MRI

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Loeky01
Berichten: 7315
Geregistreerd: 25-09-10

MRI

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-13 22:19

Tsja, een topic over de MRI :+

Niet omdat ik bang ben voor de stomme test zelf, ik krijg pilletje -> lig hopelijk stil -> kan mijn roes thuis verder uitslapen. Appeltje eitje. Maar de week erna, de uitslag. Daar stress ik hem nogal om. Even mijn verhaal in het kort;

Ik ben begin dit jaar (februari/maart) erg dicht in aanraking gekomen met een paardenhoef. Tijdens het uitkrabben van een achterbeen sloeg paardjelief opzij en daar zat toch nog echt mijn linker elleboog. Geen zwelling, geen blauwe plek. Het vreemdste wat ik ooit had meegemaakt, heb nogal wat butsen opgelopen tussen de paarden.
Week lang geen enkele pijn gehad, op het moment zelf ook niet schrikbarend veel. Beetje stijf. Dus niet gekoeld, moest namelijk de les in. Tot 6 dagen later, ging door de grond van de pijn. Pijnstilling maar genomen want het was zondag, en ik hou niet van piepen. Volgende dag naar de HA gebeld, kon direct terrecht alleen dan wel bij een co-assistent.
Prima, ik ben de moeilijkste niet. Zolang ze het maar een beetje snappen. Dat deed deze dus niet :+. Huisarts heeft 3x langs moeten komen met conclusie; ga er maar van uit dat het gebroken is. Dus schrik niet als ze je vanuit de röntgenafdeling doorsturen naar de EHBO om te gipsen. Niet gebroken.

Toen een trajectje fysio wat nogal lang heeft geduurd. Te lang volgens de fysio dus die wilde me naar de orthopeed. Terug naar de huisarts, ''neenee dat zal wel niet nodig zijn, ga maar naar de sportarts''. Sportarts wilde me terug naar de fysio. Geen zin in en het was ondertussen zomer. Dus ach, dan laten we het maar even voor wat het is.

Zomer ben ik wonderbaarlijk goed doorgekomen, heb zelfs in de horeca kunnen werken. Wat nogal raar is gezien mijn klachten nu... Dus dan gaan we maar weer terug met gezonde tegenzin naar de huisarts. Die schrok van de locatie van de pijn in mijn elleboog, want daar liepen zenuwen. Dus op naar de neuroloog, test laten doen. Neehoor, je zenuwen reageren echt super. Niks mis mee. Ik stuur je door naar de orthopeed.

Eindelijk, wat de fysio wilde. Orthopeed wist het ook niet precies, vermoedde een blauwe plek op het bot. Maar daarvoor duurde de pijn al wel relatief lang. MRI dus. En die is komende woensdag, ik tel de nachten letterlijk af zoals een klein kind naar zijn/haar verjaardag. Alleen nu dus met tegenzin :+.


Iemand bekend met blauwe plekken op het bot? PB kan ik wel meer info in geven. Het is nu een echt heel onsamenhangend verhaal geworden, maar de pijn gaat dusdanig ver dat ik op school hulp moet vragen om mijn laptop uit mijn tas te halen, ik geen boodschappen kan dragen met mijn linker arm, en de paarden stop het moeten zetten omdat het gewoon niet meer gaat...



Mijn uitslag is 2 December. Help :') ?

CastaMickey

Berichten: 7259
Geregistreerd: 18-10-12
Woonplaats: Gelderland

Re: MRI

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 22:22

Ik heb geen idee eigenlijk, wil je alleen heel veel succes wensen!

Loeky01
Berichten: 7315
Geregistreerd: 25-09-10

Re: MRI

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-13 12:31

Thanks!



Echt niemand ervaringen met Blauwe plekken op het bot -O- ?

DeTjoeter
Berichten: 330
Geregistreerd: 12-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 19:52

Jee wat vervelend! Klinkt wel vaag als mijn schouderklachten. Ik ben anderhalf jaar terug van en met mijn paard gevallen en daarbij flink hard op mijn schouder geland. Een flink stekende pijn toen ik opstond, maar dat was zo weg en verder geen last meer van gehad, tot ik 2 week later na een avond werken (normaal kassa werk, die avond in de winkel spiegelen) ineens niks meer kon doen zonder pijn. De dokter verwees me door naar de fysio. Ik mocht niks doen wat pijn deed, maar verder wel alles blijven doen om een frozen shoulder te voorkomen. In het begin 2 keer in de week naar de fysio om het los te masseren, daarna 1 keer per week en een tijdje zonder proberen. Het ging heel even wat beter, maar in januari weer zoveel pijn dat ik niks kon, dus weer naar de fysio gegaan. Bij de fysio weer een aantal keren los gemasseerd en dry-needling gehad. De Dry-needling heeft even geholpen. Daarna bij een andere fysio verder gegaan omdat mijn eigen zijn hand had gebroken. Het ging even heel goed. Een paar maand geen last gehad en in het voorjaar kon ik weer naar de fysio.. Oefeningen meegekregen om de spieren sterker te maken. Hielp een klein beetje. Najaar weer fysio.. Weer dry-needling. Na 8 week weer zonder geprobeerd en op dit moment krijg ik weer steeds meer last. De fysio is gewoon niet DE oplossing, maar een oorzaak kunnen ze ook niet vinden. Ik hoop dat ze bij jou wel iets kunnen vinden en dat er iets aan gedaan kan worden!

Loeky01
Berichten: 7315
Geregistreerd: 25-09-10

Re: MRI

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-13 22:23

Jeetje dat is ook geen pretje.. Ze kunnen dus op geen een mogelijkheid vinden wat het is? Bah...

MRI is vandaag in ieder geval geweest, gelukkig het ergste voor nu achter de rug. Nu weer de dagen aftellen tot komende dinsdag...