Sporthorloge

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Florenc
Berichten: 1436
Geregistreerd: 14-09-11

Sporthorloge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-18 19:15

Zoeken naar een naald in een hooiberg, zo lijkt het wel :').

Ik heb nu sinds 1,5 jaar een garmin forerunner 35. Relatief tevreden voor alles wat wandelen/fietsen/lopen is (hoewel ik wel regelmatig synchronisatieproblemen heb en er hier en daar al gegevens 'verdwenen' zijn). Ik wil echter vooral ook mijn crossfittrainingen tracken, en dat is rampzalig. De ingebouwde hartslagmeter is absoluut 100% onbetrouwbaar bij niet-standaard-cardio bewegingen (wandelen-roeien-fietsen gaat goed). Momenten waarop ik voel dat ik tegen mijn maximale hartslag zit, terwijl mijn horloge aangeeft dat ik op een hartslag van 90 zit :n . Gevolg is natuurlijk ook een volledig onnauwkeurige calorieberekingen, dus dat kan ik ook al niet gebruiken.

Daarnaast track ik graag mijn slaap. Ik werk echter heel onregelmatig, inclusief regelmatig nachten. De momenten dat ik overdag slaap worden volledig niet geregistreerd. Geen idee of er horloges zijn die dat wel kunnen.... Maar allesinds, is dat momenteel ook een functie die ik volledig niet kan gebruiken omwille van onbetrouwbare gegevens. Jammer >;)

Goed, ik zoek dus een nieuwe horloge, gezien ik toch graag het één en ander correct opvolg. Hebben jullie aanraders?

Must haves:
- Relatief lange batterijduur (Ik werk regelmatig shiften >12uur)
- Stappenteller (+ eventueel opvolging van doel - bijstelling van 'activiteitsdoel')
- Correcte hartslagmeting bij fitness/crossfit (met borstband?)
- Indien mogelijk: correcte slaaptracking
- vooral in gebruik van wandelen - fietsen - crossfit

Ik hoef niet teveel snufjes (bellen via horloge, muziek via horloge,....), maar heb voornamelijk een horloge nodig die mijn activiteiten op een correcte manier registreert en me hierin op één of andere manier ook kan motiveren. Correcte rapportering, eventueel opvolging van recuperatie enzovoort.

Prijs is momenteel nog niet aan de orde :).

Iemand, tips?
Laatst bijgewerkt door Florenc op 11-09-18 19:20, in het totaal 1 keer bewerkt


maximuss

Berichten: 3224
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Down with the fishes

Re: Sporthorloge

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 19:20

Polar v800 met ofwel borstband of de oh1 armband. Gekoppeld met de Polar apps.
Ik gebruik hem zowel voor duurtrainingen als CrossFit en loop er eigenlijk heel de dag mee rond (soms afgewisseld met de m600)

Iets minder bulky en meer smartwatch is de m600.
Polar is ook een samenwerking begonnen met Annie thorisdottir dus qua CrossFit komt het wel goed ;-).

ImLucky

Berichten: 714
Geregistreerd: 26-09-13
Woonplaats: Zuid-Holland zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 19:23

ik ben wel heel tevreden over mijn fitbit (charge 2) en vgm kan ik daar interval trainingen mee tracken, en deze kan ik ook gewoon in de app aangeven datk nu ga slapen dus dat moet voor overdag dan ook lukken denk ik.

nu moet ik zeggen ik heb hem van een vriendin gekregen voor mijn verjaardag (ze had zelf een nieuwe, betere) fitbit gekocht. en ik hoor over die van mij alsk echt research ga doen ook niet al te fantastische dingen, maar dan eerder in de trand van snel kapot.

ik ben een slopert en die vriendin waarvan ik hem kreeg ook en hebben er beide geen problemen mee. ik ben super dik tevreden over die van mij dus....

edit een andere vriendin van mij had met dr vorige garmin de zelfde issues als jij en heeft nu de Garmin Fenix 5s Plus en problemen zijn opgelost

LUCKY-Liberto-24j-gelderse pony-ruin-drL1+9-buitenritjes pensioen<3 lucky en anika gaan los op het strand in oudorp!!
ANIKA-van de zuidzijde-10j-2e premie shetland-merrie-grasmaaier en bak slepen<3
Karel-Cestino Rosa MDM-5j- hannoveraan (brandmerk 86) (cloney(contender)xEsprit)-zadelmak!<3

ontherun
Berichten: 4956
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Sporthorloge

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 19:31

Ik heb ook een fitbit charge 2, die ik gebruik bij crossfit. Daar meet hij correct moet ik zeggen, net als bij hardlopen, wandelen en fietsen. Slaap heeft hij ook al eens overdag geregistreerd toen ik in slaap was gevallen, dus dat zou hij zeker moeten kunnen. Ik ben er hartstikke tevreden over in ieder geval, ik heb hem zelf om bij obstacle runs en laatst in de zee, terwijl hij niet waterdicht zou moeten zijn leeft hij nog steeds en meet hij nog steeds correct.

Anoniem

Re: Sporthorloge

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 19:49

Hier een polar V800. En al enkele jaren heel tevreden mee!

Neem altijd een horloge met borst band. Horloges die aan de pols meten zijn beduidend minder accuraat en kunnen met name intervallen slecht waarnemen.

Als je iets wil weten over een horloge kun je het beste kijken op de reviews van https://www.dcrainmaker.com/ die zijn onafhankelijk en zeer gedetailleerd.

lies_sparkle

Berichten: 6123
Geregistreerd: 19-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 20:23

Santigo_ schreef:
Ik heb ook een fitbit charge 2, die ik gebruik bij crossfit. Daar meet hij correct moet ik zeggen, net als bij hardlopen, wandelen en fietsen. Slaap heeft hij ook al eens overdag geregistreerd toen ik in slaap was gevallen, dus dat zou hij zeker moeten kunnen. Ik ben er hartstikke tevreden over in ieder geval, ik heb hem zelf om bij obstacle runs en laatst in de zee, terwijl hij niet waterdicht zou moeten zijn leeft hij nog steeds en meet hij nog steeds correct.


Eens, Fitbit meet zelf workouts, slaap en hartslag.
Ook ik gebruik hem voor crossfit :)
Laatst heb ik een meter met borstband omgehad en die was precies hetzelfde als de Fitbit :)

Amira_
Berichten: 5199
Geregistreerd: 05-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 20:25

Santigo_ schreef:
Ik heb ook een fitbit charge 2, die ik gebruik bij crossfit. Daar meet hij correct moet ik zeggen, net als bij hardlopen, wandelen en fietsen. Slaap heeft hij ook al eens overdag geregistreerd toen ik in slaap was gevallen, dus dat zou hij zeker moeten kunnen. Ik ben er hartstikke tevreden over in ieder geval, ik heb hem zelf om bij obstacle runs en laatst in de zee, terwijl hij niet waterdicht zou moeten zijn leeft hij nog steeds en meet hij nog steeds correct.

Deze raad ik ook aan :j Ik hoef mijne trouwens maar 1, heel soms 2 keer per week op te laden.

When I thought it was over God sent an angel to help us out. He gave us direction, showed us how to make it last for that long journey ahead

Mayflower_

Berichten: 13711
Geregistreerd: 11-05-05
Woonplaats: Het noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 20:26

Polar v800, goede accuduur en heel accuraat met alles. :)

Wear a smile- One size fits all

_Liiene
Berichten: 264
Geregistreerd: 23-01-09

Re: Sporthorloge

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 20:39

Fitbit versa is ook een hele fijne! Ik vind deze met mijn smalle polsen fijner te dragen dan de fitbit charge 2.
Slaap trackt ie ook gewoon overdag, hartslag wordt goed bij gehouden en ook menstruatie cyclus kan bijgehouden worden (zowel in de fitbit app als op het horloge zelf).

Florenc
Berichten: 1436
Geregistreerd: 14-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-18 18:07

Bedankt voor de antwoorden al!

Helaas heb ik momenteel een Huawei (en wil ik daar wel even bij blijven), en wordt als grote 'minpunt' van de fitbit aangegeven dat hij niet gesynchroniseerd kan worden met Huawei :x.

Ik orienteer me even wat verder op de opties bij Polar! De M600 is al geen optie vrees is, de horlogekast is metaal (volgens coolbleu), en laat ik nu een redelijk stevige nikkelallergie hebben :o (nog een extra voorwaarde, het lijstje wordt langer!). Voorlopige opties zijn dan nog de M430 en de V800, waar natuurlijk wel nog een groot prijsverschil in zit. Iemand ervaring met de M430 toevallig?

Die 'polar flow', werkt dat fijn? Bij Garmin is dit de 'garmin connect' en die vind ik namelijk niet heel gebruiksvriendelijk...
Zowel de V800 als de M430 hebben de 'smart coaching', gebruiken jullie dat? Werkt dat fijn?

Weissjee

Berichten: 2806
Geregistreerd: 14-04-08

Re: Sporthorloge

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 18:20

Ik heb een jaar de fitbit Flex 2 gehad en sinds gister de Garmin vivomove HR. Heel erg getwijfelt met de Fitbit Charge 3 maar de Garmin is toch echt een stuk mooier.

De Fitbit valt al af vanwege je Huawei maar ik wil het je extra afraden vanwege je nikkelallergie. Ik kreeg last van de sluiting bij de fitbit. Waarschijnlijk dus ook een nikkelallergie. Bij de Garmin heb ik dat niet :). Ik kan hem je nog niet echt aanraden want ik heb overdag nog niet geslapen. Vanochtend had hij wel 2 uur gemist na even wakker zijn maar ik weet dus nog niet of hij dit standaard niet meet. Wel vind ik hem echt super mooi ;)

Florenc
Berichten: 1436
Geregistreerd: 14-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-18 18:59

Weissjee schreef:
Ik heb een jaar de fitbit Flex 2 gehad en sinds gister de Garmin vivomove HR. Heel erg getwijfelt met de Fitbit Charge 3 maar de Garmin is toch echt een stuk mooier.

De Fitbit valt al af vanwege je Huawei maar ik wil het je extra afraden vanwege je nikkelallergie. Ik kreeg last van de sluiting bij de fitbit. Waarschijnlijk dus ook een nikkelallergie. Bij de Garmin heb ik dat niet :). Ik kan hem je nog niet echt aanraden want ik heb overdag nog niet geslapen. Vanochtend had hij wel 2 uur gemist na even wakker zijn maar ik weet dus nog niet of hij dit standaard niet meet. Wel vind ik hem echt super mooi ;)


Goed dat je het even vermeld! Zo zie je maar, dat je vaak aan kleine dingen niet denkt.

Ik ben net aan het rondkijken, en zie dat zelfs de M200 en A370 de smartcoaching en sleeptracking hebben. Lijkt me dat als ik deze zou combineren met een OH1 ik dan ook het gewenste resultaat zou moeten hebben?

Qua slaaptracking bij Garmin: volgens mij werken zij met een registratie binnen bepaalde uren. Als jij je 'normale' slaapuren aangeeft tussen bv 23u en 9u, dan meet hij ook slaap (/beweging) binnen die uren. Niet daarbuiten, tenzij je telkens manueel gaat aanpassen. Als je dan (zoals ik) eens tijdens die uren moet werken, dan gaat ie momenten dat je gewoon heel stil op je bureaustoel zit, ook registreren als slaap.

MuSLi

Berichten: 5225
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 09:09

Florenc schreef:
Bedankt voor de antwoorden al!

Helaas heb ik momenteel een Huawei (en wil ik daar wel even bij blijven), en wordt als grote 'minpunt' van de fitbit aangegeven dat hij niet gesynchroniseerd kan worden met Huawei :x.


Helaas synchroniseert Huawei met heel veel apparatuur slecht. Zowel met mijn Garmin(s) als mijn draadloze koptelefoon is het altijd drama met die Huawei -O- Dat de Fitbit slecht synchroniseert met de Huawei ligt dus zeker niet (alleen) aan de Fitbit.

Ik heb nu net een nieuwe telefoon, een One Plus 6, godzijdank is al die ellende nu over :)

Hun verwachting is niet jouw verplichting..

Weissjee

Berichten: 2806
Geregistreerd: 14-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 10:31

Over de polar toestellen weet ik niets. Ik zou als ik jou was wel aan iemand vragen die het toestel heeft of hij overdag ook slaap meet. Aangezien dat dus niet echt standaard blijkt en je dat wel wilt ;). Zonde om geld uit te geven als het toch niet is wat je wilt.

MuSLi schreef:
Florenc schreef:
Bedankt voor de antwoorden al!

Helaas heb ik momenteel een Huawei (en wil ik daar wel even bij blijven), en wordt als grote 'minpunt' van de fitbit aangegeven dat hij niet gesynchroniseerd kan worden met Huawei :x.


Helaas synchroniseert Huawei met heel veel apparatuur slecht. Zowel met mijn Garmin(s) als mijn draadloze koptelefoon is het altijd drama met die Huawei -O- Dat de Fitbit slecht synchroniseert met de Huawei ligt dus zeker niet (alleen) aan de Fitbit.

Ik heb nu net een nieuwe telefoon, een One Plus 6, godzijdank is al die ellende nu over :)


Huawei gaat dus ook niet met Garmin? Ik hoopte dat het alleen met fitbit was. Ik mag namelijk een nieuwe mobiel maar ik kan dus beter huawei overslaan?

MuSLi

Berichten: 5225
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 10:55

Weissjee schreef:
MuSLi schreef:
Helaas synchroniseert Huawei met heel veel apparatuur slecht. Zowel met mijn Garmin(s) als mijn draadloze koptelefoon is het altijd drama met die Huawei -O- Dat de Fitbit slecht synchroniseert met de Huawei ligt dus zeker niet (alleen) aan de Fitbit.

Ik heb nu net een nieuwe telefoon, een One Plus 6, godzijdank is al die ellende nu over :)


Huawei gaat dus ook niet met Garmin? Ik hoopte dat het alleen met fitbit was. Ik mag namelijk een nieuwe mobiel maar ik kan dus beter huawei overslaan?


Ik heb/had vier Garmin apparaten, allemaal hadden ze problemen met de Huawei.
Ik zou zo'n telefoon dus niet aanraden als je graag zonder frustratie wil synchroniseren :Y)

Lenovo heeft hetzelfde probleem met Garmin -O-

Hun verwachting is niet jouw verplichting..

Weissjee

Berichten: 2806
Geregistreerd: 14-04-08

Re: Sporthorloge

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 11:06

Ik wist wel dat Huawei moeilijk was maar dacht dat Garmin die problemen niet had, niet dus... Dan wordt het dus geen Huawei

Florenc
Berichten: 1436
Geregistreerd: 14-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-18 19:36

Voor de geinteresseerden, een kleine update. Ik heb uiteindelijk een M400 gekocht in combinatie met een OH1. Voorlopig erg tevreden over, doet alles netjes zoals het hoort, meet mijn slaap correct (ook overdag!), synchroniseert makkelijk en door de aparte hartslagmeter is de meting tijdens CF ook vrij juist.

Mijn garmin heb ik (binnen garantietermijn) binnen gebracht voor nazicht. Na een week feedback: horloge kan niet hersteld worden, of vervangen worden, dus ik krijg een aankoopbon ter waarde van het volledige aankoopbedrag :Y). Netjes!

TurdusMerula

Berichten: 23903
Geregistreerd: 09-04-05

Re: Sporthorloge

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 19:42

Voor ts niet meer van belang, maar voor meelezers ws wel: Garmin gaat ook niet lekker met Huawei. Verder wel tevreden over de mogelijkheden van Garmin. :)

Op de hoogte blijven van paardgerelateerde activiteiten? Tips over houding en zit ontvangen? Schrijf je in voor de nieuwsbrief!
paardplus.nl
Paardplus op Facebook

Calixae

Berichten: 473
Geregistreerd: 12-07-17
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 19:55

Sorry te gauw gelezen haha. Zat mijn fitbit aan te prijzen maar je hebt al een horloge dus. :+

Kom je hier vaker? <<)

Time2Tri

Berichten: 6122
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 06:20

De M400 heb ik voorheen ook gehad :j
De laatste 2 jaar de V800 gedragen, en de opvolger Vantage V heb ik recent
besteld . O:)
Die word begin november uitgeleverd . *\o/*


Ironman2022-2023
Ironman 70.3 Valencia 2024
Ironman 70.3 Duisburg 2024

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 06:53

Hartslagmeting via pols is nooit correct wanneer het om krachttraining gaat, dan zal je echt een borstband moeten dragen.

Ik heb zelf een Fitbit blaze gehad, zeer fijn voor slaap bijhouden etc maar qua sportmogelijkheden vond ik m tegen vallen. Totaal niet accuraat met bv hardlopen.

Heb nu een Garmin Fenix 5x Sapphire. Waterdicht tot 100m, GPS en wifi.. Ik doe mee ongeveer elke 3-5 dagen opladen, ligt er aan hoeveel ik sport. Enige nadeel is de prijs, geloof rond de €600-700.

Time2Tri

Berichten: 6122
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 07:39



Ironman2022-2023
Ironman 70.3 Valencia 2024
Ironman 70.3 Duisburg 2024

Albert

Berichten: 5727
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 11:36

Florenc schreef:
Bedankt voor de antwoorden al!

Helaas heb ik momenteel een Huawei (en wil ik daar wel even bij blijven), en wordt als grote 'minpunt' van de fitbit aangegeven dat hij niet gesynchroniseerd kan worden met Huawei :x.

Waar wordt dat dan aangeven?
Heb nu de Ionic maar ook de charge2 synchroniseerde prima net mijn Huawei.

3 Gelderse toppers en
Paardengebitsverzorger Klik hier voor mijn website

Eilandje

Berichten: 2825
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 11:53

Florenc schreef:
Ik ben net aan het rondkijken, en zie dat zelfs de M200 en A370 de smartcoaching en sleeptracking hebben. Lijkt me dat als ik deze zou combineren met een OH1 ik dan ook het gewenste resultaat zou moeten hebben?


Ik heb sinds april de Polar M200. Getwijfeld tussen de M200 en de M430 en de goedkoopste optie gekozen louter omdat ik dit een vrouwelijker model vind. Ben er heel blij mee. Het was eerst de bedoeling om het horloge enkel aan te doen tijdens het lopen maar ik houd het gewoon altijd aan.

Volgens mij is de ingebouwde hartslagmeter wel heel ok, zowel tijdens het lopen als tijdens de aerobics geeft hij altijd waardes die matchen met hoe ik mij voel :) ik zou dus eerst een proberen zonder de OH1.

Enige nadeel is dat de M200 soms lang nodig heeft om GPS-verbinding te maken (vooral als je op een locatie bent die ver weg is van de vorige locatie, dus bijv. de eerste keer op vakantie en de eerste keer als je weer thuis bent).

RedKiwi

Berichten: 176
Geregistreerd: 23-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 13:21

Heb zelf het meest basic horloge ooit, maar mijn vriend heeft een Suunto, maar dat is voornamelijk voor hardlopen in bergachtig gebied als je je hoogtemeters wilt bijhouden. De borstband die erbij hoort is wel erg acuraat voor hartslag meting, zou wellicht ook bij crossfit een uitkomst kunnen zijn?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Anke_, Cemlys, Char_elle, Fleur_Laura, Galeobdolon, genja, marte_kandia, ontherun, xMagnum, XxMariellexX en 108 bezoekers