ik ook echt te hijgen (pffff zien jullie het voor je één uur met een bosmaaier tekeer gaan?). Dan loop ik dus ook veel, maar ik heb dat nog nooit als wandelen gezien.

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 10:43

10.000 stappen wordt door veel artsen etc aangeraden, het schijnt dat mensen die iedere dag 10.000 stappen zetten een betere gezondheid en weerstand etc hebben. Ik heb gister 10,3km gelopen in totaal en had 12.200 stappen dus het staat niet helemaal gelijk aan elkaar. Ik heb vooral voor die 10.000 gekozen zodat ik een doel heb! Zo blijf ik zelf gemotiveerd om iedere dag te gaan wandelen, omdat ik het anders veel minder doe. Mijn telefoon houd mijn stappen bij, maar ik weet dat ik ongeveer 8/8,5 km moet lopen om mijn stappen te halen :)

https://www.10000stappen.nl/waarom-10000-stappen

https://ninavo04.wixsite.com/ninavo-photography
Betaalbare fotoshoot in Zuid-Oost Brabant? Klik^

josewoos

Berichten: 4809
Geregistreerd: 30-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 11:58

Goof, tja, wederom gewoon weer mooi vast gelegd <3 Ik hou van jouw foto's :D
Sterkte ook allemaal met de hooikoorts! Ik heb er zelf geen last van, maar hoor om mij heen wel veel mensen die erover klagen.

Femke, prachtig vast gelegd zeg!
Ik zie soms wel eens een specht, vaker hoor ik ze dan dat ik ze zie.

Ninavo, heb je dan ook zo'n smartwatch om de stappen bij te houden?
Eerder probeerde ik dat ook bij te houden, maar alleen met een telefoon en dat werkt voor mij niet omdat die niet overal mee naar toe gaat.
Maar over het algemeen kom ik wel redelijk vaak op 10.000 stappen, mede door de hond :)

En voor de rest ook weer bedankt voor het delen van de foto's, echt een heerlijk topic dit!

josewoos

Berichten: 4809
Geregistreerd: 30-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 12:05

Ik heb vanmorgen mijn wandelschoenen weer eens aangetrokken en ben met mijn broer naar het bos hier verderop gegaan.
Toch nog lekker een rondje van 11 km gelopen ondanks de rugpijn die mijn broer heeft.
We zijn een paar reeën tegengekomen en weer een slangetje...
Juist wat ik niet wil zien ligt elke keer weer voor mijn voeten... _O-
Door mijn schrikreactie sprong mijn broer ook van zijn plek, die schrok weer van mij :+
Hij heeft beestje gefilmd en op foto gezet en ik stond op gepaste afstand te wachten haha

En we kwamen ook nog een schaapskudde met herder tegen, super leuk!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BelgenGek, Bloemetje75, Bo_Y, Klis, linda2008, Sanet, Thami, XxMariellexX, YandexBot en 115 bezoekers