Praten over je angsten

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
BarryPlopper

Berichten: 1093
Geregistreerd: 01-04-13
Woonplaats: Zwartsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 22:07

Ik ben bang voor spinnen

en de laatste jaren lijkt het alsof ik hoogte vrees begin te krijgen :\ Vroeger nooit last van gehad maar de laatste jaren word ik al bang als ik omhoog kijk naar een hoog gebouw. op een ladder werken is voor mij dus een no go


Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16214
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Praten over je angsten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-13 22:09

:(:)

Kom maar een keer mee skiën in de bergen :D

BarryPlopper

Berichten: 1093
Geregistreerd: 01-04-13
Woonplaats: Zwartsluis

Re: Praten over je angsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 22:10

op zulke dingen heb ik er weer geen last van

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 22:15

Anoniem schreef:
Oh ik ben altijd bang dat ik iets fout doe en overanalyzeer alles te veel. Vooral met paardrijden. :P


Hier heb ik ook onder andere last van (maar dan niet met paardrijden). Maar ik heb een angststoornis. Ben niet specifiek bang voor iets..

Wat heb jij veel meegemaakt inderdaad Maureen, heftig! :(:) Ik heb ook veel meegemaakt, maar met mij heeft het nooit veel gedaan gelukkig (nouja, onbewust waarschijnlijk wel, vanwege de stoornis(sen) :'))

Forgive
Berichten: 273
Geregistreerd: 31-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 22:15

Ik ben echt ont-zet-tend bang voor spinnen.

Maar mijn grootste angst, mijn grootste angst die ik nu heb is om iemand die mij dierbaar is kwijt te raken. Ik zou willen dat diegene dat wist, maar in haar situatie is dat nogal moeilijk. Ik mis haar oude, vertrouwde persoonlijkheid. Ik ben bang het binnenkort voor haar zal eindigen. Dat is mijn grootste angst.

What doesn't kill you, makes you stronger.

Vergeef, vergeet, en laat het gaan!

Exitium

Berichten: 7137
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 22:16

Spinnen ook ja, zelfs een keer een auto total loss door gereden. :') Verder last van hoogtevrees gehad, hoefde niet bij een balustrade van een balkon te komen ofzo. Daar heb ik nu geen last meer van gelukkig, is niet zo handig in een flat. :')

All wiyht. Rho sritched mg kegtops awound? ;(

De Man Fotografie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 22:18

Spinnen. En niet en beetje, ik kan geeneens naar een plaatje kijken.

Lutha

Berichten: 316
Geregistreerd: 25-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 22:23

Ik ben niet snel bang, maar ik heb toch wel mn grenzen :')

Zo kan je me beter niet laten schrikken in het donker. Hoe het komt weet ik niet, maar ik ga dan echt los. Dat is vervelend voor mensen die me niet expres laten schrikken want ik sla gewoon. Gewoon goede zelfverdediging :')

En ik kan niet tegen hoge balkons. Heb gewoon het idee dat ik er ieder moment af zou kunnen vallen. Dat ik onbewust zou springen of dat de leuning afbreekt of zo...

Apparently, the world isn't a wish-granting factory...

Exitium

Berichten: 7137
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 22:24

VivaLaVida schreef:
Spinnen. En niet en beetje, ik kan geeneens naar een plaatje kijken.

Dat ja, nemen ze me soms nog wel mee in de maling. :')

All wiyht. Rho sritched mg kegtops awound? ;(

De Man Fotografie

Forgive
Berichten: 273
Geregistreerd: 31-01-13

Re: Praten over je angsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 22:27

En mijn dierbare zegt steeds dat het goed gaat, maar iedereen ziet haar breken. Ik mis haar echt zoals ze was, en af en toe laat ze die kant nog wel van haar zien, maar meestal niet. Ik ben zo bang haar kwijt te raken, het gaat overigens over m'n nichtje. Ik mis haar zo zoals ze was, ik weet echt niet hoe ik hiermee om moet gaan...

What doesn't kill you, makes you stronger.

Vergeef, vergeet, en laat het gaan!

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 22:29

StormHeidi schreef:
En mijn dierbare zegt steeds dat het goed gaat, maar iedereen ziet haar breken. Ik mis haar echt zoals ze was, en af en toe laat ze die kant nog wel van haar zien, maar meestal niet. Ik ben zo bang haar kwijt te raken, het gaat overigens over m'n nichtje. Ik mis haar zo zoals ze was, ik weet echt niet hoe ik hiermee om moet gaan...


:(:)

Heeft je nichtje hulp?

Forgive
Berichten: 273
Geregistreerd: 31-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 22:31

Geryon schreef:
StormHeidi schreef:
En mijn dierbare zegt steeds dat het goed gaat, maar iedereen ziet haar breken. Ik mis haar echt zoals ze was, en af en toe laat ze die kant nog wel van haar zien, maar meestal niet. Ik ben zo bang haar kwijt te raken, het gaat overigens over m'n nichtje. Ik mis haar zo zoals ze was, ik weet echt niet hoe ik hiermee om moet gaan...


:(:)

Heeft je nichtje hulp?


Ja, dat wel. Maar het lijkt eigenlijk niet echt zin te hebben. Ik maak me best zorgen om haar.

What doesn't kill you, makes you stronger.

Vergeef, vergeet, en laat het gaan!

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16214
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-13 22:32

Jeetje wat erg van je nichtje :(:) Hopelijk word het snel beter :)

Forgive
Berichten: 273
Geregistreerd: 31-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 22:34

Maureen95 schreef:
Jeetje wat erg van je nichtje :(:) Hopelijk word het snel beter :)



Bedankt, lief dat jullie zo meegaand zijn.
Bij jullie komt het vast ook goed!. Jullie mogen me altijd mailen he ;)

What doesn't kill you, makes you stronger.

Vergeef, vergeet, en laat het gaan!

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 22:35

StormHeidi schreef:
Geryon schreef:

:(:)

Heeft je nichtje hulp?


Ja, dat wel. Maar het lijkt eigenlijk niet echt zin te hebben. Ik maak me best zorgen om haar.


Kan ik me voorstellen. Het is ook heel rot om iemand zo te zien veranderen. Heeft ze wel medicijnen?

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16214
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Praten over je angsten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-13 22:37

Ja maar het leuke hiervan is dat we allemaal angsten hebben en dat we hier een fijn en gezellig topic van kunnen maken :D

Forgive
Berichten: 273
Geregistreerd: 31-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 22:37

Greyon@

Nog niet. Ik weet het niet precies, ik krijg niet zo heel veel te horen :(

What doesn't kill you, makes you stronger.

Vergeef, vergeet, en laat het gaan!

Forgive
Berichten: 273
Geregistreerd: 31-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 22:37

Maureen95 schreef:
Ja maar het leuke hiervan is dat we allemaal angsten hebben en dat we hier een fijn en gezellig topic van kunnen maken :D



Precies, dat is zo :)

What doesn't kill you, makes you stronger.

Vergeef, vergeet, en laat het gaan!

CharlievdH

Berichten: 1314
Geregistreerd: 22-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 22:42

Ik heb echt een enorme angst voor spinnen. Als er ergens beneden in het huis één heeft gezeten, moet er toch nog altijd iemand mee om mijn kamer boven te inspecteren.
Ook had ik vroeger de angst dat ik gekidnapped of vermoord zou woorden door een voorbijganger. Elke keer als ik alleen fietsen of wandelde en er kwam iemand voorbij, zag ik het als een 'hindernis' ofzo, dat het goed is gegaan. Maar dat was rond de tijd dat ik voor het eerst echt hoorde over kinderlokkers enzo.
Nu ben ik 's avonds, en soms zelfs overdag (als het bijvoorbeeld heel slecht weer is) bang om alleen thuis te zijn, alsof er elk moment iemand aan het raam kan staan of aan de deur.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110632
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 22:45

Nog vergeten: ik heb ook enorme tandartsangst, al gaat het nu na veel therapie goed bij mijn eigen tandarts. Voorheen ging ik steeds hyperventileren en ben ik een keer flauwgevallen van angst. Ik raakte gewoon helemaal de weg kwijt in de stoel en had mijn ademen niet meer onder controle.
Na een aantal therapiesessies met mijn eigen tandarts gaat het goed zolang hij me behandeld, maar een tijdje terug moest ik naar de kaakchirurg en heb daar doodsangsten uitgestaan := Ik moet ook precies zien wat er om me heen gebeurd en ze moeten geen onverwachte bewegingen maken, want ik schrik me dan een ongeluk. Ze moeten me ook steeds vertellen rustig te ademen en dan gaat het wel, maar het zal nooit makkelijk worden vrees ik.

Echt, een goede tandarts is zo belangrijk! Mijn oude tandarts heeft het echt helemaal verpest.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16214
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Praten over je angsten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-13 22:51

Oei ik hou ook niet van de tandarts nee. maar niet zo erg als jij! Wow hopelijk word het nog een beetje minder

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110632
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 22:52

Ach, zolang het maar bij mijn eigen tandarts goed gaat en hij de aankomende 50 jaar nog niet met pensioen gaat :+

Ik had hiervoor een tandarts die zonder verdoving meteen op je zenuwen ging lopen hakken en boren terwijl zijn assistente je in de stoel vastdrukte. Daar is de angst door gekomen. Die praktijk bestaat nu gelukkig niet meer maar ik was niet de enige die er een tandartstrauma aan heeft overgehouden.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 09-12-13 22:53, in het totaal 2 keer bewerkt

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33780
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 22:52

Ik heb een enorme angst voor hoogtes, en vooral dingen op hoogte die bewegen. Zweefmolens, achtbanen, grote paarden. Maar dat gaat al steeds beter. Eerder kneep ik hem al bijna als ik een trap af liep...

Taifoen

Berichten: 1031
Geregistreerd: 03-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 22:57

Ik ben bang voor geiten, ooit heeft een geit me aangevallen.. :+
Verder idd bang als ik alleen in het donker buiten ben, of thuis kom als er niemand is en het huis is donker

Forgive
Berichten: 273
Geregistreerd: 31-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 22:57

TanjaxBas schreef:
Ik ben bang voor geiten, ooit heeft een geit me aangevallen.. :+
Verder idd bang als ik alleen in het donker buiten ben, of thuis kom als er niemand is en het huis is donker


Oei, over die angst in het donker kan je misschien praten. Met je ouders of wie dan ook, iemand die naar je luistert.
Suc6, het komt vast goed!

What doesn't kill you, makes you stronger.

Vergeef, vergeet, en laat het gaan!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AnnetteFlame, CCCCC, Celiien, Danseresje, GoogleAdsense, Googlebot, marinst, noukso, Rubi_, Shetje14, Vaiqua, WendyShet en 138 bezoekers