niet meer naar consultatie bureau gaan.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
NathalietjeB

Berichten: 17288
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: ergens

niet meer naar consultatie bureau gaan.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-13 23:04

om t verhaal kort te houden.

sinds ik voor t eerst bij t consultatie bureau ben geweest, heb ik niks anders gekregen dan negatieve berichten over mijn enorme blije kereltje.
die in mijn ogen op zijn eigen tijd rijpt.
afgelopen woensdag was gewoon de druppel om kwaad de kamer uit te lopen, en t in mijn hoofd te hebben om niet meer heen te gaan.

ik heb navraag gedaan of ik mijn zoontje gewoon bij de huisarts kan laten enten en dat kon.
maar nu ben ik benieuwd of er meer ouders met kindjes zijn die ook niet naar t consultatie bureau gaan, en hun kindjes laten enten door de huisarts.
i.p.v bij t consultatie bureau.


kaatje77

Berichten: 10428
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 23:09

Jee, heftig hoor.

Hier ook geen leuke ervaring met cb, maar dat hoor ik van zoveel mensen.
Kan de arts wel &#*@&*&%, komen zelf afspraken niet na, houdt maar op :x

Heb nu geleerd om maar ja en amen te zeggen, ze zien je maar zo kort en jij bent de moeder die beslist hoe haar kind opgevoed wordt.
Neem aan dat de ha ook ent en je daarvoor niet naar het cb hoeft.

Is er geen ander cb in de buurt waar je heen kan?

[VN] Alle ins en outs over het scheren van je paard
Levey 27-4-2011 Voor altijd in ons hart.....
Trotse mama van Stacey 24-9-2012 :+:
[ITP] Joris op de heide en aan het water door MelanieVS

TurdusMerula

Berichten: 23903
Geregistreerd: 09-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 23:11

Ik weet dat er een topic over borstvoeding loopt, en daar een aantal moeders 'alternatief' omgaat met hun kind, wellicht dat er daar ook meer niet gaan?

Vergeef mij trouwens de term alternatief, het is geen waardeoordeel of alternatief vinden, maar het moet een naam hebben. :)

Op de hoogte blijven van paardgerelateerde activiteiten? Tips over houding en zit ontvangen? Schrijf je in voor de nieuwsbrief!
paardplus.nl
Paardplus op Facebook

guccio

Berichten: 2105
Geregistreerd: 18-02-04
Woonplaats: in 't zeeuwse land

Re: niet meer naar consultatie bureau gaan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 23:13

Ik ging altijd alleen naar cb voor meten wegen ogentest en enting. Tussen afspraken en thuisafspraken heb ik niet gedaan. Idd ja en amen zeggen en hun oren vullen met wat ze willen horen. Ik was altijd snel weg daar.

♥♥♥♥♥ guccio @ [IM] Dag mijn allerliefste Guuc ♥♥♥♥♥
The best move is to follow your heart

Mendy1984
Berichten: 979
Geregistreerd: 02-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 23:16

ikzelf ga wel naar het CB (alleen de afspraken voor enting e.d.)
maar sommige mensen uit mijn omgeving gaan ook gewoon naar hun eigen HA
die kan ook enten meten en wegen

dus waarom de frustratie opzoeken ;)
ga lekker naar je HA :)

Nadir

Berichten: 12709
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 23:16

Wat vervelend dat je geen goede ervaringen hebt met het cb! Natuurlijk kun je er voor kiezen om niet meer te gaan, je bent niets verplicht en je mist er ook niks aan!

Ik ga juist wel, alleen maar om een ander signiaal af te geven aan ze. Als iedereen alleen maar ja en amen zegt dan krijgen ze nooit tegengas of dingen te horen die ook anders kunnen. En dan verandert er ook niets. Dus ik ga graag de discussie met ze aan, heerlijk! ~~}>

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Swift
Berichten: 2099
Geregistreerd: 20-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 23:17

Het consultatie bureau is volgens mij voor iedereen een drama, ik was bij de oudste zo dom om eerlijk te zijn. Man wat een gezeik, ze zoeken gewoon naar dingen die niet goed gaan. Onze dochter liep erg voor in ontwikkeling maar dat is ook helemaal fout volgens het cb of ze zeggen dat je het verzint, was mijn dochter erg dankbaar dat ze er op dat moment een volzin uitgooide met net een jaar :). Je kunt het gewoon niet goed doen bij dat cb dat hoor ik ook van alle moeders om me heen dus trek je er alsjeblieft niks van aan.
Bij de tweede heb ik ook op alles ja en amen gezegd, alles gaat goed, geen vragen, vragen lijsten invullen alsof je het perfecte en vooral geheel gemiddelde kind hebt wat precies in het goede hokje kan worden afgevinkt. Want daar gaat het uiteindelijk om...
Jij weet als moeder het beste hoe je kindje in elkaar zit, volg gewoon je moeder gevoel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 23:18

Nee hoor Swift, hier zijn ze erg meegaand en vriendelijk!

Swift
Berichten: 2099
Geregistreerd: 20-05-06

Re: niet meer naar consultatie bureau gaan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 23:20

Hier ook, als ik precies zeg wat ze willen horen tenminste :p

Mootje1980
Berichten: 542
Geregistreerd: 30-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 23:20

Ik heb ook wel eens overwogen om niet meer te gaan. Ik heb ze ook wel eens dingen horen zeggen over mijn kleine waarvan ik echt heel anders dacht. Ze hebben ook een keer een flinke fout gemaakt met enten (twee keer dezelfde in plaats van twee verschillende). Ik heb het cb dus ook niet hoog zitten. Maar toen ik een keer de afspraak wilde maken met mijn huisarts om eens te kijken naar de platvoetjes en de manier van lopen moest ik toch echt eerst naar het CB. Dus omzeilen bleek wel lastig. Daar heb ik me laten doorverwijzen naar een fysio, ik hecht toch niet zo veel waarde meer aan hun oordeel. Ik ga nu voor het hoognodige, dus in mijn geval de entingen. En dan laat ik ze drie keer checken of ze nu wel de goede geven...

Zilfstar

Berichten: 7546
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Bij die Zwarte en die Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 23:20

Herken het maar al te goed. 2 kids, 2 maal kindergestapo... Zeiken over gewone dingetjes en ondertussen niet signaleren dat zoon een lichamelijke afwijking had wat we dus pas begonnen te ontdekken toen hij 4 was... Dochter was altijd onder de 0 lijn, mooi alles op -1. Altijd. Gaf borstvoeding op verzoek. Te vroeg volgens de boekjes ging mevrouwtje naar ik meen 5 uur tussen de voedingen ipv 4. Was niet goed, kon niet, was slecht... Moest dochter maar gewoon na 4 uur wakker maken en aanleggen. Dank je de koekkoek: mevrouwtje was toen al net zo koppig als nu. Die ging echt niet eerder drinken dan ze trek had. Nu wist ik ook dat ik bij wijze van pure volvette slagroom produceerde met een hoge voedingswaarde. (Zoon was nml te klein bij geboorte en tien is mijn bv getest om te zien of dat goed genoeg was en gyn verzekerde mij dat als je lijf dat eenmaal kan, het de volgende keer ook weer doet) dus heb braaf ja en amen gezegd en thuis datgene gedaan waarvan ik wist dat t goed was. Gewoon dochter zelf laten bepalen.

Ik heb zelf nooit de keus gemaakt te stoppen bij cb. Ik zei gewoon braaf de antwoorden die ze wilden, deed mijn eigen ding en liet hen lekker wegen en meten. Maar kan me goed voorstellen dat je ermee stopt.

Edit: kan een boek schrijven over mijn ervaringen met cb. Van een "slechte oogtest" omdat beide kids de fluitketel niet herkenden (die we thuis niet hebben dus hoe moeten ze dat weten) tot concluderen dat dochter achter zou lopen met de blokjestest. Die deed zij niet door de overeenkomstige gaatjes namelijk. Nee... Zij keek mevrouw de arts aan, haalde het deksel eraf en deed zo de gevormde figuurtjes er allemaal in. Waarom moeilijk doen??? Eigenlijk liep ze dus voor (blijkt ook wel met haar 8e in groep 6 etc)
Laatst bijgewerkt door Zilfstar op 21-11-13 23:25, in het totaal 1 keer bewerkt

De PaardenPsycholoog http://www.paardenpsycholoog.nl
onderdeel van Aurora Kaarna, holistische praktijk voor mens & dier: readings, energetische therapie, coaching en begeleiding, meditatie en mindfulness: http://www.aurorakaarna.nl

silvana84
Berichten: 748
Geregistreerd: 20-08-05
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 23:24

Ik heb het met pijn en moeite vol gehouden. Drama vond ik het. Extreme bemoeizucht van de zuster/arts, en ze zijn erg snel in het trekken van conclusies. Ik was jong moeder(net 20) dus ze gingen er van uit dat ik alles verkeerd deed en kwamen met tips die meer geschikt zouden zijn voor zwak begaafden. Ook spontaan langs huis komen om te controleren of het goed ging, en als je kindje dan om half 9 nog zijn pyama nog aan heeft gaan zeuren, sorry maar kindje was net wakker.(zuster scheen hier een gigantisch handje van te hebben, er waren meerdere mensen die klachten over haar hadden in gediend). En alles buiten de standaard volgens het boekje is sowieso een no go.

Daatje
Berichten: 710
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Alkmaar

Re: niet meer naar consultatie bureau gaan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 23:27

Consultatiebureau = Consternatiebureau

AdnerB

Berichten: 4418
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: vlak bij je ;)

Re: niet meer naar consultatie bureau gaan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 23:33

hier ook geen fijne ervaring met het consultatie bureau.
door mijn verhuizing zijn zij mij een jaar vergeten, ik loop met mijn zoontje bij de kinderarts waardoor het consultatiebureau imo voor mij een overbodig iets was.

nu ik verhuisd ben en de ggd mij een brief stuurde ben ik terecht gekomen op een andere locatie, en ik moet zeggen dat ik deze mensen tot op heden wel fijn vind.
ik hoef niet meer zo vaak te komen, zoontje is inmiddels bijna 3 maar nummer 2 is onderweg waardoor we straks weer vaker heen moeten, dus ik ben benieuwd hoe dat gaat!

**Het geluk van een kind begint in het hart van de moeder**

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 23:34

Ik had in Barneveld een heel fijn consultatiebureau. Geen adviezen, alleen als erom gevraagd werd en geen gezeur over de borstvoeding. Toen ik hier kwam te wonen kwam ik er achter dat het ook anders kan. Een heleboel achterhaalde adviezen, gezeur over het vaccinatieschema wat wij aanhouden en erg borstvoedingsonvriendelijk. Ik heb toen ook overwogen om helemaal niet meer te gaan, maar heb toen het oude bureau gebeld of ik daar niet kon blijven komen. Zij zitten ook een dorp verder in hetzelfde gebouw als mijn huisarts en daar kon ik in het vervolg heen. Tot nu toe weinig klachten, maar ik ga ook niet heel vaak meer. Mijn dochter (nu bijna 2) moet over 2 maanden weer en daarna volgens mij pas als ze 4,5 is.

Patsab

Berichten: 892
Geregistreerd: 02-03-07
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 23:35

Hier zowel positieve als negatieve ervaringen, aangeklopt bij cb met zoontje wat troep uit zijn oor had en stonk uit het oor. Mevrouw de arts zag het probleem niet, ben toch naar huisarts gegaan en kind bleek een fikse middenoorontsteking te hebben.

Zoonlief was als pasgeborene zo actief met zijn handjes snachts en constant wakker, dit ook aangekaart bij cb en doorverwezen naar een speciale fysio, na 1 behandeling van zijn nekje die een te gespannen spier had ( zoon gehaald met vacuümpomp) en slaap zacht.

Over het algemeen zeg ik inderdaad ja en amen en de groeten, ken mijn kids beter als zij dus trek mijn eigen plan verder zoals velen hier :j

Gezocht mijn oude merrie
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=121&t=811393&hilit=
Eieren vandaag zijn beter dan kippen morgen

chanicha

Berichten: 12141
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 23:38

Hier ook dat gezeur gehad met mijn dochters die nu ook moeder zijn.
Lange vinger eten mevrouw, ze kreeg zowat een toeval want dat moest een korstje brood zijn! Schep pap door de fles was wel errug fout en het unicum was dat ik toch echt groentenat ipv jus moest doen ~~}>
Mijn jongste is altijd een krielkip geweest maar o zo bijdehand dus met de gehoortest, die ze nog ouderwets deden, had ze allang in de gaten dat die mevrouw achter haar stond te rinkelen met iets dus ze had zoiets van daagg je staat mij best dus volgens hun hoorde ze niet goed, wel dus! Ik ging ook alleen voor de vaccinaties en meten en wegen, voor de rest ging het mijn ene oor in en de andere uit.

On bended knee is no way to be free……
Ter ere aan Peter R. De Vries.

ZaZu Curacao vakantiestudio’s/appartementen verhuur, kijk op Instagram!

bugpluisje

Berichten: 778
Geregistreerd: 28-02-07
Woonplaats: somewhere over the rainbow

Re: niet meer naar consultatie bureau gaan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 23:47

Eigenlijk zegt de naam het al. Consultatie bureau, je kan hen consulteren voor de entingen en overige opvoedvragen/ontwikkelingsvragen. Daar komt bij dat zij zichzelf soms teveel als advies bureau zien waarbij ze dwingend kunnen overkomen. Het is aan jezelf hoe daarmee om te gaan. Ik hanteer over het algemeen het ja-knik en aha principe en doe vervolgens fijn mijn eigen ding. Als er tips bij zitten waar ik mogelijk wat mee kan dan probeer ik die uit. Werkt het dan blijft het en zo niet dan probeer ik wel weer wat anders. Overigens vind ik het wel goed dat er CBS zijn, begrijp me daarin niet verkeerd. Er zijn genoeg mensen die helaas niet adequaat met hun kinderen, opvoeding en verzorging omgaan die mede hierdoor vroegtijdig een doorverwijzing naar hulpverlening krijgen. Echter begrijp ik, sinds ik zelf een kind heb, heel goed dat mensen onzeker en boos kunnen worden door het CB. Je vraagt je soms bijna af of er überhaupt WEL iets goed is aan je kind. Maakt het niet groter dan het is dan blijft het voor jezelf ook een beetje te doen en heb je er zo min als mogelijk last van, dat is althans wat voor mij prima werkt.

"De meeste mensen worden als origineel geboren en sterven als kopie"

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 00:18

Ik krijg dus echt nooit ongevraagd advies. Ze vragen hoe het gaat en of ik zelf nog vragen heb. Daarna werken ze hun vragenlijstje af. Maar ik krijg nooit commentaar op hoe wij omgaan met haar en we zijn toch behoorlijk "alternatief" (afwijkend vaccinatieschema, samen slapen, bijvoeding volgens de Rapley methode, lang bv, etc.). Ook toen ze iets afweek van het "lijntje" kwam er geen commentaar, ben wat dat betreft erg tevreden met ze.

Neon

Berichten: 4924
Geregistreerd: 03-07-06

Re: niet meer naar consultatie bureau gaan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 00:28

ik vind dit toch zo fascinerend om te lezen...

hier echt totaal geen problemen met het consultatiebureau... echt niks... en ook wij doen wel eens graag afwijkende dingen... ze gaven me zelfs gelijk dat ik ons kind niet wakker maakte voor die 6e voeding... hij groeide immers goed, was vrolijk, sliep perfect etc.

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Re: niet meer naar consultatie bureau gaan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 00:42

Wat erg eigenlijk he? Dat er een "hulp" instantie is die zoveel afkeer oproept. Ook hier wisselende ervaringen over het cb. Maar dat betuttelende :roll: Nederland is echt kapotgeregeld..

BigOne
Berichten: 38191
Geregistreerd: 03-08-09

Re: niet meer naar consultatie bureau gaan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 00:53

Na de eerste betuttelde gesprekken waarbij ze je bijna een gestoord kind en een postnatale depressie aan praatten heb ik ja nee en amen gezegd en ben op mijn eigen intuitie afgegaan. Ze zijn zonder problemen en ik zonder depressie vrolijk door de kinderjaren heen gerold. Fijn voor de mensen die een goed concentratiebureau treffen, ik had er na de eerste maanden wel genoeg van gezien en heb de rest allemaal met de huisarts geregeld die al onze kids ook op de wereld heeft gezet.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 01:11

Goh.. Gewoon als niet moeder he, wat als volledig weigert om naar het consultatie bureau te gaan, mag dat?

Tinker Lowara; M1+2 eindstand, Tinker Arwen; M1+15 eindstand, Tinker Elke; M2+6/M1+11,Tinker Maeve L2+2 eindstand, Tinker Sansa te klein gebleven :+

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 01:34

Lowara schreef:
Goh.. Gewoon als niet moeder he, wat als volledig weigert om naar het consultatie bureau te gaan, mag dat?

Ja, het consultatiebureau is niet verplicht. Je zal dan alleen de entingen zelf moeten betalen als je die via de huisarts doet. Via het consultatiebureau zijn ze gratis.

OnlyFroukje

Berichten: 1406
Geregistreerd: 03-09-11

Re: niet meer naar consultatie bureau gaan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 01:43

Ik heb mijn kinderen via huisarts laten enten kom helemaal niet bij cb,.. echter moet je wel rekening houden dat de enting meestal niet vergoed word dan, wij hebben ze zelf moeten betalen..

Love you both Elliot en Tanja mijn toppertjes


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BingBot, GrapeshotBot, Koekie_186, Poekkie en 103 bezoekers