Hoeveel en wat drink jij ongeveer op een dag?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 18:05

Jeetje, wat weinig. Ik denk alleen aan frisdrank al een fles op een dag, daar komt nog een glas amandelmelk bij, zowiezo 1 klein blikje red bull per dag, vaak ook meer (i know, is erg slecht), 's avonds denk ik 3x per week een glas wijn bij het eten, 's avonds nog een theetje of een chocomelletje met slagroom en tussendoor als ik echt dorst heb ook nog water. In het weekend als ik weg ga komt er natuurlijk nog meer bij, niet perse alcohol hoor.
Gok dat ik wel op 3 liter per dag minimaal zit. Ik ben wel een roker, wellicht scheelt dat.

Water moet ik ook eens aan beginnen, maar vind het echt smerig, smaakt nergens naar. Dan vind ik siroop er doorheen nog lekkerder

zuperzmoker
Berichten: 110
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 18:08

Ontbijt: 2 glazen thee (met suiker)
School: minstens een halve liter water (1 flesje, soms vul ik die bij)
S'middags: 2 glazen thee (met suiker)
Avondeten: vaak 1 glas water, s'weekends aanmaaklimonade
S'avonds: standaard 2 glazen thee (weer met suiker, verrassend :+ ) en later vaak nog 2/ 3 glazen sisi no bubbles, cola of andere frisdrank.

Tussendoor drink ik vaak nog 2 glazen met afwisselend drinken, soms is dit water maar het kan ook fris zijn.

dressagelady

Berichten: 6205
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 18:08

Ik begin mijn dag al met 500ml groene thee (zonder suiker), gedurende dag drink ik dan 1-2 liter water of thee, s avonds nog een lading thee en 1 glaasje droge witte wijn (in het weekend soms wat meer). Heel sporadisch neem ik eens een glas dubbelfriss of cola light.

Eliine

Berichten: 5116
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 18:10

Yv_ schreef:
Jeetje, wat weinig. Ik denk alleen aan frisdrank al een fles op een dag, daar komt nog een glas amandelmelk bij, zowiezo 1 klein blikje red bull per dag, vaak ook meer (i know, is erg slecht), 's avonds denk ik 3x per week een glas wijn bij het eten, 's avonds nog een theetje of een chocomelletje met slagroom en tussendoor als ik echt dorst heb ook nog water. In het weekend als ik weg ga komt er natuurlijk nog meer bij, niet perse alcohol hoor.
Gok dat ik wel op 3 liter per dag minimaal zit. Ik ben wel een roker, wellicht scheelt dat.

Water moet ik ook eens aan beginnen, maar vind het echt smerig, smaakt nergens naar. Dan vind ik siroop er doorheen nog lekkerder

Maar dan krijg je niet alleen veel vocht maar vooral ook heel veel suiker binnen op een dag zeg :=

dressagelady

Berichten: 6205
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 18:11

Ik maak ook geregeld smoothies met amandelmelk of kokoswater, maar dat reken ik eigenlijk tot een maaltijd en niet tot drinken

Ik drink eerder teveel dan te weinig sowieso :=

marissa161

Berichten: 571
Geregistreerd: 25-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 18:14

Ontbijt: 1 a 2 bekers yoghurtdrink
Lunch/op school: flesje water 500 ml
Na school: 4 a 5 bekers ranja, sinaasappelsap of water

Volgens mij kom ik zo'n beetje op 1,5 liter :p

LizMD

Berichten: 5901
Geregistreerd: 18-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 18:16

Ik begin de dag met een beker melk, overdag afhankelijk van of ik op school zit of werk en hoe druk ik het heb ergens tussen een glas en 3 of 4 flesjes water of limo per dag en 2/3 koppen koffie. Bij het avondeten 2 of 3 bekers melk en dan 's avonds een kop koffie/thee en 2 glazen fris of limonade.

Ik red de 2 liter op een dag wel, maar eigenlijk met alleen maar ongezonde dingen.

Eske_B

Berichten: 15101
Geregistreerd: 19-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-13 18:16

Yv_ schreef:
Jeetje, wat weinig. Ik denk alleen aan frisdrank al een fles op een dag, daar komt nog een glas amandelmelk bij, zowiezo 1 klein blikje red bull per dag, vaak ook meer (i know, is erg slecht), 's avonds denk ik 3x per week een glas wijn bij het eten, 's avonds nog een theetje of een chocomelletje met slagroom en tussendoor als ik echt dorst heb ook nog water. In het weekend als ik weg ga komt er natuurlijk nog meer bij, niet perse alcohol hoor.
Gok dat ik wel op 3 liter per dag minimaal zit. Ik ben wel een roker, wellicht scheelt dat.

Water moet ik ook eens aan beginnen, maar vind het echt smerig, smaakt nergens naar. Dan vind ik siroop er doorheen nog lekkerder


Water went heel snel, een paar maanden geleden dronk ik eigenlijk vooral limonade, appelsap, frisdrank... Op een gegeven moment gewoon water gaan drinken, vind nu zelfs limonadesiroop soms te zoet :+.

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Re: Hoeveel en wat drink jij ongeveer op een dag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 18:18

Water went niet altijd! :+ Dus heb ik mijn siroop maar afgebouwd tot het maximale :=

petitparis

Berichten: 15988
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 18:21

tov mijn omgeving drink ik best veel.

250ml Sojamelk en een tas koffie in de ochtend
1.5L - 2L water gedurende dag (werk) en soms nog een blikje cola of extra koffie/thee
avond minimaal 1 glas water, maar als ik ga sporten kan er makkelijk nog en 1L bij en een isotoon sportdrankje omdat ik anders dorst blijf hebben

Nu het winter is moet ik wel beetje moeite doen om die 1.5L water aan te houden, maar in de zomer bij warm weer zit ik makkelijk aan 3.5L water met daarbovenop fruitsap en frisdrank.

Eliine

Berichten: 5116
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 18:22

Met warm weer vind ik het ook makkelijker om meer te drinken, of wanneer ik veel gesport heb op een dag. Maar verder moet ik mezelf er echt aan herinneren om voldoende te drinken. Drink wel voornamelijk water, thee en (groene)smoothies. Frisdrank 'lust' ik niet eens meer sinds ik meer water ben gaan drinken. Veel te zoet :+

viphorse

Berichten: 1506
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 18:24

Ik drink best veel maar ik lust eigenlijk alleen maar water en cristal clear en 's ochtends een bakje koffie.
Eten doe ik op een dag net zoals vandaag als ik het echt druk heb veels te weinig. Vanmorgen 2 beschuitjes en vanmiddag 2 krackers maar ben wel volop bezig geweest.
Nu ik zit voel ik pas dat ik echt honger heb.

Weet iemand wat teveel drinken is ?

Eske_B

Berichten: 15101
Geregistreerd: 19-08-08

Re: Hoeveel en wat drink jij ongeveer op een dag?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-13 18:25

Een liter of 8 is sowieso te veel per dag, dodelijk zelfs geloof ik.
Ik denk dat meer dan 4 liter ook niet erg fijn voor je nieren is.

xSlvna
Berichten: 9588
Geregistreerd: 27-03-11

Re: Hoeveel en wat drink jij ongeveer op een dag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 18:28

Te veel kan alleen je het doet tussen twee plasbeurten in, na het plassen kun je weer goed ertegenaan hoor.
Denk dat het ongezonde pas komt als je het hebt over veel suiker of alcohol.

petitparis

Berichten: 15988
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 18:29

toxische dosis lag dacht ik op 40L/dag. Maar vermoed dat je wel eerder al nadelige effecten kan ondervinden door teveel verlies van zouten ed (spierslapte/-krampen, hartritmestoornissen, problemen met bloeddruk,...)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 18:29

Ik drink om en rond de twee liter, waarvan alleen water als dat in thee of koffie zit. Water los vind ik écht niet te doen.

Goof

Berichten: 28770
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 18:30

xSlvna schreef:
Te veel kan alleen je het doet tussen twee plasbeurten in, na het plassen kun je weer goed ertegenaan hoor.


Huh :+
Daarna komt er dan toch gewoon weer een plasmoment. Je drinkt altijd tussen plasbeurten door, ze blijven elkaar namelijk opvolgen :+ :+

Enphalu

Berichten: 772
Geregistreerd: 22-03-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 18:31

Ik drink echt heeel weinig.

's ochtends een half glaasje.
's middags een glas.
's avonds soms nog een glas.

Ik heb ook soms van die dagen, dat ik het gewoon vergeet om te drinken. Dan kom ik daar laat in de middag pas achter :')

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 18:34

Ik drink zes tot acht koppen thee op mijn dag. Op mijn werk sowieso vier, en 's ochtends en 's avonds een grote mok. Daarnaast vaak nog een halve liter water en af en toe een glaasje fris of rode wijn. Als ik sport komt daar nog een halve tot hele liter water bij.
Alhoewel ik soms ook vergeet om genoeg te drinken op een dag.

Eliine

Berichten: 5116
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 18:35

Ik geloof dat je zo'n 3 liter per uur moet drinken wil je waterintoxicatie krijgen. Dat gebeurt dus niet zomaar, dan moet je echt bewust blijven en blijven drinken. Is ook een tijdje terug met zo'n ontrgroening gebeurd.
Overigens zit t m vooral ook in de verhouding vocht en electrolyten. Als je bij zulke hoeveelheden water te weinig zout binnenkrijgt dan raak je in shock/coma.

Saul

Berichten: 9652
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: Hoeveel en wat drink jij ongeveer op een dag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 18:36

Ook hier iemand die veelste weinig drinkt, ik kan er vlot savonds om 20 uur achterkomen dat ik nog niks gedronken heb..

Badeendje

Berichten: 3939
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 18:36

Wanneer ik dorst heb drink ik, en bij het eten. Veel en veel te weinig dus, maar ik functioneer er prima op en krijg echt geen drinken m'n strot in om maar bij die 1,5 liter te komen :').

nafnaf

Berichten: 2744
Geregistreerd: 20-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 18:36

ik enorm weinig..
s'avonds een glas water en 1 kopje thee..

Eliine

Berichten: 5116
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 18:37

Tyrcanol schreef:
Ook hier iemand die veelste weinig drinkt, ik kan er vlot savonds om 20 uur achterkomen dat ik nog niks gedronken heb..

Dat had ik eerst dus ook, om die reden heb ik voor mezelf vaste drinkmomenten ingelast gedurende de dag. Dat helpt absoluut, want het is echt zoveel beter voor je nieren/lijf om voldoende vocht binnen te krijgen.

Warboel
Berichten: 14681
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Hoeveel en wat drink jij ongeveer op een dag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 18:40

Te weinig, dat sowieso.
's Ochtends als ik tijd heb thee, op school een half/driekwart flesje water, bij het eten Milk & Fruit en meestal 's avonds of niks, of een glaasje cola.