Tanden bleken

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Xivura
Berichten: 6414
Geregistreerd: 30-08-08

Tanden bleken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-13 20:48

Ik ben al een tijdje aan het kijken of er hier een goede tandarts in de buurt zit dit tanden kan bleken. Niet omdat ik nou extreem gele tanden heb, maar gewoon omdat ik het mooi vind.
Maar ... eerst ben ik heel erg benieuwd naar ervaringen van andere mensen en/of een foto van voor en na. :)

Misschien dat mensen hier hun ervaringen willen delen met foto?

Kana

Berichten: 9054
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Tanden bleken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 20:51


talithaa_0

Berichten: 226
Geregistreerd: 25-09-12
Woonplaats: Zeeland

Re: Tanden bleken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 20:56

Ik heb er ook over gedacht, ook omdat ik het gewoon mooi vind :D
Maar ik heb dus die aanbiedingen op vakantieveilingen ook gezien. En dit gegoogled. Alleen maar slechte verhalen hierover! Dus ik zou dit niet doen. Heb zelf ook niet gedaan.

Lieverdje86
Berichten: 335
Geregistreerd: 22-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 21:36

Ik heb mijn tanden tweemaal bij een kliniek laten bleken. Eenmaal in Purmerend, 8 tinten lichter, en een keer in Diemen. Die in Diemen was via vakantieveilingen en een zeer keurige kliniek geleid door een mondhygieniste/assistente. Overigens hebben vrienden ook eens via een veilingsite gekocht en dat was een rommelige onbetrouwbare bende, zij zijn gelijk weer omgekeerd.
Je kunt het ook via de tandarts doen d.m.v. een op maat gemaakt bitje. Dat is tegenwoordig niet zo duur meer.
Overigens worden je tanden geloof ik nooit witter dan je natuurlijke kleur, het frist de boel wel lekker op. (De witte tanden van tv sterren zijn meestal facings.)

Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 21:43

Kana schreef:
Ik geen ervaring met het tanden bleken zelf.

Maar ik weet wel dat op : http://www.vakantieveilingen.nl/beauty/ ... leken.html je er heel goedkoop aan kan komen. Misschien een tip. :)



Vooral niet bij zo'n aanbieding laten doen!
Toevallig net nog gelezen in de consumentengids.. Sinds een jaar mogen alleen echte tandartsen met waterstof perioxide je tanden bleken. Al die andere zaken gebruiken of natuurlijke middelen of een perioxide met veel lagere (wel toegestane) percentage, maar wat allemaal nooit bewezen effect heeft.
Wel lijken je tanden na zo'n behandeling tijdelijk witter, omdat ze 'uitgedroogd' worden door die blauwe lampen, maar dat effect is meer enkele uren/dagen.

Dus naar een echte tandarts gaan en zo'n gebitje met perioxide halen, schijnt het enige echt helpende te zijn. (Volgens consumentengids)

dressagelady

Berichten: 6205
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 00:20

Voordeel van thuisbleken met een bitje is dat je het zelf in de hand hebt, nadeel is dat het erg veel discipline vergt, je moet echt een paar weken lang iedere avond dat bitje 20min indoen.

De percentages voor het in office bleken zijn drastisch verlaagd, echter zijn er manieren.zoals met bv zo'n versterkende lamp waarop binnen één sessie tot een mooi resultaat kan worden gekomen.

Hoe lang je plezier hebt van je gebleekte bekkie hangt heel erg af van je eet/drink en eventuele rookgewoonten.

xSCWx
Berichten: 7058
Geregistreerd: 21-02-07

Re: Tanden bleken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 00:32

Ik heb het in Amerika een keer laten doen. Kreeg een bitje in en dan een uv lamp er op een kwartier lang. Dat ging na een tijdje onwijs irriteren aan mijn tandvlees maar ik heb het kwartier uitgezeten.
Tanden werden zowat doorzichtig wit, echt een prodent smile. Op mijn voortanden na... daar zit een stukje op geplakt en die bleef even geel als het was :') maar na 1 dag ging het hele witte er af en na 1 tot 2 weken had ik mijn eigen kleur weer terug.
Eens maar nooit meer, weg gegooit geld.

mOamm

Berichten: 454
Geregistreerd: 17-03-08

Re: Tanden bleken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 21:11

Een paar weken terug heb ik via vakantieveilingen in een salon mijn tanden laten bleken.
Zag wel duidelijk verschil naderhand, maar nu zie ik het al niet echt meer.
Doordat ze maar heel weinig peroxide mogen gebruiken is het effect niet zo groot.. Ik geloof dat alleen tandartsen en mondhygiënisten meer % peroxide mogen gebruiken, maar die prijzen zijn wel wat anders denk ik..

Naomi_Haffie

Berichten: 6948
Geregistreerd: 18-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 18:22

Ik heb via vakantieveilingen een bon gewonnen,
Maar doet zoiets eigenlijk pijn?

Lisann__

Berichten: 2593
Geregistreerd: 13-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 18:27

Ik heb het gewoon via mijn eigen tandarts laten doen.

Worden 2 bitjes op maat gemaakt en dan krijg je een pasta mee voor thuis. En dat kan je net zo lan gebruiken tot je ze mooi genoeg vindt. Gewoon 5-8 nachten met die bitjes met pasta gaan slapen en dan zijn ze zo wit. :) En je kan daarna altijd bij de tandarts pasta bij halen. Kost nog geen 50,- volgens mij.

Mijn tanden raakte er wel van geïrriteerd, maar dat loste ik op door om de nacht het bitje in te doen, en niet alle dagen achter elkaar. Daardoor duurde het wel 2/3 weken maar anders kon ik bijna niet eten tussendoor haha. :)

Anoniem

Re: Tanden bleken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 18:56

Via vakantieveilingen zou ik het juist niet doen.... Zie op facebook vaak reclame voorbij komen hiervan. En daaronder alleen maar negatieve reacties.

Ik ga het ook op de manier laten doen zoals Lisann zegt. Volgens mijn tandarts was dat niet schadelijk en werkt het erg goed. Een vriendin van mij heeft het ook zo gedaan, maar zij moest het bitje iedere avond 1/2 uurtjes inhouden.