Vermoeiend haar..

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Ssmarty

Berichten: 1593
Geregistreerd: 30-11-11
Woonplaats: In een huisje in Ermelo

Vermoeiend haar..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-13 19:49

Hallooo bokkers,

Ik heb een vraagje :D.
Als ik mijn haar gewassen heb, is het twee dagen later al weer vet (echt dat het er lelijk en onverzorgd uit ziet).
Ik moet het dus om de dag wassen, maar ik hoor van verschillende kanten dat het niet goed is voor je haar om het vaak te wassen.
Wat zou ik kunnen doen om ervoor te zorgen dat het minder snel vet wordt?

En dan nog een dingetje.
Als ik mijn haar gewassen heb (doe ik altijd 's avonds), pluist mijn haar de volgende dag heel erg. Wat kan ik daaraan doen?
Als ik er dan weer een nachtje op geslapen heb is het weer normaal..

Bestel nog snel voor Sinterklaas! Touwhalsters, leadropes en meer..
http://www.maascreation.nl/


Sem_
Berichten: 7754
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 19:52

Als je wilt dat je haar wat minder snel vet wordt zul je je haar minder vaak moeten wassen. In het
begin zal het dan snel vet zijn, maar daar moet je even doorheen en daarna zal het steeds minder
snel vet worden. :)
Tegen pluizig haar.. In ieder geval een conditioner gebruiken in de lengte en je zou een haarserum
aan kunnen schaffen! Een satijnen kussensloop schijnt ook te helpen, maar goed dat kost ook wat.
Laatst bijgewerkt door Sem_ op 12-11-13 19:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Nooor_

Berichten: 3852
Geregistreerd: 15-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 19:52

Als je je haar minder vaak wast wordt het vanzelf minder snel vet :j
Dus als je een keer een tijdje niet veel belangrijks hoeft te doen oid, gewoon 4 of 5 dagen niet je haar wassen, en dan elke 3 dagen ipv 2 dagen wassen oid (;
Als het goed is wordt het dan steeds na dei 3 dagen iets minder vet

&if=1

[o]

Sanne9489

Berichten: 1022
Geregistreerd: 15-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 19:54

Je haar wordt juist vet omdat je het veel wast. Je zal je haar minder moeten wassen. 2/3 in de week is genoeg.

Ik heb voor pluis en statisch haar een roze flesje van L'Oréal volgens mij. Het is eigenlijk bescherming voor het stijlen van je haar maar helpt hier goed bij.

Olie in je nog natte haar werkt ook goed tegen de pluis.

__denise

Berichten: 3210
Geregistreerd: 25-02-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 19:58

Probeer er weinig met je handen door te gaan. Je kunt eventueel ook droogshampoo gebruiken om het net even een dagje uit te stellen.
En inderdaad wat serum in de puntjes en conditioner alleen in de lengte van je haar gebruiken.

Ik weet niet of je föhnt? Droog het anders niet kurkdroog, daar gaat mijn haar ook altijd van pluizen.
Laatst bijgewerkt door __denise op 12-11-13 20:02, in het totaal 2 keer bewerkt

madeliefw

Berichten: 2659
Geregistreerd: 14-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 20:01

Zijn dit mensen die dit ook echt getest hebben? Ik was mijn haar om de dag, maar eigenlijk is het na een dag al slierterig en vet. Ik heb wel eens geprobeerd om de drie dagen te wassen in de vakantie maar ik merk echt geen verschil na 3 weken. Het was na 3 weken even slierterig en vet als daarvoor na een dag niet wassen. Ik hoor graag of er echt succesverhalen zijn.

Droogshampoo helpt bij mij wel om het minder vet eruit te laten zien. Maar dan nog doe ik het dan vast. En droogshampoo vind ik erg prijzig.

[o]

Nooor_

Berichten: 3852
Geregistreerd: 15-02-10

Re: Vermoeiend haar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 20:03

Ik waste mijn haar eerst elke dag of om de dag, dan werd het erg snel vet. Nu kan ik mn haar 2à3 dagen niet wassen zonder dat het vet word :j

&if=1

[o]

Sem_
Berichten: 7754
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 20:03

Bij mij heeft het zeker geholpen, waar ik het eerst elke dag wastte omdat het aan het eind van de dag
al vet was, was ik het nu meestal om de dag, maar om de twee dagen is ook geen probleem.
Inderdaad ook niet te vaak met je handen in je haar zitten.

_Marinke_

Berichten: 9222
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Nijverdal (ov)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 20:18

Maar is niet wassen bij jullie ook helemaal niet uitspoelen?

Ik heb hier ook erg snel last van, ben er vroeger ook mee gepest omdat het er zo onverzorgd en slierterig uit zag. Zelfs vriendinnen die laatst hebben bekend mij er vroeger zo vies uit vonden zien. :\ En dat is echt niet leuk, maar mocht gewoon niet vaker onder de douche van mijn ouders want dat was niet nodig. Maar wel had ik elke dag een cap op en v.a. mijn 16e ook nog eens telkens scooterhelm op. Pas toen ik wat mijn ex kreeg en het bij hun normaal was om elke dag te douchen en ik dat ook ging doen zag mijn haar er ook een stuk beter uit. :+

Nu is dat al een tijdje uit, douche ik niet meer elke dag (meestal om de dag of ik moet me echt vies voelen), en ziet mijn haar er nog heel goed uit. Soms als ik niet zoveel heb hoeven doen of minder gereden heb wil ik het wel eens wat meer uitstellen tot de 3e dag pas douchen maar merk dan wel dat mijn haar dan echt vet gaat worden. Wat ik dan wel eens doe is kop onder de kraan en alleen even water door laten spoelen. Geen shampoo of iets alleen simpel water, even je haar uitspoelen. Lijkt het wel minder vet..

Maar ook ik zoek nog voor de beste oplossing, helemaal met dagelijks een cap op (en dan ook meerdere paarden rijden) en ook nog eens geregeld scooterhelm is het best lastig.

>> DISCOVERY OF GOLD US <<
    Vivaldi x Zichem x Elegant | Volg ons op youtube: Equifun!
Dreams come true...

Sem_
Berichten: 7754
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Vermoeiend haar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 20:19

Ik spoel het ook niet uit tussendoor. :)

Nooor_

Berichten: 3852
Geregistreerd: 15-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 20:23

Ik spoel wel tussendoor, ik doe geen moeite om het als ik douche droog te houden (;
Ik wilde mn haar minder wassen om minder schade te doen en spoelen is niet (zo) schadelijk

&if=1

[o]

Sem_
Berichten: 7754
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Vermoeiend haar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 20:24

Ik douche ook gewoon niet elke dag, dat is het. Ik rij ook maar één keer per week paard en sport
verder niet.

DewiRox
Berichten: 4586
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 20:25

Mijn haar heeft geen tijd om vet te worden, ik was het sowieso elke dag en regelmatig zelfs 2x op een dag..
Ik ben elke dag bij de paarden en daarnaast werk ik ook nog in de stallen (mesten enz.). Altijd nadat ik bij de paarden ben geweest of gewerkt hebt, douche ik. En aangezien mijn haar extra lijk te stinken wanneer ik het dan alleen nat zou maken, was ik het met shampoo, maar omdat het van alleen shampoo niet te doen is, doe ik ook elke keer nog crèmespoeling.

Mijn haar is nooit vet, super dik en pluist zelden.

~ leef vandaag, want niemand heeft je een morgen beloofd ~

Donkerblauw

Berichten: 8521
Geregistreerd: 11-09-11
Woonplaats: Gotham City

Re: Vermoeiend haar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 20:42

LZP -> MW


كن سالما ولا تنكسر

Sassol

Berichten: 5254
Geregistreerd: 16-01-09
Woonplaats: Omg. Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 20:51

Wij zijn vet haar als 'vies', dus is het logisch dat je dan gaat wassen.

Je hoofd daarentegen ziet vet als bescherming. Hoe vaker de hoofdhuid aangetast wordt, hoe sneller het vet is. Gebruik shampoo op olie-basis, hoe minder agressief de shampoo voor je hoofdhuid is, hoe minder snel het weer vet wordt.

The 4th Dog Commandement: Do not be angry at me for long, and do not lock me up as punishment. You have your work, your entertainment and your friends. I only have you...

_Marinke_

Berichten: 9222
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Nijverdal (ov)

Re: Vermoeiend haar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 20:59

Ja kijk.. Het speelt ook nog wel een erg grote rol wat je verdere dagelijkse activiteiten zijn. Heb je bijvoorbeeld een kantoorbaan of zit je gewoon nog op school en heb je daarnaast geen sport of hobby waar je enorm bij gaat zweten en/of erg vies kan worden. Dan scheelt dat toch wel aanzienlijk tegenover iemand die wel veel sport of een hobby heeft waarbij je erg vies word. :+ Logisch...

Maar toch ook wel handig om naar te kijken...
Mijn moeder gaf mij de tip om bv. stukjes keukenrol o.i.d. in de cap/helm te doen, zou helpen tegen vet worden.... Heb mijn helm overigens van het zomer nog helemaal gewassen zodat ie ook gewoon weer goed fris is.. Maar dat leek niet veel te helpen.

>> DISCOVERY OF GOLD US <<
    Vivaldi x Zichem x Elegant | Volg ons op youtube: Equifun!
Dreams come true...

Magiccc

Berichten: 1027
Geregistreerd: 05-01-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 21:00

Ik heb ook heel snel last van vet haar dus ik lees even mee. Heb de oplossing nog niet gevonden.
Droogshampoo zorgt ervoor dat ik een witte waas krijg (heb donkerbruin haar).
En om de dag wassen zorgt ervoor dat mijn haarkleur zo snel vervaagt naar een lelijk roodachtig iets :( (ik verf het..)

unihorses

Berichten: 7308
Geregistreerd: 23-08-12
Woonplaats: bennekom

Re: Vermoeiend haar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 21:04

ik ben veranderd van shampoo. nu een wat duurdere, (john frieda) ipv de lidl shampoo :+ := _O-

oooh, kom maar eens kijken! wat ik in mijn schoentje vind :D
<3 unicepower unihorses @ [ITP] fotoshoot met uni! voltige rijden en meer :D
10-9-'13 scooby Y;( 20 jaartjes oud geworden

Sem_
Berichten: 7754
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 21:05

Laatst bijgewerkt door Sem_ op 12-11-13 21:06, in het totaal 1 keer bewerkt

muntdrop

Berichten: 2971
Geregistreerd: 02-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 21:05

Ik was mijn haar maar 2 keer per week en het wordt zeker niet vet. Dit doe ik echter wel mijn hele leven al dus dat maakt misschien wel verschil. Verder sport ik ook maar 1 keer per week. Tussendoor was ik het niet en draag ik een badmuts tijdens het douchen

Nicje87

Berichten: 9844
Geregistreerd: 26-06-06

Re: Vermoeiend haar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 21:10

Eigenlijk heb ik nog nooit iemand gezien die slecht haar had door het velen wassen... Jullie wel?

Denk niet in problemen, maar in oplossingen!
Strooigoed

Magiccc

Berichten: 1027
Geregistreerd: 05-01-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 21:13


Sassol

Berichten: 5254
Geregistreerd: 16-01-09
Woonplaats: Omg. Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 21:13

iloveyah87 schreef:
Eigenlijk heb ik nog nooit iemand gezien die slecht haar had door het velen wassen... Jullie wel?


Niet zozeer slecht haar, het gaat om de hoofdhuid. TS heeft het probleem dat het haar snel vet wordt. Dit heeft alles met de hoofdhuid te maken, niets met het haar zelf. En ik heb het zelf ook ervaren, tijdje vaak m'n haar gewassen. Dan kon ik het nog niet 1 dag met rust laten of het was alweer vet. Nu geen last van, was m'n haar niet zo vaak met shampoo.

The 4th Dog Commandement: Do not be angry at me for long, and do not lock me up as punishment. You have your work, your entertainment and your friends. I only have you...

muntdrop

Berichten: 2971
Geregistreerd: 02-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 21:14

Jawel, maar dat meisje gebruikte een vrij heftige/agressieve shampoo en heeft redelijk dik haar met slag van zichzelf. Nu wast ze minder en gebruikt ze een mildere shampoo en ze heeft echt prachtig haar.

kashmira

Berichten: 568
Geregistreerd: 24-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 21:16

Herkenbaar. Ik waste mijn haren vanaf mijn 12 e denk ik.. Tot toen kon ik het me herrinneren dan. Maar waste het elke dag, tot twee jaar geleden, inmiddels 26, inderdaad vettig, kreeg zelfs roos ervan.. Kapsters vertelde ook altijd dat ik me haar niet zo vaak moest wassen, maar wat moet Je dan als je haar zolang is dat t tot je billen komt..:s ik kan het niet kammen hoor als het niet nat was en net in de crèmespoeling was geweest.. Maar goed. Ik kreeg dus roos.. Conclusie.. Ik was het gewoon weer elke dag,tot vorig jaar , snel een schuinen pony met knot erin en weg was ik naar met werk, ik kon het 2 dagen niet wassen en daarna werd het idd weer erg vet, hooguit 3 dagen lukte het me soms om niet te wassen. Moet zeggen dat die eerste dag altijd drama was,. Pluis en droog haar,, dag erna wat vetter maand dan zat mn haar wel op zijn beste. Nu werk ik weer in de paarden dus snap je wel dat ik t weer elke dag was:) hoop dat je hier wat aan hebt. Ik gebruik trouwens altijd biosilk , te koop bij douglas. Werkt prima, maar als je pluizig haar hebt dan kan je er gewoonw weinig aan doen hoor... Tenzij je een vette huid wild en haar..
Anders eventueel een dag niet wassen en die dag erna wel, en dan eventueel twee dagen niet wassen end de dag erna weer..

Ik heb ook niet slechter haar gekregen door elke dag tew wassen hoor.. Geloof er weinig van dat t zo slecht is , mijn haar groeide prima en was gewoon gezond.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot en 15 bezoekers