niet meer naar consultatie bureau gaan.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mioux

Berichten: 10077
Geregistreerd: 06-07-10
Woonplaats: Midden Nederland

Re: niet meer naar consultatie bureau gaan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 15:02

nou hier net terug van cb, en boodschappen haha. Had om 11:00 afspraak en om 11:45 uiteindelijk dus binnengeroepen. Jayden was nu 82 cm en 11,1 kg :) En...jaja...geen enkel gezeur erom! Stond echt van okeeeeee hahaa. Enig puntje is het lopen op de tenen,doetie al sinds hij kan lopen en is nu bijna 2(morgen). Hebben meer mensen dit gehad? Ze willen als het over half jaar nog zo is toch even na laten kijken bij de fysio, of de agillespees niet te kort is..

MightyMike

Berichten: 2826
Geregistreerd: 08-11-04

Re: niet meer naar consultatie bureau gaan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 15:07

Mijn oudste deed dat ook, was een twijfel gevalletje wat betreft achillespees. De huisarts vond dat deze wel ruimte had, ze kon haar voet voldoende heen en weer bewegen, maar ze liep idd veel op de tenen, voornamelijk wanneer ze opgewonden was. Ze heeft het gedaan tot ze bijna 4 jaar was zelfs. Zij is niet doorgestuurd naar de fysio en gelukkig is ze er ook vanzelf weer mee gestopt, het leek voor haar wel een voorkeurshouding om het dan maar zo te zeggen met lopen. Maar naar de fysio kan nooit kwaad lijkt me.

Mioux

Berichten: 10077
Geregistreerd: 06-07-10
Woonplaats: Midden Nederland

Re: niet meer naar consultatie bureau gaan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 15:10

hier kan jayden ook normaal lopen alleen vaak loopt hij op ze teentjes, ook rennen en alles. Zelf zie ik geen probleem nog, ik smeer hem na badje altijd in met olie of creme en merk dan ook niet dat zijn voetjes "vast" zitten en die kan ik gewoon zoals normaal moet buigen.. hij loopt ook 90% op de teentjes en als we lang wandelen dan loopt hij wel weer gewoon op de platte voet. Dit doet hij in laarsjes maar ook in schoenen of stevige snowboots

Urielle

Berichten: 50072
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 16:23

Nadir schreef:
Het gaat mij er gewoon om dat er op het cb veel borstvoedingsondermijnend advies gegeven wordt. Hierdoor wordt de borstvoeding om zeep geholpen, mensen stoppen ermee etc. En dat is vaak echt niet nodig als ze niet onzeker gemaakt worden en de juiste begeleiding krijgen van een lactatiekundige, maar ook het cb kan hier een rol in spelen.

Verder ben ik het met je eens over wat bertreft de begeleiding van het cb, die zou idd 'op maat' moeten zijn.

Hier eigenlijk (behalve de invaller) alleen maar opvallend:
Het was zo 'knap' dat ik nog steeds bv gaf.
Dus ik was een beetje verbijsterd en vroeg waarom.
Omdat het veel energie kostte en toch niet bij iedereen van een leien dakje ging.
Toen heb ik terug gezegd dat het mij veel meer slaap kostte als ik een paar keer op een nacht naar beneden zou moeten over die koude gang en met mijn blote poten op de koude tegels te staan wachten tot de fles warm was, die dan evt. nog te warm is ook, zodat je nog langer wacht, op van de stress van een jankend kind op de achtergrond (geluid gaat door merg en been vind ik). Dan maar lekker bedje naast mijn bed, even in bed tillen, tiet erin en half verder slapen tijdens het voeden. Het leek mij toch echt veel relaxter hahaha.

marleen_usar

Berichten: 24653
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 16:36

Wat ook zo irritant was dat er vers van de pers iemand van 18 van de opleiding kwam en mij vertelde hoe ik mijn kind op moest voeden. Stond namelijk zo in haar boekje.

Nadir

Berichten: 12720
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 16:51

Inderdaad Urielle, ik kreeg op het CB ook steeds te horen dat het 'zooo knap was dat ik nog steeeeds borstvoeding gaf'. :roll: Heb ook gezegd dat ik dat de normaalste zaak van de wereld vond.

Goh, dat is nieuw voor mij, marleen_usar. Ik wist niet dat er een handleiding bij geleverd had moeten worden, die heb ik iig nooit ontvangen! :+

kaatje77

Berichten: 10430
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Re: niet meer naar consultatie bureau gaan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 13:46

Hier keken ze ook hun ogen uit dat ik nog steeds BV gaf :oo
Eerder zeiden ze dat ik het af moest bouwen :? En nu : goh, wat knap :x

Tja.....soms........

Hettieheks
Berichten: 1250
Geregistreerd: 13-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 16:15

Interessante verhalen...
Met verbazing een paar gelezen.
Werd Door iemand anders op dit topic gewezen.. Hier ook het advies gekregen om ons mannetje maar te laten huilen als jij weer honger Had, en als ik daar niet mee om kon gaan moest ik maar rondjes met de auto gaan rijden of blijven wandelen want dan werd hij vast wel stil... nou nee dus meneer heeft echt honger en krijst dan dus gewoon door. Hij krijgt dus ook gewoon wat als hij honger heeft. Was met de geboorte al ruim 8,5 pond en hij is zeker flink gegroeid moeten er met een kwartier ook zijn dus zal zo wel op mn donder krijgen dat hij te zwaar is.

Oh ja en dat ik hem had laten behandelen voor zijn kiss syndroom zonder dat met hun te overleggen was belachelijk.. ik Had via hun een verwijzing moeten hebben naar een therapeut en ik was totaal naar de verkeerde gegaan en ga zo maar door..

rainbow8

Berichten: 2407
Geregistreerd: 15-05-09
Woonplaats: Afgelegerije

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 12:12

Dit is de derde keer dat ik aan de tekst begin... hopelijk blijft het nu wel staan...

Bij m'n oudste was niets goed, terwijl ze groeide als kool. Maar mevrouw weigerde op een gegeven moment de laatste voeding.. prima, dan verdeel ik die toch over de rest van de voedingen... Bevroren washandje op de benen waar de inenting was gezet en preventief een zetpil was uit den boze. 1 keer hebben ze geprobeert om het af te pakken... deden ze toch daarna geen 2e keer meer.. Ook stond er in het dossier dat ik te laks was en dat ik in de gaten gehouden moest worden... yeah right.. Met 3 maanden stond dochterlief in de box... dit kon dus niet. Ook niet toen dochterlief het bewees waar ze bij was...

Zoonlief is 's middags geboren en 's avonds begonnen met spugen. Het was een bonk om te zien, maar groeide tussen de 200 en 400 gram per maand... beetje weinig. Ik zou geen voeding hebben. Heb iets gekolft waar ze bij waren en stamelend hebben ze toegegeven dat er echt wel veel voeding in zat. Ik zou mijn kind ziek maken... ik was overbezorgd enz enz enz. Elke deur bleef gesloten. Zelfs kinderartsen kijken niet verder dan de brief die ze te zien krijgen van HA of CB... Ik zou Munchhausen by proxy hebben... yeah right.. Heb die kinderarts nog net niet over z'n bureau getrokken in het Sofia. Het spugen zou ik over liegen, terwijl mijn nu ex hem een fruithapje zat te voeren en hij waar de arts bij zat alles uitspuugde. En nog was het niet zo... Uiteindelijk alleen nog voor inentingen gegaan en verder niet. Met voetreflexologie is het spugen toen hij 1,5 jaar oud was gestopt. Geloof me, een kind dat minimaal 20 keer per dag verschoond kan worden is geen pretje.

Dus ook hier alleen maar negatieve ervaringen met CONCENTRATIEBUREAU'S. Ook ik adviseer altijd dat moeders hun eigen plan moeten trekken en zich niets van die CB's moeten aantrekken.

blokje

Berichten: 7916
Geregistreerd: 24-06-05

Re: niet meer naar consultatie bureau gaan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 13:18

3 maand en staan?
mijn zoontje is nu 4 maand die staat echt nog niet die rolt nu soms om dan houd het wel op. wat ook prima is op deze leeftijd.

rainbow8

Berichten: 2407
Geregistreerd: 15-05-09
Woonplaats: Afgelegerije

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 14:46

Ja, mijn dochter trok zich op als ze boos was en stond overeind. Niet lang, maar ze stond zeker een halve minuut. Als ze op schoot zat stond ze iets langer... bij het laatste lag ze helemaal in een deuk...

Hettieheks
Berichten: 1250
Geregistreerd: 13-03-12

Re: niet meer naar consultatie bureau gaan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 15:20

De neiging tot staan heeft ons zoontje ook.. kwam Door kiss syndroom...

We hebben hem daarvoor laten behandelen het word al een stuk beter.. Hij rolt al van buik naar rug vanaf 4 weken..

Cb vond het belachelijk dat we zelf initiatief Namen tot behandeling en waren het ook zeker niet eens met de manier waarop. Terwijl we naar 1 behandeling al heel duidelijk verschil zagen.

Hij vind het staan ook erg leuk maar t komt voor uit overstrekken en dat is gewoon niet goed.. Hij mag het dus ook niet bij ons

blokje

Berichten: 7916
Geregistreerd: 24-06-05

Re: niet meer naar consultatie bureau gaan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 15:56

staan zo jong kan idd niet gezond zijn. zitten is al niet goed voor de rug.

ik vind het juist top dat je door had dat jou kleintje niet goed in zijn vel zat. en die behandeling kan geen kwaad.