Waar gaat het heen ..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
minajtje
Berichten: 1377
Geregistreerd: 10-10-12

Waar gaat het heen ..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-13 22:37

'60 procent jongeren gebruikt xtc tijdens uitgaan'

Dan denk ik echt, waar gaat het heen met deze wereld .. En dan heb je de coma zuipende, wietrokende jongeren er nog niet bij geteld. Dat zijn er ook niet weinig. Het verbaasd me echt hoe makkelijk er over drugs/alcohol gedaan word, hoeveel bewijs is er inmiddels wel niet dat het slecht is? Ik zat laatst met een vriendin aan de koffie (jaja, ook slecht :P ) en die vertelde dat haar dochter voor het eerst uit was geweest, op haar 14e (prima opzich, in de kinderdisco) .. Nou ze kwam om 3 uur dronken thuis met een joint in der zak. En mijn vriendin (haar moeder) vertelde het alsof het de normaalste zaak van de wereld was, tja dat hoord bij het uitgaans leven. Het lijkt wel steeds normaler te worden, indrinken bij je ouders thuis, je klem zuupen, jointje erbij, 4 jongers per avond zoenen .. Ik ga ook nog uit, dus ik zie nog wel eens wat :P
Ik vraag me af, was dit vroeger ook al zo? Heb ik het toen nooit zo erg opgemerkt en ligd het aan mij? Of is het echt wat van deze tijd? En de ouders hier, hoe gaan jullie hier mee om? Dat lijkt me ook lastig namenlijk ..

60% jongeren gebruikt xtc tijdens uitgaan; Bron
http://www.nu.nl/binnenland/3643774/60- ... map=%5B%5D

edit;
Ik wil trouwens echt niet alle jongeren over 1 kam scheren, tuurlijk zijn er ook genoeg mensen die gewoon gezellig op stap zijn en wat drankjes drinken zonder dat het 'te erg' wordt. Deed ik ook vroeger. En ja, ik ben ook wel eens over mijn grens gegaan, maar niet met xtc en die dingen ;)

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Waar gaat het heen ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 22:40

Ik ben ook nooit zo geweest, maar volgens mij is het van alle tijden hoor ;)

minajtje
Berichten: 1377
Geregistreerd: 10-10-12

Re: Waar gaat het heen ..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-13 22:41

Dat zeggen der inderdaad veel, alleen zo heb ik het nooit ervaren :')
Wiet/hasj wel ja, maar xtc, speed en die dingen niet eigenlijk.

Morganlefay

Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 22:42

Een pakje gerookt, alcohol nog steeds niet, geen behoefte aan experimenteren, ondanks dat ik uit het hippie tijdperk stam :D

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 22:44

Dat gebeurt overal om je heen, maar als je zelf niet in die 'scene' zit, heb je dat niet door :P niet dat ik er in zit, maar ik hoor wel eens wat.

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 22:44

Ik vind dit echt vreselijke resultaten. Ik vraag me ook af waar dit vanuit komt zeg maar. Waarom beginnen mensen er aan, hoe komen ze er aan, etc etc. Er is ergens een aanleiding tot. (ook voor die foute vriendengroepen)

Maar goed, ik wordt ook nog steeds raar aangekeken als ik een fanta sta te drinken in plaats van één of andere alcoholisch drankje. Want 'dan kan je geen plezier maken'. Het spijt me dat ik het gewoon niet lekker vind .. En goed, aan de andere kant (weet dat je dat zelf in de hand hebt) wil graag herinneren wat ik die avond heb gedaan :D

Maar drugs of dergelijke .. nee nooit aan gezeten. Wel helaas tussen blowende personen gezeten ..

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 22:45

Ik zou het verschrikkelijk vinden als mijn kind (die ik niet heb en waarschijnlijk ook niet krijg :P) zich zo gedraagt. Ben zelf ook totaal niet zo. Niet nieuwsgierig naar wat er zo slecht voor je is, of meeloperig. Hoop maar dat als ik ooit een kind krijg, ik dat door geef, net als mijn normen en waarden :')

Rennie89
Berichten: 37250
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 22:45

kan me niet voorstellen dat dit klopt. Ik heb nog nooit harddrugs gebruikt en ga ik ook niet doen. Ken vrijwel niemand die echt XTC regelmatig gebruikt met uitgaan...

Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 22:48

In het artikel staat dat er ten minste een keer xtc werd gebruikt. Het kan dus zijn dat de overgrote meerderheid één keer xtc gebruikte in een jaar.Niet dat ik het goed praat, absoluut niet. Ik vraag mij bij dit soort onderzoeken altijd af wie de respondenten zijn. Als ze zochten naar respondenten die iedere week uit gaan kan dus de uitkomst gigantisch veranderen (want iedereen die niet wekelijks gaat stappen wordt dan niet meegeteld)...
Laatst bijgewerkt door Rytir op 02-12-13 22:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89
Berichten: 37250
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Waar gaat het heen ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 22:50

ja daarom vind ik dit soort dingen gewoon niet betrouwbaar. Je zal absoluut mensen hebben die het wel doen :j leuk voor hun. Maar ik ken meer mensen die het niet doen, hooguit een keer geprobeerd ofzo.

minajtje
Berichten: 1377
Geregistreerd: 10-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-13 22:52

Ik vind minstens 1 keer per jaar al veel, ik heb het nog nooit in mijn leven gebruikt :+

Waarom mensen er aan beginnen, meestal groepsdruk denk ik .. Het is heel stom maar zo werkt het gewoon. Ik heb er zelf nooit aan mee gedaan, maar zie het wel overal gebeuren. En ik heb het idee dat dat nu veel meer is dan vroeger eigenlijk.
En er is echt heel makkelijk aan te komen. Ik ga nog wel eens uit en er staan gewoon meiden/jongens van rond de 15/16 te blowen. Heb wel eens voor de grap hoe ze aan die wiet kwamen, gewoon via oudere vrienden.

xxPaige
Berichten: 807
Geregistreerd: 26-11-09
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 22:52

Grappig dat er tot nu toe reacties verschijnen van mensen die een pilletje XTC zwaarder laten wegen dan alcohol.. Coma zuipen is namelijk veel erger dan heel af en toe(!) een pilletje XTC gebruiken. Was laatst nog ergens op tv een verhaal over, weet alleen niet meer waar..

En lifaya, 'helaas' klopt het wel. Het is maar hoe je dat bekijkt. Overigens moet je wel de juiste pillen kopen. Er zijn ook pillen in omloop met andere waarden erin, deze zijn erg gevaarlijk ;)

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 22:53

lifaya schreef:
kan me niet voorstellen dat dit klopt. Ik heb nog nooit harddrugs gebruikt en ga ik ook niet doen. Ken vrijwel niemand die echt XTC regelmatig gebruikt met uitgaan...

Helaas klopt het wel.. Als ik naar de " discotheek" ga. Dan word het je zelfs aan geboden.
"hier wil je wat Flugel?" kijk je in dat glaasje, zie je gewoon dat er wat in zit. Maar er worden je pilletjes aangeboden in de discotheken van mijn leeftijd..
Gelukkig zeg ik nee tegen drugs

minajtje
Berichten: 1377
Geregistreerd: 10-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-13 22:54

Ik denk inderdaad dat alcohol nog het grootste probleem is.
Alleen het woord xtc klinkt voor veel mensen een stuk heftiger dan alcohol, denk dat alcohol veel meer 'normaal' gevonden wordt .. daar hoor je niemand over.

Eske_B

Berichten: 15101
Geregistreerd: 19-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 22:56

Jongeren tussen de 20 en 24 jaar... :D

Ach, ik ben 16 en op een paar slokjes wijn en champagne na nog niets op. Geen behoefte aan ook. Maar het schijnt stoer te zijn.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 22:57

Wat mij betreft legaliseren ze heel de paasei, liever gister dan vandaag.

Snap ook inderdaad niet wat hier zo schokkend aan is. Tenzij je onder een steen leeft misschien, maar dit weet je toch? Let wel, jongeren tussen de 20-24 die gaan stappen. Waarschijnlijk het resultaat van een op een house/hardstyle festival ingevulde vragenlijst. :')

LesleyxLinn
Berichten: 1102
Geregistreerd: 14-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 22:58

lifaya schreef:
kan me niet voorstellen dat dit klopt. Ik heb nog nooit harddrugs gebruikt en ga ik ook niet doen. Ken vrijwel niemand die echt XTC regelmatig gebruikt met uitgaan...


Ik denk dat ze de jongeren hebben gevraagd die rechtstreeks van een groot hardcorefeest af komen. Daar wordt toch echt wel meer gebruikt dan in discotheken en cafeetjes. En de hoeveelheid jongeren die daarheen gaan is ook weer een stuk kleiner. Dus ik denk dat daar de helft wel vanaf kan worden gehaald..

xxPaige
Berichten: 807
Geregistreerd: 26-11-09
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 23:00

Nies_ schreef:
Wat mij betreft legaliseren ze heel de paasei, liever gister dan vandaag.

Snap ook inderdaad niet wat hier zo schokkend aan is. Tenzij je onder een steen leeft misschien, maar dit weet je toch? Let wel, jongeren tussen de 20-24 die gaan stappen. Waarschijnlijk het resultaat van een op een house/hardstyle festival ingevulde vragenlijst. :')


Hahaha, ja dit wordt een steeds vaker gedraaide muziekstyle en daar is deze 'hype' bij komen kijken. Ik zie hier ook geen gevaar in en vind het ook niet schokkend. Alhoewel ik het wel een goede zet is om alcohol en sigaretten aan 18+ te verkopen.
Dan is het 'stoere' er misschien ook een beetje vanaf, heb toch het idee dat dat over de leeftijdscategorie 14-17 gaat.

Rennie89
Berichten: 37250
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 23:01

minajtje schreef:
Ik denk inderdaad dat alcohol nog het grootste probleem is.
Alleen het woord xtc klinkt voor veel mensen een stuk heftiger dan alcohol, denk dat alcohol veel meer 'normaal' gevonden wordt .. daar hoor je niemand over.

Ik drink wel alcohol. Met liefde, maar dat is niet om dronken te worden maar omdat ik het lekker vind :P
Ik doe niet aan drugs vanwege gevoeligheid in de familie voor psychose. Dus jah....

Ben trouwens nooit aangesproken door iemand die drugs verkocht in een club ofzo :+

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 23:01

Nee hoor, dan wordt het alleen maar stoerder. Kijk maar naar landen als UK en USA. Hoe hoger de leeftijd hoe debieler ze er mee zijn.

finnens

Berichten: 4919
Geregistreerd: 11-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 23:01

Gebeurd zeker vaak ja, ik ga regelmatig uit en heb meerdere keren pilletjes aangeboden gekregen. Terwijl ik toch duidelijk geen 18 ben :+ (nooit aangenomen trouwens) In mijn vrienden groep is het ook harstikke normaal om veel (wat is veel?) te drinken/blowen. De meeste zijn wel 16/17, maar ook genoeg 15 jarige. Als je eens in mijn klas rondvraagd zal ook de meerderheid drinken/roken/blowen.

En hoe mensen er aan komen, heel simpel .. Een oudere vriend(in) vragen. Als ik snachts uit de diskotheek oid kom staan er vaak gewoon mensen van 15 te blowen, politie zegd er niks van.

xxPaige
Berichten: 807
Geregistreerd: 26-11-09
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 23:03

LesleyxLinn schreef:
lifaya schreef:
kan me niet voorstellen dat dit klopt. Ik heb nog nooit harddrugs gebruikt en ga ik ook niet doen. Ken vrijwel niemand die echt XTC regelmatig gebruikt met uitgaan...


Ik denk dat ze de jongeren hebben gevraagd die rechtstreeks van een groot hardcorefeest af komen. Daar wordt toch echt wel meer gebruikt dan in discotheken en cafeetjes. En de hoeveelheid jongeren die daarheen gaan is ook weer een stuk kleiner. Dus ik denk dat daar de helft wel vanaf kan worden gehaald..


Nee, dit denk ik dan weer niet. Hardcore liefhebbers zijn vaak doorgesnoven van de coke, maar slikken (meestal) geen XTC. :o

xxPaige
Berichten: 807
Geregistreerd: 26-11-09
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 23:04

Nies_ schreef:
Nee hoor, dan wordt het alleen maar stoerder. Kijk maar naar landen als UK en USA. Hoe hoger de leeftijd hoe debieler ze er mee zijn.


Vind ik totaal niet te vergelijken met Nederland ;)

minajtje
Berichten: 1377
Geregistreerd: 10-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-13 23:05

Tja ik weet niet waar dat onderzoek is gedaan, maar als het alleen van hardcore feesten zou zijn zou er wel staan; 60% v/d jongeren gebruikt xtc tijdens hardcore feesten
Lijkt mij dan. Maar ik vind het alsnog een belachelijk hoog percentage. Denk dat het alcohol percentage nog wel 20 % hoger licht :+

Lifya, ik heb ook niks tegen thuis een wijntje, of tijdens het uitgaan een drankje, maar dat comazuipen/bingedrinken is volgens mij echt nergens voor nodig .. maar zie het heel veel gebeuren om mij heen :n

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Waar gaat het heen ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 23:06

Als ze graag willen laten zien hoe schokkend veel die pilletjes gebruik worden zetten ze dat er natuurlijk niet bij.