Alle Donoren bij elkaar!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Froukje
Forever young

Berichten: 10839
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 17:29


Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Alle Donoren bij elkaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 20:46

Jeetje! :oo Maar is dat wel bloed en niet plasma? Want dat mag je heel vaak doneren.

Froukje
Forever young

Berichten: 10839
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Alle Donoren bij elkaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 22:25

Plasma lees ik net nu ik even verder klik in de linkjes, maar nog steeds petje af. Vanaf 1964 elke week doneren is toch wel een pluim waard IMO!

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Alle Donoren bij elkaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 22:32

Ja zeker :) Maar het verklaart wel waarom het elke week kon zonder dat hij dood ging :')

snuffie123
Berichten: 1285
Geregistreerd: 10-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 10:33

Ik haal het topic eventjes weer naar boven, ik moet echt even mijn frustratie kwijt :o

Ik baal heel erg. Vorig jaar heb ik me ingeschreven als bloeddonor en ben toen 1 keer geweest om bloed te geven voor de controle. Dit was goedgekeurd.

Helaas toen de oproep kwam, ging ik op vakantie, waardoor ik daarna even geen bloed mocht geven. Vlak daarna ziek geworden. Daarna erg druk gehad met school, waardoor ik geen tijd had om te gaan. Daarna zelf een grote wond, weer verkouden en toen ging ik weer op vakantie... ;(

Maar nu dacht ik dat het (na een jaar) eindelijk zou kunnen. MAAR, nou komt er uit de test dat ik weer niet kan geven... Ik ben ruim een week geleden een beetje ziek geweest. Ik had wat verhoging en last van mn keel. De verhoging bleef 1 dag, maar mijn keel doet nu nog een heel klein beetje pijn en ik nies af en toe. Een héél klein verkoudheidje denk ik dus. Volgens de test mag ik nu dus niet geven... Ik baal heel erg omdat ik nou al langer dan een jaar ben ingeschreven maar nog steeds niet heb kunnen geven -O-

Tiggs

Berichten: 7523
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 17:55

Ik ga zo meteen weer, hopelijk zonder flauw te vallen dit keer :+

Anoniem

Re: Alle Donoren bij elkaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 17:57

Goed gegeten en gedronken ?

Succes in elk geval !

petitparis

Berichten: 15988
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 18:00

wat jammer snuffie, maar het is nu eenmaal beter voor jezelf als voor diegene die je bloed ontvangt dat ze streng zijn.

Succes Tiggs!

Ik hoop volgend jaar vaker plasma te geven. Wij verhuizen naar hetzelfde gebouw als waar het bloedtransfusiecentrum gevestigd is. Kan ik fijn onder de middag gaan.

carineken

Berichten: 691
Geregistreerd: 21-12-07
Woonplaats: Antwerpen

Re: Alle Donoren bij elkaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 18:02

Laatste keer bloed geven was een flop, ik zei al volgens mij zit die naald er niet goed in, jawel kreeg ik als reactie.
30 seconden later konden ze lopen want dan kwam waar de naald de huid ingaat het bloed eruit gestroomd.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23434
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Alle Donoren bij elkaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 20:37

Heb ik ook weleens gehad, mocht ik weer gaan.
Ik zei : ik heb 2 armen hoor. Maar dat vond ze voor mij ongemakkelijk want dan had ik er twee in verband.
Nou ze hebben dus wel gewoon de andere kant geprikt, heen en weer rijden is meer moeite dan een paar uurtjes verband. Ze hebben zich eindeloos geexcuseerd maar ik heb gezegd dat ik liever twee verbandjes heb dan voor niks heen en weer.

Tiggs

Berichten: 7523
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Alle Donoren bij elkaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 20:45

Goed gegeten, goed gedronken, niet extreem moe want maandag, stoel achterover, afleiding (lezen) tijdens het geven en toch weer beroerd geworden. Het was nu de derde keer dat ik gedoneerd heb en iedere keer hetzelfde liedje..

Nu maar eens rustig nadenken of ik het nog een keer wil proberen. Ik heb bloedgroep 0-, dus wel super nuttig.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23434
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Alle Donoren bij elkaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 22:24

Wat gebeurd er dan?

petitparis

Berichten: 15988
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: Alle Donoren bij elkaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 23:32

Dat is wel pech Tiggs. Maar als het telkens zo erg is, moet je toch aan jezelf denken.

Ik vind het ook telkens jammer als ze me opbellen voor een extra plasmadonatie. Maar of ik kan niet wegens te drukke agenda of ik heb net weer "ongewenste" medicatie genomen. Ik wijs ze denk ik wel bijna maandelijks af :(

Tiggs

Berichten: 7523
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 18:32

@Polly, ik zit tegen het flauwvallen aan: eerst word ik misselijk, dan komt daar heel hevig zweten en duizeligheid bij (en ben ik schijnbaar super bleek). Vervolgens zit ik nog zo'n drie kwartier op de donatiestoel om te voorkomen dat ik omval bij het opstaan.

Overigens niets dan lof voor de assistentes, ze blijven er heel rustig onder (zijn vast wel wat gewend..) en hebben ook gezegd dat ik me niet verplicht moet voelen om te blijven doneren als het steeds weer gebeurt.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23434
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Alle Donoren bij elkaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 10:58

dat is wel heel vervelend inderdaad, toch heel dapper en stoer dat je het blijft proberen tot nu toe!

Tiggs

Berichten: 7523
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 18:25

Polly schreef:
dat is wel heel vervelend inderdaad, toch heel dapper en stoer dat je het blijft proberen tot nu toe!


Ik ben daar ook wel vrij nuchter in, want het is natuurlijk niet te vergelijken met het 'leed' van degene die het bloed nodig heeft. Zeker omdat ik bloedgroep 0- heb, vind ik het gewoon heel belangrijk om te geven.

Misschien dat ik nog een gesprek met de donorarts aanvraag, gewoon om even zeker te weten dat dit écht niet gevaarlijk is voor mij.

WannabeAnky
Berichten: 381
Geregistreerd: 10-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 17:21

Ik heb me vandaag aangemeld als bloed en stamceldonor! :)

Nu wachten op de eerste oproepen om alles te laten checken en het setje om je DNA mee af te nemen. Spannend. Hopelijk kan ik ooit iemand helpen! *\o/*

(PS: mijn werk in de oncologisch wereld dus weet hoe belangrijk een stamceltransplantatie kan zijn, 1 van de grootste redenen om me nu toch aan te melden)

joyce_eddy
Berichten: 4013
Geregistreerd: 01-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 20:23

VandG WEER VLOED GEDONEERD. Fit keer ging het super. Vorige keer was ol flink beroerd.. was in augustus en erg heet die dag. En tevens was ok met de fiets die combi was niet goed..

Vandaag met de auto en vriendlief heeft gereden. Ging erg goed!

Anoniem

Re: Alle Donoren bij elkaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 21:06

Vervelend Tiggs toch knap dat je doorzet +:)+


Vandaag mocht ik ook weer , 10de keer alweer :)F . Ook weer probleem loos gelukkig :D

petitparis

Berichten: 15988
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: Alle Donoren bij elkaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 21:22

2 weken terug plasmadonatie gedaan, nadat ik 2 sms'jes, 3 mails en 2 telefoontjes gekregen heb met de vraag of ik echt geen gaatje in mijn agenda had om te koen doneren, want dat ze echt een tekort hebben.
Dus we zijn maar braafjes geweest, prikt de verpleegster los door mijn ader. Gevolg: arm dik en blauw. Is het zo gek dat ik niet sta te springen om elke 2 weken te gaan? :+

Ach ja, het labo waar ik werk verhuist naar hetzelfde gebouw als waar het transfusiecentrum gevestigd is, mss kan ik dan tijdens ijn lunchpauze gaan doneren...

WannabeAnky
Berichten: 381
Geregistreerd: 10-03-13

Re: Alle Donoren bij elkaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 22:09

Ik heb Sanquin laatst gemaild... Ik ben begin oktober geweest voor de "test ronde" om het zo maar te zeggen. Dus bloed afgenomen en vragenlijst etc ingevuld. Ik zou dan binnen 6 weken (dacht ik?) bericht krijgen om te doneren, maar tot nu toe altijd nog geen bericht ontvangen. Ik heb dus nog geen idee wat mijn bloedgroep is, dus weet ook niet of het daar misschien mee te maken heeft.

Weet iemand daar meer over?

Bralindy

Berichten: 3326
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 22:13

Donor meld zich :wave:
Ben al 3 of 4 jaar donor. Eerst bijna niet gevraagd maar nu mag ik wel een paar keer in het jaar. Als ik geen tattoeage heb laten zetten :')
Ik ben zelf O+ en laat altijd mijn bloed checken op ziektes e.d.
Ik ben ook stamceldonor en orgaandonor.

@jo1994 ik weet zelf niet meer hoe het precies gaat. Maar ik dacht dat je op een bepaald moment gewoon opgeroepen wordt voor een eerste donatie. Op het medische formulier wat je moet invullen staat vaak wat je bloedgroep is. Ben er ook zo achtergekomen, mij is het ook niet verteld.

WannabeAnky
Berichten: 381
Geregistreerd: 10-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 22:19

Bralindy schreef:
@jo1994 ik weet zelf niet meer hoe het precies gaat. Maar ik dacht dat je op een bepaald moment gewoon opgeroepen wordt voor een eerste donatie. Op het medische formulier wat je moet invullen staat vaak wat je bloedgroep is. Ben er ook zo achtergekomen, mij is het ook niet verteld.


Ja die heb ik dus nog niet eerder gehad. Ik heb alleen de eerste ronde gehad, waarbij ze dus je bloed afnemen om te checken op ziektes en je bloedgroep te bepalen. Ik begreep toen ook dat het op je kaart zou staan bij volgende oproepen, maar die blijven tot op heden uit. Misschien nog meer geduld hebben haha! -O-

Ben overigens ook orgaan en stamcel donor.

Anoniem

Re: Alle Donoren bij elkaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 00:26

Ik weet het ook allemaal niet meer goed , maar het is idd even wachten ..

Vandaag voor het eerst vroeg die keuringsarts van goh weegt u nog zo en zo , ze keek even en ik van mwah niet echt :+ . Al die jaren nooit gevraagd :') , maar officieel staat het weer goed . Scheelt +25 kilo :x

Avalanche

Berichten: 15981
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Alle Donoren bij elkaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 01:55

Ik ben ook bloeddonor. Geen problemen hier. Gaat prima, en ze hebben erg lekkere dingen na afloop.