haar permanent krullen, wat moet ik weten?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Re: haar permanent krullen, wat moet ik weten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 09:37

Ik vond mijn haar makkelijker met permanent dan nu.
Elke dag wassen, dat wel, want door mijn fijne haarstructuur kwam ik als einstein van bed. Dus wassen en cremespoeling, borstelen, krullen opknijpen op de kop met andrelon krul creme (1 klein pompje). Laten drogen (mijn haar is te fijn, als ik fohn wordt t erg droog) en uitwrijven.

Anoli

Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 17:32

Dit is mn permanent na een maand of 3
(niet op mn hoofd letten hoor :') )
Afbeelding

en dit is mn permanent na een maand of 10
Afbeelding

edit: ik heb wel veel en zwaar haar en daarom zakt het vrij snel bovenin wat uit...
Maar ik stoor mij er niet aan :n

PenP2014
Berichten: 1975
Geregistreerd: 17-11-13

Re: haar permanent krullen, wat moet ik weten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 17:40

Ik heb dat ooit een x gedaan. En het resultaat was.. helemaal niks -O- geen enkele krul. Het was nog net zo stijl als altijd :')
Overigens wel toen mn geld terug gekregen van die kapsalon dus daar geen slecht woord over :)

F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Re: haar permanent krullen, wat moet ik weten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 12:12

Anoli, groeit jouw haar zo hard in 5 maanden is zit er een paar jaar tussen? Vind de 10maand prachtig.

Anoli

Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 12:26

F_Orumster schreef:
Anoli, groeit jouw haar zo hard in 5 maanden is zit er een paar jaar tussen? Vind de 10maand prachtig.

Mijn haar groeit heel hard (helaas) en door het zware haar gaat de krul uitzakken boven in waardoor er dus nog meer lengte in terug komt.

Thanks :) Heel veel mensen vinden die 10 maand idd prachtig. Ik zelf ook maar het is enorm veel werk, en na 6 jaar permanent ben ik het nu aan het uit laten groeien voor stijl haar.
Mijn haar klit heel snel, en blijft onwijs lang nat na het douchen. Kan het niet kammen zonder conditioner erin onder de douche, en met die lengte van 10 maand blijft er geen elastiekje in zitten langer dan 15 minuten zonder eruit te zakken.

Dus nu weer terug naar stijl haar, maar gezien de snelheid waarmee het groeit is dat wel over een maand of 5 :j

F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Re: haar permanent krullen, wat moet ik weten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 12:39

Jaloers... mijn haar groeit juist traag (wel een voordeel met permanent). Doe je daar nog iets speciaals voor?

Anoli

Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 13:04

F_Orumster schreef:
Jaloers... mijn haar groeit juist traag (wel een voordeel met permanent). Doe je daar nog iets speciaals voor?

Niet dat ik weet :')

Maar mn haar heeft altijd zo snel gegroeid, mn nagels ook trouwens dus misschien dat het "normaal" is bij mijn lichaam. :?

Jaloers hoeft niet hoor, ik heb er bijvoorbeeld niet echt een model in zitten. Laat ik dat er wel in knippen kan ik elke 4-6 weken naar de kapper dat bij laten knippen *kassa!* (permanent deed ik 1x per jaar, flink kort knippen, permanent erin en na 12 maanden weer terug naar de kapper)
Dus het snelle groeien heeft ook zn nadelen.
Daarnaast ben ik dan weer niet zo huiverig om er een flink stuk af te laten knippen, 3 maand verder en dan is het toch alweer heel anders :')

Zensation
Berichten: 590
Geregistreerd: 24-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 13:14

Absoluut een afrader! Ik had lang dik blond haar en wilde ook niets liever dan de grove krul in mijn haar.

Het plaatje wat je vaak voor ogen hebt, krijg je dus niet. Dat effect krijg je met een krultang e.d maar nooit met permanent!

In een maand tijd ben ik heel veel haar verloren, heb nu nog redelijk dik haar maar er is zoveel weg..
Daarbij voelt mijn haar als stro en is het heel breekbaar. Ik moet het nu echt om de dag wassen en stijlen, anders komen er zoveel klitten in dat ik helemaal niks meer over houd. :(

Dus, bezint eer ge begint!!! *D

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 13:05

Zensation schreef:
Het plaatje wat je vaak voor ogen hebt, krijg je dus niet. Dat effect krijg je met een krultang e.d maar nooit met permanent!

Joh, doe eens niet zo generaliserend. Er zijn ook mensen bij wie het er wel heel mooi invalt en die misschien ook realistische verwachtingen hebben.

Zensation
Berichten: 590
Geregistreerd: 24-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 13:34

Dani: Joh, ik doe helemaal niet generaliserend...

Het plaatje wat hiervoor is getoond verkrijg je dus absoluut niet met permanent, dus als je dat voor ogen hebt, koop lekker een krultang! :j

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Re: haar permanent krullen, wat moet ik weten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 14:24

Eh, dat doe je wel wel. Je zegt zelf 'nooit.' En in je eerdere post had je het over het plaatje 'wat je voor ogen hebt', en niet over het plaatje gepost in het topic. Over dát plaatje heb je gelijk, over het plaatje wat iemand persoonlijk voor ogen heeft bij een permanent heb je dat niet.

petitparis

Berichten: 15988
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: haar permanent krullen, wat moet ik weten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 14:38

ik doe het zelf ook regelmatig. De eerste keer heb ik het na 6 maanden laten herhalen en dan laten uitgroeien. Denk 2-3 jaar later weer een keertje, weer laten uitgroeien en dan nog 1x.

Ik heb veel een zeer dik haar, dus het "poedelachtige" zakt er na een week al uit. Maar met de" juiste producten zijn de krullen na een jaar nog vrij ok. Sommigen dachten zelfs dat het mijn natuurlijke krullen waren (ik ben dus wel echt een aziatisch type _O- )
Ik moet wel zeggen dat mijn haar altijd met meerdere maten rollers wordt in gerold, wat maakt dat niet alles hetzelfde krult.

Dit is denk ik na +/- 6 maanden net voor de 2de keer (niet op de make-up letten, foto is voor het resultaat ve cursus visagie)
https://scontent-b-lhr.xx.fbcdn.net/hph ... 6801_n.jpg

Zensation
Berichten: 590
Geregistreerd: 24-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 15:35

@Dani: Je hebt gelijk hoor... 8-)

Mirashiba

Berichten: 416
Geregistreerd: 26-10-11

Re: haar permanent krullen, wat moet ik weten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-13 16:51

dankjewel voor de reacties! vanavond gaat het gebeuren, ben erg benieuwd.

petitparis

Berichten: 15988
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: haar permanent krullen, wat moet ik weten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 16:56

spannend!

p.s. ik heb nog steeds veel te veel haar. Dus de impact van het product voor permanente krullen is echt persoonsgebonden

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: haar permanent krullen, wat moet ik weten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 17:19

Jeetje,wat slecht dat het zo vaak mis gaat. Mijn moeder heeft altijd een kapsalon gehad en ik heb zelf jaren bij haar gewerkt, maar slechts 2x een permanent gehad die minder mooi was. nr 1 had blondspray gebruikt, maar was daar heel eigenwijs over. nr2 had henna gebruikt en ook niet eerlijk verteld wat er gebruikt was. Dit zijn de enige gevallen in vele jaren.

Ik zelf heb krullend haar en flink ook. Mensen kwamen wel binnen dat ze mijn permanent wilden, maar dat kan gewoon niet. Het wordt nooit zoals een natuurlijke krul. Mijn krullende haar is ook al droger en pluiziger, dus behoeft al meer verzorging, ook al is het puur natuur.

Veel oudere dames hadden vroeger permanent als body. In stijl en slap haar konden ze niet echt een gekapt kapsel krijgen en met permanent gaven ze het stevigheid als basis. Dan werd er daarna altijd gefohnt of een watergolf gezet, dat zijn rollers.

Hoe permanent wordt hangt van veel dingen af; wat voor haar heb je, wat is de lengte, heeft het al een verfbehandeling ondergaan etc.
Een goede kapper pakt het haar op de juiste manier op en kiest de juiste maat van de wikkels. Lang haar en of dikker haar moet je niet drijfnat gaan wikkelen en dan aan het eind met 1 flesje vloeistof doen. Dan kom je nooit bij de gehele lengte van het haar en het vocht verdunt de vloeistof teveel.

Bij dun haar niet te dunne plukken haar pakken, wordt het erg kroezig. Ook niet te dik, wordt het veel te slap.

Het is dus van groot belang dat de kapster het goed zet!! Er zijn vele soorten vloeistoffen en ook die moet je bij iemands haar kiezen.

Na de permanent is het uitspoelen en het neutraliseren van super groot belang. Wordt dat niet goed gedaan, pakt het niet omdat het haar open blijft staan en je haar komt er heel slecht uit. Je hebt allerlei moderne vloeistoffen om tijd te verkorten en het sneller te doen, maar dat is niet altijd goed. Zeker bij lang haar moet je de gehele lengte goed behandelen met vloeistof ( voorbevochtigen ) en daarna extra goed uitspoelen en neutraliseren zodat het ook tot in de puntjes terecht komt.

Een goede nabehandeling is erg belangrijk.

Zelf altijd je haar doorkammen met een grove kam als het nat is en je de crèmespoeling erin hebt. Daarna natuurlijk laten opdrogen en wat wax erin knijpen. Liefst iets wat ook voedend werkt.

Niet droog gaan borstelen, niet fohnen of meteen verven. Kan allemaal wel, maar gaat ten koste van je haar.

Dat het haar bovenop stijl wordt als het groeit is logisch. Haar wat in je hoofd zit is niet gepermanent. Door de lengte en de zwaarte van het haar gaat het hangen. Hoe zwaarder, hoe meer het hangt. Het leukste is om het dan wat meer op te steken.

Iedereen zegt wel leuk, doe het met krultang etc. Maar als je dat dagelijks doet heeft je haar ook te lijden. Gebruik dan een goede stijltang en werk pluk voor pluk netjes.
Beter en mooier vind ik zelf met rollers te gaan slapen. Je wast je haar, draait ze in en gaat slapen. Of stel je hebt 's avonds een feestje, doe het enkele uurtjes van tevoren. Als je het uithaalt heb je een leuk bos krullen wat wel een paar dagen kan blijven zitten. Gaat ook hangen en meeste wassen hun haar dagelijks, dus is wel wat werk voor elke dag.

Daarnaast moet je gewoon met regelmaat een puntje van je haar laten knippen en netjes met je haar omgaan.
Veel mensen doen van alles en komen pas bij een goede kapper als het verprutst is. Een kapper kan dan ook nog weinig doen. Meestal moet er dan een flink stuk vanaf of kom je in de duurdere behandelingen. Waar overigens een dure crèmespoeling vaak wel langer mee gaat dan ene fles goedkoop spul, aangezien je minder nodig hebt bij geconcentreedr spul.

Hoop dat je kapster weet wat ze doet en het gaat bevallen. Maar als je twijfelt, niet doen en naar een goede kapper gaan!

petitparis

Berichten: 15988
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: haar permanent krullen, wat moet ik weten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 17:49

wat een degelijke uitleg superpony. Want idd het inrollen en de gebruikte producten zijn alles bepalend zelfs bij sterk/geschikt haar. Ben ik blij met mijn kapper :)

PanniePannie

Berichten: 424
Geregistreerd: 18-06-12
Woonplaats: Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 19:36

Ik ben benieuwd naar het resultaat. Overigens zie je het echte resultaat pas na een week of 2, vanavond zal alles nog heel 'vast' zitten.

Krijgen we ook een foto? :D

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 19:39

Mijn krul is precies geworden zoals ik voor ogen had! Maar heb dan ook wel kort haar, misschien dat dat makkelijker is?? Zelf laat ik het permanenten om de 5 maanden, m'n uitgroei valt niet super erg op omdat het bij mij 1 grote bos is en het niet omlaag hangt.

edit: Ik doe er altijd andrelon creme voor krullen in, pluist het wat minder :) Soms sta ik op en doe ik er helemaal niks aan haha, toen ik lang haar had was ik zo veel langer bezig :')

Mirashiba

Berichten: 416
Geregistreerd: 26-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-13 15:40

zo, het is gebeurd en ik ben er wel blij mee! :)

fotoo:
Afbeelding

Happie
Berichten: 1225
Geregistreerd: 07-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 15:45

Ziet er leuk uit. Een nadeel vond ik zelf de hoeveelheid werk die je eraan hebt. Ik werdt wakker met stijl haar elke morgen...
Laatst bijgewerkt door Happie op 18-12-13 16:15, in het totaal 1 keer bewerkt

tones

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Veluwe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 15:57

Leuk hoor!
Ik ging altijd met nat haar naar bed, dan zat t prima de volgende ochtend.
Geen gedoe met kammen, beetje wax of ander prut er in, en klaar.

petitparis

Berichten: 15988
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: haar permanent krullen, wat moet ik weten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 16:07

ziet er leuk uit TS.

Zelf ben ik toch altijd 1week poedel doordat er zoveel mousse ed in gekneed word, de manier van drogen en dan 2-3 dagen niet mogen wassen...
Maar werk? met nat haar gaan slapen (wel een beetje anti-frizz of mousse erin) en 's morgens hooguit een beetje met natte handen in kneden. Mijn korte coupe vergt meer aandacht om geen stekelvarken te zijn.

Happie
Berichten: 1225
Geregistreerd: 07-10-10

Re: haar permanent krullen, wat moet ik weten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 16:14

Misschien had ik lastige krullen met nat haar slapen hielp nooit.