Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
beenjesshar

Berichten: 1213
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: uitgeest

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 18:56

Spannend Nicje87 ga voor jullie duimen

Anoniem

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 21:49

Spannend! Hier duimen we mee. Wij zitten er flink doorheen, krijgen pas over 1.5 maand vervolgstappen vanwege een afspraak die ze graag tussendoor willen. Veel onbegrip ook met andere baby's op komst bij anderen. Hopelijk snel weer wat positiviteit..

Lisewiesje

Berichten: 367
Geregistreerd: 09-08-09
Woonplaats: Ergens in Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 21:52

Nicje87 schreef:
Hi Allemaal,

Vanaf juni ben ik niet meer in dit topic geweest doordat de iui behandelingen steeds niet vanzelf gingen. De laatste poging mochten we zelfs overslaan.

Inmiddels zitten we in het Ivf traject. Gisteren heb ik de punctie gehad en 8 goede eicellen hebben ze geoogst. Ik vond de pijn wel meevallen alleen ben ik de rest van de dag heel moe en duizelig geweest en heb ik een paar keer overgegeven. Hopelijk gaat dat vandaag wat beter.
Dinsdag hebben we als alles goed is de terugplaatsing.



Spannend, hoe voel je je nu? Bij mij had een punctie ook altijd wel even impact op mijn lijf.

Zijn alle 8 eicellen ook goed bevrucht geraakt? Ik ga duimen draaien voor jullie.

Wij hebben 9 mei weer start echo, voelt zo ver weg maar ook zo dichtbij!

Nicje87

Berichten: 9844
Geregistreerd: 26-06-06

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 14:21

Dank jullie wel allemaal.

@Pimaude, wat balen! Voor je het weet is die 1,5 maand voorbij.

@lise Vandaag voel ik mij gelukkig weer goed.

Ik ben vanochtend gebeld dat het zich allemaal goed ontwikkeld. Morgenmiddag dus de terugplaatsing.

Mijn duimen draaien voor jullie ook.

Denk niet in problemen, maar in oplossingen!
Strooigoed

_IJsvogel
Berichten: 81
Geregistreerd: 01-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 16:38

Nicje87 wat spannend hopelijk brengt IVF jullie meer geluk...duim voor je dat het gaat lukken

Voor de rest hoop ik ook dat jullie wens zo spoedig mogelijk in vervulling mag gaan.



Hopelijk geeft het jullie wat vertrouwen...ik vond succesverhalen lezen altijd fijn...ik ben inmiddels zwanger geraakt na de zoveelste cryo tp..voelde heel onwerkelijk allemaal maar het kan dus! Hoop blijven houden.. al weet ik hoe moeilijk dat vaak is in een traject waar veel teleurstellingen bij komen kijken

Ik duim voor jullie :+:

Dit is een goedgekeurd schaduwaccount.

IMANDRA

Berichten: 9786
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 16:49

Vervelend Pimaude! Hopelijk vliegt die tijd voorbij!

Spannend Nicje! Hopelijk is het gelijk raak bij de terugplaatsing :D.

Proficiat IJsvogel!

Hier inmiddels bloed afgenomen voor het traject via Utrecht en worden de zwemmertjes van vriendlief atm onderzocht. Ik heb ook een echo gehad, zag er goed uit en had een net aantal eiblaasjes. Fijn om te weten dat dát deel er iig goed uitziet.

Vrijdag digitaal bespreken van de uitslagen en er staat daarnaast nog een informerende meeting gepland.

Maastricht voor het genetische gedeelte laat zoals verwacht op zich wachten. Was helemaal enthousiast toen ik een brief binnen kreeg met het logo, was het alleen om te zeggen dat ze zulke lange wachttijden hadden maar dat de verwijzing wel goed was doorgekomen :') -O-

The greatest obstacle to discovery is not ignorance it is the illusion of knowledge.
- Daniel J. Boorstin

trustHim
Berichten: 6343
Geregistreerd: 28-04-06

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 18:12

Hoi allemaal, tijdje stil geweest van mijn kant. Zag het allemaal ff niet zitten, had het deze maand niet verwacht maar daarstraks toch onverwacht een positieve test in handen. Weet nog niet zo goed hoe ik me er bij voel, tot nu vooral onzeker en bang voor weer een miskraam denk ik

Niets is onmogelijk, soms wel een zoektocht

Nicje87

Berichten: 9844
Geregistreerd: 26-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 20:21

Ahhhh, snap ik Trust. Mijn duimen draaien voor je.

Imandra fijn dat alles er goed uitzag. Hopelijk zijn de overige uitslagen ook goed en hoeven jullie niet te lang te wachten.

Ijsvogel bedankt voor je lieve berichtje en gefeliciteerd! Hoever ben je?

Vandaag is een 7cellig embroyo terug geplaatst. Van de 8 eicellen waren er 7 bevrucht. We krijgen nog een brief over hoeveel er zich juist delen.

Door die vaginale tabletten heb ik veel witte afscheiding wat normaal schijnt te zijn. Maar ik vind het echt vies haha.

Ze waren erg verbaasd dat ik vanochtend alweer had paardgereden ondanks de punctie van zaterdag.

Denk niet in problemen, maar in oplossingen!
Strooigoed

Anoniem

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 22:55

Trusthim! Een voorzichtige gefeliciteerd. Rustig afwachten en probeer positief te blijven !!♡

ElinaSK

Berichten: 2651
Geregistreerd: 07-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 08:46

Mag ik hier ook meelezen/praten? Door mijn ernstige endometriose/complicaties in het verleden is er besloten dat kinderen op de natuurlijke manier voor mij helaas te risicovol is en de kans op succes ook bijna nihil is. Eind januari eindelijk geopereerd aan alle endometriose ellende in mijn buik na lang wachten door corona. Nu nog aan het herstellen, maar het lijkt erop dat we binnenkort IVF gaan opstarten. Ik merk dat ik het heel spannend vind en in mijn omgeving (behalve mijn man dan) eigenlijk niemand heb waar ik er mee over kan praten :o

"You better run away while it let us. 'Cause like it or not everyday we get a little better at jealousy"

Anoniem

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 15:35

Wat rot, maar ook fijn dat je weet waar je aan toe bent! Mijn ervaring met vertellen is dat ik nu al weet dat de halve straat uit ICSI kindjes bestaat. Ik hoop dus dat jij snel ook met iemand kan praten hierover!

IMANDRA

Berichten: 9786
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 16:11

Een voorzichtige gefeliciteerd Trust! Ik duim voor je :knuffel:

Spannend Elina.. al denk ik dat -mocht je je ooit fijn genoeg voelen om het te delen- dat er stiekem nog best veel mensen met IVF / ICSI bezig zijn (geweest). Althans, dat was in mijn omgeving ook zo. En veel mensen hebben er ook gewoon begrip voor in mijn ervaring :j

The greatest obstacle to discovery is not ignorance it is the illusion of knowledge.
- Daniel J. Boorstin

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 16:46

Hi! Ik wil toch even iets delen. Ik heb zojuist een podcast opgenomen, en krijg de eerste ruwe versie als het goed is vandaag nog in mijn mailbox. Het onderwerp was zwanger worden en hoe ik daarmee zelf kan omgaan terwijl er rond om je heen mensen zwanger worden en het bij jezelf nog niet van een leien dakje gaat. Hij gaf me inzichten en bood perspectief. Ook naar mijn eigen zelfbeeld. Wie er iets aan denkt te hebben wil ik het bestand best doorsturen zodra ik hem binnen heb. Hij zij een aantal pakkende dingen waar ik echt emotioneel van werd namelijk, en kan me voorstellen dat iemand anders er ook iets aan kan hebben! :o

Tot dusver ook nog geen geluk hier, wel het psychische vangnet in orde gemaakt. We gaan lekker op vakantie in Mei en hebben daarna een vervolgafspraak staan om stappen te ondernemen.

Poffertje

Berichten: 22
Geregistreerd: 07-07-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 19:42

Het is even stil geweest vanuit mij.
Ik ben na 8 rondes letrozol zonder resultaat overgestapt op Gonal-F en Ovitrelle injecties. Dit omdat mijn baarmoederslijmvlies heel dun bleef met de letrozol.
De laagste dosis Gonal-F deed helaas niks. Toen de dosering opgehoogd, en twee weken terug had ik een mooi eiblaasje van 18mm.

Tot mijn grote verbazing had ik afgelopen zondag een positieve test <3
Het voelt heel onwerkelijk en te mooi om waar te zijn, dat het met de eerste ronde injecties meteen raak is!

Heb inmiddels al zeker 10 testen gedaan, en alles is positief. De clearblue met wekenindicator heeft aan dat ik 2-3 weken na bevruchting zit, dus dat klopt ook mooi. Ik geloof het nog steeds niet, vind het best spannend en hoop dat alles goed gaat. 19 april heb ik de eerste echo staan. *\o/*

Dit is een goedgekeurd schaduwaccount.

J0anieke

Berichten: 4859
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 22:15

Poffertje schreef:
Het is even stil geweest vanuit mij.
Ik ben na 8 rondes letrozol zonder resultaat overgestapt op Gonal-F en Ovitrelle injecties. Dit omdat mijn baarmoederslijmvlies heel dun bleef met de letrozol.
De laagste dosis Gonal-F deed helaas niks. Toen de dosering opgehoogd, en twee weken terug had ik een mooi eiblaasje van 18mm.

Tot mijn grote verbazing had ik afgelopen zondag een positieve test <3
Het voelt heel onwerkelijk en te mooi om waar te zijn, dat het met de eerste ronde injecties meteen raak is!

Heb inmiddels al zeker 10 testen gedaan, en alles is positief. De clearblue met wekenindicator heeft aan dat ik 2-3 weken na bevruchting zit, dus dat klopt ook mooi. Ik geloof het nog steeds niet, vind het best spannend en hoop dat alles goed gaat. 19 april heb ik de eerste echo staan. *\o/*

Voorzichtig gefeliciteerd! <3

    Alana. ♡

IMANDRA

Berichten: 9786
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 10:07

Voorzichtig gefeliciteerd poffertje :knuffel: !

Pimaude ik ben wel nieuwsgierig! Mocht je hem door kunnen sturen :j

Hier net gesprek gehad met de genetica van het hele traject. Daar werd verteld dat de wachttijden voor de intake in Maastricht (waar de DNA-onderzoeken gaan plaatsvinden) een stuk aan het inlopen zijn. Staan nu blijkbaar op 2-3 maanden in plaats van de 6 die het eerder was :):). Hopelijk duurt die intake dan niet meer al te lang

The greatest obstacle to discovery is not ignorance it is the illusion of knowledge.
- Daniel J. Boorstin

trustHim
Berichten: 6343
Geregistreerd: 28-04-06

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 10:49

Wat fijn poffertje, ik duim dat het goed mag blijven gaan. Ik heb 12 april de 1e echo

Niets is onmogelijk, soms wel een zoektocht

Boompje1985

Berichten: 5445
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 10:56

Voorzichtig gefeliciteerd voor de positieve testers!

Heel veel succes met de dames op t wachtbankje ik hoop dat er veel goede plakkers bij zitten!

Ik las nog wat dames die gaan beginnen aan een traject, heel veel succes toegewenst! *\%/*

Ik ben hier ook afwezig geweest mede door de wachtlijst voor een cryo terugplaatsing maar ook een cyclus die weer op zich liet wachten. Deze week ga ik nog ff contact opnemen met t ziekenhuis om weer te beginnen voor een terugplaatsing/ weer op de wachtlijst als die er nu nog steeds is.

Afgelopen weekend zijn goede vrienden voor t eerst ouders geworden en ja heel blij dat het allemaal goed is gegaan maar toch heb ik er wel moeite mee hoor. En dan helpt t niet als je zoveelste foto krijgt toegestuurd, dus heb ze even gemute op de app. Heb ze uiteraard wel gefeliciteerd en oprechte interesse getoond in hoe het ging etc maar dat heeft me wel wat tranen gekost.

Broken crayons still color

trustHim
Berichten: 6343
Geregistreerd: 28-04-06

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 11:12

Heel begrijpelijk hoor boompje, ik heb op fb een aantal mensen die gelijk liepen met mijn 1e zwangerschap wat een missed abortion werd, die posten regelmatig foto's natuurlijk van de kleine en dat doet pijn.

Ook vaak verdriet gevoeld als andere wel zwanger werden of idd bevielen

Niets is onmogelijk, soms wel een zoektocht

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 11:39

Hebben jullie dit ook aangegeven in de omgeving? Hoe gaan jullie ermee om?



Afbeelding

trustHim
Berichten: 6343
Geregistreerd: 28-04-06

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 14:54

Ik heb dit zelf nooit aangegeven, maar degenen die dicht bij mij staan wisten het wel en vonden het ook wel lastig om dat te vertellen. Voor mij was het vaak even echt verdrietig zijn en weer door. Nu ook wel met mijn man erover gehad. Het verschilt soms ook wel om wie het gaat, maar ik ben het zelf nooit gaan mijden en ook wanneer het echt dichtbij was wel op kraam visite gegaan etc

Niets is onmogelijk, soms wel een zoektocht

SillyB

Berichten: 4211
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Liempde

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 23:00

ik had juist moeite om het te vertellen, heb een aantal vriendinnen die niet perse in een traject zitten maar wel bijvoorbeeld partnerloos en ongewild moederloos zijn en variaties daarop. Ik heb ze persoonlijk geinformeerd en ze de tijd gegeven voordat en public met me geconfronteerd worden. Ze reageerden allemaal heel lief, maar ik weet toch dat ze een knauw krijgen en dat doet me toch iets

[MW] Zou jij Bloed/Beenmerg donor willen worden?

let op! ik heb balneae Anatidaephobia dus als jij ze ergens ziet... waarschuw me!

Saul

Berichten: 9633
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 09:32

Hoe is het hier met iedereen ?

Ik lees echt al super lang mee. Al ver voor dat onze eerste dochter onder weg was.
Daar hebben we ook wat jaren geduld voor moeten hebben..

Uiteindelijk in een ziekenhuis traject gekomen en daarmee na 11 rondes eindelijk raak.
Sorry voor degene bij wie het nog niet gelukt is. Hoop niet dat ik jullie hier al te veel pijn mee doe. :knuffel:

We willen heel graag een 2e kindje… maar ook dat lijkt ons nog niet heel hard gegund.
Onze dame wordt over 2 weken 2..
inmiddels al weer ruim 1,5 jaar proberen verder en nog niets.

Het ziekenhuis wilde niet erg mee werken met het traject terug op gang te zetten. Mede door Corona en omdat we al een kindje hebben. Dus ik ben in staat zwanger te geraken…

Ja lekker simpel gezegd :=

Inmiddels toch de medicatie weer gekregen.
Ben hier zaterdag mee begonnen.
Was even vergeten wat voor ellende dat teweeg brengt :x

Nu heb ik er ook de griep bij gekregen met als gevolg gister bij de hap te belanden.
Maargoed we gaan stug door. Ik mocht de medicatie voortzetten als ik dat wilde.

Maar als ik dat niet deed dan begrepen ze dat heel goed en was er volgende maand weer een kans.

Nou dacht het niet hè.
Ga niet nog een maand verspelen .. -O-

Lisewiesje

Berichten: 367
Geregistreerd: 09-08-09
Woonplaats: Ergens in Overijssel

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 12:54

Wij hebben 9 mei onze start echo en dan gaat de rollercoaster voor ons weer verder.

Kleine pauze gehad vanaf september vanwege verbouwing, wel even bij maar ben er wel aan toe weer te starten..

IMANDRA

Berichten: 9786
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 09:27

Succes Saul en Lisewiesje! Hopelijk snel raak :knuffel:

Hier ook positief nieuws. Heb net intake met Maastricht gehad (zij doen sowieso het genetische gedeelte van m'n ICSI) en als het traject via hun loopt is het een stúk sneller dan via Utrecht. Dan zou het 'maar' 1,5 jaar duren tot de eerste terugplaatsing... (Utrecht had het over 4 jaar destijds) We gaan nu alles in gang zetten wbt. DNA onderzoek, dus ben benieuwd :D

The greatest obstacle to discovery is not ignorance it is the illusion of knowledge.
- Daniel J. Boorstin

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BeFunny, Dee_Es, Niki_, Tieneke en 39 bezoekers