Niet meer kunnen slapen na inbraak

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
goldith

Berichten: 492
Geregistreerd: 30-09-04

Niet meer kunnen slapen na inbraak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-13 18:24

Hoi :)

Plaats normaal nooit topics maar ik weet het even niet meer, vandaar dat ik dit topic.
Momenteel ben ik voor 5 maanden in Zuid-Afrika voor mijn stage, en tijdens een weekendje weg een paar weken geleden is er 's nachts ingebroken in het guesthouse waar we sliepen. De inbreker heeft tussen de bedden van mij en m'n kamergenoot gestaan op zo'n 10 cm van mij, toen m'n kamergenoot wakker werd en de inbreker is gevlucht met onze spullen.

Het ergste vind ik niet zozeer het feit dat veel van m'n spullen gestolen zijn, maar ik voel me niet meer veilig en slaap slecht. Ik slaap alleen op een kamer en heb al een bus pepperspray onder m'n kussen (dat is hier legaal), maar het lukt me niet om normaal in slaap te vallen en door te slapen. Dit breekt me inmiddels op...

Heeft iemand hier ervaring mee en tips om weer fatsoenlijk te kunnen slapen?

Alvast bedankt!! :)

SheeNegro

Berichten: 1510
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 18:33

In de zomer, toen ik bij mijn vriend in het weekend ging slapen. Stond er zo ineens een lichtje in onze deuropening van onze slaapkamer. Ik vraag aan mijn vriend, is dat jou pa niet? Hij vraagt nors richting dat lichtje "wa ist". De deur gaat terug toe stilletjes en heel lichtvoetig is het weg.

15min later was de frank in heel het huis gevallen dat het een inbreker was.

Wij slapen wel gerust, meer omdat alles dubbel zo hard is beveiligd is. Ik kan wel aannemen dat dat daar niet echt het geval is.. Kun je geen kamergenoot regelen? Of een waaklampje dat aanspringt bij beweging?

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Niet meer kunnen slapen na inbraak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 18:46

Er is 11 jaar geleden bij mij ingebroken in het studentenhuis waar ik woonde. Inbreker heeft ook naast mijn bed gestaan, maar ik ben niet wakker geworden. Mijn telefoon die naast mijn bed lag was weg. Ik heb heel erg lang moeite gehad met slapen. Zelfs nu heb ik er soms nog last van, terwijl ik inmiddels al drie huizen verder ben en dit huis een stuk beter beveiligd is. Tips heb ik niet voor je. Ik wens je wel heel veel sterkte. :(:)

goldith

Berichten: 492
Geregistreerd: 30-09-04

Re: Niet meer kunnen slapen na inbraak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-13 20:11

Bedankt voor jullie reacties :) Wat is het ook een naar iets eigenlijk... Imre jij hebt er dus ook heel veel last van (gehad) :(:)
Qua beveiliging is het hier wat gebrekkig inderdaad, over een maand verhuizen we naar beter beveiligde flats maar daar heb ik nu niet zoveel aan.. Waaklampje is nog wel een idee, al heb ik alleen maar een stopcontact naast m'n bed op de grond :P

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Niet meer kunnen slapen na inbraak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 20:13

Waakhond? Maar om wel te kunnen slapen kan je wel melatoine nemen? Alleen dat lost het probleem niet op...