Ooglid trekt/trilt

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Urbiezira

Berichten: 2914
Geregistreerd: 29-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Ooglid trekt/trilt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-13 10:01

Hallo!

Ik zit met een klein probleempje. Ik heb sinds, ik denk, nu ongeveer 5 a 6 weken last van een trekkend ooglid. Eerst mijn linkerbovenste ooglid dat naar beneden trok/trilde, maar sinds een paar weken ook mijn rechter onderste ooglid dat naar boven trekt. Voor anderen is dit amper merkbaar, maar ik vind het best heel vervelend worden.

Ik heb natuurlijk opgezocht waarvan het kan komen, stress en slaaptekort. Nu heb ik een stressvolle periode achter de rug, en dus zorgde ik er ook voor dat ik genoeg slaap kreeg. Nu is echter die stressvolle periode al iets meer dan een week afgesloten, en tussendoor heb ik goed geslapen, maar het trekkende ooglid gaat niet weg. Nu vind ik dit echt iets onbenulligs om mee naar de dokter te gaan, en in principe is het allemaal niet verschrikkelijk, maar langzamerhand wordt het wel heel irritant.

Is er iemand die weet hoe ik ervoor kan zorgen dat dit verdwijnt? Zal mijn lichaam onbewust toch nog last hebben van stress of iets dergelijks?


Utixo

Berichten: 6545
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: Ooglid trekt/trilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 10:02

Stopt vanzelf wel ;). Probeer het te negeren.

Meisje, wat mis ik je nog steeds. Iedere dag.
Dag lieve Irma!

___VV___
Berichten: 73
Geregistreerd: 23-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 10:05

Ik heb wel eens gehoord dat het magnesiumtekort zou zijn

Urbiezira

Berichten: 2914
Geregistreerd: 29-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: Ooglid trekt/trilt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-13 10:09

@Utixo: dat het vanzelf stopt was bij mij ook opgekomen, vroeg mij dus ook meer af of het kan dat de stress nog steeds in mijn lichaam zit? Ik had namelijk al verwacht dat het inmiddels gestopt zou zijn. :)

__VV__: Ik weet echter wel zeker dat het bij mij voortgekomen is uit stress, maar het kan natuurlijk nooit kwaad om er eens op te letten. :) Bedankt voor je inbreng!

Anoniem

Re: Ooglid trekt/trilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 10:13

Soms had ik dat ook, en dan zagen anderen het niet. Bij mij ging het na een paar minuten over en ik vond het eigenlijk wel grappig :o

Annienke

Berichten: 580
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: Vlagtwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 10:22

___VV___ schreef:
Ik heb wel eens gehoord dat het magnesiumtekort zou zijn


Dit klopt. Vooral stress kan er voor zorgen dat magnesium sneller je lichaam uit wordt gewerkt dan dat het wordt aangevuld uit je dagelijks rantsoen. Trillend ooglid is 1 van de eerste symptomen.

edit: iedere dag een magnesium bruistabletje om tekort snel aan te vullen en de symptomen zouden snel moeten verdwijnen

Things are only impossible until they are not

Urbiezira

Berichten: 2914
Geregistreerd: 29-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: Ooglid trekt/trilt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-13 10:54

Kijk, dat helpt! Super dames, ik ga er achter aan!

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23315
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Ooglid trekt/trilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 22:44

Ik had er een paar jaar laat van op vakantie na een stress volle periode. Heeft bijna 4 weken geduurd voor het over was...

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Urbiezira

Berichten: 2914
Geregistreerd: 29-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: Ooglid trekt/trilt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-13 22:46

Hmm....nou ja, ik merk het wel. :) Ik had er vandaag erg last van, dus meteen maar aanvullende tabletten gehaald (die ook meteen de rest van de tekorten aanvullen, zeggen ze in ieder geval) en dat kan nooit kwaad, zo met de R in de maand. :')

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23315
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Ooglid trekt/trilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 22:50

Klopt hoor! Hopelijk gaat het snel beter!

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Babe02, Berdien, ElCid, F_Orumster, Fly_high, Liannetje86, Lottehorse27, sas27, Suliko, Supervixen, Yesterday en 33 bezoekers