Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Lisewiesje

Berichten: 368
Geregistreerd: 09-08-09
Woonplaats: Ergens in Overijssel

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 11:45

Gister met de punctie zijn er 22 aangedrukt, net telefoontje. 15 goed om te bevruchten, 9 goed bevrucht geraakt. 4 in de embryscoop om door te groeien voor dinsdag. 5 in de vriezer.

Ons zoontje was destijds de enige die van de 4 overbleef. Zo spannend weer hoe groot de afval race nu zou zijn.

Eline91

Berichten: 3480
Geregistreerd: 21-05-11

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 13:04

Waauw spannend!

Ik heb intussen een second opinion gehad na 5 gefaalde transfers en een miskraam. In plaats van gewoon blindelings verder te doen willen ze in UZ Gent eerst een reeks onderzoeken doen.

Ik krijg dus opnieuw een hysteroscopie en basale echo, maar ook een onderzoek naar immuniteit, stolling en genetische problemen. Ik hoop dat daar wat nuttigs uitkomt.
Verder gaat het thuis wat lastig, het traject brengt veel spanning mee en ik heb het gevoel dat we elkaar echt niet meer begrijpen en wat aan het verliezen zijn.
We moeten sowieso 3 maand wachten op de resultaten van de onderzoeken dus ik hoop dat die pauze ons goed doet.

Great horses are not often easy horses. They have big egos and idiosyncrasies and quirks and foibles. Horses of a lifetime do exist, but only for riders so skillful, tactful, and courageous that they can unlock and then reveal the brilliance of their equine partners.

Semental Divino ♥ °01/06/2005 - †23/01/2017

Damber2
Berichten: 188
Geregistreerd: 21-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 13:34

Lisewiesje schreef:
Gister met de punctie zijn er 22 aangedrukt, net telefoontje. 15 goed om te bevruchten, 9 goed bevrucht geraakt. 4 in de embryscoop om door te groeien voor dinsdag. 5 in de vriezer.

Ons zoontje was destijds de enige die van de 4 overbleef. Zo spannend weer hoe groot de afval race nu zou zijn.


Heb nog aan je gedacht!

Wat fijn te lezen dat er zoveel hoop is.

Ik heb ook hoop. Vanmiddag moest ik mijn MBR enting halen. Omdat ik niet beschermd ben tegen de R ( rode hond). Ik mag dan een maand niet zwanger worden. Maar ook niet zwanger zijn. Rode hond is desastreus voor een baby.

Drie keer raden wie vanmorgen een testje deed… en daarna een hele verzameling omdat ik toch iets dacht te zien.

Hierbij mijn verzameling. De bovenste zijn van half 9.. dus oud. De onderste is op de foto 8 minuten oud. Toch de afspraak maar afgezegd. Bij vals positief is maandag een enting ook nog wel te regelen.


Afbeelding


Gisteren nog uitvoerig zitten janken…. Omdat het niet snel genoeg kan gaan. We bijna niets terug krijgen van de verzekering. Ik weer 6 weken moest wachten.

Dit is een goedgekeurd schaduwaccount!

_IJsvogel
Berichten: 81
Geregistreerd: 01-11-20

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 14:10

Lisewiesje, fijn dat goed is gegaan nu duimen dat er een goede bij zit!

Damber2, zul je net zien...afwachten dus...vervelend daarna weer lang wachten...duurt allemaal lang. Sterkte :(:)

Eline spannend zeg...toevallig jij ook naar Gent ben benieuwd hoe je het daar vindt. Heb mij daar inmiddels ook gemeld aangezien ze er meer kunnen. Maar die wachttijden zijn zo lang...dus twijfel toch voor heinsberg maar dat is verzekeringstechnisch lastiger. Spannend iig en vervelend dat je relatie minder gaat...3 maand even pauze en leuke dingen doen samen helpt hopelijk :(:)

Dit is een goedgekeurd schaduwaccount.

Lisewiesje

Berichten: 368
Geregistreerd: 09-08-09
Woonplaats: Ergens in Overijssel

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 14:16

Damber2 wat spannend!

Eline91 spannend en vervelend van de spanning in de relatie. Even 3 maand goed de tijd aan elkaar besteden!

_ijsvogel waarom is het verzekeringstechnisch lastig in Heinsberg? Denk overigens dat de wachttijd daar ook lang is op het moment.

_IJsvogel
Berichten: 81
Geregistreerd: 01-11-20

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 14:24

Klopt 8 tot 12 weken. Maar Gent is nog veel langer 4,5 maand plus dan weer op uitslagen ook zo 3-4 maanden zeiden ze iig
Onze zorgverzekering heeft er geen contract mee...krijg je 75%
Of veranderen van verzekeraar...zit daar nu naar te kijken

Dit is een goedgekeurd schaduwaccount.

Lisewiesje

Berichten: 368
Geregistreerd: 09-08-09
Woonplaats: Ergens in Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 14:35

_IJsvogel schreef:
Klopt 8 tot 12 weken. Maar Gent is nog veel langer 4,5 maand plus dan weer op uitslagen ook zo 3-4 maanden zeiden ze iig
Onze zorgverzekering heeft er geen contract mee...krijg je 75%
Of veranderen van verzekeraar...zit daar nu naar te kijken


Oh vandaar, ja ik heb mij verzekerd bij UMC toen we uitbehandeld waren in NL. Hadden we 4 pogingen en ze hadden contract met Düsseldorf en uiteindelijk zijn we toen met de artsen naar de kliniek in Heinsberg gegaan en daar hadden ze ook contract mee.

Damber2
Berichten: 188
Geregistreerd: 21-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 21:58

En daar is ie dan…


Afbeelding

Met toeval 9 dagen aan de schildkliermedicijnen en na al die tijd ineens spontaan een zwangerschap. Noem ik geen toeval. Traagwerkende schildklier houdt innestelen tegen. Dus die medicijnen kwamen precies op tijd. Vernam het al snel.. had voor de verandering eens warme handen.

De bloed waarde viel in de Nederlandse norm. Maar de Duitse arts (vervanger van de Nederlandse arts vivaneo) zag de waarde liever lager. Mijn schildklier is al vaker onderwerp geweest.. maar bij controle op controle was het zogenaamd toch weer oké. Dit hebben we 3x gehad. Dat het toch de schildklier was, verbaas me dus niet.

de Duitse arts zei dat ik het wel alvast moest slikken ter voorbereiding ivf in november. Ze zag de waarde gewoon liever lager.
Dit cyclus was een maand zonder hormonen of iui. Maand hierna wachten ivm rode hond enting.

Deze zwangerschap is dus geheel natuurlijk tot stand gekomen. Ofja.. met wat simpele schildklier pilletjes .

Voor de mensen die willen weten wat haar Grens wAarde is.. wil ik dat best opzoeken. Heb de labwaarde en aantekening nog.

Dus maandag overleg met de huisarts ivm niet nemen rode hond. En vivaneo vragen wat ik moet met de medicijnen voor de schildklier.

Al met al… heel blij. Maar voelt vooral heel natuurlijk. Was er ook echt aan toe.
Laatst bijgewerkt door Damber2 op 08-10-21 22:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Dit is een goedgekeurd schaduwaccount!

Anoniem

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 22:03

Wooow Holy sh*t ! Gefeliciteerd !!!!

Lisewiesje

Berichten: 368
Geregistreerd: 09-08-09
Woonplaats: Ergens in Overijssel

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 22:26

Geweldig!!!

DromenLies
Berichten: 2884
Geregistreerd: 27-12-02

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 04:45

Wat een fantastisch bericht!! Van harte!

Morgenzon
Berichten: 90
Geregistreerd: 29-08-20

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 07:39

Pfff van harte Damber! Dat kan toch geen toeval zijn zeg. Ik ben benieuwd naar jouw waardes. Bij mij was tzt ook iets te zien dat mijn schildklier in de toekomst problemen zou kunnen geven, vraag mij nu toch sterk af of dat nu dan niet al het geval was/is.

Goedgekeurd schaduwaccount

Damber2
Berichten: 188
Geregistreerd: 21-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 09:36

Morgenzon schreef:
Pfff van harte Damber! Dat kan toch geen toeval zijn zeg. Ik ben benieuwd naar jouw waardes. Bij mij was tzt ook iets te zien dat mijn schildklier in de toekomst problemen zou kunnen geven, vraag mij nu toch sterk af of dat nu dan niet al het geval was/is.



Hierbij…

Mijn antistoffen voor schildklier was echt hoog.
Mijn huisarts heeft daar nooit naar gekeken.
Daarnaast is goed te zien dat mijn tsh wel past binnen de norm. Maar dat ze die liever op 2,5 zag.

Met deze antistoffen was een zwangerschap nihil. En dat is ook bewezen. Nu zit ik op dag 10 met mijn medicijnen en mijn zwangerschaps test loopt al mooi op.


Ik zou willen dat mijn huisarts mij serieuzer had genomen toen ik twijfels had over mijn schildklier. Al die tijd had ik gelijk.

In zijn verdediging; huisartsen zijn niet goed thuis in schildklier hormonen als het gaat om fertiliteit.


Dit had mij zoveel leed kunnen besparen als ik dit had geweten. En ook dat er vaak niet op getest wordt. Ik heb zoveel frustraties gehad. Eerste onderzoek waarbij er een vermoeden was is al 11 maand oud. 11 maanden lang had ik gewoon heel simpel geholpen kunnen worden.

Komt best vaak voor namelijk. En toch testen ze niet goed.

Zie hier de pen Circels voor aantekening.



Afbeelding


Afbeelding

Dames.. doe mij een plezier. Vraag er eens heel gericht naar! Echt een waarde. T3, T4, Tsh en antistoffen. Laat het echt controleren.
Laatst bijgewerkt door Ladybird op 09-10-21 12:23, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: foto uit de post gehaald.

Dit is een goedgekeurd schaduwaccount!

Morgenzon
Berichten: 90
Geregistreerd: 29-08-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 09:59

Bedankt voor jouw uitleg en de waardes Damber! Ik ben ontzettend blij voor jou dat je eindelijk serieus bent genomen en er wat aan gedaan is. Zo frustrerend ook dat het je zoveel ellende had kunnen besparen! Ik ga hard voor je duimen voor een voorspoedig verloop. Kun je de huisarts in kwestie niet een klachtenbrief oid sturen?

Ik ga maandag de huisarts bellen voor nieuwe testen en de uitslag van mijn vorige. Als ik mij goed herinneren zijn deze testen toen aangevraagd door de fertiliteitsafdeling. Mijn bloedtest stamt van als ik het goed heb eind 2019. Naar mijn weten is er daarna niet opnieuw getest en toen was er dus al iets te zien.

Heb de symptomen van een traag werkende schildklier opgezocht en daar zijn 10 van de 14 punten van toepassing op mij, al voor we aan dit traject zijn begonnen.

Goedgekeurd schaduwaccount

Damber2
Berichten: 188
Geregistreerd: 21-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 10:39

Nog wees dan wel allert op alle waarden. Nederland test vrij summier op schildklier.

Ik hoop dat ik wat leed kan besparen.. voor wie dit ook leest.

Dit is een goedgekeurd schaduwaccount!

Lisewiesje

Berichten: 368
Geregistreerd: 09-08-09
Woonplaats: Ergens in Overijssel

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 12:14

Ik heb ook een traag werkende schildklier, gelukkig kan ik bloed laten trekken via huisarts en de waarde doorsturen naar Duitsland. En ik slik de hoeveelheid medicatie die hun aanbevelen en mijn huisarts schrijft daar zonder moeite een recept voor uit!

Poffertje

Berichten: 22
Geregistreerd: 07-07-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 13:21

Wauw damber, gefeliciteerd! Bijzonder dat een paar dagen medicijnen voor je schildklier zo’n verschil kan maken..

Bij mij hebben ze in het eerste bloedonderzoek wel de schildklier meegenomen. Mijn TSH was 1,16 en vrij T4 17,8. Ze zeggen dat dit goede waarden zijn, heb me er zelf verder nooit in verdiept.

Dit is een goedgekeurd schaduwaccount.

Damber2
Berichten: 188
Geregistreerd: 21-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 15:00

Poffertje schreef:
Wauw damber, gefeliciteerd! Bijzonder dat een paar dagen medicijnen voor je schildklier zo’n verschil kan maken..

Bij mij hebben ze in het eerste bloedonderzoek wel de schildklier meegenomen. Mijn TSH was 1,16 en vrij T4 17,8. Ze zeggen dat dit goede waarden zijn, heb me er zelf verder nooit in verdiept.


En je antistoffen?

Dit is een goedgekeurd schaduwaccount!

_IJsvogel
Berichten: 81
Geregistreerd: 01-11-20

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 15:45

Damber voorzichtig gefeliciteerd :D wat een wonder zo spontaan zeg!

Die TSH van mij is ook maar 1,9 ofzo...ik heb uitgebreid laten prikken en hoor maandag de uitslag
Ben heel benieuwd wat fijn geen koude handen enzo meer ook

Dit is een goedgekeurd schaduwaccount.

Poffertje

Berichten: 22
Geregistreerd: 07-07-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 17:15

Damber2 schreef:
Poffertje schreef:
Wauw damber, gefeliciteerd! Bijzonder dat een paar dagen medicijnen voor je schildklier zo’n verschil kan maken..

Bij mij hebben ze in het eerste bloedonderzoek wel de schildklier meegenomen. Mijn TSH was 1,16 en vrij T4 17,8. Ze zeggen dat dit goede waarden zijn, heb me er zelf verder nooit in verdiept.


En je antistoffen?

Dat hebben ze niet getest.

Dit is een goedgekeurd schaduwaccount.

Damber2
Berichten: 188
Geregistreerd: 21-09-20

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 22:15

Ja daar ging het in mijn geval dus fout.
Ik had een hoge waarde. En dat kwam niet naar voren in de gewone onderzoeken.

Blijkbaar ben ik geen uitzondering.

Dit is een goedgekeurd schaduwaccount!

Lieffiefi

Berichten: 4695
Geregistreerd: 06-02-09
Woonplaats: Aan het water

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 13:16

Hoi meiden,

Ik heb me een laaangeeee tijd geleden gemeld hier.
Ik ben stille meelezers geweest, zelf een topic geopend, ik heb dit topic weer ontstipt.
Soms vond ik het fijn mee te lezen, soms ook echt niet.

Sommige zullen mij herkennen, anderen niet.
Ik zal het kort uitleggen.
Sinds 2016 gestart met zwanger proberen te worden.
Helaas volgde miskraam op miskraam.
Vreselijke tijd gehad waarbij ik erg wisselende reacties kreeg van mijn omgeving.
Het ziekenhuis wilde niets doen: "je wordt toch zwanger? Dan ben je vruchtbaar. Er komt er vanzelf 1 die blijft plakken."
Zo frustrerend. Want hoelang moeten wij nog zo door. Dat bleek vrij lang helaas.

Vorig jaar ben ik opnieuw naar de arts gegaan, we konden een hsg doen.
Dit is helaas compleet mislukt. Zodra de ballon erin ging schreeuwde ik moord en brand, dat deed zn zeer.
De arts is direct gestopt en weigerde verder te gaan; terecht. Ik wilde alleen maar naar huis.

In oktober 2020 bleek ik zwanger te zijn. Echter had de gynaecoloog 3 dagen daarvoor gebeld dat we, na diep beraad, een iui traject mochten ingaan.
We besloten niets tegen het ziekenhuis te zeggen. Dit omdat als dit niet goed zou gaan, we vast weer 0 op rekest kregen voor wat het iui traject betrof.

Dit hebben we volgehouden tot 11 weken.
Toen hebben we gebeld en moesten we met spoed komen.
Helaas bleek het fout, lege vruchtzak die er zsm uit moest.
Ik kreeg medicijnen mee en dan kon ik het zelf opwekken. Ronduit traumatisch.
Ik heb vreselijke weeën gehad, het ziekenhuis wilde me op den duur ophalen om me plat te spuiten.
Mijn man heeft me onder de douche gezet waar het bloed er eigenlijk gewoon uitspoot.
Ik kreeg een cocktail van tramadol, diclofenac, naproxen en paracetamol. Hij moest me alles in 1 x geven (heel onwerkelijk allemaal als ik het zo typ. Ik praat er nooit over.)
Hierna ben ik in slaap gevallen met de elektrische deken om mijn buik heen.

Wonderwel reageerde het ziekenhuis en de arts heel begripvol.
Ik gaf aan dat hun ook zeker snapte en er superveel over gelezen had en weet dat zij protocollen volgen van het overkoepelende orgaan. Maar ik werd voor mijn gevoel gestraft voor elke miskraam.
Ze snapte het en gaf aan dat ik 3 maanden even pauze moest nemen en dan mochten we alsnog starten met iui.

Inmiddels mag ik zachtjes aangeven dat ik na poging 3 inmiddels 11 weken zwanger ben.
Het hartje klopt, placenta groeit goed. Mijn buik ook.
Ik zal er nooit gerust op zijn, pas als we de kleine in ons armen hebben.

Vanwege de vele miskramen mocht ik meedoen met een experiment; het gebruik van vagina progesteron in het eerste trimester.
Het valt me zwaar, maar het is alles ongemak meer dan waard als het lukt.
Progesteron remt/stopt het samentrekken van de baarmoeder.

Langzaamaan voel ik wel wat meer vertrouwen in mijn lichaam maar het blijft "eng".
Eigenlijk willen we wachten tot week 16 met het vertellen, maar mijn buikje groeit gewoon te snel. Dat kan ik niet meer verhullen met mijn sportmentaliteit.

Lieve meiden, ik hoop oprecht dat jullie iets hebben aan mijn verhaal. Aan het verloop, de progesteron, mijn ervaring.

Mijn pb box staat altijd open. Ik duim voor mezelf en voor jullie... ♡

''There are no mistakes- Sigmund Freud''

Morgenzon
Berichten: 90
Geregistreerd: 29-08-20

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 14:58

Wat een verhaal en rollercoaster Lieffifi, voorzichtig gefeliciteerd en fingers crossed voor een goed verloop.

Bij het ziekenhuis waar ik het traject volg is het standaard dat je Crinone vaginale gel (2 maal daags) en progynova (3 tabletten pd) tot week 10 gebruikt. Voor mij nog 1w te gaan nu.

Goedgekeurd schaduwaccount

Lieffiefi

Berichten: 4695
Geregistreerd: 06-02-09
Woonplaats: Aan het water

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 16:34

Thanks!
Aha, wel beter dat je direct al gebruik ervan moet maken.
Ik denk er wel baat bij te hebben..

Hoop zo dat het goed blijft gaan. Morgen de 11 weken echo.
Ik heb er inmiddels al 4 gehad. Gelukkig is het ziekenhuis enorm makkelijk daarin :)

''There are no mistakes- Sigmund Freud''

veerledec

Berichten: 6689
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 17:38

Lieffiefi schreef:
Hoi meiden,

Ik heb me een laaangeeee tijd geleden gemeld hier.
Ik ben stille meelezers geweest, zelf een topic geopend, ik heb dit topic weer ontstipt.
Soms vond ik het fijn mee te lezen, soms ook echt niet.

Sommige zullen mij herkennen, anderen niet.
Ik zal het kort uitleggen.
Sinds 2016 gestart met zwanger proberen te worden.
Helaas volgde miskraam op miskraam.
Vreselijke tijd gehad waarbij ik erg wisselende reacties kreeg van mijn omgeving.
Het ziekenhuis wilde niets doen: "je wordt toch zwanger? Dan ben je vruchtbaar. Er komt er vanzelf 1 die blijft plakken."
Zo frustrerend. Want hoelang moeten wij nog zo door. Dat bleek vrij lang helaas.

Vorig jaar ben ik opnieuw naar de arts gegaan, we konden een hsg doen.
Dit is helaas compleet mislukt. Zodra de ballon erin ging schreeuwde ik moord en brand, dat deed zn zeer.
De arts is direct gestopt en weigerde verder te gaan; terecht. Ik wilde alleen maar naar huis.

In oktober 2020 bleek ik zwanger te zijn. Echter had de gynaecoloog 3 dagen daarvoor gebeld dat we, na diep beraad, een iui traject mochten ingaan.
We besloten niets tegen het ziekenhuis te zeggen. Dit omdat als dit niet goed zou gaan, we vast weer 0 op rekest kregen voor wat het iui traject betrof.

Dit hebben we volgehouden tot 11 weken.
Toen hebben we gebeld en moesten we met spoed komen.
Helaas bleek het fout, lege vruchtzak die er zsm uit moest.
Ik kreeg medicijnen mee en dan kon ik het zelf opwekken. Ronduit traumatisch.
Ik heb vreselijke weeën gehad, het ziekenhuis wilde me op den duur ophalen om me plat te spuiten.
Mijn man heeft me onder de douche gezet waar het bloed er eigenlijk gewoon uitspoot.
Ik kreeg een cocktail van tramadol, diclofenac, naproxen en paracetamol. Hij moest me alles in 1 x geven (heel onwerkelijk allemaal als ik het zo typ. Ik praat er nooit over.)
Hierna ben ik in slaap gevallen met de elektrische deken om mijn buik heen.

Wonderwel reageerde het ziekenhuis en de arts heel begripvol.
Ik gaf aan dat hun ook zeker snapte en er superveel over gelezen had en weet dat zij protocollen volgen van het overkoepelende orgaan. Maar ik werd voor mijn gevoel gestraft voor elke miskraam.
Ze snapte het en gaf aan dat ik 3 maanden even pauze moest nemen en dan mochten we alsnog starten met iui.

Inmiddels mag ik zachtjes aangeven dat ik na poging 3 inmiddels 11 weken zwanger ben.
Het hartje klopt, placenta groeit goed. Mijn buik ook.
Ik zal er nooit gerust op zijn, pas als we de kleine in ons armen hebben.

Vanwege de vele miskramen mocht ik meedoen met een experiment; het gebruik van vagina progesteron in het eerste trimester.
Het valt me zwaar, maar het is alles ongemak meer dan waard als het lukt.
Progesteron remt/stopt het samentrekken van de baarmoeder.

Langzaamaan voel ik wel wat meer vertrouwen in mijn lichaam maar het blijft "eng".
Eigenlijk willen we wachten tot week 16 met het vertellen, maar mijn buikje groeit gewoon te snel. Dat kan ik niet meer verhullen met mijn sportmentaliteit.

Lieve meiden, ik hoop oprecht dat jullie iets hebben aan mijn verhaal. Aan het verloop, de progesteron, mijn ervaring.

Mijn pb box staat altijd open. Ik duim voor mezelf en voor jullie... ♡

Utrogestan bedoel je? Schandalig dat ze je dat sowieso niet hebben gegeven na de eerste miskraam.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Poekkie en 103 bezoekers