heel verdrietig over uiterlijk.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
YelaBrenda11
Berichten: 1921
Geregistreerd: 05-12-09

heel verdrietig over uiterlijk.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-14 20:54

hoi,

helaas mag ik geen SA gebruiken,dus daarom maar even zo.

ik voel me al mijn hele leven onzeker over hoe ik er uit zie,maar het gaat vaak wel met periodes ( soms gaat het beter en soms heel slecht).

Ik word gewoon vaak heel verdrietig als ik in de spiegel kijk en ik probeer spiegels en oogcontact tijdens mijn dagelijks leven ook te vermijden.

maar ik merk wel dat het mijn doen en laten beïnvloedt,zo moest ik vorige week bijvoorbeekd de trekker op stage wegzetten en ik moest gewoon in mijn linkerbuitenspiegel kijken en het was opeens alsof er een soort schok door me heen ging,zo verdrietig maar ook zo boos opeens. ik vroeg me echt af hoe iemand zo lelijk kon zijn.

ik haat vooral de plekjes op mijn gezicht,die heb ik nou eenmaal en daar is niks aan te doen. Ook heb ik een aantal jaren verschillende medicatie gebruikt waar veel bijwerkingen bij zaten zoals zweethandenmijn haar werd snel vet en heel veel uitslag. Gelukkig ben ik daar na het stoppen van de medicatie vanaf maar ik weet nog goed dat dat ook een hele moeilijke tijd was.

nou is het zo dat ik morgen mijn proeve moet afleggen,er komt dus een onbekend iemand mij beoordelen in de praktijk. dit betekent dat ik moet laten zien wat ik tijdens mijn stage en opleiding heb geleerd.
Maar ik ben dus heel bang dat zij op de plekjes in mijn gezicht gaat letten of iets anders,en omdat ik daar dan mee bezig ben kan ik me niet meer goed concentreren op mijn werk.

wie weet wat ik hiermee aan moet? ik weet dat het een warrig verhaal is maar ik heb geprobeerd het zo duidelijk mogelijk op te schrijven.

groetjes,
Femke

Niet tot weinig actief op bokt,de readings hebben een tijdelijke stop.
voor andere dingen,mail naar : horseandspirit@live.nl

groetjes,
Femke


Kmbrly

Berichten: 1843
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Re: heel verdrietig over uiterlijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 20:58

Kom op meid ! Niemand is lelijk iedereen heeft zijn waardes!

I know you'll be a sun in somebody else's sky

_Barbara_

Berichten: 4524
Geregistreerd: 29-07-06
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 20:58

Je hebt een heel mooi onderschrift, luister daar ook naar!

In je profiel zie ik juist een hele vrolijke meid, die er echt goed uit ziet.

Is het niet een optie om morgen even iets van foundation op te doen, zodat je t gevoel hebt dat de plekjes niet opvallen? Daarnaast zijn er ook verschillende huidinstituten voor verbetering, wellicht kunnen zij je helpen.

YelaBrenda11
Berichten: 1921
Geregistreerd: 05-12-09

Re: heel verdrietig over uiterlijk.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-14 20:59

ik ben bijna overal al geweest,maar het probleem is dat ik ze zelf openkrab en het lukt me gewoon niet om dat niet te doen.

die foto's zijn natuurlijk ook bewerkt en niet voor niets zwart/wit,haha :+

Niet tot weinig actief op bokt,de readings hebben een tijdelijke stop.
voor andere dingen,mail naar : horseandspirit@live.nl

groetjes,
Femke

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 21:02

ik zie een hele leuke,absoluut niet lelijke meid in je profiel!
Maar ja,waarschijnlijk ga je dat niet aannemen.
Jij bent toch meer dan die paar plekjes in je gezicht?Hoe je bent,hoe je in het leven staat.Die plekjes zijn daar 0,00001% van!

Ik ben niet intelligent genoeg om depressief te zijn.Ik begrijp dat soort problemen niet

prugelpiet

Berichten: 12554
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 21:05

Kop op! Met of zonder plekjes, je ziet er vrolijk uit in je profiel.
Ik heb zelf ook uitslag en moedevlekken in mijn gezicht, maar met een beetje foundation en poeder is het meeste wel weg te werken, is dat geen optie?

Probeer niet zo in te zitten over jezelf, echt, ik ken een jongen waarbij de helft van zijn gezicht rood is, en hij geeft er geen drol om. Hij zegt ook 'ja zo ben ik nou eenmaal, mensen kennen mij met die vlek en zonder vlek ben ik S niet' ik weet, makkelijker gezegt dan gedaan maar probeer je er over heen te zetten, je bent wie je bent, en daar moet je trots op zijn. Niemand is lelijk, iedereen heeft zn eigen dingen die je uniek maken!

I am because you were

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 21:07

Nou meid, ik keek op je profiel en daar zie ik echt absoluut geen lelijke meid hoor! Je ziet er gewoon een hartstikke leuke meid uit! :j

Inderdaad als je je écht onzeker voelt over die vlekjes kan je eens met foundation proberen? Daarom geen 5 lagen make-up erop smeren. Maar als je voor een goed merk kiest voel je je met één dunne laag al een stuk zekerder. Althans dat is bij mij wel zo.

Regreso AS ♥
Volg ons op Bokt of Instagram!

SharonIndezz
Berichten: 4693
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Re: heel verdrietig over uiterlijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 21:07

Zie pb :-)

Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 21:07

Ik begrijp heel goed dat je daar moeite mee kan hebben hoor.
Heb je niet gewoon vitamine D en/of zon te kort? Soms kan een kleine zonnebank kuur wonderen doen (heel kort, niet om echt bruin te worden, dat is ook weer niet goed).

Maar probeer je zelf toch ook gewoon echt te accepteren zoals je bent. Tegen het krabben kun je evt handschoentjes aantrekken als je op de bank zit.
Mijn man heeft ook heel veel plekjes in zijn gezicht die hij steeds open krapt en toch ben ik hartstikke verlieft op hem geworden en vind hem ook heel knap :j
Schoonheid zit van binnen, hoe cliche dat ook klinkt.

mika11

Berichten: 11103
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 21:08

Inderdaad, de foto in je profiel zie ik een leuk meisje!
Echt niks vreemds zie ik er aan.
Daarbij, zelf ben je vaak de enige die let op de onregelmatigheden in je gezicht.
Je weet precies hoeveel plekjes, vlekjes je hebt.
Maar een ander let daar totaal niet op!

Mijn collega zei laatst toevallig dat ze zich erg schaamt voor een bultje onder haar oog.
Pas toen ze het zei, zag ik inderdaad dat er een bultje zat.
Het was me nooit eerder opgevallen!

Mensen kijken meer naar je uitdrukking op je gezicht, dan naar de details. :)

Kimbers

Berichten: 5103
Geregistreerd: 04-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 21:10

Wat kl*te dat je zo over jezelf denkt. Als ik je foto zie vind ik het bovendien nergens voor nodig!

Ik heb zelf jarenlang een slechte huid gehad door o.a. exceem. Bij mij heeft het geholpen om wekelijks te scrubben en cetamacrogolzalf te gebruimen. Is gewoon te verkrijgen bij de drogist.
Tegenwoordig gebruik ik foundation om de vlekjes op mijn huid een beetje weg te boenen.

kan heel goed zijn dat naarmate je ouder wordt je huid ook wat rustiger wordt.

Snap dat je je eraan kan storen, maar meid.. Wees trots op wie je bent, wat je doet..

Makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk.
Laatst bijgewerkt door Kimbers op 22-04-14 21:10, in het totaal 1 keer bewerkt

xSlvna
Berichten: 9588
Geregistreerd: 27-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 21:10

Hier een jongen op school met een (ik gok brand-)vlek in zijn gezicht als Zuko van Avatar, maar alsnog is het gewoon een mooie jongen om te zien. Ja tuurlijk is die vlek ongewoon, maar dat maakt niemand lelijk. :n

Vind je mijn post hatelijk of gemeen? Lees hem opnieuw en bedenk hoe je hem positief kan lezen. Lukt dat niet? Negeer het maar, want dan heb je me duidelijk niet begrepen.

Be free and be happy.

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 21:12

Ik zie ook echt geen raar meisje zoals je jezelf beschrijft! Iedereen heeft plekjes op z'n gezicht, daar heb ik foundation voor. En je zult je proef ook zeker goed afleggen joh. Denk maar dat iedereen onzeker is met tijden dat is hartstikke normaal.
En daarbij heb je ook nog eens een heel mooi figuur joh!

Ga eens kijken naar dingen van jezelf die je echt mooi vindt, en focus je daarop. Ik vind bv mijn mond mooi vol maar ik heb lijntjes lopen waardoor het lijkt dat ik permanent een kwade blik heb! Maar dan denk ik ach, ben wel nog angelina joli lippen. Snap je? Voor alles dat negatief is aan jezelf zijn er zeker weten ook plus punten waar je van kan houden.

You Know Who | ykw-gypsyhorses.com
Ruim 9 jaar kleurfokker van Irish Cobs in dun, pearl & meer!

xDenies

Berichten: 13492
Geregistreerd: 29-01-08

Re: heel verdrietig over uiterlijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 21:15

Jij lelijk?

Maak dat de kat wijs.
Ik zie op je profiel een heel mooi meisje, die er alleen nog even achter moet
komen wat een mooi koppie ze op haar lichaam heeft zitten.

Joh iedereen maakt deze periode mee. Jij komt daar ook echt wel over heen hoor!
Kom op! :) Je kan het wel.

S H I N E L I K E A S T A R
L U P A ⋆ ~ B O D H I ~ M E R A
HamsterScapingLittle Paws Pet Shop
voor al je producten voor HamsterScaping

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 21:16

Niemand is voor niks op aarde gekomen, jij bent geboren omdat je gewenst bent, geliefd. Je bent de moeite waard om er te zijn, net als alle anderen. Juist omdat jij jíj bent, er is er maar een van jou. Jij bent perfect gemaakt zoals je bent, en dus geweldig.
Probeer daaraan te denken, zeg elke dag tegen jezelf hoe geweldig je bent, want dat ben je. Het klinkt zo cliché, maar als je dat van binnen gaat geloven straal je het ook uit. Pas dan zie je je ware schoonheid aan de buitenkant :)

[o]

AnnemiekvM

Berichten: 8246
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 21:18

Waarom denk je dat mensen alleen naar die vlekjes kijken? Als jij iemand ziet die een vlekje of iets anders heeft, is dat dan het enige waar jij op let?
Ze komen kijken naar hoe functioneert op je stage.
Als ik in jouw profiel kijk zie ik een meid met een frisse en vrolijke uitstraling. Probeer daar zelf een beetje in te geloven.

Voor altijd in m'n hart, Tommie

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 21:18

Wat erg dat je jezelf zo tekort doet! Je bent juist een leuke meid om te zien, lief gezichtje heb je! Probeer echt een positiever gevoel over jezelf te krijgen, zo zonde om je jeugd te laten verpesten hierdoor terwijl het ook helemaal niet klopt. Ga anders eens praten met je huisarts. Misschien kan hij je door verwijzen naar een psycholoog om in een paar gesprekken met jou uit te zoeken waarom je zo onzeker bent. Succes met je proeve! :)

~Het leven wordt achterwaarts begrepen, maar moet voorwaarts geleefd worden.~

Kierkegaard

Kieffertje

Berichten: 1743
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 22:29

Het is heel vervelend dat je hier zo mee zit. Wat betreft morgen: Als diegene daardoor wordt afgeleid, dan doet hij/zij zijn werk niet goed. Jij kunt hier niets aan veranderen. Wél kan je heel goed laten zien wat je op stage geleerd hebt.

Als jouw zelfbeeld je echt in de weg zit, is het misschien een goed idee om professionele hulp te zoeken. Misschien kan je hier eens met je huisarts over praten.

Arc_En_Ciel

Berichten: 4219
Geregistreerd: 02-08-12

Re: heel verdrietig over uiterlijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 22:33

Wat ik nu ga zeggen wordt vast gezien als een schande in de maatschappij, maar er zijn weldegelijk lelijke mensen.
Het punt is alleen dat jij allesbehalve lelijk bent. Jammer genoeg zul je dat vast niet aannemen, je moet er zelf aan werken.
Kop op! Ik vind dat je een hele fijne uitstraling hebt, en zeker niet lelijk bent!

turtlelito

Berichten: 1696
Geregistreerd: 29-08-11
Woonplaats: Hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 22:38

Zoals velen voor mij al gezegd hebben: de foto's in je profiel laten echt een hele leuke meid zien!

Ik heb in mijn jeugd veel last van acne gehad (pas nu ik in de 40 ben, ben ik blij met mijn vette huid: ik rimpel lekker nog niet zo hard!), en dacht ook dat mensen mij zouden zien als 'het meisje met de puistjes/vlekjes'. Als je dan later mensen tegen komt die je kennen uit die tijd, blijken kenmerken bv te zijn 'jij had van dat mooie lange haar' of 'jij kon altijd zo aanstekelijk lachen'.
Mensen zullen die vlekjes ongetwijfeld zien, maar daar dan ook onmiddellijk 'doorheen' kijken en zich focussen op wie jij 'echt' bent.

Het valt niet mee, maar probeer je niet te laten beperken door die onvolkomenheden. Degene die jouw komt beoordelen maakt zich op hetzelfde moment misschien zorgen over een ander lichamelijk probleem waar jij nog niet eens erg in hebt.

Arc_En_Ciel

Berichten: 4219
Geregistreerd: 02-08-12

Re: heel verdrietig over uiterlijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 22:41

Wat ik trouwens nog toe wil voegen is dat mensen vaak veel minder letten op imperfecties dan dat jijzelf dat doet! Het valt jouzelf vaak op, terwijl anderen vaak heel veel mensen op een dag zien, en zich niet zo bekommeren om vlekjes in jouw gezicht :)

Balou_k

Berichten: 14052
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 22:42

Ik heb ook een heel vette huid en ook snel vet haar, wel geen plekjes in mijn gezicht maar een andere ook zichtbare afwijking.
Wat voor medicatie heb jij gehad voor de vette huid als ik het vragen mag? Mijn haar moet ik mede hierdoor dagelijks wassen wat feitelijk niet goed is.

Ik weet wel hoe het is om zo onzeker te zijn, maar wat bij mij wel hielp was tegen mezelf zeggen wat er sowieso wel mooi aan mij was!

Je bent geen lelijke meid en iemand die jou moet beoordelen op jouw werk zal zeker niet naar je 'vlekken' kijken!

23-12-2018, Soms lacht het leven even.

Ankie2011
Berichten: 822
Geregistreerd: 28-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 22:46

Als ik jouw profiel zie zie ik een mooie meid vol levenslust, mooi haar en een mooie slanke lijn. Je bent echt allesbehalve lelijk, maar ik ben bangg dat dat je dat toch niet gelooft. Zoveel mensen hebben iets en mocht je een paar plekjes hebben op je gezicht dat betekent dan echt niet dat je er lelijk uitziet, toch zeker niet met zo'n mooi koppie als op de foto *\o/* . Als je zo onzeker bent dat je niet in de spiegel durft te kijken is het goed om een keer naar de huisarts te gaan en een verwijzing naar een psycholoog te vragen om hiermee om te gaan, want ook jij bent de moeite waard :(:)

Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 22:52

Ik zie een mooie meid in je profiel die zich nergens zorgen om hoeft te maken. Ieder mens is mooi, ook met plekjes. Schoonheid wordt niet bepaald door plekjes in het gezicht, maar door wie jij bent als persoon. Leer je plekjes liefhebben en een ander zal dat ook doen.

Perfection is accepting imperfection.
Laatst bijgewerkt door Babeth op 22-04-14 22:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Geniet en volg je dromen!
http://www.ariavinkphotography.com

Duhelo

Berichten: 28525
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 22:53

Behalve het feit dat ik je gewoon een leuke knappe meid vind, is het natuurlijk jij zelf die moet gelukkig ( worden) met jezelf.
Is het geen idee om eens naar een goede make up consulente te gaan, vertel haar hoe je je voelt, waar je onzeker door wordt, en dan kan je samen met haar kijken om je sterke punten naar voor te brengen en je zwakkere punten te verdoezelen.
Kijk ook om kleding te dragen dat je zelf graag ziet, en waar je je goed in voelt!
Je kunt niet gelukkig zijn als je niet tevreden bent met jezelf, en als je in jouw ogen die foundation nodig hebt om je comfortabel te voelen, dan is dat zo.
Maar volgens mij hoef je je echt voor niks te schamen. Het zijn net de kleine imperfecties die je zo uniek en speciaal maken!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amandananana, annepaardoes, Chita, cthyy, estell__, IASCrawler, pluisje88, Suliko en 156 bezoekers