Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
SillyB

Berichten: 4211
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Liempde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 09:48

ooh Melanie wat een teleurstelling inderdaad, dikke knuffel :knuffel:

[MW] Zou jij Bloed/Beenmerg donor willen worden?

let op! ik heb balneae Anatidaephobia dus als jij ze ergens ziet... waarschuw me!

beenjesshar

Berichten: 1213
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: uitgeest

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 11:08

Knuffel Melanie

Eefsel2109

Berichten: 1110
Geregistreerd: 24-04-15

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 12:24

Balen Melanie, dikke knuffel!

Blijf altijd jezelf, het origineel is altijd meer waard dan een kopie.

_Denies
Berichten: 2723
Geregistreerd: 21-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 13:38

@joketje ja frustrerend is het zeker. Spannend Joketje, op het wachtbankje nu dus?

@morgenzon, dat klinkt echt niet fijn. Hopelijk knap je snel op, ik duim voor jullie!

@Eline :(:) snap dat je je zo voelt, probeer inderdaad je gedachten een beetje te verzetten.
En af en toe met een bak chocoladeijs op de bank en het er gewoon even laten zijn is ook oké!

@MissBambi, spannend, ook het wachtbankje dus? Dat gepland 'gezellig' doen viel hier ook niet echt in de smaak, maar je weet waar je het voor doet!

@Melanie wat een teleurstelling zeg, balen! :(:)

Hier is er vorige week zondag toch een eitje gesprongen, dus we zitten ondertussen al ruim een week op het wachtbankje. Erg spannend, vooral omdat ik toch wel wat kleinere veranderingen voel, maar deze ook grotendeels op een andere 'logische' manier te verklaren zijn.

Boompje1985

Berichten: 5445
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Arnhem

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 10:18

Och nee... dat is even flink balen Melanie kan me heel goed voorstellen dat je erg teleurgesteld bent :knuffel:

Broken crayons still color

Nicje87

Berichten: 9848
Geregistreerd: 26-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 12:21

Hoi allemaal,

Ik heb dit topic even links laten liggen gezien de IUI niet vanzelf gaat.

Poging 1 en 2 gingen normaal.
Poging 3 teveel follikels dus niet doorgegaan.
2e Poging 3 Veel Cystes
3e poging 3 zat ik voor mijn werk in het buitenland.
4e Poging 3 met verlaagde dosis maar 1 follikel die al heel groot was.
Poging 4 3 follikels, meteen volgende ochtend inseminatie.
Poging 5 eisprong gemist (bleek uit bloedtest nav echo) + 2 grote Cystes en 1 kleine. Nu ben ik weer aan het wachten tot ik ga menstrueren _-:( -O-

Ik wordt er een beetje moedeloos van. Gesprek voor IVF wordt al aangevraagd zodat ik minder lang hoef te wachten als poging 5 en 6 ook mislukken.

Denk niet in problemen, maar in oplossingen!
Strooigoed

Morgenzon
Berichten: 90
Geregistreerd: 29-08-20

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 13:12

Fijn dat je goedkeuring van het ziekenfonds hebt gekregen Joketje.

Wat ontzettend balen Melanie20, welke medicatie heb je gehad? Ik had wel eicellen maar niet rijp genoeg en dus niet bruikbaar met Gonal-F. Nu Menopur gehad en een beter resultaat. Was deze eicel wel of niet bruikbaar?

Ik ga voor je duimen MissBambi en Denies!

Wat een gedoe Nicje ik hoop voor je dat het alsnog lukt zonder ivf. Wel fijn dat ze dat iig in gang zetten voor het geval dat en je dan niet zolang hoeft te wachten.

Bedankt voor de reacties over acupunctuur.. Ik ben inmiddels 1x geweest en ook naar de chiropraktor omdat ik na het hele gebeuren van de afgelopen 3 weken vast zit in mijn onderrug. Ik krijg mijn schoenen niet eens aan zonder erbij te moeten zitten. Hij heeft foto's gemaakt, blijkt dat ik een 6e ruggenwervel in de onderrug heb. Helemaal onderaan, ongeveer de helft in dikte dan de rest en enorm weinig ruimte tussen de schijven, wat de pijn waarschijnlijk verklaard. Niet de 1e keer ook dat ik pijn heb daar. Begin me toch af te vragen of dit een reden kan zijn wat een zwangerschap in de weg staat?

Ik ben nog steeds niet in vorm, august wordt het embryo geplaatst wat nu ingevroren is. Als dat tenminste goed ontdooit.

Goedgekeurd schaduwaccount

Damber2
Berichten: 188
Geregistreerd: 21-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 15:01

Nicje87 schreef:
Hoi allemaal,

Ik heb dit topic even links laten liggen gezien de IUI niet vanzelf gaat.

Poging 1 en 2 gingen normaal.
Poging 3 teveel follikels dus niet doorgegaan.
2e Poging 3 Veel Cystes
3e poging 3 zat ik voor mijn werk in het buitenland.
4e Poging 3 met verlaagde dosis maar 1 follikel die al heel groot was.
Poging 4 3 follikels, meteen volgende ochtend inseminatie.
Poging 5 eisprong gemist (bleek uit bloedtest nav echo) + 2 grote Cystes en 1 kleine. Nu ben ik weer aan het wachten tot ik ga menstrueren _-:( -O-

Ik wordt er een beetje moedeloos van. Gesprek voor IVF wordt al aangevraagd zodat ik minder lang hoef te wachten als poging 5 en 6 ook mislukken.


Jee... zelfs ik voel deze frustratie!
Wat een energietrekkers zeg!

Dit is een goedgekeurd schaduwaccount!

Damber2
Berichten: 188
Geregistreerd: 21-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 15:09

Damber2 schreef:
Sorry. Wel meegelezen met mijn normale account.

Intussen bloedonderzoek gehad.
Bleek oké te zijn. Alleen tsh waarde wat hoog, bleek bij verder onderzoek schildklier toch goed te zijn.

Dus daar weer een terugkoppeling op gehad en theoretisch geeft mijn bloed aan dat mij niets in de weg moet staan.

En toch ben ik na de vorige ronde nog steeds leeg. Enorm.

Deze ronde ivm operatie (niet gerelateerd) kan ik ook wel vergeten.


Merk dat ik er ook slecht over kan praten. Met 1 vriendin wel. Die ook in het traject zit en gewoon weer zwanger is van de 2e.

Uiteraard heel fijn voor ze. Maar was eerste poging in een Duitse kliniek en meteen weer raak (zelfs met borstvoeding). Ik moet echt eerlijk en volwassen blijven, maar ergens .... ben ik toch iets jaloers. Maar goed dat gevoel moet ik maar even slikken, want ik wil niet die gemene trut zijn.


Even terug komend op mijn eigen bericht van eind vorig jaar.

Bleek die waarden niet goed te zijn. De huisarts zei van wel. De fertiliteitskliniek zegt dat het niet goed is. Dinsdag meer onderzoek in Duitsland.


Ik was heel boos. Dat de HA mij al die maanden zei dat het goed was. Zo onnodig mij die maanden laten zitten.
Toen ik mijn dossier op moest vragen (ivm kliniek in Duitsland), kon ik de waarden doorgeven.

Ze waren er duidelijk over. Toch meteen meer onderzoek.

Zo blij dat ik nu naar een land ga waarbij ze snel, volledig reageren. En ook meteen wat voor je regelen.

Doei Holland!

Dit is een goedgekeurd schaduwaccount!

_IJsvogel
Berichten: 81
Geregistreerd: 01-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 16:41

melanie wat rot zeg...dat kan dus ook nog gebeuren...die ene wel geleid tot embryo/ tp? Was dit jou eerste ivf poging?

Denies, spannend weer...

Morgenzon, denk dat stand rug en bekken wel veel kan doen...spannend in augustus..eerst goed herstellen

Nicje87, wat balen dat iui niet loopt...frustrerend is dat :(:) Duimen dat 1 van de laatste 2 pogingen slagen

Damber, fijn dat je nu wel serieus genomen wordt en er wat gaat gebeuren. Blijft vreemd van die huisarts

Sterkte allemaal dames!

Dit is een goedgekeurd schaduwaccount.

SillyB

Berichten: 4211
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Liempde

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 09:36

Oh Damber hoe herkenbaar. Ik heb er de eerste keer 2 jaar over gedaan om zwanger te worden vanwege een geduldige HA, en allerlei kastje-muur processen in het ZH. en altijd maar die opmerking 'gelukkig heb je nog tijd genoeg' aangezien ik pas 28 was. Dat bepaal je zelf nog wel toch!?
En Nicje wat een energietrekkers inderdaad, maar fijn dat ze met je mee denken en je enigzins perspectief proberen te geven. Ik hoop voor je dat jullie nu zoveel wijzer bent geworden van al deze pogingen dat het toch nog lukt de komende 2 keer!

[MW] Zou jij Bloed/Beenmerg donor willen worden?

let op! ik heb balneae Anatidaephobia dus als jij ze ergens ziet... waarschuw me!

melanie20
Berichten: 1733
Geregistreerd: 22-08-05

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 10:02

Ja verschrikkelijk balen!…

Ben nu wel wat zenuwachtig

Hoor tussen nu en 12 of die ene bevrucht is, Zoja, dan vandaag terug plaatsing..

Wat een ellende damber!

[color=#FF0000]12 sept 2012 zijn we getrouwt!!

Boompje1985

Berichten: 5445
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Arnhem

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 10:25

Ik ga voor je duimen Melanie!

Damber ik hoop dat straks alles in een sneltreinvaart verloopt! Fijn dat je nu eindelijk verder kan!

Dikke knuffel voor iedereen die het kan gebruiken!

Ik blijf voorlopig een beetje afzijdig in dit topic, mn relatie gaat momenteel heel slecht en dat heeft mij behoorlijk aan het denken gezet. Gelukkig nog 2 embryo's in de vriezer dus die kunnen wel even wachten.

Ik lees nog wel steeds mee en zal af en toe ook nog wel reageren. :j

Broken crayons still color

Damber2
Berichten: 188
Geregistreerd: 21-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 10:46

Boompje1985 schreef:
Ik ga voor je duimen Melanie!

Damber ik hoop dat straks alles in een sneltreinvaart verloopt! Fijn dat je nu eindelijk verder kan!

Dikke knuffel voor iedereen die het kan gebruiken!

Ik blijf voorlopig een beetje afzijdig in dit topic, mn relatie gaat momenteel heel slecht en dat heeft mij behoorlijk aan het denken gezet. Gelukkig nog 2 embryo's in de vriezer dus die kunnen wel even wachten.

Ik lees nog wel steeds mee en zal af en toe ook nog wel reageren. :j


Hoe lastig.

Maar even rust. Ik kan mij voorstellen dat dit je als stel ook teveel kan worden.

Wij verschillen er ook wel in hoor. Ik ben iemand die graag regie wil houden (beta persoon). Dat lukt me niet. Waardoor ik zelf ga zoeken en piekeren.

Mijn kerel staat er nuchterder in. Hierdoor voelde ik me wel wat bezwaard sommige dingen er gewoon door heen te drukken. Hij is geen prater. Ja als ik het aankaart, maar niet omdat ie er zelf over begint.

Ik ben van mijzelf anders, toch probeer ik de balans er in te vinden door die aansluiting wel te houden.

Maar kan mij zo voorstellen dat dat een keer niet lukt. Dat het ons toch te veel doet.

Even rust. Je hebt als stel veel te verwerken hoor.

Wat bij een ander stel natuurlijk gaat, moeten wij via een kliniek doen.

Ik wens je veel sterkte. Maar overdenk wel alles goed en neem geen overhaaste beslissingen.

Mocht je je ei kwijt kunnen, mag je mij zeker pben

Dit is een goedgekeurd schaduwaccount!

Nicje87

Berichten: 9848
Geregistreerd: 26-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 11:24

Dank jullie wel voor jullie lieve berichtjes.

@Damber wat fijn dat je in Duitsland geholpen kan worden. Hopelijk kom je zo verder.

@Melanie mijn duimen draaien!

@Boompje wat ontzettend rot! Heel veel sterkte. Hopelijk komen jullie er samen uit.

Denk niet in problemen, maar in oplossingen!
Strooigoed

Matheno

Berichten: 7939
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 11:40

Boompje1985 schreef:
Ik ga voor je duimen Melanie!

Damber ik hoop dat straks alles in een sneltreinvaart verloopt! Fijn dat je nu eindelijk verder kan!

Dikke knuffel voor iedereen die het kan gebruiken!

Ik blijf voorlopig een beetje afzijdig in dit topic, mn relatie gaat momenteel heel slecht en dat heeft mij behoorlijk aan het denken gezet. Gelukkig nog 2 embryo's in de vriezer dus die kunnen wel even wachten.

Ik lees nog wel steeds mee en zal af en toe ook nog wel reageren. :j


Veel sterkte en wijsheid gewenst.. :(:)

If you could kick the person in the pants responsible for most of your trouble, you wouldn’t sit for a month.
--
[PP] Edje heeft een nieuw baasje! *Updates vanaf pag 13*

HHorseA
Berichten: 681
Geregistreerd: 04-03-17
Woonplaats: Belgie

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 12:12

Indien jullie een luisterend oor willen. Mn pb staat open. X

Ook duim ik mee voor jullie!
Dikke knuffel voor wie het nodig heeft...

SillyB

Berichten: 4211
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Liempde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 14:19

Ach Boompje das ook niet niks, inderdaad sterkte en vooral wijsheid :knuffel:

[MW] Zou jij Bloed/Beenmerg donor willen worden?

let op! ik heb balneae Anatidaephobia dus als jij ze ergens ziet... waarschuw me!

Damber2
Berichten: 188
Geregistreerd: 21-09-20

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 14:28

Zie dat mijn laatste zin in mijn vorige post ook wel verkeerd is omschreven. Sorry

Zal voortaan beter op mijn schrijven letten.

Dit is een goedgekeurd schaduwaccount!

HHorseA
Berichten: 681
Geregistreerd: 04-03-17
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 15:13

Damber2 schreef:
Zie dat mijn laatste zin in mijn vorige post ook wel verkeerd is omschreven. Sorry

Zal voortaan beter op mijn schrijven letten.



:(:) is niet erg.

joketje

Berichten: 274
Geregistreerd: 21-05-06

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 19:01

Boompje, moeilijke tijden, ik wens je veel moed en sterkte Y;(

Melanie was je eitje bevrucht en teruggeplaatst uiteindelijk?

Nicje ik snap het dat je daar wel moedeloos van wordt... misschien werkt IVF dan inderdaad beter voor jou. Prikken ze de cystes ook weg bij jou of moeten ze vanzelf verdwijnen?



Damber, wat rot zeg zo'n foute diagnose. Hopelijk gaat het allemaal goed in Duitsland! Moet je er ver voor rijden of woon je bij de grens?

Denies hoe gaat het bij jou? Hier inmiddels ook een weekje op het wachtbankje. Spannend weer, zie er al tegenop dat het weer een teleurstelling gaat zijn, wordt toch elke keer zwaarder om weer recht te krabbelen.

Gamova
Berichten: 1007
Geregistreerd: 16-08-11
Woonplaats: Hoeksche Waard

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 21:11

:knuffel:

Voor alle mannen die zo graag (nog een keer) papa willen worden en ook voor alle dames die van hun geliefde zo graag papa willen maken.

melanie20
Berichten: 1733
Geregistreerd: 22-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 22:32

Melanie was je eitje bevrucht en teruggeplaatst uiteindelijk?


Ja, een 8-cellig is er donderdag middag terug geplaatst! *\o/* Nu duimen!

[color=#FF0000]12 sept 2012 zijn we getrouwt!!

Eefsel2109

Berichten: 1110
Geregistreerd: 24-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 22:54

Succes op het wachtbankje Melanie20

Sterkte Boompje :roos:

Ik duim voor je Joketje, hopelijk eindigen deze wachtweken positief!

Damber, fijn dat je nu eindelijk wel serieus genomen wordt, maar triest eigenlijk zo lang dus niet..

Hier al een tijdje aan de echo's voor de volgende cryo terugplaatsing. Helaas is dit ei eigenwijs en is het afhankelijk van morgen of de terugplaatsing doorgaat in deze cyclus. Als het eitje morgen niet voldoende gegroeit is wordt deze cyclus overgeslagen en gaan we m'n volgende cyclus het weer proberen, maar dan wel met ondersteuning van medicatie. Zat er wel even doorheen, elke keer die echo's en dan gewoon geen enkele keer goed nieuws.. Vervolgens door naar m'n werk met heel veel kinderen en zwangere vrouwen (werk op een kinderboerderij) maakt ook wel weer dat de klap dan weer harder is.. Nu is afgelopen woensdag ons nieuwe pupje geboren dus eindelijk wel even wat positiefs. Zei tegen een goede vriendin: krijg dan misschien wel geen kind, maar in ieder geval wel een puppy.. Nou ja, op naar morgen weer en hopelijk is m'n ei toch wel wat gegroeid. Duimen jullie mee voor mij?

Blijf altijd jezelf, het origineel is altijd meer waard dan een kopie.

joketje

Berichten: 274
Geregistreerd: 21-05-06

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 14:03

Ik ga zeker duimen Eefsel, go eitje go *\o/*

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _karin_, Anoukjuuuhh, atilla, bcd94, Brittneyx, GoogleAdsense, maessie, mriek1990, Nora1992, Sasqiua, TinkerTreas, valonka, wiifke en 144 bezoekers