motivatie probleem

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PocoGaucha

Berichten: 3683
Geregistreerd: 13-03-12

motivatie probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-13 21:53

Heb lang getwijfeld om een topic aan te maken, maar ik doe het toch maar.

Ik volg de studie dier- en veehouderij en ben nu een 5e jaars. De reden dat ik studie vertraging heb, is omdat ik een jaar lang heel erg ongelukkig ben geweest. Mijn tante en oom zijn jong overleden en ik heb het daar heel erg moeilijk mee gehad. Daardoor ben ik heel erg in de put geraakt en heb eigenlijk een jaar niets aan school gedaan. Het gaat nu gelukkig beter. Ik heb een keuzevak en ik kan daar gewoon goed in het groepje meedraaien ik krijg dan ook feedback dat in initiatief neem dus dat is heel mooi. Als ik alleen dingen moet doen vind ik het gewoon echt heel moeilijk. Ik kan me er niet toe zetten om te beginnen of om het af te maken.

Thuis praten we hier eigenlijk ook niet over. Mijn ouders hebben eigenlijk geen idee hoe ik me voel. Waarschijnlijk krijg ik nu nog meer studievertraging door mijn oude lijken. En ik durf het gewoon niet te vertellen. Hun vinden mij gewoon lui. Misschien ben ik dat ook wel, maar het ligt gewoon dieper als dat. Anders was het allang weer goed. Dingen als lijstjes maken, doelen stellen enzo, helpt ook gewoon niet. Deze 'storing' van mij zit gewoon echt heel diep.

Heb de laatste tijd met veel docenten gepraat, dat helpt wel, maar ik kom niet echt veel verder. Misschien is het een goed idee om naar een psycholoog te gaan zodat ik er eindelijk eens achter kan komen waarom ik af en toe zo naar ben. En wat ik er aan kan doen. En hoe kom ik bij iemand terecht die mij nu echt kan helpen? moet ik dan naar de huisarts eerst? of wat moet ik dan doen?

Ik wil mijn opleiding gewoon afmaken. Het is achteraf misschien wel een verkeerde studiekeuze geweest, maar ik ben nu zo dicht bij een diploma. Ik wil het gewoon afmaken.

Janneke2

Berichten: 22740
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 14:22

Hoi PocoGaucha,

puur practisch: stap idd naar de huisarts en vraag om een psycholoog. Huisratsen zagen je doorgaans niet door en doen niet moeilijk.

En idd: je diploma halen na al deze tijd is belagrijk genoeg!

:(:) En sterkte met de pijn van binnen!!!!

Anoniem

Re: motivatie probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 14:34

Gewoon naar de psycholoog gaan. Of ja, eerst huisarts, aangeven dat je niet lekker in je vel zit en dat dit veel invloed heeft op o.a. je studie en dat je graag naar een psycholoog zou gaan omdat je het zelf niet op kunt lossen. Huisartsen vragen niet door, psychologen wel. Het is al belangrijk dat je er heen gaat omdat je er dan eens over praat. Opkroppen verbetert niets.