Nierproblemen? Vrijdag uitslag, zenuwachtig...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Maris__

Berichten: 1226
Geregistreerd: 24-09-09

Nierproblemen? Vrijdag uitslag, zenuwachtig...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-13 00:39

Inmiddels word ik toch wel een beetje zenuwachtig...

Anderhalf maand geleden begon het, bloed in urine, urine was echt zo rood als bloed en steeds ontzettend buikpijn en beroerd... (Niet zwanger en op dat moment ook niet ongesteld) Ik dacht; stel me aan en heb dus m'n mond gehouden.. Na een week toch maar tegen m'n moeder gezegd, werd toen toch wel erg vervelend. Maar naar de huisarts geweest en dachten blaasontsteking, antibiotica gekregen maar werd helaas niet beter, m'n moeder vertelde toen aan de huisarts dat zij en mijn oma een nier zijn verloren door verstoppingen door nierstenen, dus ben doorgestuurd naar uroloog.

Vorige week CT-scans en echo's gemaakt en moet vrijdag op gesprek met de arts en hoor dan uitslag, hopelijk hebben ze wat gevonden.. Inmiddels is mijn urine al 5 keer getest, ze kunnen vrijwel niks zien, omdat er zoveel bloedcellen inzitten.

Als ik niet te zware lichamelijk dingen doe, is de urine iets donker, maar ruikt wel heel erg.. Als ik iets inspan is het donkerbruin en als ik zware dingen doe (bijv stallen mesten) is het echt knalrood.. Gisteren had ik een uur les met mijn paard en daarna zat de urine ook weer helemaal vol met bloed, ontzettend buikpijn en beroerd. Soms kan ik niet eens meer lopen, zo zeer doet m'n buik dan..

Iemand hier ervaring mee? Of iemand die me een beetje gerust kan stellen? :o


Romyv

Berichten: 5423
Geregistreerd: 02-03-08

Re: Nierproblemen? Vrijdag uitslag, zenuwachtig...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 15:27

ik zit nu in precies hetzelfde schuitje. Het begon met een vastzittende niersteen en loop nu ook bij de uroloog omdat ze het niet weten. Ik heb heeel veel informatie zelf opgezocht (ken een paar mensen in de gezondheidszorg die me ook veel kunnen vertellen zodat ik gericht vragen kan stellen aan de artsen!).

De beste geruststelling voor mezelf is: als het allemaal zo lang duurt en je nog niet opgenomen wordt dan loopt het wel los ;)

Het enige wat ze bij mij tot nu toe gevonden hebben is dat ik een 3de nier heb. Verder weten ze na echo en CT nog niets, behalve dat er dingen zijn uitgesloten.

Vragen die voor mij relevant zijn:
Heb ik een hoefijzer nier, zijn mn urineleiders met elkaar versmolten, zitten er geen ontstekingen, lekken mn nieren bloed (bv door het paardrijden of hardlopen), wat doet eten/drinken met de pijn.

Ik hou dus nu een dagboek bij wat ik eet en drink, hoeveel ik sport en hoe het met de pijn is. Moet ook 1 dag gaan meten hoeveel ik plas (kijk zo tegen op om een dag lang in een maatbeker te plassen!).

Dingen die je sowieso vast voor jezelf kan doen is voldoende drinken, iedere dag 2 glazen melk en 2 glazen jus drinken, uitkijken met dierlijke eiwiten, dingen die uitdrogen (cafiene, alcohol) en niet roken. En misschien dat zn dagboek ook de artsen kan helpen in hun zoektocht.

In ieder geval heeel veel succes vrijdag! :(:)

A winner is a dreamer who never gives up, Nelson Mandela

[OV] [PG] Carina NMK, frieze merrie 7 jaar

Maris__

Berichten: 1226
Geregistreerd: 24-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-13 00:14

Romyv schreef:
ik zit nu in precies hetzelfde schuitje. Het begon met een vastzittende niersteen en loop nu ook bij de uroloog omdat ze het niet weten. Ik heb heeel veel informatie zelf opgezocht (ken een paar mensen in de gezondheidszorg die me ook veel kunnen vertellen zodat ik gericht vragen kan stellen aan de artsen!).

De beste geruststelling voor mezelf is: als het allemaal zo lang duurt en je nog niet opgenomen wordt dan loopt het wel los ;)

Het enige wat ze bij mij tot nu toe gevonden hebben is dat ik een 3de nier heb. Verder weten ze na echo en CT nog niets, behalve dat er dingen zijn uitgesloten.

Vragen die voor mij relevant zijn:
Heb ik een hoefijzer nier, zijn mn urineleiders met elkaar versmolten, zitten er geen ontstekingen, lekken mn nieren bloed (bv door het paardrijden of hardlopen), wat doet eten/drinken met de pijn.

Ik hou dus nu een dagboek bij wat ik eet en drink, hoeveel ik sport en hoe het met de pijn is. Moet ook 1 dag gaan meten hoeveel ik plas (kijk zo tegen op om een dag lang in een maatbeker te plassen!).

Dingen die je sowieso vast voor jezelf kan doen is voldoende drinken, iedere dag 2 glazen melk en 2 glazen jus drinken, uitkijken met dierlijke eiwiten, dingen die uitdrogen (cafiene, alcohol) en niet roken. En misschien dat zn dagboek ook de artsen kan helpen in hun zoektocht.

In ieder geval heeel veel succes vrijdag! :(:)

Dat topic van jou was ik inderdaad tegengekomen, wat bizar!

Die 24-uurs urine bijhouden heb ik vandaag moeten doen, zodat ik die morgen ook kan meenemen. Opzich is het te doen, ben vandaag maar 5 keer naar de wc geweest, dus het valt mee..

Ben erg benieuwd of ze wat gevonden hebben en wat eruit komt.. Jij ook nog sterkte hè met de onderzoeken! :(:)

RubyRed

Berichten: 2421
Geregistreerd: 05-07-10
Woonplaats: Rosmalen

Re: Nierproblemen? Vrijdag uitslag, zenuwachtig...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 18:31

En, hoe was de uitslag? Vervelend hoor! Hoop dat ze er iets mee kunnen...

Voer geen oorlog, voer de eendjes.

Linnie050

Berichten: 11792
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Re: Nierproblemen? Vrijdag uitslag, zenuwachtig...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 19:08

Me zusje heeft ook altijd rode urine...

Zie in mijn onderschrift haar blog.
Ze heeft nog veel meer problemen vandaar haar blog.
Ze weten ook nog steeds niet hoe het komt dat er altijd bloed in haar urine zit.
Er staan in haar blog wel wat dingen over de urine.

Romyv

Berichten: 5423
Geregistreerd: 02-03-08

Re: Nierproblemen? Vrijdag uitslag, zenuwachtig...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 19:58

jaaa ben ook heel benieuwd naar je uitslag! Vertel!
(hoop zo voor je dat het mee valt, zit echt te duimen)

A winner is a dreamer who never gives up, Nelson Mandela

[OV] [PG] Carina NMK, frieze merrie 7 jaar

_Daniquee
Berichten: 1352
Geregistreerd: 21-05-09

Re: Nierproblemen? Vrijdag uitslag, zenuwachtig...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 20:07

Ik ben ook erg benieuwd naar je uitslag, helaas kamp ik al jaren met nier- en blaas problemen. En wat ik heb, en hoe het komt? Niemand weet het, ziekenhuis in, zuikenhuis uit.. Onderzoek hier en onderzoek daar, maar tot nu toe heeft het nog niets opgeleverd. Nu zit ik ook weer aan de antibiotica voor nierbekkenontsteking.

Linnie, ik ga haar blog eens even lezen!

Linnie050

Berichten: 11792
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Re: Nierproblemen? Vrijdag uitslag, zenuwachtig...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 21:01

Me zusje heeft nu ook weer nierbekontsteking _Daniquee !
Al 3 verschillende antibiotica gehad nu....

Maris__

Berichten: 1226
Geregistreerd: 24-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-12-13 21:05

Ik heb gisteren de uitslag gekregen..

Er zit een niersteen in m'n nier, ze twijfelde of ie nog op dezelfde plek zit.. Doordat ik druk doe/ben bijv fietsen over hobbels/heuvel of paardrijden, schuift de steen heen en weer en die beschadigd m'n niet van binnen, daar komt het bloed dus vandaan.

7 Januari moet ik weer naar het ziekenhuis en gaan ze 'm vergruizen :7

Moet dus nog 2 weken wachten.. Mijn moeder heeft op haar 16e ook een niersteen gehad die gezakt was en in de urineleider bleef hangen en daardoor de nier verstopte, die kans is er dus ook nog in de 2 weken dat ik nog moet wachten... Hoop dat t allemaal meevalt..

Romyv

Berichten: 5423
Geregistreerd: 02-03-08

Re: Nierproblemen? Vrijdag uitslag, zenuwachtig...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 14:02

whahaha weet je wat mn oma zei toen ze hoorde dat ik nierstenen heb, dat ik van 3 treden naar beneden moest springen op de trap; dan zouden ze vergruizen. te schattig!!

maar ik weet hoe je je voelt! Hebben ze je iets meegegeven wat betreft eten en drinken? Mij vertelde ze minimaal 1,5/2liter water, geen thee/cafiene/alcohol en liefst 2 glazen melk en 2 glazen sinasappelsap per dag. De calcium en zuren zorgen dat het niet erger wordt.

heb je pilletjes gehad om je urineleider te laten ontspannen?

A winner is a dreamer who never gives up, Nelson Mandela

[OV] [PG] Carina NMK, frieze merrie 7 jaar

Maris__

Berichten: 1226
Geregistreerd: 24-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-12-13 22:31

Romyv schreef:
whahaha weet je wat mn oma zei toen ze hoorde dat ik nierstenen heb, dat ik van 3 treden naar beneden moest springen op de trap; dan zouden ze vergruizen. te schattig!!

maar ik weet hoe je je voelt! Hebben ze je iets meegegeven wat betreft eten en drinken? Mij vertelde ze minimaal 1,5/2liter water, geen thee/cafiene/alcohol en liefst 2 glazen melk en 2 glazen sinasappelsap per dag. De calcium en zuren zorgen dat het niet erger wordt.

heb je pilletjes gehad om je urineleider te laten ontspannen?

Ik mocht juist van de dokter nu niet meer drinken, ik drink op t moment veel te weinig, maar als ik nu ineens meer ga drinken kan m'n niersteen naar m'n urineleider gaan en dan verstopt raken.. Heb verder niks mee gekregen of adviezen...

Linnie050

Berichten: 11792
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Re: Nierproblemen? Vrijdag uitslag, zenuwachtig...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 22:35

Fijn dat je het weet wat het is!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, wisja en 142 bezoekers