Gewicht, te licht, te zwaar, of goed?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dinniee
Berichten: 724
Geregistreerd: 17-05-13
Woonplaats: in het helal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 09:13

daantjuhhh schreef:
poedeltjes schreef:
soowry maar mijn gewicht is echt boem! en ik vind het nogal schamend

Als je het niet wil vertellen hoeft dat niet hoor.
Ieder moet dat voor zich zelf bepalen.

ik weet dat ik daar problemen mee ga krijgen

Qimm

Berichten: 15161
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Gewicht, te licht, te zwaar, of goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 10:39

Gezien je leeftijd lijkt het me dan heel verstandig dat je naar een dietiste gaat om verantwoord gewicht te verliezen. Op jouw leeftijd kun je niet zo maar gaan dieten

poetser

Berichten: 4306
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 10:48

Die bmi berekening is ook niet altijd juist. Volgens de bmi zou ik een goed gewicht hebben voor mijn lengte, maar ik ben graadmager, zelfs mijn borsten zijn verdwenen, zit slecht in mijn vel en heb zeer weinig energie en altijd koud. Mijn botten steken overal uit. Ben trouwens 1.75m en weeg 57 kilo.

Ts, ik heb zelf altijd gevonden dat het beste gewicht voor je lengte, het gewicht is waar jij je goed bij voel. Een paar kilo te zwaar kan geen kwaad, maar het moet natuurlijk niet TE veel zijn. Toen ik 16 jaar was woog ik 80 kilo en ik was even groot als nu. Echter voelde ik mij daar veel beter bij, dan nu met mijn zogezegde perfecte bmi.

Eliine

Berichten: 5116
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 11:11

poetser schreef:
Die bmi berekening is ook niet altijd juist. Volgens de bmi zou ik een goed gewicht hebben voor mijn lengte, maar ik ben graadmager, zelfs mijn borsten zijn verdwenen, zit slecht in mijn vel en heb zeer weinig energie en altijd koud. Mijn botten steken overal uit. Ben trouwens 1.75m en weeg 57 kilo.

Ts, ik heb zelf altijd gevonden dat het beste gewicht voor je lengte, het gewicht is waar jij je goed bij voel. Een paar kilo te zwaar kan geen kwaad, maar het moet natuurlijk niet TE veel zijn. Toen ik 16 jaar was woog ik 80 kilo en ik was even groot als nu. Echter voelde ik mij daar veel beter bij, dan nu met mijn zogezegde perfecte bmi.

57 kg is ook wel de absolute ondergrens voor een gezond gewicht bij die lengte. Een halve kg eraf en je zou wel op ondergewicht zitten volgens de BMI. Dus dat is inderdaad echt op het randje en kan me voorstellen dat je dan niet lekker in je vel zit. Een BMI van 18 is ook echt niet perfect

Luca03

Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 11:15

Inderdaad
Je lichaam voelt zelf aan wat het beste voor je is.
Ik heb ondergewicht, sommige mensen denken dat ik anorexia heb maar toch heb ik energie voor 10. Ik voel me ook goed.

daantjuhhh

Berichten: 26869
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 16:53

poedeltjes schreef:
daantjuhhh schreef:

Als je het niet wil vertellen hoeft dat niet hoor.
Ieder moet dat voor zich zelf bepalen.

ik weet dat ik daar problemen mee ga krijgen

Al weeg je 150 kilo en ben je 1.50m
Je zult er op bokt vast geen problemen mee krijgen.
Er kunnen verschillende oorzaken zijn voor over gewicht.
Ook medisch.
Het is inderdaad op jou leeftijd heel belangrijk dat je niet zomaar zelf gaat aanklooien.
Ga naar de huisarts en vraag om een doorverwijzing naar een diëtist.
Gezond en verandwoord afvallen is op jou leeftijd heel erg belangrijk.
Een vaak ook met het beste resultaat.
Vooral op langdurig termijn.

BobbieLover

Berichten: 1950
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: naast me buren ergens in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 18:20

Als je je echt te dik vind poedel let dan op je voeding.
Dus inplaats van een zak chips, of snoep eetje een broodje, en leg dan die frisdrank weg als je dan een beetje beweegt kan het allemaal geen kwaad.. maar niet eten blabla.. dat je daar dun van word .. dat ga je uiteindelijk alleen bereiken in films.. want daarvan ga je juist honger krijgen meer eten als je nodig hebt.
Maar op je voeding letten is ook niet slecht maar onthoudt ook dat je nog in je groei zit.. en dat misschien nog hebt om de juiste bouw te krijgen :)

dinniee
Berichten: 724
Geregistreerd: 17-05-13
Woonplaats: in het helal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 19:24

BobbieLover schreef:
Als je je echt te dik vind poedel let dan op je voeding.
Dus inplaats van een zak chips, of snoep eetje een broodje, en leg dan die frisdrank weg als je dan een beetje beweegt kan het allemaal geen kwaad.. maar niet eten blabla.. dat je daar dun van word .. dat ga je uiteindelijk alleen bereiken in films.. want daarvan ga je juist honger krijgen meer eten als je nodig hebt.
Maar op je voeding letten is ook niet slecht maar onthoudt ook dat je nog in je groei zit.. en dat misschien nog hebt om de juiste bouw te krijgen :)

dankje ik hou van poedels trouwens :D :7 mar ik heet eigenlijk adinda *\o/* *\o/* *\o/* :D :D

Janneke2

Berichten: 22747
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 12:50

jorika1986 schreef:
En het is helemaal niet erg om een beetje vet te hebben hoor meissie! Maak je daar nog lang geen zorgen over


Precies.
Als vrouw hoor je een beetje vetweefsel te hebben, als een buffer voor slechte tijden (geldt ook voor mannen) en om vrouwelijke hormonen aan te maken (geldt iet voor mannen).
Dus een beetje rondingen en zo, dat hoort er gewoon bij, het betekent niet dat je op dieet zou moeten.

dinniee
Berichten: 724
Geregistreerd: 17-05-13
Woonplaats: in het helal

Re: Gewicht, te licht, te zwaar, of goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 20:29

maar ik heb veel te veel en vind het niet leuk!!!

AfricanLady

Berichten: 8006
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 21:17

poedeltjes schreef:
maar ik heb veel te veel en vind het niet leuk!!!



dan moet je er aan werken
eventueel sporten en aan je voeding werken en er goed op letten eventueel een dieet
ik ben september begonnen met zumba toen zat ik op 98,8 kilo en in november wou er niks meer af toen bleef ik op 91,7 nu in december met sonja bakker dieet begonnen ik volg precies het dieet en ben nu 88,8
zumba doe ik op maandag en donderdag avond
ik zit nu lekkerder in mijn vel omdat ik 10 kilo kwijt ben
desnoods kan je naar de huisarts gaan die kan je onderzoeken of je iets hebt waardoor je veel overgewicht hebt en kan je eventueel doorverwijzen naar diettist *\o/*

dinniee
Berichten: 724
Geregistreerd: 17-05-13
Woonplaats: in het helal

Re: Gewicht, te licht, te zwaar, of goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 21:24

huisarts vind me daar te jong voor

drenterxx
Berichten: 1393
Geregistreerd: 20-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 21:26


dinniee
Berichten: 724
Geregistreerd: 17-05-13
Woonplaats: in het helal

Re: Gewicht, te licht, te zwaar, of goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 21:28

ik ben dus te zwaar

AfricanLady

Berichten: 8006
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 21:30

poedeltjes schreef:
ik ben dus te zwaar



ik wil je best helpen maar als je de hele tijd zegt dat je te zwaar bent kan ik je niet helpen mag ook in pb als je het niet openbaar wilt zetten ik weet hoe het is om overgewicht te hebben
dus schaam je maar niet

MarMarieke
Berichten: 847
Geregistreerd: 18-02-12
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 21:32

Ik denk dat je prima op je gewicht zit!

Ik ben 14 jaar, 1.76 meter lang en weeg rond de 54 kilo. Echter ben ik helemaal gezond en niet te dik of te dun. Ik ben waarschijnlijk uitgegroeid qua lengte en zal hoogstens nog een paar centimeter langer worden.

Mijn BMI is 17,4 en ze zeggen dat het gewoon gezond is.

Ik eet ontzettend veel vergeleken met andere in mijn omgeving alleen drinken is echt mijn minpuntje, maar ik werk er wel aan!

Dus ik denk dat het allemaal wel meevalt. Wat me ook wel opvalt in mijn omgeving is dat veel meisjes zichzelf te dik vinden. Dat komt ook omdat als je als meisje je een keer zit vol te proppen met boterhammen ofzo, je er gelijk een rotopmerking over krijgt. Veel meisjes worden daar gewoon heel onzeker van.

Qimm

Berichten: 15161
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 00:43

poedeltjes schreef:
ik ben dus te zwaar


He, gossie toch, en niemand die je tips geeft. Zwaar leven...

BobbieLover

Berichten: 1950
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: naast me buren ergens in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 09:03

poedeltjes schreef:
maar ik heb veel te veel en vind het niet leuk!!!



Sport dan? een beetje joggen het meesten heb je echt nodig voor je groei
en wat dacht je al je ziek word? dan heeft je lichaam ook wel iets nodig dus whats the point?
een beetje afvallen wil je dat? kruip dan achter de pc weg, en ga naar buiten ga naar de pony's ga in weekend vrijwilliger helpen op een kinderboerderij en eet gevarieerd het werkt! :)

dinniee
Berichten: 724
Geregistreerd: 17-05-13
Woonplaats: in het helal

Re: Gewicht, te licht, te zwaar, of goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 11:35

ik hardloop elke dag en werk op de kinderboerderij dat meer als 1 uur fietsen is en de rest van de tekst snap ik niet

Qimm

Berichten: 15161
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Gewicht, te licht, te zwaar, of goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 14:39

Als je zo veel beweegt zit het dus in je eetgedrag. Neem 3 volwaardige maaltijden per dag. Goed ontbijt, lunch en avondeten. Gezonde tussendoortjes nemen. Frisdrank/snoep/overmatig vlees vermijden of beperken tot af en toe. Eet niet heel weinig, sla niets over en zorg voor variatie. Als dat ook niet uitmaakt ben je een van de weinigen die aankomt van de lucht. OF je hebt gewoon een gezond gewicht

dinniee
Berichten: 724
Geregistreerd: 17-05-13
Woonplaats: in het helal

Re: Gewicht, te licht, te zwaar, of goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 17:31

ik moet afvallen maar va;l nie af :( :( :(

_Femkeeex
Berichten: 3463
Geregistreerd: 09-08-13

Re: Gewicht, te licht, te zwaar, of goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 17:35

Poedeltje: door alleen maar te zeggen dat je wilt afvallen val je niet af, dus ga gezonder eten en meer sporten ;) Wij hebben een heel gesprek via de PB gehad en ik heb je veel tips gegeven, maar doe je daar wel wat mee? Willen afvallen is 1, gaan afvallen is 2.

Qimm

Berichten: 15161
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 18:01

poedeltjes schreef:
ik moet afvallen maar va;l nie af :( :( :(


Gewoon blijven klagen, dan vliegen de kilo's eraf!

Winged

Berichten: 33035
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Gewicht, te licht, te zwaar, of goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 18:05

Heel slim om een 12 jarige zo toe te spreken.

Poedeltjes: als je persee moet afvallen ga dan via de dokter naar een diëtist. Die kan jou advies geven.

AfricanLady

Berichten: 8006
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Re: Gewicht, te licht, te zwaar, of goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 19:46

zoals ik al zei je ouders overhalen dat je toch mag afvallen en het samen met het hele gezin doen :)