allergisch voor paarden, wie nog?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jasmien1008

Berichten: 84
Geregistreerd: 12-08-09

allergisch voor paarden, wie nog?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-13 14:46

Ik wist niet goed waar ik dit moest plaatsen, bij 'welzijn van mensen' ofzo kon ik geen nieuw onderwerp toevoegen. Vandaar dat ik het hier post :)

Ik ben dus allergisch voor paarden, helaas. Ik moet zeer hard niezen en wanneer ik in mijn ogen ga wrijven (wat ik vermijd) gaan deze heel hard jeuken en worden ze rood. Ook krijg ik soms een beetje uitslag wanneer mijn huid in contact komt met paarden zweet of speeksel (dit is niet zo ernstig).

Heel jammer en lastig aangezien ik vaak vergeet een allergie pil te nemen of deze soms gewoon niet 100% werken.

Wie van jullie heeft er nog een allergie voor paarden? Hoe gaan jullie er mee om? Tips?

Muronia

Berichten: 19504
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: allergisch voor paarden, wie nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 14:48

Ik heb precies dezelfde klachten als jij, ook allergisch voor paarden (en voor hooi, stro, huisstofmijt, katten en waar niet voor). Het enige dat ik eraan doe is:

- buiten poetsen, niet in de stal, dan kan het stof weg
- voordroogkuil voeren, geen droog hooi, is minder stoffig
- ik gebruik geen stro maar vlas in de stallen (hoewel dat ook stoft als je er een paar pakken in gooit), scheelt wel een boel

Bhriseis

Berichten: 6869
Geregistreerd: 22-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 14:50

Ik ben ook allergisch, en zit natuurlijk al zolang ik me kan herinneren tussen de paarden :')

Ik merk dat het vooral met vlagen komt. Normaal is alles prima onder controle zolang ik maar niet met mijn handen in mijn ogen/gezicht/neus zit. Maar zo'n twee keer per jaar is er een week dat ik de paarden niet kan borstelen, of dat ik niet ophoud met niezen.

Door het speeksel van mijn ruin krijg ik ook allemaal jeukende bultjes op mijn huid, ook niet zo handig :Y)

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 14:52

Geen stal uitmesten, buiten rijden, buiten borstelen, niet opstrooien en ook geen hooi opschudden. Gelijk douchen als je thuiskomt en niet met je paardenkleding door huis huppelen; gelijk in de was of beneden apart houden. Dus niet mee naar de slaapkamer.
Ik spoel zelf mijn neus en bijholtes even door als ik wel veel allergenen binnen heb gekregen :)

En belangrijkste; therapietrouw zijn!

Ik slik, spuit, snuif, druppel en smeer mij suf :')
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 08-12-13 14:55, in het totaal 1 keer bewerkt

mirim

Berichten: 4404
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 14:52

Ik ben ook allergisch voor paarden geweest. Je schijnt er dus overheen te kunnen groeien.
Als tip kan ik je geven om wel dagelijks je allergiemedicijnen te slikken. Ik gebruikte pillen, verstuiver en oogdruppels. Na een aantal jaren is het nu dus niet meer nodig.
Misschien komt het ooit weer terug....dan gaan we maar weer slikken, snuiven en druppelen :D

Valerie93

Berichten: 3133
Geregistreerd: 10-12-13

Re: allergisch voor paarden, wie nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 18:08

ik heb zelf geen allergie voor paarden maar meer voor het stof wat uit het stro vandaan komt, ik nies altijd rot als ik een stal uitmest soms zelfs zo erg dat ik er een bloedneus aan overhoud. ik heb laatste een pilletje van mijn oma mee gekregen volgens mij was dit allerfree(of zoiets te verkrijgen bij kruidvat) en dit heeft prima gewerkt.
ik zorg altijd dat ik me omkleed op stal zodat ik mijn stal kleding gewoon apart houd en die dus gelijk in de was zou kunnen doen.

Duhelo

Berichten: 28526
Geregistreerd: 29-05-03

Re: allergisch voor paarden, wie nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 00:03

AP => MW