Boksen, wie doet dit ook?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Anoniem

Re: Boksen, wie doet dit ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 22:59

Leuk! Bewust thuis?
Zijn binnen handschoenen aan te raden ivm zweet, weet iemand dat?

Kickboksen lijkt me ooit op zich ook nog best leuk maar klappen en stoten op m'n hoofd zou ik echt echt echt niet trekken ( is een reden voor overigens)....


Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 00:37

Wat leuk een topic!

Ik boks nu bijna 3 maanden. Inmiddels eigen handschoenen gekocht en sinds vorige week begonnen met "incasseren". :+

Eerst sloegen we altijd op de handschoen. Vind het nog doodeng haha, ook om iemand anders zomaar te slaan. Echt te raken. Door de handschoenen vind ik het ook moeilijk om te bepalen hoe hard iets aan komt.

Ik heb tot nu toe 2x per week de groepsles gevolgd (met conditietraining). Vanaf juni ga ik 1x per week door met de groepsles en daarnaast start ik met personal training (1x per week half uurtje).
Na mijn proefles personal training was ik zo kapot, kon het inschrijformulier niet eens meer invullen :')

- In de grond van de zaak zijn we nooit wie we denken te zijn en we herinneren ons slechts wat niet is gebeurd

Evony

Berichten: 6454
Geregistreerd: 16-04-06

Re: Boksen, wie doet dit ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 08:54

Goed bezig dames!

Ik ben ivm tijdgebrek gestopt met kickboksen maar doe nog wel steeds aan krav maga. En daar komt bij ons ook wel veel kickboksen in terug. Zo hebben we ook combat fighter trainingen. Dat is wel echt hardcore. Maar dan krijg je ook echt een beschermingsmasker voor je hoofd op.

''Dreams will get you nowhere, a good kick in the pants will take you a long way.''

-- Baltasar Gracian

Anoniem

Re: Boksen, wie doet dit ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 09:31

Ik heb een les Krav maga gedaan maar vond het net iets te.

Evony

Berichten: 6454
Geregistreerd: 16-04-06

Re: Boksen, wie doet dit ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 18:48

Ligt echt heel erg aan de groep waarme je traind. Ik train bij dezelfde instructeur eerst bij een wat rustigere groep. Iets oudere mensen, meer vrouwen etc.

Nu bij een groep meer jonge kerels, militairen achtergrond etc. Dan kan het wel heftig zijn ja. Heerlijk juist :D

''Dreams will get you nowhere, a good kick in the pants will take you a long way.''

-- Baltasar Gracian

Suus__

Berichten: 5577
Geregistreerd: 10-08-07
Woonplaats: Utrecht

Re: Boksen, wie doet dit ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 15:30

Ik train ook het liefst met mannen! Vooral met sparren leukere uitdaging, al helemaal als ik door heb dat ze denken "ow het is een meisje dus ik moet zachtjes doen..." :') _O-

            *-:) Fervor Fotografie *-:) Paardenfotografie & meer!
                                        Professionele paardenfotografie voor een betaalbare prijs!

Evony

Berichten: 6454
Geregistreerd: 16-04-06

Re: Boksen, wie doet dit ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 20:03

Haha dat denken ze niet bij ons :+
Eerder iets in de trant van; worden ze hard van haha.

''Dreams will get you nowhere, a good kick in the pants will take you a long way.''

-- Baltasar Gracian

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-17 20:50

Anoniem schreef:
Leuk! Bewust thuis?
Zijn binnen handschoenen aan te raden ivm zweet, weet iemand dat?

Kickboksen lijkt me ooit op zich ook nog best leuk maar klappen en stoten op m'n hoofd zou ik echt echt echt niet trekken ( is een reden voor overigens)....


Nee hoor, maar gewoon voor erbij op de dagen dat ik niet train bij de boksschool :)

saskiakefie
Berichten: 18434
Geregistreerd: 14-01-07
Woonplaats: Mariënheem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 20:55

Ik haal dit topic even op :P
Na twijfelen heb ik me nu toch maar op gegeven voor een kickboks proefles.
Ik vind het een mooie sport en kijk het zeer regelmatig op tv, maar het lijkt me wel gaaf om het zelf ook (een beetje) te leren. Het punt is alleen dat ik baan heb wat lichamelijk al redelijk zwaar is (hondentrimmer) en ik ben echt een beetje bang voor de spierpijn etc in het begin -O- Niet dat ik spierpijn erg vind, maar het lijkt me wel lastig aangezien ik m'n lichaam zo erg nodig heb zeg maar...
Zou bijna 3 weken speciaal vrij moeten nemen en dan 2x per week kickboksen om door dat begin heen te komen maarja da's ook nogal wat he :+
Die kickboks/boks/mma school zit hier echt om de hoek, ben net verhuisd, dus dat is wel ideaal. Ik loop echt al een jaar ofzo met dit idee dus ik ga het toch maar eens proberen. Morgenavond misschien, want ik ben woensdag tenminste vrij :o (hoewel de tweede dag is spierpijn het ergst he :') )

verander wat je niet accepteren kan en accepteer wat je niet veranderen kan

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Boksen, wie doet dit ook?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-17 21:21

Soms heb ik zulke erge spierpijn dat op de wc bril zitten al gruwelijk zeer doet :')

saskiakefie
Berichten: 18434
Geregistreerd: 14-01-07
Woonplaats: Mariënheem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 21:26

Coconut schreef:
Soms heb ik zulke erge spierpijn dat op de wc bril zitten al gruwelijk zeer doet :')


Bedankt voor de motiverende woorden :+
Maar welke spieren zijn dat dan? :P

verander wat je niet accepteren kan en accepteer wat je niet veranderen kan

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Boksen, wie doet dit ook?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-17 21:28

Whahaha :P :+

Het is wel héérlijk! Je voelt je zo voldaan na een training.

Voornamelijk van onze "cooling down". Squats, jumping jacks en allemaal andere gekke oefeningen :+ Je bent aan het einde van een training al behoorlijk verzuurd en dan moet je ook nog van die oefeningen doen. Soms moet ik mezelf echt oprapen :')

Anoniem

Re: Boksen, wie doet dit ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 21:46

Ik vind t ook nog steeds super.
Doe dus bokszak training eens per week.

Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Re: Boksen, wie doet dit ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 22:45

Na de eerste keer kon ik amper de trap op en af maar eigenlijk is mijn lichaam best snel gewend (reed natuurlijk al wel
3x per week paard en heb een achtergrond in het hardlopen).

- In de grond van de zaak zijn we nooit wie we denken te zijn en we herinneren ons slechts wat niet is gebeurd

YMJArabians

Berichten: 9678
Geregistreerd: 10-11-05
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 13:10

Ik heb gisteren een proefles gedaan bij de dojo hier in het dorp :D. Gelijk weer ingeschreven. Voel me alleen ernstig motorisch gestuurd, 't is wel even weer in komen :=

Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Re: Boksen, wie doet dit ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 13:20

Als ik te veel nadenk over de combinaties lijkt het bij mij ook nergens meer op :')

- In de grond van de zaak zijn we nooit wie we denken te zijn en we herinneren ons slechts wat niet is gebeurd

saskiakefie
Berichten: 18434
Geregistreerd: 14-01-07
Woonplaats: Mariënheem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 17:24

Ik ga toch maar niet vanavond... Had vandaag 1 hondje, was bijna klaar mee, zag nog een plukje en toen maakte ik een verkeerde beweging in m'n rug... Damn elke houding deed pijn. Ben daarna maar plat op bed gaan liggen totdat m'n spieren ontspande en de pijn weg was. Daarna maar een ibu genomen maar was al helemaal bang dat ik donderdag niet zo kunnen werken := Ik wacht misschien toch maar eventjes met kickboksen, moet echt niet aan een blessure denken, dat kan ik echt niet gebruiken :( Lastig die verantwoordelijkheid, heb je wat dat betreft maar geluk met een zittend beroep haha

verander wat je niet accepteren kan en accepteer wat je niet veranderen kan

saskiakefie
Berichten: 18434
Geregistreerd: 14-01-07
Woonplaats: Mariënheem

Re: Boksen, wie doet dit ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 17:42

Nog ff wat vraagjes dan alleen maar klagen :') Hoe vaak raden jullie aan 1 of 2x per week? En duurt de training bij jullie ook een uur? :oo vind dat best lang voor zo'n intensieve sport haha

verander wat je niet accepteren kan en accepteer wat je niet veranderen kan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 18:14

Ik doe dus eens per week een uur zak training en eens per week pilates.
als ik weer de wisselende diensten inga zal t allemaal per week wel anders zijn.
Sport twee keer per week iig.

Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 20:12

Ik train in ieder geval 1x per week een half uur (personal training). Daarna kun je me echt opdweilen.

Dan wannneer het een beetje past qua werk/afspraken etc ook nog 1x per week een uurtje groepsles. Dat is nog steeds intensief maar wel ietsje minder dan de PT :')

- In de grond van de zaak zijn we nooit wie we denken te zijn en we herinneren ons slechts wat niet is gebeurd

YMJArabians

Berichten: 9678
Geregistreerd: 10-11-05
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 22:58

Ik ben inmiddels ook voor de tweede keer geweest afgelopen maandag. Lekker met 30 graden in de dojo onder plat dak *\%/* Maar ging heerlijk, vele malen beter dan de week ervoor, dat was echt... tragisch :')

Ik doe nu één keer een uur per week. Zit in een damesgroep. Misschien dat ik het over een tijdje wel weer ga uitbouwen naar twee keer per week. De rest van de dagen train ik overigens bij de sportschool, zowel kracht als cardio.

FiveSports

Berichten: 1871
Geregistreerd: 17-07-11
Woonplaats: 't gooi

Re: Boksen, wie doet dit ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 23:45

@coconut, ga je dan gewoon freestyle aan de gang op de zak of...? :p
Ik train afentoe op de zak met de audio trainingen van Bas Rutten. Rondes van 2 minuten en dan 1min pauze. Hij heeft ze ook van 3min, maar dat trek ik conditioneel nog niet :p

Evony

Berichten: 6454
Geregistreerd: 16-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 01:01

Mixje90 schreef:
@coconut, ga je dan gewoon freestyle aan de gang op de zak of...? :p
Ik train afentoe op de zak met de audio trainingen van Bas Rutten. Rondes van 2 minuten en dan 1min pauze. Hij heeft ze ook van 3min, maar dat trek ik conditioneel nog niet :p


Is dat een app ofzo?

''Dreams will get you nowhere, a good kick in the pants will take you a long way.''

-- Baltasar Gracian

YMJArabians

Berichten: 9678
Geregistreerd: 10-11-05
Woonplaats: Somewhere

Re: Boksen, wie doet dit ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 11:45

Ben ik ook benieuwd naar! :) Ik zoek nog iets om hier thuis tussendoor op de zak te doen.

FiveSports

Berichten: 1871
Geregistreerd: 17-07-11
Woonplaats: 't gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 13:29

Evony schreef:
Mixje90 schreef:
@coconut, ga je dan gewoon freestyle aan de gang op de zak of...? :p
Ik train afentoe op de zak met de audio trainingen van Bas Rutten. Rondes van 2 minuten en dan 1min pauze. Hij heeft ze ook van 3min, maar dat trek ik conditioneel nog niet :p


Is dat een app ofzo?


Nopes, audio mp3tjes en een pdfje met wat uitleg :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Danache, Dennenboom, Ipsilonka, Lestria, Mitch_Beauty, SennaS, Sjors__ en 121 bezoekers