Wie nog meer de pil doorslikken?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Wie nog meer de pil doorslikken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-13 09:52

Tijdens mijn menstruatie kan ik eigenlijk helemaal niets. Alleen een week lang op bed liggen met een kruik. Ja echt, een week. 7 hele volle dagen... hoe vreselijk is dat.

Mijn hoofd, bovenbenen, armen, buik maar vooral rug lijken uit elkaar te spatten. Alsof er duizend messen in steken. Nee, menstrueren is niets voor mij.
En om zo goed mogelijk te functioneren slik ik de pil zo lang mogelijk door.

Ik probeer het er op te houden dat ik 3 a 4 keer per jaar menstrueer.
Dat is even tandenbijten, maar voor mij vaak genoeg.

Ik heb alles al geprobeerd, alive feminax, advil, iboprufen. Niets werkt en het voelt alsof het einde van mijn leven in zicht is als het feest weer begint. :D
Het is het beste voor mij (en mijn omgeving :') ) dat ik de pil door slik.

Nou vroeg ik me af of nog meer mensen dit doen?


fjordjes

Berichten: 12019
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Wie nog meer de pil doorslikken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 09:54

Jup ik. Ik doe het vanwege migraine die anders veel erger is. Heb 1 a 2x per jaar een stopweek. Soms vaker als last krijg van doorbrakbloedingen.

When you're close to tears remember someday it'll all be over
[BB-ITP] Mijn shrimpies (garnalen)

positiefo
Berichten: 577
Geregistreerd: 18-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 09:54

haihai

Ik slik hem ook vaak door hoor!
Ivm ernstige migraine aanvallen in de stopweek!
Heb mij laten vertellen dat het geen kwaad kan

Groetjes jen

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12730
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 09:54

Ik slik de pil ook door en word net als jij 3/4 keer in het jaar ongesteld.
Niet omdat ik er zo'n last van heb als ik ongesteld ben, maar gewoon omdat ongesteld zijn onhandig is. :)

Amandavd
Berichten: 12104
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 09:54

Ja ik slik ook met regelmaat door, ook vanwege die gruwelijke pijntjes. Ik moet zeggen dat sinds ik de pil slik het wel beter is. Toen ik jonger was had ik het net zo erg als jij, nu gelukkig niet meer maar wel nog zeer onprettig.

https://www.instagram.com/adutchbookreviewer
Mijn bookstagram pagina met recensies, boekentips en nog veel meer.
https://www.facebook.com/Neelashondenleven
Alles over mijn hond Neela en informatieve blogs over honden!

Casarell

Berichten: 9603
Geregistreerd: 15-02-06
Woonplaats: Drunen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 09:55

Is het niet handiger om bij de huisarts naar een andere pil te vragen??

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-13 09:55

Momenteel heb ik geen vriend, ik weet ook niet of het meer of minder beschermend is, maar ik heb mij ook laten vertellen dat het geen kwaad kan. Ookal is mijn moeder het daar niet mee eens... :')

fleurtjeuh
Berichten: 10307
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 09:56

Ik slik hem ook door!
Ik stop 1 keer per doosje, dus na 3 strips.
Dit omdat ik anders een aantal dagen voorovergebogen lop van pijn en krampen..

Love is Love

My current situation is not my final destination.

suuzepuus

Berichten: 8824
Geregistreerd: 25-11-07
Woonplaats: nep drent!:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 09:56

Ik deed dit ook altijd en dat op advies van de huisarts. geen probleem volgens hem en ik had ook 3 a 4 stop weken per jaar om doorbraakbloedingen te voorkomen en voor mijn eigen gemoedsrust. (ik had geen enorme pijnen ofzo hoor, maar vind het erg lastig, vies en vervelend...)

Mooie Brahma kuikens te koop!

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-13 09:56

Casarell schreef:
Is het niet handiger om bij de huisarts naar een andere pil te vragen??



Een andere pil veranderd niets aan de pijn in de stopweek...

meggiemeg

Berichten: 12217
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 10:00

2 vriendinnen van mij slikken de pil ook door, vanwege het anders niet meer kunnen functioneren door migraine. 1 heeft het zo erg dat ze 1 week voor het stoppen al zware hoofdpijnen krijgt en in de stopweek compleet gevloerd is en totaal niets meer kan door de migraine. Beiden slikken door in overleg met de huisarts.

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.

Kim_Asterix

Berichten: 1195
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Onna / Havelterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 10:00

Allereerst, meid wat heb jij dan elke keer een vreselijke periode! Ik heb er ook altijd erg veel last van en bij mij is de enige pijnstiller die goed helpt Nurofen.
Mijn dokter heeft mij gezegd dat ik absoluut niet vaker als 1 keer mag doorslikken omdat dat gewoon niet goed is voor je lichaam en dangaat het menstrueren nog veel meer zeer doen (kan dus dat het bij jou hierdoor zo erg is).
Mijn advies: prikpil.
De prikpil zorgt dat je 3 maanden lang niet meer ongesteld wordt en daarna neem je weer een nieuwe. Kan gewoon snel geregeld worden bij de dokter en dan hoef je de pil niet meer te slikken. Echt een uitkomst en beter voor je lichaam!!

Asterix: B+2 dressuur, B+22 - L+0 springen & B+21 sgw

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17975
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 10:03

Ik heb hem ook jaren doorgeslikt en dan bij een doorbraakbloeding een pauzeweek gehouden. Uiteindelijk, na verwijzing naar een gyn, bleek in endometriose te hebben wat de pijn veroorzaakt. Nu heb ik andere medicijnen die de boel helemaal stil leggen, heerlijk! Al een paar jaar nergens last meer van.

Maar eens laten onderzoeken waarom je zoveel pijn hebt kan dus best een idee zijn.

Awareness sucks, but so does getting CPR
F. Kooij, TacT2019

Oh, life's a bastard....
....do you need a friend?

Lynn_Nikita

Berichten: 25449
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 10:04

En doordeprikpil kreeg eenvriendinvan mij geen eispprong meer
Ik had de mirena spriaal en werd ook niet ongesteld, erg fijn

little_king

Berichten: 4091
Geregistreerd: 29-07-11
Woonplaats: the middle of nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 10:06

Ik heb ook migraine bij ongesteld zijn plus een week erge krampen.

In principe hoef je nooit te stoppen en kun je de pil eindeloos doorslikken. De bloeding die je namelijk na elke strip krijgt, is een onttrekkingsbloeding en geen menstruatie. Deze bloeding heeft geen functie. Enkel een psychische, veel vrouwen vinden het "natuurlijk" dat ze elke maand een bloeding krijgen.

Ik slik dus ook door. Eerst ook elke 3 maanden toch nog stoppen en "ongesteld" worden.
Maar dan kwam dat niet uit met werk of zo dus een maandje langer doorslikken.
Doe ik het volgende maand wel, maar volgende maand had ik net een feest waar ik bij wilde zijn, dus weer een maand verder.
Ondertussen is het een jaar geleden dat ik gestopt ben en ik krijg geen doorbraakbloedingen, dus ik heb nu geen tijd meer geplant te stoppen. Ik zie wel wanneer mijn lijf het aangeeft en anders lekker niet.
Laatst bijgewerkt door little_king op 02-11-13 10:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Life is what happens to you while you're busy making other plans.

saroanda

Berichten: 4129
Geregistreerd: 01-01-07
Woonplaats: Oudewater

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 10:06

Giolli schreef:
Casarell schreef:
Is het niet handiger om bij de huisarts naar een andere pil te vragen??



Een andere pil veranderd niets aan de pijn in de stopweek...


Een andere pil kan wel degelijk de pijnklachten verminderen. Ik heb jarenlang verschillende soorten gebruikt, meestal zo'n 2 jaar per soort. Na 2 jaar werkte 'ie niet meer qua pijnbestrijding zeg maar, dus weer overstappen op een andere soort. De laatste 10 jaar gebruik ik een 3 fase pil, deze geeft het beste resultaat.

Sven 26-05-2010 & Lars 10-11-2014

Casarell

Berichten: 9603
Geregistreerd: 15-02-06
Woonplaats: Drunen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 10:16

Pijnklachten kunnen wel degelijk veranderen per pil.. :j

briitje

Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Re: Wie nog meer de pil doorslikken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 10:21

Ik slik me pil altijd door.. Niet omdat ik er zoveel last van heb, maar het is smerig, onhandig ect.. Toevallig laatst ongesteld geweest en had weer verschrikkelijk veel koppijn. Gelukkig geen migraine meer, zoals ik vroeger had.

Maar nu ik lees dat heel lang door slikken geen probleem is, doe ik dit ook zeker! Ik stopte altijd na ongeveer 2 a 3 strippen.. Eigenlijk puur voor me gemoedrust..

Lijkt jou het lekker om HELLO FRESH voor 15 euro uit te proberen zonder verplichtingen ? Klik op deze link voor de korting : https://www.hellofresh.nl/?utm_source=r ... d-whatsapp

quibje

Berichten: 2930
Geregistreerd: 24-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 10:23

ik was vroeger ook altijd ziek, ben toen ook gaan doorslikken, maar omdat ik zo'n chaoot ben vergat ik de pil regelmatig
ik ben op een gegeven moment aan de prikpil gegaan
super, maar.. kan 18 maanden duren voor je weer vruchtbaar wordt en wordt dus liever niet gegeven aan mensen die een kinderwens hebben
aangezien ik die niet heb, was het voor mij geen probleem
niet meer ongesteld, geen pms meer, en niet meer ziek

geweldig

Think outside the box

fourseasons

Berichten: 4788
Geregistreerd: 07-08-13

Re: Wie nog meer de pil doorslikken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 10:32

Ik doe het ook. De derde keer dat ik ongesteld was was ik het serieus bijna drie maanden, zonder dat het minder erg werd. En in die tijd heb ik ook ontzettend veel pijn gehad waardoor ik niet naar school ging. Ik wil trouwens nu wel weten wat waar is, is doorslikken wel of niet slecht want iedereen zegt iets anders :')

Florenc
Berichten: 1439
Geregistreerd: 14-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 10:34

Chicalover schreef:
Mijn dokter heeft mij gezegd dat ik absoluut niet vaker als 1 keer mag doorslikken omdat dat gewoon niet goed is voor je lichaam en dangaat het menstrueren nog veel meer zeer doen (kan dus dat het bij jou hierdoor zo erg is).


Vreemd. Mijn dokter (jonge dokter, nog maar een paar jaar afgestudeerd) raad zelfs aan om door te slikken, omdat dat beter is voor je lichaam. Je pil zijn puur hormonen, en door elke maand even te stoppen, creƫer je pieken en dalen in je hormoonspiegel. Als je gewoon doorslikt, blijft je hormoonlevel op een stabiel niveau. Persoonlijk heb ik ook minder last als ik doorslik (bloeding is minder zwaar, en ik heb maar een halve dag echt pijn in plaats van twee dagen)

Ben je met deze klachten trouwens al een bij een gynaecoloog geweest, om te checken of dit 'normale' pijnen zijn? Een vriendin van me had ook zo'n extreme pijnen, en zij bleek een gigantische (10x15cm) tumor (weliswaar goedaardig) op haar eierstok te hebben....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 10:34

Ik slikte vroeger ook altijd door in de zomer, omdat je zo open wild bent voor de insecten dan bij de paarden. Bij mij begonnen de problemen eigenlijk pas toen ik van de dr. moest stoppen met de pil ivm hartklachten; kreeg echt ontzettende pijn aanvallen en dan was ik niet eens ongesteld, en nu jullie het zeggen; waarschijnlijk heeft de migraine er dan ook mee te maken. Ben maar weer begonnen met de pil slikken, omdat het niet uit te houden was en pas over 3 weken bij de gynaecoloog terecht kan, zal mij benieuwen eigenlijk, want ik word inderdaad al weer een week niet goed van de hoofdpijn in mijn stopweek...

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 11:15

Ik slik hem altijd door en soms (3 keer per jaar zoiets) een keertje een stopweek. Lichamelijk heb ik er niet zoveel last van
maar ik ben echt een emotioneel wrak wanneer ik ongesteld ben en vooral de dagen ervoor. :Y) Ik slik trouwens de lichtste
pil. Een tijdje had ik snel last van doorbraakbloedingen maar dat is nu weg.

Van dokters heb ik nog nooit gehoord dat het slecht is laat staan schadelijk, volgens mij is dat iets wat ze vroeger
dachten. Lees en hoor altijd dat het geen probleem is.
Laatst bijgewerkt door Sem_ op 02-11-13 11:19, in het totaal 2 keer bewerkt

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Re: Wie nog meer de pil doorslikken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-13 11:17

Ik ook. Ik slik ministat...

Onderschrift

annika_s

Berichten: 2513
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 11:21

Ik heb de pil ook tijden doorgeslikt vanwege extreme klachten ! Doorgestuurd naar de gyn en nu een spiraal ! Ideaal! Misschien is dat wel het overwegen waard?
Laatst bijgewerkt door annika_s op 02-11-13 11:43, in het totaal 1 keer bewerkt


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DogWords, Duhelo, ellen05, Gaby, Lanoca, Lente, Malenka, Mondy, Sellyxx en 96 bezoekers