Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Saaarr

Berichten: 1055
Geregistreerd: 04-03-07

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 12:10

Jeetje wat erg zeg, onwijs veel sterkte gewenst!

__danielle__

Berichten: 1783
Geregistreerd: 27-08-09

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 12:37

Jee Sietske wat triest.. Heel veel sterkte!

caroline_max
Berichten: 1039
Geregistreerd: 16-05-10

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 12:45

Heel veel sterkte Sietske. Hebben ze een idee hoe het kan dat het zo erg mis is gegaan?

sietske83

Berichten: 1709
Geregistreerd: 19-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 12:59

caroline_max schreef:
Heel veel sterkte Sietske. Hebben ze een idee hoe het kan dat het zo erg mis is gegaan?


Je hebt pb.


Bedankt iedereen.

SillyB

Berichten: 4211
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Liempde

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 13:14

oooh Sietske wat immens verdrietig dat je lotje uit de loterij zo moet eindigen. Echt afschuwelijk. Sterkte met je zoektocht om dit (samen) een plekje te geven. Dikke knuffel Y;(

skvetta

Berichten: 531
Geregistreerd: 12-09-07

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 16:38

Wat ontzettend verdrietig Sietske! Heel veel sterkte!

Globe
Berichten: 41
Geregistreerd: 17-07-18

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 01:58

Wat een ontzettend verdrietig bericht zeg. Niet voor te stellen hoe zwaar dat moet zijn. Erg veel sterkte toegewenst!

veerledec

Berichten: 6689
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 22:00

Wat ontzettend verdrietig Sietske. Sterkte hiermee.

colinneke

Berichten: 922
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Noord - Brabant

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 10:00

Heel veel sterkte Sietske

Boompje1985

Berichten: 5445
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Arnhem

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 10:12

Heel veel sterkte Sietske :(:)

_merel_

Berichten: 1844
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Vosmer

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 11:34

Sterkte Sietske!

Globe
Berichten: 41
Geregistreerd: 17-07-18

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 03:36

Hey dames,

Stil hier.. Hoe is het met jullie? Onze vakantie zit er bijna op. Zaterdag einde van de middag zijn we thuis en dan maandag naar het ziekenhuis voor een bms meting. Benieuwd of ik direct met clomid mag starten of dat ik eerst een provera kuur moet nemen.

Linnie050

Berichten: 11804
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 06:59

Sietske ik lees het nu pas wat een verdrietig nieuws.
Hoe gaat het nu met jullie?

Skvetta hoe gaat het nu?
Komt er nu meer onderzoek waar het aan kan liggen?

sietske83

Berichten: 1709
Geregistreerd: 19-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 10:51

Het gaat hier op en neer. Deze week was officeel mijn uitgerekende datum. Dat voelt heel dubbel en doet zeer.

Het is ook heel moeilijk om mensen te zien die zwanger zijn of een pasgeboren baby hebben. Ik vermijd dat heel erg. Maar dat hoort bij de verwerking.

We laten moeder natuur nu kiezen wanneer ik weer zwanger zal worden. Ook al willen we het beiden heel graag en voel je een groot gemis.


Ik vind het knap van iedereen die steeds maar naar het ziekenhuis gaan voor een kuur en terugplaatsing en hopen dat het pakt.
Want merk zelf ook elke keer als je periode weer begint dat je teleurgesteld bent.

colinneke

Berichten: 922
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Noord - Brabant

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 15:28

:(:) sietske

Hier van de week weer op gesprek geweest in het ziekenhuis.
Was een vreemde toestand in de wachtkamer.
2 dames die elkaar kennen en ook tegelijk net zwanger zijn. Zaten dus de kwaaltjes door te nemen ("pfff ben zo moe, hoop niet dat dit 9 maanden duurt" ; "ja echt he wordt 9 maanden afzien") En dat het kindje nu op een alien lijkt.

Verder iemand anders die het nodig vond om der 2e sollicitatie gesprek telefonisch te voeren. Dus tja salaris, aantal uren en hoeveel dagen passeerde de revue.
Van de week had ze der arbeidsvoorwaarden gesprek, we zullen nooit weten wanneer, hoe laat en waar :+ want toen was ze aan de beurt.

Wij hebben voorgelegd dat we in Gent willen praten. Snapte ze wel maar zij dacht dat het toch geen verschil zou maken.
Moesten ook rekening houden met dat er misschien wel kosten aan waren verbonden. Daar doen ze onderzoeken wat in Nederland niet als meerwaarde wordt gezien. Het kan dus zijn dat we dat dan zelf moeten betalen. iemand daar ervaring mee?

Als we hier in het ziekenhuis blijven blijft alles hetzelfde. Alleen dat de maand ervoor (in de pilmaand) dan de baarmoeder wordt geskratcht en dat er dan 2 embryo's (als dit zo mag zijn) worden teruggeplaatst.

Dus nu dossiers opvragen, bij CZ informeren,opnieuw doorverwijzing regelen.

Globe
Berichten: 41
Geregistreerd: 17-07-18

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 20:21

@ sietske, heftige tijd voor jullie, sterkte!!

@colinneke, ja jij neemt graag al die klachten over, als je maar zwanger mag worden.

Gisteren in het ziekenhuis geweest, voor BMS meting. Ik heb nog bijna geen BMS, dus provera starten zou geen zin hebben. Daarom gisteren begonnen met clomid. Vannacht niet geslapen, verder nergens last van tot nu toe. Hoop dat ik vannacht wel kan slapen.

sietske83

Berichten: 1709
Geregistreerd: 19-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 23:13

Het blijft een rare tijd de komende maanden.
Je mist je zoon waar je alles al voor in huis had.Die zo gewild was en waar je al helemaal van hield.
Ons kindje.

Maar je mist ook je vrienden en vriendinnen die geen contact meer met je opzoeken. Ze kunnen er niet mee omgaan. Dus die verdwijnen nu langzaam.

Deze week bij de bedrijfsarts lang om te overleggen van hoe en wanneer ikweer op de werkvloer kom . Heb nu nog paniek en angstaanvallen door wat er allemaal gebeurt is.

Je probeert te rouwen en alles een plekje te geven maar het is moeilijk. Ook al werk het niet lijkt te snappen.

Linnie050

Berichten: 11804
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 03:55

Wat een gemis Sietske.
Hele dikke knuffel.
Wat verdrietig van de mensen om je heen :(
Terwijl je ze hard nodig hebt.
Moeilijk en dubbel is dat.
Op het werk maar dat is net zoals met vrienden snappen de kinderwens niet en dit grote verlies is helemaal niet te bevatten.
Je moet het helaas eerst zelf meemaken en dit wil niet meemaken :(

colinneke

Berichten: 922
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Noord - Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 11:25

Dikke knuffel sietske. Hopelijk is het toch een goed gesprek met de bedrijfarts.

Gister gehoord dat schoonzus 1 weer zwanger is. Doen het dus onveilig en zijn er echt van geschrokken ervan dat het ze nu dus zwanger is 8)7 .
En dan schoonmoeder de een doet er zoveel moeite voor en bij de ander vliegt het er zo in.....

_lautje_

Berichten: 9257
Geregistreerd: 23-03-05

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 13:52

Het is ook onverteerbaar Sietske. Een kennis van mij heeft vorig jaar ook met 38 weken zwangerschap een zoontje verloren. Het is zo’n onmeetbaar verdriet...

Dat zijn altijd dubbele betichten Vollinneke. Want ze hebben kort geleden nog een baby gekregen?

Hier klets ik weinig mee. Ben zwanger en wil niemand voor het hoofd stoten of ergens mee confronteren.
Nu 32 weken en blij als het er weer is.
Komt wel meer en meer de realisatie dat dit toch wel de laatste gaat zijn. Denk dat we dankbaar mogen zijn straks met 2 kinderen en weer traject in als je al 2 kinderen hebt klinkt zo het is nooit goed genoeg.

Ramiro

Berichten: 797
Geregistreerd: 24-03-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 15:08

Sietske, wat een onvoorstelbaar verdriet.Ik kan me voorstellen dat mensen niet zo goed weten wat ze moeten zeggen, maar om je dan gewoon terug te trekken vind ik echt jammer. Dikke knuffel voor jou!

Lautje de laatste loodjes zijn weer aangebroken, hoop dat je er goed doorheen komt. Ach ja als jullie nog een derde zouden willen moet dat toch kunnen, waarom zou je dat niet ‘mogen’ als je in het traject zit. Denk dat je er juist veel bewuster van bent omdat het allemaal niet vanzelf gaat.

sietske83

Berichten: 1709
Geregistreerd: 19-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 23:13

Mijn neefje zijn vriendin is via een keizersnede moeder geworden van een dochter vandaag.

Het is voor mij een moelijk iets. Je bent stik jaloers op iemand anders die wel een gezond kindje krijgen.
En ik kreeg een overleden kindje na 30 weken.
Had graag een kleine gehad die huilde.

We proberen in de cyclus wel zwanger te worden wat al 3 x niet is gelukt.maar daar komt ook de angst en paniek bij waardoor het waarschijnlijk niet wil.

We zullen nog wel door moeten oefenen voordat we naar het ziekenhuis kunnen.

skvetta

Berichten: 531
Geregistreerd: 12-09-07

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 20:31

Colinneke en Sietske, ja dat is heel confronterend.
Ik merk het zelf ook af en toe, ik gun het iedereen maar toch denk ik waarom lukt het ons niet? Want we willen het zo graag!

Je zwangerschap schiet al op Lautje! Bijna al verlof ook?

Hoe is het verder hier met iedereen?

Wij hebben vandaag de punctie weer gehad. Maandag waren we er voor de echo en toen zei de arts dat ik (weer) erg veel eicellen had. Ze was bang voor overstimulatie dus moest ik bloedprikken om te zien of de oestradiol niet te hoog zou zijn. Later op de dag werd ik gebeld dat dir inderdaad zo was. Dus door spuiten met lucrin en dinsdag weer voor echo en bloedprikken.
Gelukkig was het dinsdag goed en kon de afspraak gemaakt worden voor vandaag.
De punctie was wel wat pijnlijker dan de vorige keer. Ik had dezelfde arts als met de eerste punctie, ze zei dat de eicellen nu iets verder uit elkaar lagen en dat ik het waarschijnlijk daardoor meer voelde.
We hebben nu 11 eicellen, weer een hele goede poging dus! Nu afwachten of ICSI ons iets brengt... morgen krijgen we te horen of er bevruchting heeft plaats gevonden.

De napijn valt me tot nu toe mee, ik heb minder last als de vorige keer.

Globe
Berichten: 41
Geregistreerd: 17-07-18

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 21:51

Spannend skveta.

Ik heb inmiddels in 6 weken tijd 3 clomid kuren gehad. Dus hormoonbommetje hier. Omdat de 50 en 100mg weinig deed en ik geen bms opbouwde zou ik nooit gaan menstrueren dus kon ik direct door met de volgende kuur. Afgelopen dinsdag eindelijk 3 eitjes van 12mm en 1 van 16mm. Morgen echo om te kijken hoe of wat en dan hopen dat er maximaal 2 op springen staan.

skvetta

Berichten: 531
Geregistreerd: 12-09-07

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 15:39

Globe is de clomid doorlopend? Of zit er dan een aantal weken weer tussen? En hoe was de echo?

Wij hebben voor nu eindelijk goed nieuws! Van de 11 eicellen die ze hebben gevonden zijn er 9 bevrucht! Zondag hebben we terugplaatsing van 2 eicellen.