Klitten, klitten en nog eens klitten...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xRooss
Berichten: 571
Geregistreerd: 02-08-13

Klitten, klitten en nog eens klitten...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-13 20:27

Hooi,
ik heb een probleem met mijn haar.. Het klit onwijs snel en ik heb altijd gigantische klitten, en als ik één ding vreselijk vind dan zijn het wel klitten! Ik heb middel tot lang haar wat vrij dik is. Bijna altijd draag ik het in een staart maar omdat ik het los veel leuker vind staan doe ik het af en toe los. Al na 5 min heb ik een grote klitte bos .. Mijn haar borstelen is ook niet mijn favoriete bezigheid dus als iemand tips heeft.. Graag!

tamary

Berichten: 29176
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Klitten, klitten en nog eens klitten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 20:29

Cowboy magic detangler is ook geschikt voor mensenhaar.

YellowGray
Berichten: 1049
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 20:32

Hoe lang geleden heb je het laten knippen?

Ik heb ook een halfjaar met zulk pluizig klitterig haar rondgelopen, bleek gewoon helemaal dood en gespleten te zijn aan de onderkant. Vorige week is er 4 cm afgehaald en de klitten zijn weg!

Gooiske
Berichten: 1061
Geregistreerd: 20-06-11
Woonplaats: Tegenover het bos

Re: Klitten, klitten en nog eens klitten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 20:36

Tangle Teezer is een hele fijne borstel, waarbij je goed ontklit en pijnvrij, waardoor je ook eerder de borstel pakt.
Ik heb er zelf 2, 1 voor mijn dochter en 1 voor de paarden, is nl ook ideaal voor staart en manen.

Romyv

Berichten: 5423
Geregistreerd: 02-03-08

Re: Klitten, klitten en nog eens klitten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 12:22

ahhhh ik ga meelezen!!!

Zo erg zijn bij mij dus de klitten dagelijks:

Afbeelding

Er gaat serieus 3 flessen creme spoeling per week door heen, ik draag het bijna altijd in een vlecht of staart, draag bijna geen pantyś en doe altijd sokken in mn uggs (wol is ook niet handig met mijn haar), draag badmutsen met zwemmen en ga zo maar door. Al die dure anti klit spulletjes werken wel een beetje maar blijft drama. Mn haar is zo gigantisch uitgedund door het afbreken met uitborstelen :(

hotchocolat

Berichten: 4391
Geregistreerd: 05-01-10
Woonplaats: Boven op de berg in de Eifel

Re: Klitten, klitten en nog eens klitten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 12:37

Ik doe er met regelmaat een haarmasker door, ik was ook niet iedere dag mijn haren.
Als ik voor het slapen gaan mijn haren vlecht dan pluis ik ze de volgende dag wat uit (verder niet kammen)
Ik gebruik geen haardroger en bij echte klitten is het Cowboy Magic
Omdat ik wat slag in mijn haren heb gebruik ik vaak kokosvet tegen het pluizen.

fourseasons

Berichten: 4788
Geregistreerd: 07-08-13

Re: Klitten, klitten en nog eens klitten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 12:39

Haarmasker! Ik heb haar tot mijn kont wat ook heel dik is en altijd los. Kun je wel raden wat voor knopen etc ik had? :+ Nu gebruik ik altijd als ik mijn haren was een haarmasker en mijn haar is nog nooit zo gezond en klitvrij geweest!

Urielle

Berichten: 50071
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Klitten, klitten en nog eens klitten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 12:43

Ik gebruik voor klittend haar bij mijn dochter haarolie van de Kruidvat. En inmiddels doe ik dat ook bij de paarden.

Anoniem

Re: Klitten, klitten en nog eens klitten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 16:32

Haar olie na het wassen in je haar masseren helpt erg goed. Niet te veel doen, ik gebruik een drupje te grote van een erwtje, maar je haar wordt er zachter en minder statisch van. Klitten zijn er makkelijker uit te halen en komen er minder snel in. Regelmatig een masker van bijvoorbeeld kokosvet werkt ook goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 16:37

Mijn vriend moet altijd mijn haar met zijn vingers ontklitten en er gaat met regelmaat écht een hele knoop gewoon TJAK uit mijn hoofd. Doet altijd verschrikkelijk veel pijn ook.

Heb nu bij de action een serum gehaald met argan oil en gisteren voor het eerst mijn haar kunnen kammen zonder pijn *\o/* Ik gebruik wel een tangle teezer.

Anoniem

Re: Klitten, klitten en nog eens klitten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 16:41

Ik ken het... wat mij enorm geholpen heeft, is R&B van Lush.
Na het wassen in je haar smeren, minuutje wachten en je kamt je haar zo door met je vingers.

Mijn klitten zijn helemaal weg en ook is mijn haar veel minder statisch :D

mlc

Berichten: 1127
Geregistreerd: 01-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 18:22

Ik heb ook lang haar dat snel in de knoop zit. Ik hoef maar één keer mijn haar opzij te gooien direct na het borstelen en het zit alweer in de knoop.
Regelmatig bijknippen (en dat hoeft dan maar steeds een heel klein stukje te zijn) en ik zwéér bij de gele anti-klit pray van Gliss Kur. Zeer betaalbaar en het werkt echt gigantisch goed, zonder mijn haar vet te maken (wat bij andere sprays bij mij wel gebeurt). Ik gebruik wel héél veel (ik spuit zo'n 25-50x per keer) en gebruik het dagelijks. Inspuiten, met je handen een beetje door je haar verdelen, minuutje wachten en je kunt een stuk soepeler door je haar heen.

Daarnaast gebruik ik wekelijks 100% pure kokosvet als masker, gebruik geen föhn en wissel regelmatig van shampoo en conditioner.

Als ik mijn haar los draag neem ik maar gewoon een borstel mee, werkt toch het beste. En als ik eerst moet fietsen oid, doe ik een staart in en haal ik die er op bestemming pas uit. Scheelt ook veel klitten. Als je haar vooral 's nachts in de klit gaat, doe dan een vlecht in als je gaat slapen, dan kan je haar niet in de knoop raken.