Praten over je angsten

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 23:58

Maureen95 schreef:
@ Wilke93
Jeetje das wel moeilijk ja. Ga je nu ok therapie volgen?

Ik zou heel graag therapie willen volgen maar ik weet niet of je daarvoor moet betalen ofzo


Ik heb mijn therapie al afgesloten. Heb heel lang gewacht voordat ik haar ging bellen want ik durfde niet :o Het was een super lieve vrouw met zelf ook paarden en konden ook erg lachen samen.
Ga even na welke verzekering je hebt. Op de website staat altijd hoe veel er vergoed wordt :)
Komt goed :)


Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16214
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Praten over je angsten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-13 00:00

aah oke. Ik zit bij Agis. Dus geen idee

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Re: Praten over je angsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 00:03

Ik denk dat het vast wel op de website te vinden is :) Ik heb iets van 5 behandelingen. Niet veel...maar er over praten met iemand en hulp krijgen is goed. Als je maar weet wat je moet doen :)

Loei

Berichten: 1308
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 00:09

Ik heb trouwens ook een angst voor boze mensen. Ik niet tegen het geschreeuw ofzo. Ik verstijf dan helemaal en ben helemaal stil, wil het liefst weglopen. Zoals vanmorgen; mijn vriend werd ontzettend boos omdat de bus voor de zoveelste keer zonder hem doorreed. Hij begon best wel boos te worden, gewoon frustraties uiten. Maar ik kan daar dus echt niet tegen, ik wil meteen weglopen naar een stil plekje.

anouk97x

Berichten: 663
Geregistreerd: 07-10-11

Re: Praten over je angsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 00:20

Ik ben vaak bang in het donker je moet me ook echt niet laten schrikken in het donker. Doordat ik nu 5 dagen steeds dezelfde droom heb wordt ok daar ook bang van
En ik ben bang om me moeder of zus te verliezen zou echt niet weten wat ik moet doen als hun er niet zouden zijn

Waar een wil is een weg !

niek_aaron
Berichten: 558
Geregistreerd: 16-01-11
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 00:22

@Jilletje....grappig.....ik ook van ballonnen.....brrrrrrr.....probeerde er van de week 1 op te blazen.....na formaat tennisbal een pompje gepakt en zelfs dan.....vooral als ze te hard zijn opgeblazen....

en kikkers....die durf ik dus echt niet op te pakken.....ik wil er niet bang voor zijn en probeer t ook echt, maar t lukt me niet....

PenP2014
Berichten: 1975
Geregistreerd: 17-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 00:27

Ik ben Door een vervelende ervaring bang om savonds laat alleen over straat te gaan. Eerst had ik hier echt last van. Inmiddels heb ik ermee leren omgaan. Door simpelweg te accepteren dat ik dat niet prettig vind. Ik heb ook geleerd dat mijn angst/voorzichtigheid best reƫel is, en nu ga ik gewoon niet meer savonds laat alleen over straat. Het beinvloed verder mijn leven ook niet meer. Better safe than sorry :)
Laatst bijgewerkt door PenP2014 op 10-12-13 00:31, in het totaal 1 keer bewerkt

lovelady1

Berichten: 734
Geregistreerd: 04-03-12

Re: Praten over je angsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 00:28

alle kleine dieren met een staart ,en ganzen en zwanen

kom gezelig mee praten in het [url]http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=146&t=1735219&view=unread#unread[/url]

2 meisjes die nooit meer weg mogen

setteke

Berichten: 3506
Geregistreerd: 05-11-09
Woonplaats: Onder zeeniveau

Re: Praten over je angsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 00:36

Rotjes, carbidschieten, knalvuurwerk.

Dirndl

Berichten: 2355
Geregistreerd: 15-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 00:40

Cayenne schreef:
Nog vergeten: ik heb ook enorme tandartsangst, al gaat het nu na veel therapie goed bij mijn eigen tandarts. Voorheen ging ik steeds hyperventileren en ben ik een keer flauwgevallen van angst. Ik raakte gewoon helemaal de weg kwijt in de stoel en had mijn ademen niet meer onder controle.
Na een aantal therapiesessies met mijn eigen tandarts gaat het goed zolang hij me behandeld, maar een tijdje terug moest ik naar de kaakchirurg en heb daar doodsangsten uitgestaan := Ik moet ook precies zien wat er om me heen gebeurd en ze moeten geen onverwachte bewegingen maken, want ik schrik me dan een ongeluk. Ze moeten me ook steeds vertellen rustig te ademen en dan gaat het wel, maar het zal nooit makkelijk worden vrees ik.

Echt, een goede tandarts is zo belangrijk! Mijn oude tandarts heeft het echt helemaal verpest.


Same here.. ben doodsbang. Heb nu ook kiespijn en heb nu al nachtmerries.. maar ik zal toch echt weer een keer moeten.

Verder vind ik spinnen ook afschuwelijk en ben bang voor elk type van direct beoordeeld worden. Van examens tot iemand die m'n essay proef leest tot het snowboarden/hardlopen/.. (zelfs zoenen!) met iemand anders, omdat ik bang ben dat diegene me slecht vindt. Faalangst tot in het extreem dus :=

"It is time to get drunk! If you are not to be the martyred slave of time, be perpetually drunk. With wine, with poetry, or with virtue, as you please."
~ Charles Baudelaire

Anoniem

Re: Praten over je angsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 00:47

Ik heb ook angst voor ongelukken vanwege een dodelijk ongeluk dat ik meegemaakt heb. Op een donkere snelweg bijv. Dit gaat nu wel een stuk beter, eerst stond ik echt doodsangsten uit in de auto.

Anne.

Berichten: 5131
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 00:49

TS, ik deel je angst voor motten :(:) Ik vind ze afschuwelijk, vooral die grote.. bweehh.. Flauwvallen doe ik niet, maar de rillingen lopen letterlijk over mijn lijf en ik kom echt NIET dichter bij ze in de buurt dan een straal van 3 meter. Ook gewone vlinders vind ik ronduit eng. Vlindertuinen zijn voor mij echt een 'no-go area'. Zelfs spinnen vind ik minder erg dan motten. Maargoed, in Nederland valt er goed mee te leven :)

mika11

Berichten: 11103
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Re: Praten over je angsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 00:58

Overleden mensen op mijn afdeling op mijn werk.
Die liggen vaak bij ons opgebaard tot ze worden begraven.
En als ik 's nachts werk, ben je helemaal alleen op de afdeling.
Zolang er een andere collega is, heb ik nergens last van.
Maar als ik alleen ben in de nachtdienst, ben ik altijd bang dat ze gaan spoken of dat hun geest ergens zwerft over de afdeling. -O-
Voor geen goud ga ik de kamer op van de overleden persoon, soms moet dat om een rolstoel op te halen of zo.
Maar dat doe ik echt niet, dan wacht ik tot er iemand is die met me meegaat.
Ik ben anders veel te bang, dat de overleden persoon opeens iets zal zeggen als ik de kamer in kom. :x
Het is soms best lastig die angst, het belemmert wel.

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16214
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Praten over je angsten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-13 01:18

Dat snap ik Mika11 :(:)

Nou ik vind nederland best wel een mottenland hoor :( ze zitten geregeld in mn huis.

Anoniem

Re: Praten over je angsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 01:23

Mika heel herkenbaar! Ik werk ook in de zorg en vind dat ook maar niks. Idd om de reden dat ik bang ben dat ze ineens rechtop gaan zitten of bewegen ofzo!
Wou tijd geleden even een rolstoel schoonmaken onder de douche (stoel van die vrouw dus) en voelde me zooo ongemakkelijk. Pakte de stoel die naast haar bed stond en toen begon de koeling te brommen. Schrok me kapot!!!!

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16214
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Praten over je angsten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-13 01:24

Ja dan ben je een beetje gestrest en dan schrik je van elk dingetje die je niet dagelijks hoort :(

Anoniem

Re: Praten over je angsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 01:36

Net als een paard. :=

Anne.

Berichten: 5131
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 01:38

In vergelijking met andere landen vind ik Nederland geen echt motten-land. Hoewel ze er wel zitten, kom ik ze gelukkig niet bijzonder vaak tegen hier :=

Brr, Mika.. Dat lijkt me inderdaad ontzettend eng..
Laatst bijgewerkt door Anne. op 10-12-13 01:50, in het totaal 1 keer bewerkt

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Re: Praten over je angsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 01:44

Faalangst en angst voor mijn eigen gevoel.
En verder de tandarts en zwanen.

She got home late, she got home late
She drank so hard the bottle ached

Ohana_91

Berichten: 2488
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Tussen stad en land

Re: Praten over je angsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 01:52

Faalangst, verlatingsangst en ik vind het vreselijk als mensen hun gewrichten knakken, ik krijg er kippenvel van.
Verder ben ik bang in het donker, om dan alleen thuis te zijn of alleen over straat te moeten.

12-09-2016 <3
04-04-2019
<3

Everytime

Berichten: 3328
Geregistreerd: 25-03-08

Re: Praten over je angsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 02:28

Faalangst
Angst voor muizen en dat soort dieren..
En de tandarts..

Where there is desire..There's gonna be a flame..Where there is a flame
Someone's bound to get burned.. But just because it burns.. Doesn't mean you're gonna die
You've gotta get up and try try try.. Gotta get up and try try try.. You gotta get up and try try try

CharlievdH

Berichten: 1314
Geregistreerd: 22-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 08:04

Ik ben de belangrijkste vergeten. Angst voor vogels, bah! Kleine vogeltjes gaan nog wel, maar als ze groter dn een roodborstje zijn moeten ze niet in mijn buurt komen. In de stad lopen is dan soms ook een hel voor mij, die vogels die tot op het laatste moment blijven zitten en dan soms in je gezicht lijken te vliegen.
Een vriend van mijn zus had het ook, en toen ze in rome op zo'n plein waren hebben ze broodkruimels achter die gast gelegd. Dt moeten ze bij mij maar niet proberen.

Sammy_xxs

Berichten: 2640
Geregistreerd: 11-06-10

Re: Praten over je angsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 09:51

Jaa een vlindertuin, ga ik ook echt niet in. Moest een keer van mn vriend er gewoon ingaan en niet zo aanstellen, nou ik deed alsof ik in een horror scene aan het lopen was, mensen keken mij ook echt aan van wat doet die raar ?! Maar ik vind vlinders ook niks, maar wel echt als toppunt motten!
Enja vogels vind ik ook niks, hoewel dat wel steeds minder word, zolang ze maar niet vliegen :D
En wespen ook ja daar ren ik altijd voor weg, ga echt niet blijven staan!

A Dog is The only Animal On Earth That Loves you More Than he Loves Himself...

Your Best Teacher is your Last Mistake

EvelijnS

Berichten: 17537
Geregistreerd: 17-11-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 10:29

LZP -> MW

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16214
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-13 12:45

Sammy_xxs schreef:
Jaa een vlindertuin, ga ik ook echt niet in. Moest een keer van mn vriend er gewoon ingaan en niet zo aanstellen, nou ik deed alsof ik in een horror scene aan het lopen was, mensen keken mij ook echt aan van wat doet die raar ?! Maar ik vind vlinders ook niks, maar wel echt als toppunt motten!
Enja vogels vind ik ook niks, hoewel dat wel steeds minder word, zolang ze maar niet vliegen :D
En wespen ook ja daar ren ik altijd voor weg, ga echt niet blijven staan!

Brrr vlindertuinen :brr:
Ik zou het eigenlijk wel een keertje willen proberen. Misschien overwin ik dan zo mijn angsten. Maar ik ben bang dat ik er gillend weer uitren :')


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Astrid_Brann, don110, Esmee_RS, Fly_high, GoogleAdsense, HopeMyDay, iphyn, kamsel, Lau, Love_Rosie, LuCa88, Nathalie18x, Roosch, Sarah_Elise, Shetje14, Summerfly, SusanH en 102 bezoekers