Weerstand

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
poetser

Berichten: 4306
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Weerstand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-13 08:16

Ik zit met een probleem en zelfs de dokter weet even niet meer hoe we dit moeten aanpakken.

Ik heb 2 zoontjes, de ene is 2 en half jaar (april 2011) en de andere is anderhalf jaar (juli 2012). Sinds de geboorte van de kleinste zijn ze om de haverklap ziek. De kleinste heeft vorig 2x kritiek in het ziekenhuis gelegen. De eerste keer had hij het RS Virus, de tweede keer een dubbele longontsteking en ze gaven hem 23% kan op overleving. Dat is nu een jaar geleden met de kerstdagen. Een paar maanden later is de oudste opgenomen met Rota Virus. Dit wederom in oktober. Tussendoor zijn ze regelmatig ziek.

Gevoelig op de luchtwegen, om de paar dagen koorts (dit vooral bij de oudste), regelmatig verkouden, overgeven en diarree.

Zodra ze in aanraking komen met andere kinderen, zowel bij familie, als bij de onthaalmoeder in der tijd, als nu dat de oudste naar school gaat, zijn ze ook weer iedere keer ziek.

De oudste gaat sinds 4 november naar school, sindsdien is er nog geen dag over heen gegaan dat hij geen koorts heeft gehad. In overleg met school en de huisarts en kinderarts is er afgesproken dat zolang hij verder niet ziek toont, dat hij gewoon naar school mag gaan.

Sinds 4 november is hij al 2x 2 weken thuis geweest. 1x met een virale longontsteking en 1x met het RS virus. Ook zijn broertje is regelmatig weer ziek, maar die zijn weerstand lijkt steeds beter te worden gelukkig.

Bloedtesten wijzen niks uit, urine is goed en ook medicatie werkt niet zo als het zou moeten doen. De kinderarts wilt hem enkele weken laten opnemen om op die manier verder te onderzoeken wat het kan zijn, de huisarts wilt proberen zijn weerstand te verbeteren, maar ook dat is tot op heden niet gelukt.

Wat wil ik bereiken met dit topic? Misschien wat herkenning, nieuwe ideeën die kunnen helpen zoeken naar de oorzaak, misschien hebben jullie nog tips voor de weerstand? En natuurlijk om mijn bezorgde hart even te kunnen luchten.

Ik zelf ben gediagnosticeerd met het Syndroom van Goodpasture, maar beide jongens zijn hier negatief op getest.

Janneke2

Berichten: 22744
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 12:43

Hoi Poetser,
wat een naar gedoe zeg, als zelfs de kinderarts er momenteel geen duidelijkheid in kan brengen...!

Alvast heel erg veel sterkte gewenst!!

Een mogelijke tip, voor wat het verder waard is: vraag, of er ontlastingsonderzoek gedaan kan worden, waarbij gekeken wordt in de ontlasting naar sIgA, met de I van immuunsysteem. IgA is het stofje, dat de slijmvliezen hoort te beschermen. Zowel de luchtwegen als maag en darmen (en ook urinewegen en noem maar op).

Een gezond mens heeft tenminste 500 eenheden sIgA aan boord, wellicht zitten allebeijouw kindjes daar ver onder???
(Zou dat zo zijn, dan is het uitgebreid prebiotica, probiotica en kruiden slikken geblazen, maar een te laag gehalte aan sIgA is goed te herstellen.)

Sterkte met je kids!!!!

poetser

Berichten: 4306
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Weerstand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-13 13:28

Dank je.

Ik heb morgen een afspraak bij de huisarts voor mijzelf en dan zal ik ineens informeren naar een ontlastingsonderzoek.

Janneke2

Berichten: 22744
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 13:34

Graag gedaan.

Voor de meeste huisartsen is het geen standaard onderzoek (en de therapie is al helemaal niet standaard voor een huisarts) maar wellicht kan hij/zij wel bemiddelen met een lab dat dit wel kan/doet.

Hannanas
Berichten: 13012
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Weerstand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 15:53

Hoe zit het met schimmel en je huis?
(badkamer, vloeren, wc enzovoort)

poetser

Berichten: 4306
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Weerstand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-13 16:06

Dit is een vrij nieuw appartement. We hebben vochtvangers staan en na een jaar zijn ze nog steeds zo goed als leeg. Raamkozijnen waren wel beschimmeld(doordat het raam niet goed afsloot), maar deze zijn 2 jaar geleden vernieuwd, voor de komst van de jongens. Verder zie je nergen vocht of schimmel plekken. We hebben plavuizen, in de slaapkamer ligt er laminaat, maar daaronder zit een betonnenvloer. Verder word het hele huis dagelijks verlucht. Ook komen ze dagelijks buiten, kleding goed afgestemt op het weer, en ook bescherm ik ze goed tegen de regen. Ook hebben wij geen dieren in huis, dus een allergie daarvoor is uitgesloten.

Wc en potje worden dagelijks volledig gereinigd, evenals de wasbak en het bad. Dit omdat ik zeer gesteld ben op hygiënne.

Net de kinderarts gebeld voor advies, omdat de oudste weer de symptomen heeft van het Rota virus. Vreemd genoeg zou dit dan de vierde keer zijn, in nog geen jaar tijd, dat hij deze ziekte heeft terwijl hij er wel tegen ingeënt is. We moeten het nog even aankijken omdat beide kongens verder wel goed eten en drinkenn allert en speels zijn.