Ervaring met Brillen24.nl

Moderators: Berdien, Hanmar, Murthul, Warboel, Amaryllis, Dani, Leo, Muurp

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Ashleydk

Ervaring met Brillen24.nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-13 19:23

Ik ben erg benieuwd of er hier mensen ervaring hebben met http://www.brillen24.nl. :)

Ik heb daar namelijk erg leuke brillen gezien, voor een leuk prijsje en ik weet mijn sterktes etc ook, maar ik ben bang dat de pootjes bijvoorbeeld niet goed zitten. In een brillenwinkel worden die namelijk altijd bijgesteld. :o

Maar aan de andere kant, als je een zonnebril zonder sterkte koopt in een random winkel, zit het over het algemeen wel gewoon goed zonder af te stellen! :j

Wat denken jullie?
(Afstellen van de pootjes kan evt zelfs nog door de pootjes te verwarmen met de fohn en dan te verbuigen) 8-)

Eleionomae

Re: Ervaring met Brillen24.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 19:30

Ik zit er vooral mee dat niet alle modellen altijd even goed zitten op mij hoofd bij de neus. Ik heb een hele smalle neusbrug en het is in gewone winkels al lastig om een leuk montuur te vinden dat niet gaat schuiven (of je moet die verstelbare pootjes hebben op de neus, maar dat zijn meestal van die suffe monturen :') )

♥ Lieve Jos wat missen wij jou.. 07-04-2017 ♥

Ashleydk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-13 19:33

Daar heb ik dus tot nu toe helemaal geen last van gehad. Alle brillen die ik ooit gepast heb, paste ook, alleen stonden ze niet allemaal even leuk! Dus denk dat dat ook wel goed gaat, maar toch twijfel ik omdat je ook de grootte niet echt kan inschatten!

Ja, vergelijken met de huidige bril dan!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 19:37

Nouja dat scheelt dan idd al een hoop :j

Maar het blijft altijd een beetje een gok denk ik

Mixje90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 19:39

Ik heb weleens een bril besteld daar en ben er tevreden over :)

"If they respect you, respect them. If they disrespect you, still respect them. Do not allow the actions of others to decrease your good manners, because you represent yourself, not others."

Beginner :)

kleinvosjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 19:40

Wat ze nooit zo precies kunnen doen, is de afstand tussen glas en oog opmeten. Daar gebruikt de opticien een apparaatje voor. Net als om de oogdruk te meten. Ik zou echt nooit via internet een bril bestellen om die redenen.

Een schip dat aan de horizon verdwijnt is niet weg, je ziet het alleen niet meer...

Mixje90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 19:46

kleinvosje schreef:
Wat ze nooit zo precies kunnen doen, is de afstand tussen glas en oog opmeten. Daar gebruikt de opticien een apparaatje voor. Net als om de oogdruk te meten. Ik zou echt nooit via internet een bril bestellen om die redenen.

Dat heeft geen enkelen opticien ooit bij mij gedaan....
Ik heb mijn 1e bril van de eyewish en mijn extra bril is van brillen24. Ze hebben ook zonnebrillen op sterkte en sportbrillen enzo... En het is gewoon supergoedkoop vergeleken met de normale opticien.
Je kunt alleen natuurlijk niet je eigen ogen opmeten, dat moet je gewoon ergens laten doen en je bonnetje meenemen of alles opschrijven :) weet dat de meeste het gratis doen, maar je hebt ook busjes van lensway.nl die overal en nergens komen waar het voor een klein prijsje kan.

"If they respect you, respect them. If they disrespect you, still respect them. Do not allow the actions of others to decrease your good manners, because you represent yourself, not others."

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 19:48

Ik heb een cilinder dus dat moet altijd goed opgemeten worden :j als je dat hebt lijkt een online bril bestellen me sowieso niet heel handig :) wel jammer want ze hebben wel leuke brillen :j

Mixje90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 19:55

Eleionomae schreef:
Ik heb een cilinder dus dat moet altijd goed opgemeten worden :j als je dat hebt lijkt een online bril bestellen me sowieso niet heel handig :) wel jammer want ze hebben wel leuke brillen :j

Je kunt gewoon je bon die je van je opticien hebt inscannen en bij je bestelling doen, dat nemen zij dan over.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 19:57

Tja ik zou het alsnog niet zo snel doen :n bij mij vooral omdat maar weinig brillen passen :)

kleinvosjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 19:58

Mixje90 schreef:
Je kunt gewoon je bon die je van je opticien hebt inscannen en bij je bestelling doen, dat nemen zij dan over.

Ik krijg van mijn opticien echt geen bon mee hoor, als ik geen bril aanschaf. Ze zijn niet gek, zij doen het werk en verdienen er niets aan...

Een schip dat aan de horizon verdwijnt is niet weg, je ziet het alleen niet meer...

Paola33

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 19:58

Ik koop mijn brillen ook hier. Heb zelf hogere cilinder sterktes en geen problemen met brillen24.nl. Heb zelf als opticien gewerkt. Dus wou het wel eens uitproberen, maar ze doen het erg netjes. De brillen worden in hongkong gemaakt en er zijn meer opticiens die daar brillen vandaan halen. Als je je ogen wilt meten kan dat ook via hun, ze hebben met een aantal opticiens waarmee ze afspraken hebben. Dit heb ik zelf nog nooit laten doen, ik ga namelijk naar een oud collega, deze meet ook mijn lenzen aan. Je kan hier gerust bestellen, laten ook netjes weten wanneer een bril vertraging heeft opgelopen. Mijn moeder heeft hier nu een zonnebril vandaan en die is ook tervreden.

25 september mama geworden van een dochter

Ashleydk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-13 20:20

Misschien dat ik de gok dan toch een keer ga nemen! Een hoge sterkte heb ik niet en heb geen cilinders etc, dus heel veel mis zou er theoretisch gezien niet kunnen gaan!

Ik heb van mijn vorige brillen ook gewoon nog de gegevens dus die kan ik zo overnemen. Ben niet achteruit gegaan dus dat scheelt :)

Ik vind ze echt waanzinnig leuke brillen hebben!

Ashleydk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-13 13:23

Afbeelding

Wat vinden jullie haha?

Ik wil graag een kleurrijke bril, met een rand en niet al te klein!

Let niet op de verschrikkelijke foto!

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 13:26

Ik vind hem te groot voor je gezicht.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 13:28

Inderdaad te groot :) .

Ashleydk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-13 13:36

Heb ik altijd xd hij is even groot als mijn andere bril!

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 13:38

Die je op je profielfoto op hebt, vind ik ook te groot voor je gezicht. Je lijkt nu een stuk strenger dan je in werkelijkheid bent. Zou een kleinere nemen.

Ashleydk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-13 13:50

Haha ja, kan je nagaan dat mijn andere bril nog groter is. OEPS. :Y)

Ik wil opzich ook wel een keer een kleintje, wel met een brede rand, maar kan er geen een in een leuk kleurtje vinden. Vind de kleuren van die ik hierboven poste zo leuk! En ik vind die kleinere over het algemeen snel te breed!

Hier een foto van mijn andere bril. :o

Afbeelding

http://www.brillen24.nl/dames/enkelvoudig/capuno.html?choice=uni&childModel=1341

Zo iets qua vorm vind ik leuk, alleen de kleur vind ik te saai! :)

Focussed

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 15:38

Kun je hem niet zonder glas of met plan (geen sterkte) glas bestellen?
Dan kun je de glazen altijd nog zelf kopen bij een opticien en in deze bril laten slijpen.
En heb je waarschijnlijk ook een stuk meer keus. (Zijn zeer veel soorten glazen, coatings, slijptechnieken etc). En ook garantie, want wat als hij nou totaal niet lekker kijkt? (Oa omdat een opticien je pupildistantie meet, en zonder juiste PD kijk je nooit door het centrum van je glazen).

Ashleydk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-13 15:52

Ik denk dat het glas geen probleem is! Ik heb alle gegevens pas nog laten meten bij de opticien en heb deze gegevens dus up to date liggen! :) ik twijfel gewoon een beetje over wat voor soort montuur ik wil!
Normaalgesproken heb ik dus hele grote brillen, met een bruinige kleur. Maar wil nu een keer wat anders! Het liefst iets blauws, in mijn stijl. Maar een klein montuur is ook wel leuk, maar daar zijn geen leuke kleuren voor!

Paola33

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 16:54

Tip van een oud opticien. Kijk of je pupillen in het midden van het glas/ bril staan, dan past een bril het beste. Hoeft niet helemaal, het blijft een richtlijn. Maar optisch krijg je dan een mooiste beeld. Ik draag zelf ook al jaren brillen en heb laatste ook een grote bril voor mijn doen gekocht, maar mijn ogen staan in het midden. Ik moet zo ie zo altijd goed opletten omdat ik ook een hogere sterkte heb en dan kunnen niet alle brillen.

25 september mama geworden van een dochter

Ashleydk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-13 17:14

Oh dankje! Daar heb ik nou echt nog nooit op gelet, maar het is wel een goede tip!

Ashleydk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-14 20:38

Even een update voor de mensen die misschien ook ooit bij Brillen24 willen bestellen! :)

Als je je sterktes etc. goed weet en niet bang bent om zelf je pootjes te verstellen zeg ik zeker doen!
Ik heb sinds ik dit topic heb geopend alweer 2 nieuwe brillen bij hun besteld :o

De paarse die een stukje terug in het topic staat en sinds gister de bril hier onder op de foto!
De bril hier onder is volgens de mensen die ik tot nu toe gesproken heb de leukste die ik heb en heb ik ook op aanraden van o.a. mensen uit dit topic besteld! :o

Mijn eerste 'smalle' bril en dus een keer niet zo'n 'mega' ding! *\o/*

Afbeelding

Nog een keer mijn conclusie: DOEN!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie